wtorek, 1 stycznia 2019

Selinunte - wspomnienia z Sycylii






Nasze życie jest jak wielkie jezioro
wolno wypełniające się strumieniem lat.
W miarę, jak woda się podnosi,
ślady przeszłości znikają pod nią jeden za drugim.
Ale wspomnienia zawsze będą wychylać głowę,
póki jezioro się nie przepełni.

(Alexandre Bisson)










Dziś pierwszy dzień Nowego Roku 2019... Od samego rana za oknem mamy paskudną,   typowo barową pogodę... Na dworze cały czas  pada deszcz i wieje porywisty wiatr... A teraz słychać grzmoty, zbliża się burza... Wolę nie myśleć o tym, co mówią wierzenia ludowe o burzy na początku stycznia... Właściwie cały grudzień nie przedstawiał się ciekawie pod względem pogodowym... Stąd moja tęsknota za słońcem i ciepłem...

Było kilka minut po godzinie dziewiątej gdy zatrzymaliśmy się na parkingu Parku Archeologicznego w Selinunte... Chociaż uwielbiam ciepło to pierwszy szok przeżyłam po wyjściu z klimatyzowanego samochodu... Żar lał się z nieba a temperatura dochodziła już do 38 st.C... Na zameldowanie w hotelu było za wcześnie więc ruszyliśmy na zwiedzanie starożytnego greckiego miasta... 

Po zameldowaniu w hotelu, bierzemy szybki prysznic, w restauracji zjadamy zachwycająco lekkie i bardzo proste caprese - klasyczną sałatkę z mozzarelli, pomidorów i wyruszamy nad morze... Zanim tam dotrę, muszę przejść przez ulicę i zejść schodami na plażę... Jednak moją uwagę przykuwają kwitnące rośliny... Nie mogę przejść obok nich obojętnie... Znacie przecież moją miłość do kwiatów... Przydrożne kwitnące maki, miliny,  aloesy, bugenwille, rododendrony, lantany, bananowce, róże pachną niczym drogie, egzotyczne perfumy...  








Sycylia bardzo często nazywana jest Perłą Morza Śródziemnego albo Wyspą Słońca... Plaża jest opustoszała być może dlatego, że to dopiero początek czerwca i nie ma jeszcze sezonu kąpielowego... Woda w morzu jest  jednak bardzo ciepła, i niesamowicie czysta... Kąpiel jest prawdziwą przyjemnością...  Jest  jeden  a nawet dwa mankamenty, nie ma pryszniców i toalet... Dla nas nie jest to żaden problem ponieważ do hotelu mamy dosłownie jedną minutę...









Selinunte może pochwalić się pięknym wybrzeżem... Drobny, delikatny i bardzo  czysty piasek zachęca do wylegiwania się na słońcu i leniwego wypoczynku... Podziwiam malownicze, niewielkie  skały, urocze zatoczki i skarpę porośniętą bujna kwitnącą roślinnością... Można daleko wyjść w morze, co jest bardzo korzystne dla rodzin z małymi dziećmi...

W Selinunte położone na południowo - zachodnim wybrzeżu  Sycylii, jest jednym z najbardziej interesujących miejsc na wyspie...  Tutaj znajduje się największy  Park Archeologiczny, powstały na miejscu starożytnego miasta Selinus...

Muszę kończyć swój post coś dzieje się na zewnątrz... Jest okropna nawałnica i może zabraknąć prądu....

* Selinunte, ruiny starożytnego miasta *











Bardzo dziękuję za życzenia pozostawione pod ostatnim postem...
Życzę Wam  szczęśliwego i radosnego Roku...
Serdecznie wszystkich pozdrawiam...


49 komentarzy:

  1. Twoje wspomnienia z Sycylii są dla mnie radością, bo taka była ta wyspa i w moich wspomnieniach. Dziękuję za nie. Kwiaty przy obecnej szarudze za oknami, są wielką przyjemnością.* Dziękuję również za miłe słowa w komentarzu u mnie. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, że byłaś na Sycylii jednak nie przypominam sobie zdjęć i postów z Twojej podróży.
      Prawdopodobnie ją przegapiłam. Wiesz, że od samego wirtualnego poznania darzę Cibie niegasnącym uczuciem miłości.
      Serdecznie Pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Współczuję Lusiu. Pogoda szaleje:(
    Piękne wspomnienie! Dla mnie byłoby za gorąco, ale nad morzem inaczej odczuwa się taką temperaturę. Też uwielbiam roślinność i dla mnie frajdą było rozpoznawanie roślin, które u nas są doniczkowymi, a na Krecie(bo o niej mówię) wielkimi drzewami lub krzewami.
    Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu
      wiele roślin w naszym kraju kupuje się w doniczkach. W krajach basenu śródziemnego rosną jako duże rośliny a nawet drzewa. Kiedy we Francji zobaczyłam mirty i bluszcze nie mogłam uwierzyć, że to są sporych rozmiarów drzewa.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  3. Miło się ogląda takie piękne widoki:))zwłaszcza że za oknem szaro i mokro:))Pozdrawiam serdecznie w Nowym Roku:))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak uważam, że fajnie ogląda się piękne kwiaty, błękitne niebo gdy za oknem szaleje ulewa i wieje porywisty wiatr.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  4. Feliz Año Nuevo y que sus deseos, al menos los mejores, se vean cumplidos. Una buena manera de iniciar el 2019 con esta serie llena de luz y colorido.
    Un abrazo,

    OdpowiedzUsuń
  5. Byłam na Sycylii zimą. Dzięki za przypomnienie tego miejsca. A na nowy rok dużo zdrowia i szczęścia. Bo co nam po zdrowiu jak spadnie nam cegłówka na głowę. Więc szczęścia też:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko
      doskonale pamiętam Twój wyjazd na Sycylię i relacje z odwiedzonych miejscowości:)

      Usuń
  6. Thank you for your wonderful photos. Have a nice evening.

    OdpowiedzUsuń
  7. Hi. Your photos are always so stunning. Thanks. Have a nice evening.

    OdpowiedzUsuń
  8. Hermoso Lucja-Maria, muchas gracias por este precioso paseo. Feliz semana, besos.

    OdpowiedzUsuń
  9. Przecudne krajobrazy, wspaniałe miejsca... Sycylia to wciąż moje marzenie. Może kiedyś się spełni. Dzięki Tobie mogę zwiedzać te wspaniałe miejsca. Dziękuję :-) Serdeczności Lusiu :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zakochałam się w Sycylii. Uważam ją za jedną z najpiękniejszych wysp jakie widziałam:)
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  10. Bellos recuerdos a través de unas fantásticas imágenes.

    Besos

    OdpowiedzUsuń
  11. What a beautiful coastal area with gorgeous flowers

    OdpowiedzUsuń
  12. How wonderful flowers. Great photos again.
    Hugs and greetings.

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudne słońce i rośliny. Dobrze, że już dnia przybywa. Jeszcze trochę i u nas się zazieleni. A na razie pozostaje zachwycać się Twoimi kadrami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kocham słońce i rośliny, one sprawiają, że szare dni są łatwiejsze do przeżycia.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  14. Uwielbiam wspomnienia, choć nadal żyję bardzo aktywnie, ale korzystam z nich ciągle i chowam je też na przyszłość w szerszym wydaniu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...Lubię wracać tam, gdzie byłam już
      Pod ten balkon pełen pnących róż...
      Lubię wracać myślami do tamtych czasów, które przeżyłam...
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  15. Odpowiedzi
    1. Mnie też się spodobało. Było niezwykle relaksujące.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  16. Świetne zdjęcia i tak kojarzą mi się z latem :-)
    Chciałabym kiedyś pojechać na Sycylię,
    ale nie mam gwarancji czy tam obecnie jest spokojnie.
    Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysiu,
      Etna daje o sobie znać co jakiś czas. Jednak Ty nie musisz akurat na niego trafić.
      Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku:)

      Usuń
  17. Oh how beautiful pictures, wonderful flowers and scenery! Thank you! We also had a winter storm, there was a lot of snow and the wind was strong. Now is a beautiful frost day.

    Very good and happy new year for you!

    Hugs and greetings!

    OdpowiedzUsuń
  18. Gorgeous pictures of a beautiful island !!!!
    May 2019 be full of travel, health, joy and peace ! And pictures too ;)
    Anna

    OdpowiedzUsuń
  19. Pięknie tam jest. Przy tej pogodzie, takie wspomnienia są w sam raz.
    Pozdrawiam:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie. przy takiej pogodzie jaka mamy w ostatnich dniach spacer po sycylijskiej plaży jest doskonałą odskocznią.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  20. Beautiful flowers and scenery! Happy New Year!

    OdpowiedzUsuń
  21. Zawsze marzyłem o wyprawie do Włoch, być może w to lato się uda spełnić to marzenie... Szczęśliwego Nowego Roku! Pozdrawiam ciepło! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maksiu, z całego serca życzę by spełniło się Twoje marzenie.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  22. Przepiękne zdjęcia i miejsca na nich pokazane!

    Mam tak, jak Ty - o tej porze roku tęsknię za latem, a zwłaszcza za podróżami w takie ciepłe miejsca, gdzie lato jest latem jeszcze bardziej niż tutaj. Też oglądam stare zdjęcia, obrabiam je i wspominam ciepłe dni. :-)

    Nigdy nie byłam na Sycylii, ale bardzo chce się tam wybrać, więc dziękuję, że zabrałaś mnie na taką wirtualną wycieczkę. :-)

    OdpowiedzUsuń
  23. Dziękuję Łucjo za ten piękny, słoneczny post. Trochę mi lepiej na duszy gdy widzę te kwiaty, morze, plażę... Rozmarzyłam się:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Oj zrobiło się cieplutko, może nawet za bardzo, bo Etna znowu dymi.

    OdpowiedzUsuń
  25. Maravillosos recuerdos. Espero que 2019, te traiga bonitos viajes. Besos.

    OdpowiedzUsuń
  26. Lovely island Sicilia.. My best wishes for you in 2019..

    OdpowiedzUsuń
  27. Piękne rozpoczęcie roku, od wspaniałych wspomnień z niezwykłego miejsca. Natura, kwiaty, plaże i niepowtarzalne zabytki i wszytko to w środku "naszej" zimy, jako przeciwwaga, aby nie popaść w noworoczno-zimową depresję. Miło pooglądać Łucjo. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Taka wspaniała dawka słońca, kwiatów, pięknych widoków, ciepełka. Ach...:)
    Jestem zachwycona. nadal marzę o Sycylii.
    Pozdrawiam Cię Łucjo serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  29. Wspaniała roślinność i widoczki. Z przyjemnością czytam i ogladam Twoje zdjecia ,przy nieprzyjemnej pogodzie panującej u mnie.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli rozpoznasz siebie na zdjęciach i nie chcesz być na tym blogu, proszę poinformuj mnie o tym.
Ja bardzo szybko usunę te zdjęcia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...