sobota, 14 stycznia 2017

Akwarele - Luigi Premazzi






Dzisiejszy post jest trochę nietypowy... Kiedy zobaczyłam po raz pierwszy te obrazy, byłam mocno zaskoczona... Ba, byłam nawet w lekkim szoku... Nie mogłam wprost uwierzyć, że  są to akwarele a nie fotografie... Być  może wielu osobom są one znane ale dla mnie  Luigi Premazzi był postacią anonimową... Odwiedziłam szereg muzeów...  Niestety, w żadnym z nich nie oglądałam  akwarel Premazzi'niego...  Wszystkie prezentowane  w tym poście obrazy pochodzą z Internetu...


Luigi Premazzi był włoskim malarzem, rysownikiem i pedagogiem... Urodził się w Mediolanie w 1814 roku... I tutaj też studiował w Akademii Sztuk Pięknych  Brera, która została założona przez cesarzową Marię Teresę w 1776 roku...

W 1845 roku Premazzi przenosi się do Petersburga by uczyć rysunku dzieci, w domu księcia Siergieja Gagarina... Na zlecenie rosyjskiej marynarki jedzie na Krym by  malować tamtejsze krajobrazy... W 1861 roku zostaje profesorem w Carskiej Szkole Sztuk Pięknych...  Wiele podróżuje... Odwiedza Finlandię, Turcję, Hiszpanię, Szwajcarię, Włochy... Wszędzie maluje, powstają kolejne akwarele... Jego prace wystawiane są w Londynie, Wenecji, Mediolanie, Paryżu...

Akwarele wzbudzają zachwyt i ciekawość... Należy przyznać, że są bardzo piękne... Premazzi  ma swoją wystawę  w Konstantynopolu tu również dosięgła go śmierć... Umiera w 1891 roku... Zostaje pochowany na cmentarzu w Petersburgu...






Byłam pod ogromnym wrażeniem akwarel... Będę szczera... Nie mogłam oderwać od nich oczu... Luigi Premazzi namalował  setki akwarel... Jest on jednym z czołowych mistrzów malarstwa perspektywicznego w Rosji w drugiej połowie XIX wieku... 

Posiadał wręcz wirtuozowskie umiejętności techniczne... Jego najsłynniejsze dzieła z wizerunkami wnętrz pałaców charakteryzują się szczególnie przemyślaną precyzją obrazów... Na każdym kto je ogląda robią niesamowite wrażenia... Na swoich obrazach przedstawił wnętrza pałaców: Zimowego, Katarzyny, Aleksandra, Michałowskiego, rezydencji barona Stiglitz'a... 

Akwarele znajdują się w wielu muzeach... Największą kolekcję zgromadzono w Ermitażu w Sankt Petersburgu... Znajdują się również w Galerii Trietiakowskiej, w Muzeum Puszkina, w Państwowym Muzeum Rosji...  Jestem ciekawa co sądzicie o tych akwarelach? Podobają się Wam? Czy budzą Wasz zachwyt?





82 komentarze:

  1. Łucjo ja oniemiałam z wrażenia. Wielkie WOW!!!
    Kiedy zajrzałam do posta /bez czytania/ - byłam przekonana, że są to fotografie - piękne fotografie. A kiedy zaczęłam czytać - aż trudno uwierzyć, że są to obrazy.
    Ludzie, którzy tworzą takie dzieła niewątpliwie są wybrańcami samego Boga.
    Pozdrawiam i życzę Ci miłego wieczoru:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem aż trudno uwierzyć, że człowiek jest zdolny stworzyć coś tak wspaniałego. Jestem zachwycona akwarelami Luigi Premazzi'ego.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Ja tak samo, jak Maria. Oniemiałam. Ponieważ zawsze najpierw wszystko oglądam, a potem wracam, oglądam wolniej i czytam, byłam przekonana, że to fotografie wnętrz... Coś niesamowitego!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bogno,
      kiedy po raz pierwszy zobaczyłam akwarele, nie mogłam uwierzyć.
      Po jakimś czasie postanowiłam przedstawić je na swoim blogu.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  3. On, Lucja it's unbelievable that all these 'pictures' are watercolors! I did surprised as well and you directed me to Hermitage and to see his works. I've never known about Luigi Premazzi, it's a shame... Next week I'll go.
    Have a nice Sunday!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nadezda!
      I'll be honest. I envy you.
      In any free time you can go to the Hermitage and see watercolors.
      Greetings:)

      Usuń
  4. Very realistic paintings amaze me! So much fine work, detail and rich colour. I think they are beautiful.
    Thank you, Lucia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. So Betty. Watercolors are very beautiful and realistic.
      I am delighted with them.
      Greetings:)

      Usuń
  5. Absolutely gorgeous paintings !!!! And the details !!! Amazing !!!
    Have a cosy weekend !
    Anna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hello Anna!
      I also think they are absolutely gorgeous.
      I'm glad that you also like.
      Hugs:)

      Usuń
  6. Wow. What a place. Awesome.Greetings.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow! How amazing art! Have a nice weekend

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hello Anne!
      Watercolors are impressive. They are beautiful and very interesting.
      Greetings.

      Usuń
  8. Ach! jaka piękna tkanina na szezlongu i fotelach na drugim zdjęciu. Zachwycająca! - idę czytać, ale tkanina mnie powaliła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękne akwarele, detale są niesamowite. Piękne...

      Usuń
    2. Faktycznie. Tkanina na fotelach, szezlongu jest bardzo piękna.
      Pasuje do wystroju tej komnaty. Ja też jestem zachwycona akwarelami.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  9. Niesamowite! Ileż trzeba było wysiłku, żeby namalować takie wnętrza! Wyglądają jak fotografie! Coś pięknego! Nie byłem jeszcze nigdy w Petersburgu, ale chyba czas się wybrać :-) Serdeczności Lusiu! Miłej niedzieli!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Andrzejku
      dobrze, że nie widziałeś mojej miny gdy zobaczyłam te akwarele.
      Zaskoczyły mnie i jednocześnie zachwyciły.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  10. Hello. This era would have been magnificent to see and experience. Really great photos. Happy weekend.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hello Matti!
      These are not my pictures but watercolors.
      True, it is very beautiful?
      Greetings.

      Usuń
  11. Tacy ludzie nie powinni umierać...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie powinni umierać? Cały czas tworzyć?
      Może wtedy by nam się znudzili?
      Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  12. The luxury and richness ornamental, jumps into view.

    The walk through its halls, takes us back to another era.

    Kisses

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. You're right. Great splendor and luxury.
      Yes Russian princes lived.
      Greetings.

      Usuń
  13. Są niesamowite,trudno uwierzyć że to akwarele a nie prawdziwe wnętrza:)))i co za bogactwo kolorów:)))piękne są:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie zaskoczyła perfekcja w wykonani. Na dużych obrazach widać każdy szczegół, nawet pręciki kwiatów. To jest niesamowite.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  14. Niesamowite!!! Po pierwszych zdjęciach zastanawiałam się gdzie nas tym razem zabrałaś, a tu okazuje się że to obrazy! Jestem pod wielkim wrażeniem! Nie znałam tego malarza, a jest mistrzem nad mistrzami!Dziękuję Lusiu za kolejny, ciekawy i pouczajacy post:)Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu!
      Ja jestem pod wrażeniem tych akwarel.
      Faktycznie są niesamowite. Inne jego akwarele też są bardzo piękne.

      Pozdrawiam:)

      Usuń
  15. Bajkowe akwarele! Pozdrawiam serdecznie!:))

    xBasia

    OdpowiedzUsuń
  16. Byłam pewna na początku, że to zdjęcia. Niesamowity talent, choć trochę maluję, to nie mogę pojąć tego geniuszu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, domyślam się, ze i Ty jesteś pod wrażeniem tych obrazów. A przecież dla Ciebie, osoby malującej nie powinno to być zaskoczeniem.
      Całuję i serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  17. GRAZIE! Mi hai fatto conoscere un artista che non conoscevo. Le sue opere sono fantastiche, dettagliate come se si trattasse di fotografie.
    Felice fine settimana, un abbraccio
    enrico

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciao Enrico!
      Inoltre non conosce Luigi Premazzi?
      Mi dispiace molto.
      Baci:)

      Usuń
  18. Przepiękne! Szkoda, że nie znałam tego malarza wcześniej. Zwróciłabym na niego uwagę, zwiedzając Ermitaż. Jest tam za wiele do obejrzenia, żeby zauważyć wszystko. Dziękuję za ucztę dla oczu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko,
      nie wiem jak Ty ale ja dopiero za drugim, trzecim razem pobycie w muzeum ogarniam znajdujące się tam obrazy. Pierwsza wizyta w takim miejscu to właściwie: ochy, achy, cały czas rozbiegane oczy, rozpływanie się nad oglądanymi obrazami. Dopiero kolejne odwiedziny przebiegają normalnie. Mogę się skupić nad oglądanym obrazem.
      Dlatego nie jestem zaskoczona, że nie zauważyłaś akwarel Luigi Premazzi.
      Gdy kolejny raz odwiedzisz Ermitaż, czego Ci życzę z całego serca, zobaczysz prezentowane obrazy.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  19. Wow, chyba wszyscy którzy nie znali tego malarza są w lekkim szoku, ja sama pierwsze o czym pomyślałam to "o jakie piękne miejsce znów odwiedziałaś", coś pięknego i wyjątkowego, niesamowita precyzja , naprawdę jak fotografia
    uściski Lusiu
    pięknej niedzieli Wam życzymy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Justynko,
      przypuszczam po komentarzach, że niewiele osób zna tego malarza.
      Ja jestem oczarowana jego malarstwem. Jak to możliwe, że ta osobowość była tak zakamuflowana?
      Całuję i serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  20. Niesamowite!
    Brak słów, by w pełni oddać wrażenie jakie wywierają...
    Twój blog przybliża tyle niezwykłych rzeczy wart poznania :)
    Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mogę potwierdzić, że akwarele są niesamowite.
      Serdecznie Cię pozdrawiam:)

      Usuń
  21. Tak realistycznych obrazów jeszcze nie widziałam :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Odpowiedzi
    1. Oh yes. You're right. There was and is a luxury.
      I was in Russia. It is a very beautiful country. Sorry, I do not have any photos.
      He ate them a virus.
      Greetings:)

      Usuń
  23. Hello dear Lucia!
    I am speechless amazingly beautiful, thank you for sharing!
    Sunday beautiful and I wish you a week easy, darling!
    Kisses, hugs and thanks for visiting!

    OdpowiedzUsuń
  24. Akwarele są wspaniałe i tak realistyczne. Trudno bez czytania tekstu stwierdzić, że są to obrazy, a nie fotografie. Chciałabym kiedyś zobaczyć je na żywo.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też marzę aby je zobaczyć.
      Może w muzeum w Mediolanie?
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  25. Son muy bonitas, parecían fotografías. Besos.

    OdpowiedzUsuń
  26. Rzeczywiście te obrazy są niesamowite. Nigdy nie wpadłbym na to, że to akwarele. Dziś w świecie dość łatwej fotografii jest nie do pomyślenia, by ktoś próbował się z nią zmierzyć za pomocą pędzla.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam młodych malarzy, którzy tworzą przepiękne, pełne romantyzmu obrazy.
      Ktoś może określić je jako kiczowate ale ja nie lubię współczesnego malarstwa. Ja go nie rozumiem.
      Te akwarele są bardzo piękne.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  27. Cudowne obrazy. Niesamowite, wstyd przyznać ale nie znałam takiego nazwiska pisarza. Jestem zauroczona tym pięknem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, nie za bardzo rozumiem dlaczego mamy się wstydzić? trudno znać wszystkich malarzy. Ile ich było, jest? Tysiące? dziesiątki tysięcy?
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  28. Niewiarygodne, nigdy o nim nie słyszałam, a jego prace są zachwycające, oczywiście zastanawiałam się, z jakiego pałacu pochodzą te zdjęcia.
    Otwierasz mi oczy na wiele nowości, Lusiu. Pozdrawiam cieplutko.:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cecylio!
      Od pewnego czasu zastanawiam się jak to możliwe, będąc w tylu muzeach nie spotkałam a może przegapiłam akwarele Luigi Premazzi'ego? Otwieram Ci oczy na nowości? to przecież akwarysta z drugiej połowy XIX wieku.
      Nie chodzę na wystawy współczesnego malarstwa, rzeźby. Nigdy nie mówię, że mnie się to nie podoba. Ja tego nie rozumiem. Nie potrafię rozszyfrować danego przekazu. Nie umiem odczytać emocji, myśli jaka dany artysta przekazuje. Czasem się zastanawiam czy ja jestem aż taki matołek?
      Całuję i serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  29. To coś pięknego. Te prace są przepiękne. A artysty nie znałam.
    Pozdrawiam:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też zachwyciły jego prace. Są bardzo piękne.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  30. Cudowne, realistyczne, nie, brak słów aby wyrazić mój podziw nad tymi dziełami sztuki. Aż trudno uwierzyć w to, że człowiek potrafi farbami wyczarować takie cudeńka. Zawsze podziwiam malarzy, ale to co tutaj widzę jest fenomenalne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też oczarowały akwarele tego włoskiego akwarysty. Potrafił doskonale odtworzyć każdy detal. Aż trudno uwierzyć, że obrazy te wykonane są farbami akwarelowymi – będące farbami wodnymi. Samo malowanie polega na stopniowym nakładaniu cienkich, niemalże transparentnych warstw farby, przez które przebija podłoże. Jest to technika uważana za jedną z trudniejszych, gdyż wymaga niesamowitej precyzji i dokładności w nakładaniu farb na papier, który ze względu na swoje właściwości sprawia problemy w nanoszeniu poprawek. Znam wirtualnie osobę, która uprawia technikę akwarelową. Zawsze podziwiam jej prace.
      Serdecznie pozdrawiam, Karolinko:)

      Usuń
    2. ITS not Trevor we Will be missed ...she is 12 years now...we miss Iris a lot...i cant wait to see the puppy born...have a Nice week love Ria x and Trevor ❤️

      Usuń
  31. Wow,wow..this is absolutely amazing!
    Thank yoy for sharing:)
    Have a nice evening:)

    OdpowiedzUsuń
  32. Przepiękne te akwarele.. Także jestem pod wrażeniem, niesamowite..

    Witaj Łucjo w Nowym Roku:))) Wszystkiego co najlepsze:))

    Jola

    OdpowiedzUsuń
  33. Obrazy mnie zachwycają, tym bardziej, że są wykonane farbami akwarelowymi. Musiało to być bardzo pracochłonne. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  34. Ja myslałam, że znów zabrałas nas na wycieczke do jakiegoś pałacu i prezentujesz nam zdjęcia:)))
    Piekne obrazy, światło, cień zupełnie jakby były to fotografie! Do tego akwarele, cos niesamowitego! Piekne.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  35. Witaj Łucjo! Wszystkiego dobrego w Nowym Roku!
    Niesamowite te wnętrza i niesamowite obrazy! Bardzo Ci dziękuję również za poprzedni post!!! Bardzo lubię takie doniczkowe ogródki, a Ty pięknie pokazałaś jego urok na zdjęciach:) Pozdrowienia serdeczne!

    OdpowiedzUsuń
  36. Wow! This looks like quite the mansion!

    OdpowiedzUsuń
  37. Piekna wycieczka i cudowne obrazy jestem zauroczona.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  38. such an elegant place lucy, your images represent it well!! i like the art and those pretty chairs!!!!

    OdpowiedzUsuń
  39. Mahtava postaus.
    Niin upeeta.
    hyvää alkanutta viikkoa sinulle ♥

    OdpowiedzUsuń
  40. Jego akwarele sa tak piękne, że aż wydaje się to niewiarygodne ...
    trzeba mieć nie tylko talent ale geniusz ... pamiętam naszewgo profesora od malarstwa, powtarzał, że akwarela to najtrudniejszy sposób malowania , tu niczego nie da się poprawić, zmienić, każdy ruch pędzla musi być akuratny , postawiony dokładnie tam, gdzie trzeba ... akwareli błędu nie daje się naprawić, w akwareli błędu zrobić nie można ... no oczywiście gdy się jest geniuszem akwareli

    OdpowiedzUsuń
  41. Fantastic paintings - I am speechless - a great genius!
    Blessed day
    Hug and kisses Crissi

    OdpowiedzUsuń
  42. CUDOWNE MIEJSCE SERDECZNOŚCI I ZDRÓWKA W NOWYM ROKU POZDRAWIAM

    OdpowiedzUsuń
  43. nie wierzę, że to są akwarele. ;) myślałam, że znowu jakieś cudne miejsce znalazłaś i tak tam ślicznie. ;) aż ciężko uwierzyć, że to zostało namalowane i to jeszcze akwarelami. zaskoczyłaś mnie totalnie. :))
    pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  44. Porque lo dices lo creo, impresionantes estas acuarelas, para mi podrían bien pasar por fotografías que es lo que creí al primer instante, un hombre con mucha paciencia y pulso.
    Un abrazo.

    OdpowiedzUsuń
  45. I ja myślałam, że to zdjęcia...zanim przeczytałam twój tekst.
    Niesamowity talent...kapitalne odzwierciedlenie tych bogatych w szczegóły wnętrz.

    To robi wrażenie....

    OdpowiedzUsuń
  46. Niesamowite!!!! Widziałam też takie akwarele z detalami dywanów czy sztukaterii, przeważnie konserwatorzy zabytków takie malują. Ale popatrzyłam i poczytałam i jestem zachwycona!!! niesamowite "fotograficzne" cudeńka i te wnętrza dodają nastroju!

    OdpowiedzUsuń
  47. Lucja estou impressionda e encantada! Grandiosas e incríveis aguarelas. E agradeço pela oportunidade de conhecer este belíssimo trabalho artístico, bem como, o artísta!

    OdpowiedzUsuń
  48. Nie dziwcie się, że ten genialny akwarelista nie był Wam znany. Natomiast dziwi mnie, ze profesor Kazimierz Bartel nawet nie wspomina o nim w swej Perspektywie Malarskiej, choć znajomość praw rządzących perspektywą jest u Permazzi'ego oszałamiająca.
    Niestety, papier jest szybko niszczony przez światło. Prawdopodobnie dlatego te akwarele pozostały nieznane szerszej publiczności i profesorowi Bartlowi. Tylko dzięki Internetowi mamy szansę je poznać. Uważam, że nie wolno ich wystawiać, bo takich akwarel już chyba nikt nigdy nie namaluje.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli rozpoznasz siebie na zdjęciach i nie chcesz być na tym blogu, proszę poinformuj mnie o tym.
Ja bardzo szybko usunę te zdjęcia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...