wtorek, 18 września 2018

Słoneczna końcówka lata w Ogrodzie Kapias






Pamiętajcie o ogrodach - 
Przecież stamtąd przyszliście...

Pamiętajcie o ogrodach -
Czy tak trudno być poetą?

W żar epoki użyczą wam chłodu
Żaden schron, żaden beton

(Jonasz Kofta)








Korzystając z pięknej, słonecznej  pogody, w sobotę zaraz z rana odwiedziłam w Goczałkowicach Ogrody Państwa Kapias... Chociaż byłam tutaj wielokrotnie, to jednak bardzo tęskniłam za tym miejscem... Można się tutaj wspaniale zrelaksować, zachwycić kwiatami  i zapomnieć o trudach codziennego dnia... Różnorodność ogrodów i ciekawe elementy architektury sprawiają, że nigdy się tutaj nie nudzę... Byłam ciekawa jak wyglądają ogrody w końcówce lata... I chociaż kwiatów jest dużo mniej, to jest tutaj jak zawsze   przepięknie...

* Spacer po ogrodzie *

* Wiosenne kwiaty *

* Poszukiwanie wiosny *

* Jesień w Ogrodach Kapias *

* Jesień w Ogrodach Kapias II część *

* Lato w Ogrodzie Kapias *

* Goczałkowickie Ogrody *










Całkiem niespostrzeżenie, pomimo słońca i przecudownej, słonecznej pogody, przyroda przygotowuje się do jesieni... W wielu miejscach tego ogrodu widać jej oznaki... W całej okazałości kwitną  różnokolorowe wrzosy, astry jesienne zwane popularnie marcinkami, zimowity, dzielżany...







Gdy odwiedzam Ogród wiejski to przenoszę się o 100 lat wstecz w okolice wiejskiej chaty...  Ogród otoczony jest  płotem z drewnianych sztachet... Suszą się na nim gliniany garnki i pranie... Wzdłuż płotu kwitną rudbekie i marcinki... Na drzewach złocą się owoce... Kiedy spaceruje ścieżką czuję  unoszący się zapach mięty i  wiejskich kwiatów...   Całej zagrody strzeże święty Franciszek - pierwszy ekolog i patron przyrody...









Spacerując  na każdym kroku widać, że jest to ogród ogromnego pasjonata i kolekcjonera... Został podzielony na tematyczne zakątki i zaułki... Jeżeli ktoś poczuje się zmęczony to w wielu miejscach są ławeczki na których można przysiąść... Ogrody Kapias służą jako inspiracja, dla tych którzy urządzają własne... W ogrodzie rośnie kilka tysięcy gatunków i odmian różnych roślin... Rośnie tutaj mnóstwo róż... Jednak o nich w kolejnym poście...










Z każdą godziną przybywa coraz więcej zwiedzających... Przyjechało kilka wycieczek, nawet z pobliskich Czech... W Ogrodzie królują jesienne, kolorowe dekoracje... Uwagę przyciągają ogromne, srebrne kule, które migoczą w słońcu oraz ogromne pomarańczowe dynie, symbol jesieni...


Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze...
Życzę pięknych, słonecznych dni...
Serdecznie wszystkich pozdrawiam...










64 komentarze:

  1. Cudowny krajobraz. Niestety jesień zbliża się wielkimi krokami. Pozdrawiam serdecznie :) ❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, jesień zbliża się szybkimi krokami.
      Mnie to nie ciszy. Nie przepadam za tą porą roku.
      Owszem, lubię te kilka dni polskiej złotej jesieni ale reszta? marzę aby nie istniała.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Mnóstwo pracy tu włożono :) Pięknie... ile osób tam pracuje?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sobotę rozmawiałam z jedną z pań obsługujących ten ogród. Byłam ciekawa co stało się z przepięknymi nenufarami. Prawdopodobnie zjadły je jakieś ryby, ale nie wiedzą dokładnie jakie.
      Opowiadała mi, że całym sercem darzy ten ogród i z radością idzie do pracy każdego dnia. Nie mam pojęcia ile osób tam pracuje. Myślę, że sporo.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Przecudnie! Uwielbiam te ogrody. I zawsze jak czytam Twoje posty Lusiu i zdjęcia prezentujące Goczałkowickie piękności to bardzo żałuję, że mam tam tak daleko ;-) Ale dzięki Tobie mogę sobie pozwiedzać je wirtualnie :-) Serdeczności Lusiu, dziękuję za wspaniały spacer!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bardzo lubię Ogrody Kapias, Bardzo chętnie tam wracam.
      W tym roku byłam tam cztery razy. Może zawitam jeszcze raz kiedy będzie piękna jesień.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  4. Las calabazas tienen un aspecto muy saludable. Me ha gustado mucho, la señora que las guarda, con esa preciosa pamela, para protegerse del sol. Todo el jardín es una maravilla, será un gustto estar allí, llevando al olfato tan deliciosos aromas.

    Besos

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepięknie! Mam nadzieję, że te róże pachną, bo coraz rzadziej można spotkać pachnące.

    OdpowiedzUsuń
  6. How lovely flowers! Funny pumpkin guy;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Despite the approaching autumn, the flowers are very beautiful.
      Pumpkins are the symbol of autumn.
      Greetings.

      Usuń
  7. Hello dear Maria Lucja!
    What a beautiful place! And such preety gardens! Superb pictures!
    There’s a lot of beauty ! Like the Autumn decoration and all those different kind of flowers!
    Thank you for sharing! Wishing you a lovely week ahead! Hugs!
    Dimi...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dimi,
      these gardens are wonderful and very relaxing. I like to visit them very much.
      Greetings.

      Usuń
  8. Hola Maria-Lucja. Preciosas fotos, todo me gusta. Aquí en mi tierra los Brezos crecen de manera silvestre por todos lados y los hay que florecen en casi todas las estaciones. Un fuerte abrazo.

    OdpowiedzUsuń
  9. W takich ogrodach trudno by się nudzić:)))ten wiejski to moje marzenie:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu, masz rację. W tych ogrodach nie można się nudzić.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  10. Jedyne co mi w tym ogrodzie przeszkadza, to nadmiar kolorowych dekoracji, które odciągają wzrok od roślin, nie w moim guscie. Ale i tak ten wirtualny spacer z Tobą był przyjemnością ☺ Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Panią. Mnie też ten ogród wydaje się przeładowany dekoracjami na takiej niedużej powierzchni. Zbyt dużo tych dyni, niebieskich doniczek a mało kwiatów. Nie lubię kiczu:)

      Usuń
    2. Dorotko i Magdo przedstawię ogród: japoński i skandynawski. Tam nie ma żadnych dekoracji i wg mnie te ogrody są dosyć surowe.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  11. Ogród jest wspaniały. Pomimo,że za jesienią nie przepadam, to bardzo lubię jesienne dekoracje, zwłaszcza,kiedy są w nich dynie. Różowych marcinków jeszcze nie widziałam,są urocze.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. JA TEŻ BARDZO LUBIE JESIENNE DEKORACJE. GDY BEDĄ SZARE DESZCZOWE DNI, TO OGRÓD BĘDZIE PIĘKNY KOLOROWY.
      POZDRAWIAM, NINO:)

      Usuń
  12. Ale pięknie i kolorowo ! :) Pozdrawiam, Łukasz

    OdpowiedzUsuń
  13. Czekałam na t cudną relację. Nie pojadę, bo ode mnie dość daleko, ale delektuję się Twoimi pięknymi obrazami. Tam jest jak w raju...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu to niesamowite. Ty doskonale widziałaś, że odwiedzę Goczałkowice?
      Ty i ja kochamy kwiaty i zawsze z przyjemnością je podziwiamy.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  14. Wspaniale prezentuje się ten ogród w jesiennych barwach. Żałuję, że mam tak daleko... ale cieszy mnie, że mogłam tam się wybrać latem... Dzięki temu łatwiej mi teraz sobie go wyobrazić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wietrzyku,
      odwiedziłaś Ogrody Kapias i teraz już wiesz jak wyglądają i dane obrazy możesz sobie przedstawić.
      Miłego weekendu:)

      Usuń
  15. Piękne, niezwykle kolorowe miejsce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękne przez trzy pory roku: wiosnę, lato i jesień.
      Nigdy nie byłam zimową pora.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  16. Uwielbim zwiedzać ogrody, ogrody Kapias zwiedzam razem z Tobą, Lusiu ! Dziekuję za piekną podróż pełną ogrodowych inspiracji ! Zakochałam się w dekoracjach zwlaszcza w niebieskich doniczkach :)
    Mam małe zaległości w komentowaniu, jeszczę wrócę obejrzeć Turyn i domki trulli, pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu, bardzo się cieszę się, że jesteś.
      Ogrody w Goczałkowicach zawsze są bardzo piękne.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  17. Przepiękne miejsce, jest czym się zachwycać przez długie godziny <3
    Marzą mi się odwiedziny w tych ogrodach, może kiedyś się uda...
    Ściskam serdecznie, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ŻYCZĘ ABYŚ KIEDYŚ ODWIEDZIŁA OGRODY W GOCZAŁKOWICACH.
      POZDRAWIAM SERDECZNIE:)

      Usuń
  18. Hello dear LUCIA!
    Superb gardens, magnificent flowers and colors, thanks for sharing!
    Beautiful autumn day I want you!
    I embrace you and thank you for your visit!

    OdpowiedzUsuń
  19. Absolutely gorgeous post !!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Love, love, love !!!!!!!!!!!
    Hug
    Anna

    OdpowiedzUsuń
  20. Ależ tam pięknie. I w sumie niedaleko mnie...

    OdpowiedzUsuń
  21. Goczałkowice do tej pory kojarzyły mi się tylko z ptakami. Dobrze wiedzieć, że mają do zaoferowania także inne atrakcje. Przepiękny ogród.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak. Przecież tam jest ogromne Jezioro Goczałkowickie.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  22. Piękna jest końcówka lata w Ogrodzie Kapias.
    Urzekły mnie zwłaszcza wrzosy.
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Kolejny raz zabierasz nas do tych ogrodów i za każdym razem wydaje mi się, że jest tam piękniej, niż poprzednio :-))

    OdpowiedzUsuń
  24. Lovely and colorful photos. Have a nice evening.

    OdpowiedzUsuń
  25. Se ve todo precioso Lucia. Muchos besos.

    OdpowiedzUsuń
  26. Łucjo, jakże jestem pod wrażeniem, że jeszcze jest tam tak pięknie. Myślałam że już na końcówce lata, tuż przed samą jesienią nie warto jechać do Goczałkowic - jakże bardzo się mylę.
    Serdeczności

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drogie Panie, nie bardzo rozumiem o co chodzi w tej dziwnej wymianie zdań?
      Odnoszę dziwne wrażenie, że ktoś tutaj kogoś obraża:( i nie jest to chyba zbyt miłe:(

      Usuń
    2. Sikoreczko, tam jest zawsze pięknie, szczególnie gdy jest słoneczna pogoda.
      Jesienią też kwitną urocze kwiaty.

      Droga Mario!
      Od kilku dni na dawnych postach i ostatnich postach pojawiają się nieprzyjemne, obrażające mnie komentarze. Usuwam je sukcesywnie. Jednak żal pozostaje.
      Serdecznie Pozdrawiam:)

      Usuń
    3. Łucjo, w ogóle się tym nie przejmuj. Kiedy tylko przeczytałam te dziwne komentarze od razu stwierdziłam, że nie wnoszą nic konstruktywnego.
      A rzeczami, które nie budują, a rujnują - szkoda zawracać sobie głowy:)
      Serdeczności:)

      Usuń
    4. Oczywiście chodziło mi o głowę:)
      Jak widać, niektóre komentujące osoby gdzieś ją po drodze posiały:)

      Usuń
    5. Łucjo, to nic nie pozostaje jak się wybrać tam podczas jesieni. O ile zdążę.
      Usmiechu zycze.

      Usuń
  27. What a beautiful place to visit..

    OdpowiedzUsuń
  28. Jak widzę masz czas na zachwycanie się jeszcze latem, które powoli się kończy. Za chwilę pojawi się kolejna z sióstr – Jesień. Trochę mi żal odchodzącego lata, ale przecież zbliża się jedna z najbardziej kolorowych pór roku.
    Pozdrawiam nadchodzącą jesienną melancholią snującą się na moich zielonych szumiących stronkach i czekam na ciepłe słowo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ismeno malowniczej, przepięknej jesieni nie jest zbyt dużo.
      Najczęściej królują deszczowe, zimne, szare dni. Ja kocham ciepło, słoneczne dni więc nie tęsknię za jesienią.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  29. Dentro de tanta belleza me ha venido un aroma de otoño.
    Un abrazo.

    OdpowiedzUsuń
  30. Hermosos y coloridos jardines con sus flores multicolores y la decoración de calabazas.
    Un abrazo,

    OdpowiedzUsuń
  31. Tak jak zapamiętałem... tylko inaczej bo inna pora roku

    OdpowiedzUsuń
  32. Tam jest cudownie o każdej porze roku.
    A Twoje zdjęcia, jak zawsze przepiękne.
    My mamy stosunkowo blisko, ale ostatnio mamy tyle obowiązków, że ciągle brakuje czasu...
    Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli rozpoznasz siebie na zdjęciach i nie chcesz być na tym blogu, proszę poinformuj mnie o tym.
Ja bardzo szybko usunę te zdjęcia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...