piątek, 2 sierpnia 2019

Czerwiec w Ogrodzie Kapias - Zieleń







Nie obiecuję ci wiele...
Bo tyle co prawie nic...
Najwyżej wiosenną zieleń...
I pogodne dni...
Najwyżej uśmiech na twarzy...
I dłoń w potrzebie...
Nie obiecuję ci wiele...
Bo tylko po prostu siebie...

(Bolesław Leśmian)








Medicus curat, natura sanat - Lekarz leczy, natura uzdrawia,  głosił lekarz grecki Hipokrates żyjący 460 - 377 r p.n.e... Dziś wiemy, że nie mijał się z prawdą...  Przyroda jest  dobrem całej ludzkości...  Chyba każdy z nas wie, że nie  jest nam dana raz na zawsze... Idąc z postępem, na maksa zatruwamy nasze środowisko, zabijamy zwierzęta, nagminnie wycinamy drzewa i całe lasy...

Szanujmy przyrodę bo dzięki niej zaspokajamy podstawowe potrzeby życiowe... Przyroda, kwiaty, zieleń dają mi siłę napędową, dają mi energię... Przebywanie wśród zieleni, zwłaszcza na łonie natury, regeneruje siły witalne człowieka, a także uzdrawia jego ciało i duszę... Wiem to po sobie, że po godzinnym spacerze w lesie, parku czy w Ogrodzie Kapias, czuję się jak nowo narodzona... Dla mnie przyroda, zieleń, kwiaty stanowią również synonim nieskończonego piękna...






Przyroda, kwiaty i cudowna zieleń radują mnie i przypominają o pięknie otaczającego mnie świata... Zdaję sobie sprawę, że wielu może być już znudzonym tym Ogrodem... Ja go uwielbiam... Jednak warto chociaż na moment popatrzeć na to piękno przyrody, być może  zachęceni wyjdziecie na spacer i poszukacie zieleni...






Wiecie od dawna, że lubię przebywać w Ogrodzie Kapias... Delektuję się zapachami i kolorami... Zachwycam się i fotografuję rosnące tam zjawiskowe krzewy,  drzewa, kwiaty i  zioła, które od wiosny do późnej jesieni  mają  nieodparty urok... Zawsze zatrzymuję się przy lasku brzozowym gdyż jest niezwykle urokliwy i godny podziwu... Posadzono tutaj drzewa o idealnie białej korze... Można  usiąść na ławeczce i  w spokoju, ciszy zadumać się nad wspaniałością i mądrością matki natury...





Nie mogę przejść obojętnie obok naturalnego stawu gdzie rośnie kolekcja przepięknych traw ozdobnych... Czerwcową porą są soczyście zielone, za kilka miesięcy będą zachwycać kolorami złota i brązu... Brzegi stawu porastają liczne liliowce, żółte i pomarańczowe trytomy i irysy... Kamienny mostek prowadzi do domku Hobbita... Dach domku porastają trawy ozdobne... W pobliżu jest kamienista plaża a w stawie przycumowała łódka...

Jak nie kochać tego ogrodu, gdy otaczająca zieleń pozwala zwalczyć wiele wiele dolegliwości... Przebywanie wśród zieleni nie tylko relaksuje i dotlenia, lecz także zmniejsza ryzyko infekcji, usprawnia pracę układu krążenia a nawet działa antydepresyjnie... I jak nie kochać tego ogrodu...


Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze...
Życzę udanego, miłego weekendu...
Serdecznie wszystkich pozdrawiam...

37 komentarzy:

  1. Hello Lucja,
    I loved your pictures.
    Are beautiful!
    Good entry from August.
    Janicce.

    OdpowiedzUsuń
  2. Hi Lucja-Maria! Lovely garden. Such a green tunnel would be nice in our own yard

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. You're right Anne!
      Such a tunnel is great for the garden on hot days.
      Hugs and greetings:)

      Usuń
  3. Nature must be respected. It is everything.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. We must respect nature because we live with it.
      Greetings:)

      Usuń
  4. Uwielbiam z Tobą wędrować po tych ogrodach... Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Te ogrody są cudowne przez cały rok:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też tak uważam i dlatego tak często prezentuję je na swoim blogu.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  6. Nature is necessary, and therapeutic, in today's world of noise, pollution and discord. We are abusing it at our peril.

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię razem z Tobą spacerować po ogrodach Kapias. Naturę, również kocham bo mnie uspokaja, relaksuje i jak, pięknie napisałaś poprostu, uzdrawia ciało i duszę.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Nino. Zastanawiałam się czy przypadkiem nie przesadzam z tym ogrodem i czy nie posądzicie mnie o jego reklamę. Ten ogród obroni się sam ponieważ za wejście na jego teren jest bezpłatne i nikt nie wymaga zakupów w tamtejszym sklepie czy w restauracji. Z restauracji nie korzystam bo do Goczałkowic mam bardzo blisko, jedynie z kawiarni gdzie zawsze idziemy na pyszną kawę i jakieś pyszne ciastko. Najlepsze i najciekawsze są w sezonie śliwek, dyni i innych owoców.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  8. Uwielbiam takie ogrody. Oczy sycą zielenią, a serce spokojem.
    Łucjo dzięki pięknym zdjęciom i ciekawym opisom byłam z Tobą w wielu miejscach. To wielka przyjemność.
    Pozdrawiam bardzo ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie wyobrażasz sobie jak cieszą mnie takie słowa po tych wszystkich hejtach zmuszających mnie do likwidacji bloga. Wiem, że mój blog jest ułomny, słaby pod wielu względami ale jest on dla mnie odreagowaniem na stresy i depresje.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  9. Ech... co tu dużo pisać. Po prostu przepięknie! Cudowne miejsce i wspaniali właściciele. Uwielbiam te ogrody. Są piękne o każdej porze roku. Niestety, mam tam strasznie daleko. Ale kto wie... Może jesienią się wybiorę :-) Serdeczności Lusiu, miłego i pięknego weekendu :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, że jest to cudowne miejsce i niezwykli właściciele. Znam z widzenia i kilka razy rozmawiałam z Panią Kasią Kapias. Wspaniała osoba, bardzo miła zawsze uśmiechnięta a rozmowa z nią to prawdziwa przyjemność. Nie ma pojęcia o istnieniu mojego bloga i prezentowanym w nim Ogrodzie. Koniecznie odwiedź Goczałkowice jesienią gdy przez kilka dni dopisze słoneczna, piękna pogoda. Wtedy zdjęcia wyjdą jak zwykle u Ciebie zjawiskowe.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  10. Fantastic photos, views & plants! The summer at its best <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Beautiful park !!!!
    Have a shinny weekend !
    Anna

    OdpowiedzUsuń
  12. Ahora mismo me gustaría perderme por ese bello jardín. Es un remanso de paz y tranquilidad.

    Besos

    OdpowiedzUsuń
  13. Yo también seria feliz en ese jardín, me encanta. Besitos.

    OdpowiedzUsuń
  14. Kochana
    Miód na moje serce ten temat i cudna foto-relacja, dziękuję:)
    Serdeczności przesyłam moc:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Morgano!
      Wiem jak bardzo kochasz przyrodę. Otaczasz się w domu i przed blokiem kwiatami i pieknymi roślinami.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  15. Czerwiec to zieleń, prawda. Zaraz sprawdzę, które kwiaty najczęściej fotografowałam w czerwcu.

    OdpowiedzUsuń
  16. Hermosos jardines en los que el verde aparece salpicado por las notas de colores que dejan las flores.
    Un abrazo,

    OdpowiedzUsuń
  17. Kochana Łucjo, z przykrością czytam w komentarzu o hejtowaniu Twojego bloga i o depresji, nie wiem, kto jest tak podły, by robić takie rzeczy ?
    Twój blog jest piękny, wartościowy, bogaty merytorycznie, z Tobą zwiedzamy najróżniejsze zakątki, poznajemy fakty i mity, obcujemy z przyrodą... Sama ilość wyświetleń mówi prawdę!
    Łucjo kochana, ogród w Goczałkowicach pokochałam od pierwszego spojrzenia, widziałam też p. Kasię Kapias, która w nim pracuje, widać,że z pasją taką z jaką Ty tworzysz ten blog.
    Bardzo mocno Cię przytulam. :))

    OdpowiedzUsuń
  18. Tam jest cudownie w każdym miesiącu... :) Już za nim tęsknię...
    Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli rozpoznasz siebie na zdjęciach i nie chcesz być na tym blogu, proszę poinformuj mnie o tym.
Ja bardzo szybko usunę te zdjęcia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...