wtorek, 26 stycznia 2016

Uddevalla, dobre miejsce na przerwę i odpoczynek w podróży

Pragnę wyjaśnić, że w ostatnim czasie byłam bardzo zajęta...
Z tego powodu  nie odwiedzałam Waszych blogów...
Bardzo przepraszam...

Kochani, dla Was  te wszystkie kwiaty...

W dzisiejszym poście pragnę pokazać niewielki fragment niewielkiego, szwedzkiego miasta... Jest lipiec... Wracamy do domu z wymarzonego urlopu w Norwegii... W sobotę rano odwiedzamy jeszcze Lillehammer...  Eryk nigdy by sobie nie wybaczył gdyby nie zobaczył skoczni z której skakał Adam Małysz... Oczywiście usiadł na belce, zwiedzał obiekt sportowy a ja w tym czasie spacerowałam po pięknym, lesie brzozowym gdzie na polanach kwitło tysiące łubinów i  fioletowych ostróżek...

Potem   jeszcze  w  miasteczku,  krótki  postój  i  zakupy  na  dalszą  podróż...  Drogą  szybkiego  ruchu  przez Norwegię i autostradą E 6 przez Szwecję zmierzamy na nocleg do Göteborga... Zmieniamy decyzję i gdzieś bliżej  poszukujemy noclegu... Uddevalla, 70 km od Göteborga... Około 22 - giej bez żadnych dojazdowych problemów, meldujemy się w hotelu Carlia...

Pokój jest czysty, duży z wygodnym łóżkiem małżeńskim i przestronną łazienką... Jedynym minusem jest brak parkinu przy hotelu... Najbliższy strzeżony, znajduje się 150 metrów od hotelu... Śniadania wydawane są już od godziny 6 - tej rano... My o tej godzinie wstajemy, przygotowujemy sobie kawę, herbatę i  jedzenie na dalszą podróż... Schodzimy na fantastyczne  śniadanie... Oczywiście był szwedzki stół, który uginał się pod ciężarem smakołyków... Przede wszystkim ryby, śledzie przygotowane na różne sposoby, z przeróżnymi sosami... Jest łosoś; wędzony, marynowany, na zimno... Owoce morza, wędliny, jaja, surówki, kuleczki mięsne, owoce...  Po dobrym śniadaniu idziemy na spacer... Czeka nas długa podróż, więc nawet krótki spacer po nieznanej części miasta będzie przyjemnością...

Uddevalla jest ukwieconym, niesamowicie czystym miastem... Byłam zaskoczona tutejszą ciszą i spokojem... Być może dlatego, że była niedziela... Prawdopodobnie w dni powszechne jest to  tętniące życiem miasto... Uddevalla położona jest na zachodnim wybrzeżu Szwecji...

Uddevalla prawa miejskie uzyskała w 1498 roku... Często przeżywała oblężenia... Historycznie była częścią Norwegii... Jednak w XVII wieku została przekazana Szwecji... W mieście znajdowała się renomowana stocznia... Założył ją Gustaw Thorden wielki armator... Recesja w latach 70 - tych XX wieku doprowadziła do jej zamknięcia w 1985 roku... Obecnie jest tutaj niewielki port rybacki... Spacerując, mijam kilka ciekawych pomników; jeden poświęcony żołnierzowi RAF-u, inny Gustawowi Thorden'owi... Zaciekawił mnie budynek z cegły klinkierowej, to Bohusläm Museum, czyli muzeum ze sztuką współczesną... Niestety, na zwiedzanie nie mieliśmy czasu... Może i dobrze, że  o tej porze jest jeszcze zamknięty...

Uddevalla  położona jest nad zatoką Skagerrak... Połączona jest z morzem długim, wąskim fiordem... Promenada świeci pustkami... Tylko nas dwoje i nikogo więcej... Stoimy przy nabrzeżu, stąd rozciąga się wspaniały widok w głąb zatoki... W ten lipcowy poranek słońce delikatnie przygrzewa... Na spokojnych wodach zatoki zacumowały białe jachty, kutry, łodzie...

Niestety, nie mamy czasu na dłuższy spacer... Zatrzymuję się na moment, aby nacieszyć oczy otaczającym nas pięknem... Żałuję, że muszę wracać do hotelu... Domyślam się, że Uddevalla ma wiele do zaoferowania... Może kiedyś uda mi się to sprawdzić...

Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze...
Życzę miłego tygodnia...
Pozostawiam serdeczne pozdrowienia...

1. Good place to rest though , my experience, tells me that , when you are traveling , there is little time to rest .

Kisses

1. I really like the silence, sea, flowers.
      In such a great relaxing place.
      Greetings:)

2. Jak ciekawie, jak inaczej... Skandynawia jest fascynująca.
    Wcześnie rano w niedzielę, kiedy miasto jeszcze trochę śpi - na pewno dobrze jest wtedy spacerować, spokój i cisza, taki trochę nierealny klimat wyludnionego miasta.
    Zresztą bardzo ciekawe są takie miejsca poza głównymi szlakami turystycznymi, coś, co widzi się może tylko przypadkiem, może tylko przejazdem. To bywa bardziej autentyczne i czasem dłużej zapada w pamięć od wielkich atrakcji.

1. Ten spacer był nam bardzo potrzebny. Wprawdzie dwa razy odpoczywaliśmy na promach; ze Szwecji do Danii i z Danii do Niemiec ale spacer w naturze jest idealną formą wypoczynku. Hotel położony był na obrzeżach miasta i to był + natomiast ten w Göteborgu był w centrum.
      Pozdrawiam serdecznie:)

3. Bardzo ładne i czyste miasto.Miło było spacerować po nim, bez tłumu ludzi. Bardzo spodobały mi się ozdoby na budynku z cegły klinkierowej. Pozdrawiam serdecznie.

1. Budynek Muzeum był niemal cały w reliefach. Zrobiłam kilkanaście zdjęć.
      Niestety, na blogu nie można wszystkich pokazać. Lubię czerwoną cegłę a zendrówkę uwielbiam.
      Pozdrawiam serdecznie:)

4. Que bonito todo lo que nos muestras, tranquilidad, limpieza, bonitas flores y demás, que puedas seguir viajando a tu agrado con lo cual yo lo aprovecho a la vez.
    Un abrazo.

5. Wspaniałe miasteczko. A Panu Erykowi wcale się nie dziwię. Pamiętam jak wjeżdżałem windą na nową skocznię w Oslo Holmenkolen :) Ależ emocje :) W Lillehammer niestety nie byłem :( Serdeczności Lusiu!

1. Andrzeju, widziałam tylko maleńki fragmencik tego miasta. Zaraz za hotelem był ogromy park z mnóstwem przeróżnych kwiatów.
      Ja też pamiętam jak wjeżdżaliśmy windą na nową skocznię w Oslo Holmenkollen.
      A tego wiatru na szczycie, nie zapomnę. Nigdy.
      Serdecznie pozdrawiam:)

6. the blooms are so welcome during the winter. :)

1. I love to watch beautiful flowers in winter...
      Greetings:)

7. Me encanta, se ve tranquila y limpia. Besos.

8. Dearest Lucia, a lovely place with wonderful buildings and the river, your breakfast looks delicious. So many beautiful flowers the yellow roses especially.
    Happy week
    Hugs and kisses
    xoxoxo ♡

1. Dearest Dianne!
      The city is very beautiful.
      Yellow roses are blogging friends.
      Dianne, sweet friend for you, too.

9. Bonjour chère amie,

Merci pour ce joli reportage agrémenté de très belles photos. La ville présente une grande propreté.
    Il semble agréable de pouvoir se promener sans beaucoup de monde. Une jolie destination. Un séjour qui doit être fabuleux.

Gros bisous ♡

10. Ps : J'aime beaucoup l'architecture avec les briques et les reliefs sculptés... Sans oublier la petite abeille qui butine sur cette belle fleur !

11. Takie miasteczka są urokliwe, a zwłaszcza w niedzielny poranek, gdy wszyscy śpią.Coś dla mnie. Najlepiej się czujemy z mężem na indywidualnej wycieczce, bo lubimy wstawać o świcie, a na zbiorowej muszę czekać na resztę, a poranek ucieka:-)
    Zauroczyły mnie ich kwiaty, a szczególnie nasze ukochane dalie i onętek pierzasty ( kwiat moich wspomnień...)

1. Wiem, że kochasz dalie. W Twoim ogrodzie jest ich mnóstwo.
      Onętek pierzasty inaczej kosmos zwany laskiem jest i moim ulubionym kwiatem.
      W ostatnich latach wracają do łask.
      Pozdrawiam serdecznie:)

12. Hello. A great-looking city with beautiful flowers and spectacular images.

13. what a beautiful place.Love the rel=flctions, and that shot of the Scabia is stunning

14. Hello Dear Lucia!
    Thank you for your thoughts and beautiful flowers!
    A wonderful place with beautiful buildings, flowers, water!
    I wish you a wonderful day, Lucia!
    Kisses and hugs!

15. To miasteczko jest przepiękne.
    Pozdrawiam:)*

16. Beautiful shots dear Lucja-Maria!
    Blesses happy day
    hug Crissi

17. Uddevalla miasteczko które przedstawiłaś jest cudowne ,Skandynawia ma charakterystyczny swój urok kiedy miasto jeszcze trochę śpi - na pewno dobrze jest wtedy spacerować wkolo spokój i cisza Lusiu jak zawsze cudowna wycieczka na której mialam przyjemność być jak Szwecja to nie zabraklo zespolu ABBA serdecznie pozdrawiam

1. Wandziu, widziałam niewielki fragment miasta. Na tej postawie, wiem, że jest to bardzo czyste i zadbane miasteczko.
      Pozdrawiam:)

18. Bardzo czyste miasto. Jak w pudełeczku. Rzeczywiście sprawiło wrażenie wyludnionego, ale cóż, to przez poranną porę.

1. Aniu, te puste uliczki biorę na karb niedzielnego poranka.
      Było bardzo czysto i kwiatowo.
      Pozdrawiam:)

19. Kocham Skandynawię, chciałabym ją zwiedzić wszerz i wzdłuż! Niestety, na razie byłam tylko w Szwecji w Karlskronie, ale może kiedyś... Tak jak Twój mąż najchętniej zaliczyłabym wszystkie skocznie;)
    Dziękuję Lusiu za następną, wspaniałą wyprawę:)

1. Aniu, Eryk jest prawdziwym fanem skoków narciarskich.
      W Norwegii był na dwóch skoczniach. Wiem, że i Ty uwielbiasz skoki i inne sporty narciarskie.
      Pozdrawiam serdecznie:)

20. Urocze miasteczko, ani jednej osoby na ulicach, tylko przemiła para siedzi na ławeczce :-)))

1. Na ulicach było pusto, jedynie w kawiarence gdzie kupowaliśmy ciasteczka na dalszą podróż, siedziało dwóch panów i pilo kawę.
      Pozdrawiam serdecznie:)

21. I miss the summertime...lovely photos again, Lucia!
    Greetings.

1. Sirpa, I long for spring.
      And summer is a vacation ...
      Greetings:)

22. Beautiful flowers, architecture and statues !!!!
    Have a cosy day !
    Anna

23. You always surprise me with stunning photos. Beautiful sculptures and buildings!

24. Cudne zdjęcia, a ja dokończę Twoją opowieść, bo już wiesz, że wiele tras morskich przebyłam na statku handlowym i właśnie tym długim wąskim fiordem płynęliśmy przez kilka godzin, zanim wypłynęliśmy na morze. Było tak cicho i pięknie, wręcz metafizycznie, gładka tafla wody, wokoło lasy porastające wyżyny, czasami gdzieniegdzie błysnęło światełko domów, położonych nad rzeką, przyznam Ci się, że stałam jak zaczarowana przez kilka godzin na rufie i podziwiałam ten niesamowity spokój.
    Dziękuję za to wspomnienie, bo miasta praktycznie nie pamiętam, był rok 1988.
    Pozdrawiam cieplutko.:)

1. Cecylko, to jest niesamowite. Płynęłaś statkiem handlowym i tym długim wąskim fiordem? Spacerując promenadą było cicho, pusto i tafla wody wprost nieruchoma. Wiesz co mnie zaskoczyło u ludzi Skandynawii? ten niesamowity spokój. Bardzo nam tego brakuje. Rozumiem, że oni mają ustabilizowaną scenę polityczną, finansową... I przede wszystkim inną mentalność.
      Pozdrawiam serdecznie:)

25. Miłe miasto. Podoba mi się ten ceglany , rzeźbiony mur:) I oczywiście zatoka i te kwiaty...
    Mile pozdrawiam.

1. Uddevalla jest uroczym miastem. Jest tutaj mnóstwo zieleni, kwiatów.
      Pozdrawiam serdecznie:)

26. beautiful colors, structures and views....so nice to see these on my gloomy, gray day!!!

1. In the gray winter day, drugs are colorful flowers.
      Greetings:)

27. Urocze miasteczko, widzę że doskonałe na odpoczynek !! Lubię zwiedzać bez tłumu turystów !
    Jak miło widzieć kwiaty, dziękuję tego właśnie potrzebowałam w ten szary ponury dzień...!
    Pozdrawiam serdecznie :)

1. Elu, w te szare, pochmurne dni, pokazywane kwiaty są bardzo relaksujące.
      Ja też bardzo lubię zwiedzanie, spacery bez tłumów. Jednak takich miejsc jest niewiele.
      Pozdrawiam:)

28. Urocze miasteczko. Tak czyściutko i takie ukwiecone. Zadziwiły mnie ogromne lwie paszcze, bo to chyba one. Bardzo je lubię i zawsze wysiewam w ogrodzie z różnym skutkiem, ale takich okazów jeszcze nie widziałam. Aż mam wątpliwości czy dobrze rozpoznałam na zdjęciu:):):)

1. W Szwecji, Norwegii wszędzie spotyka się lwie paszcze w przeróżnych kolorach.
      Wiesz? dopiero teraz dotarło do mnie, że u nas rzadko sieje się te piekne kwiaty.
      Serdecznie pozdrawiam:)

29. Piękne miejsce i wspaniałe kwiaty :-) Miło się spaceruję tak wirtualnie a na żywo jest na pewno jeszcze lepiej :-)

1. Na żywo taki spacer to ogromna przyjemność. A gdy jest jeszcze tak dużo kwiatów to aż się oczy i serce raduje.
      Serdecznie pozdrawiam:)

30. Bardzo urokliwe miejsce, pełne niespodzianek na każdym kroku. Chętnie przespacerowałabym się tymi ukwieconymi ulicami. Pozdrawiam serdecznie :)

1. Uliczki były urocze, domki niezbyt wysokie, mnóstwo zieleni i kwiatów.
      Ten spacer w takim miejscu był niezwykle relaksujący.
      Pozdrawiam serdecznie:)

31. Lucja, you're right- it's incredible clean town. I love Swedish buffet as well, especially herrings in sweet or berry sauce :)
    Thanks for ABBA and flowers!

1. Oh Nadezhda
      Herring in sweet sauce were delicious.
      I regret that I did not have two crunches. There were plenty of goodies.
      Greetings:)

32. No, no... piękne miasteczko. Aż fajnie byłoby się tam wybrać. Pozdrawiam! :)

1. Bardzo urocze miasteczko, pięknie położone nad zatoką.
      Pozdrawiam:)

33. Beautiful buildings, great landscapes and gorgeous flowers.

1. I too like buildings, the flowers and the wonderful countryside.
      Uddevalla is beautiful.
      Greetings.

34. Świetna wycieczka Łucjo. Raczej północnej Europy mało widać w naszych folderach, a przecież też jest piękna . Zaciekawiły mnie te płaskorzeźby w ceglanym murze. Pomnik pilota raczej nie. Dziękuję za wizytę u mnie . Tak, będę nadal umieszczał kolejne odcinki. Pozdrawiam, Tomasz

1. Skandynawia jest piękna ale faktycznie mało rozpropagowana.
      Mnie też urzekły reliefy na ścianach muzeum. Trochę kiczowaty pomnik pilota ale na wyjeździe wszystko mnie ciekawi. Cieszę się, że będą u Ciebie kolejne posty.
      Pozdrawiam:)

35. I've never been to Uddevalla, even though I live in Sweden. It looks like a lovely town.

36. Muzeum sztuki współczesnej a własciwie mury z cegły z rzeźbieniami cudowne., zachwycające.
    Lusiu gdy tu przychodzę ,zwalniam tempo to tak jakbym tam była , spacerowała, oddychałam tamtym powietrzem. Twoje relacje bardzo mi w tym pomagają. A dziś brakowało mi podkładu muzycznego ale trochę niżej jednak był. Zobacz jak człowiek szybko przyzwyczaja się .
    Pozdrawiam bardzo serdecznie:)

1. oczywiście pięknie i tak kwieciście i czysto:)

2. Kaziu, Uddevalla jest uroczym miastem.
      Bardzo żałuję, że nie miałam więcej czasu na szersze poznanie miasta.
      Pozdrawiam:)

37. Ciekawe pomniki - figury są w tym mieście. Miasto jest zadbane; i leży nad morzem - to dodaje mu wielkiego uroku.
    Pozdrawiam serdecznie :)

1. Uddevala jest uroczym, bardzo czystym miastem.
      Zauroczyło mnie jego położenie nad fiordem. Piękne.
      Pozdrawiam serdecznie:)

38. cudnie wypalone kształtki ceglane - prawdziwy miód na moje serce ... miód i chałwa :-) Przepięknie tam jesy tylko zachwycać się i spacerować, spacerować, spacerować ...
    Zaintrygowała mnie ta pizza z pingwina ... ech bajkowa pizza :-))))

1. Mnie też zachwyciły cegły i reliefy.
      Mieliśmy niewiele czasu. Dłuższy spacer byłby piękniejszy i ciekawszy.
      Pozdrawiam serdecznie:)

39. Bardzo urocze i ciche miasteczko, wygląda wręcz na "grzeczne", zauroczyła mnie ściana muzeum i pomniki wyglądają na takie wesołe, na pewno wzbudzają uśmiech na twarzy :)
    fajna sprawa spacer w takiej ciszy, chyba musiało być jeszcze bardzo, bardzo wcześnie
    uściski Lusiu!

1. Miałam ogromną ochotę na odwiedziny w muzeum. Niestety. Mieliśmy zarezerwowany prom i nie mogliśmy się spóźnić. Pomnik lotnika Raf-u trochę śmieszny.
      Pozdrawiam serdecznie:)

40. Czasem mamy ważne sprawy i na blogowanie czasu brak:)))ale nikt o to na Ciebie się nie gniewa tylko wyczekuje kolejnego niezwykłego postu:)))bardzo elegancki hotel i piękne miejsce:)))Pozdrawiam serdecznie:))

1. Reniu, to nie był hotel z wyższej półki.
      Najważniejsze, czyste i wygodne łóżko i przestronna, lśniąca czystością łazienka.
      Pozdrawiam serdecznie:)

41. Miasteczko bardzo ładne.Dobrze jest spacerować w miasteczku,gdzie nie ma tłumu turystów.Kwiaty wzbudziły moją tęsknotę za latem :)

1. Ja też już tęsknię za latem stąd tak wiele kwiatowych zdjęć.
      A miasteczko? urocze.
      Pozdrawiam:)

42. Cicho i spokojnie! Taka przerwa w podróży jest potrzebna, a przy okazji można zobaczyć kolejne miejsce:)

43. Bardzo spokojnie. Jestem pod wrażeniem równo przystrzyżonych trawników.

Jeśli rozpoznasz siebie na zdjęciach i nie chcesz być na tym blogu, proszę poinformuj mnie o tym.
Ja bardzo szybko usunę te zdjęcia..