czwartek, 17 stycznia 2019

Dźwięk ciszy - The Sound of Silence




Miłuj i czyń co chcesz.
Gdy milczysz to milcz z miłością.
Gdy mówisz to mów z miłością.
Gdy upominasz to upominaj z miłością.
Gdy przebaczasz to przebaczaj z miłością.

Bądź źródłem miłości, ponieważ z tego źródła
może pochodzić jedynie dobro.

- Św. Augustyn


Wierzę, że dobro może zwyciężyć... 
Pokona: przemoc, agresję, nienawiść...

Wyrzućmy zło z naszych serc, umysłów, z naszego Kraju!


Każdy Twój wzrok przyjmę twardy
Przed mocą Twoją się ukorzę
Ale chroń mnie, Panie, od pogardy
Przed nienawiścią strzeż mnie, Boże.

Wszak Tyś jest niezmierzone dobro
Którego nie wyrażą słowa
Więc mnie od nienawiści obroń
I od pogardy mnie zachowaj.

Co postanowisz, niech się ziści
Niechaj się wola Twoja stanie
Ale zbaw mnie od nienawiści
I ocal od pogardy Panie.

(Przemysław Gintrowski) 

















38 komentarzy:

  1. Łza się w oku kręci... Świat się wali... Zło rządzi...

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciężko się żyje w takiej rzeczywistości....

    OdpowiedzUsuń
  3. Dokąd nasz kraj zmierza, jak długo nienawiść będzie między Polakami. Przeraża mnie to. Łzy mi się same lały, gdy słuchałam jej ( inny wykonawca) na filmiku na Facebooku w dniu marszu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Has escogido el título de una hermosa canción, por la que no pasa el tiempo. Las buenas canciones
    siempre serán escuchadas por distintas generaciones.

    Muy buenas reflexiones y muy bellas imágenes.

    Besos

    OdpowiedzUsuń
  5. Już nie wierzę że nawet taka tragedia potrafi zmienić naszych polityków:( To co deklarują to tylko słowa, słowa,... puste słowa.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie potrafie jeszcze sppokojnie komentowac... Pozdrawiam cie serdeczne :)

    OdpowiedzUsuń
  7. My condolences, Lucja-Maria.

    OdpowiedzUsuń
  8. Hello dear Maria Lucja!
    My condolences...pray for a better world.
    Dimi...

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziwny jest ten nasz świat...

    OdpowiedzUsuń
  10. Brak mi słów aby coś napiasać ale przyłączam się do Twojego apelu...!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Espero que el enfrentamiento y la crispación política terminen en todo el mundo y que nadie tenga que morir por sus ideas.
    Un abrazo,

    OdpowiedzUsuń
  12. Opublikowałam wpis, nie widząc twojego. Widzę, że myślami jesteśmy blisko. I może to jest ta nadzieja, że w pewien sposób zostaliśmy jeszcze bardziej zjednoczeni. Modlę się, abyśmy nie padli ofiarą nienawiści, bo tego by sobie Mój Pan Prezydent nie życzył.

    OdpowiedzUsuń
  13. Palavras sábias essas do Santo Agostinho, aproveito para desejar um bom fim-de-semana.

    Andarilhar
    Dedais de Francisco e Idalisa
    O prazer dos livros

    OdpowiedzUsuń
  14. You are absolutely right !
    Hug
    Anna

    OdpowiedzUsuń
  15. Lucja - Maria
    Love and good will win!

    OdpowiedzUsuń
  16. I am so sorry to hear this :( Cannot understand this kind of violence.

    OdpowiedzUsuń
  17. Jaka szkoda, że w swoich poczynaniach pomija się słowo MIŁOŚĆ, to smutne. Tak Lusiu przyłączam się do apelu....

    OdpowiedzUsuń
  18. one of my favorite songs of all time!!! it is a sad world we live in. we must do our part by spreading kindness, love and joy, knowing we can make a small difference!!

    OdpowiedzUsuń
  19. Za dużo jest nienawiści, aż kipi w słowach niektórych polityków.
    Ja także przyłączam się do tego apelu.
    Pozdrawiam:)*

    OdpowiedzUsuń
  20. Beautiful words..I'm speechless.

    OdpowiedzUsuń
  21. To takie smutne, przerażające...
    Brakuje słów...

    OdpowiedzUsuń
  22. Wierzę, że dobro pokona zło. Też słuchałam tego utworu w ostatnich dniach. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. Hello dear LUCIA!
    I can not comment!
    I wish you a weekend with peace and quiet!
    I embrace you and thank you for your visit!

    OdpowiedzUsuń
  24. Such a terrible tragedy to hear about the murder...

    OdpowiedzUsuń
  25. Kochana Łucjo, dziękuję za Twoje piękne Serce. To potężna i niewyobrażalna tragedia. Wszystkie słowa, które w tym czasie padały ( jesteśmy po pogrzebie) o uspokojeniu, o miłości, szacunku dla drugiego Człowieka niech się staną rzeczywistością.
    Niech dobro zwycięża.
    Mimo, że upływa czas, to ciężko uspokoić serce, emocje i tyle łez płynie....
    I dla mnie , także, świat nagle zatrzymał się! O! Boli!
    Bardzo serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  26. Piękne i mądre słowa. Nie zawsze zresztą rozumiane prawidłowo, tymczasem filozofia św.Augustyna jest zdecydowanie głębsza niż proste wezwanie do miłości. (Jak zresztą tę milość zdefiniować?) Jemu chodziło o to iż czasami miłość przejawia się w czynach które nikomu się z miłością nie kojarzą, a uczynki miłosierdzia często muszą być brutalne jak np. powiedzenie komuś prawdy prosto w oczy.

    OdpowiedzUsuń
  27. Dear I heard about what happened in your country. It's really disheartening. Hope peace will prevail.

    OdpowiedzUsuń
  28. Zawsze myśliwy i mamy nadzieję że taka tragedia powinna być ostatnią... Musi być ostatnią, inaczej ciężko jest żyć i godzić się z faktem że może być inaczej... [*]

    OdpowiedzUsuń
  29. Aż mi się ciepło zrobiło :) Przyjemnie jest spędzać czas i zwiedzać, kiedy jest ciepło a na dodatek słonce świeci. Zdjęcia wyszły urocze, natomiast zabytki zachwycają :)
    Pozdrawiam serdecznie :))))

    OdpowiedzUsuń
  30. Zadaję sobie pytanie, jak to się dzieje, że jeden człowiek może z premedytacją wyrządzić tyle zła, a drugi jeszcze po śmierci czyni tyle dobra?
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  31. Strach pomyśleć ile nienawiści i przemocy jest wokoło. Nie umiem tego pojąć. Wciąż więcej agresji. Tylko po co i na co?

    OdpowiedzUsuń

Jeśli rozpoznasz siebie na zdjęciach i nie chcesz być na tym blogu, proszę poinformuj mnie o tym.
Ja bardzo szybko usunę te zdjęcia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...