sobota, 11 maja 2019

Pont-en-Royans, urokliwa wioska - Francja







Ciesz się w życiu drobiazgami,
bo któregoś dnia możesz spojrzeć za siebie i zobaczyć,
że były to rzeczy wielkie.

(Robert Brault)









Vercors to wysoki wapienny  masyw górski zwieńczony płaskowyżem w  Alpach Zachodnich... Wznosi się na południowy-zachód od Grenoble... Na ogromnym, bardzo pięknym obszarze utworzono Regionalny Park Przyrody... Jest on usiany wspaniałymi jaskiniami, m.in. * Choranche * zachwycającymi krajobrazami, ciekawymi szlakami alpejskimi...

Przepiękne, rozległe doliny otoczone są skalnymi masywami, głębokie wąwozy rzeczne, przecinają wapienny płaskowyż wzdłuż i wszerz... W malowniczych dolinach położone są urokliwe wioski takie jak n.p. Pont-en-Royans...

 Tutaj mogłam zachwycać się wszechogarniającym pięknem natury i spokojem rezerwatu... Ciszę przerywała jedynie dosyć głośna muzyka rzeki i pobliskiej kaskady... W kamienistym wąwozie rzeka płynęła z impetem.... Rozkoszowałam się szumem rzeki i nasłuchiwałam innych odgłosów natury... Ktoś, kto nie lubi głośnego szumu wody mógłby powiedzieć, że rzeka jest zbyt hałaśliwa... W końcu rozlewała  swoje wody leniwie po dolinie... 









Wioska Pont-en-Royans jest urocza i bardzo malownicza...  Położona na wysokości 860 m n.p.m. u zbiegu rzeki  La Bourne i jej dopływu Vernaison, w pobliżu doliny Isére  w regionie Rodan - Alpy...  Przyciąga turystów średniowieczną architekturą i niezwykłymi "wiszącymi domami"... Brzegi rzeki spina most Picard... Został zbudowany w XIX wieku, kiedy w 1872 roku powstała droga Villard... 

Wioska Pont-en-Royans posiada bogatą historię, która sięga starożytności... Istniały tutaj trzy górskie zamki jednak żaden z nich nie doczekał się do naszych czasów... Pierwszy zamek to celtyckie oppidum, drugi służył jako miejsce obserwacji i pozwalał na komunikację z innymi twierdzami...  Ostatni z nich został zbombardowany w czasie II wojny światowej ponieważ w Pont-en-Royans znajdował się jeden z ośrodków ruchu oporu...









Wioska uznawana jest za jedną z ciekawszych ze względu na domy z kolorowymi fasadami, które "wiszą" nad wodami rzeki Bourne... Labirynt wąskich uliczek zaprasza w jej głąb  aby zobaczyć co jest za rogiem... Uwielbiam stare kamienne domy, uliczki wyłożone kocimi łbami, częste wzniesienia z kamiennymi schodami... Magiczne miejsce...  W Pont-en-Royans znajduje się kościół p.w. świętego Piotra... Żałuję, że w czasie mojego pobytu w Pont-en-Royans  był zamknięty... Wokół wioski klify i zalesione góry, które zachęcają do wspinaczki, speleologii, kolarstwa górskiego...







Pont-en-Royans  zachwyciło i urzekło mnie od pierwszego wejrzenia... Brukowane, bardzo wąskie uliczki  wzdłuż których wyrastają kamienne XVI - wieczne domy... Ochrowe, różowe, żółte domy zrobiły wrażenie na Stendhalu,  kiedy odwiedził Pont-en-Royans... Są zbudowane na skale, wprost wiszące nad wodą, podtrzymywane przez drewniane belki... Są wyjątkowe, malownicze i bardzo fotogeniczne...  Rzeka zachwyca swym pięknem i szmaragdowym kolorem wody...


Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze...
Serdecznie wszystkich pozdrawiam...


26 komentarzy:

  1. What a beautiful place. Happy weekend.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pont-en-Royans is a beautiful village.
      I visited her with joy.
      Sami, have a nice weekend:)

      Usuń
  2. Od jakiegoś czasu odwiedzam Cię systematycznie, tylko nigdy nie komentowałam. Robisz piękne zdjęcia w uroczych zakątkach świata. Z przyjemnością zaglądam, aby ucieszyć oczy i dowiedzieć się o wielu ciekawych miejscach. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marijano,
      cieszę się z Twoich odwiedzin. Mam nadzieję, że nie jest to jedyna wizyta na moim blogu.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  3. You certainly get round a lot of the world and this is again a lovely area with great photographs

    OdpowiedzUsuń
  4. Me encanta viajar a través de tus imágenes. Siempre me conduces a maravilloso lugares.

    Besos

    OdpowiedzUsuń
  5. Przecudne miejsce. Uwielbiam takie "zawieszone" na skałach domy. Świat jest piękny :-) Cudownie być obywatelem świata, którego horyzonty sięgają daleko poza narożnik stodoły, wieżę kościoła czy kraniec miasteczka :-) Serdeczności Lusiu :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uważam, że Pont-en-Royans jest przecudnym miejscem.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  6. Nice series of pictures of this lovely place.. Happy Sunday

    OdpowiedzUsuń
  7. Alpy są piękne podziwiałam je od strony Włoch i Austrii, we Francji nigdy nie byłam (nie licząc przejazdu tranzytem) tym bardziej z wielkim zainteresowaniem przeczytałam post . Zachwycające miejsce, pięknie sfotografowane. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pont-en-Royans jest bardzo fotogeniczne. Urzekło mnie swoim położeniem.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  8. Odnośnie cytatu tak sobie pomyślałam, że uwielbiam cieszyć się dobrym śniadaniem przygotowanym w ładnej porcelanie, zjedzonym niespiesznie, słonecznym dniem, spacerem po pustych uliczkach miasta, możliwością dłuższego pospania. Doceniam z wiekiem coraz bardziej takie drobne rzeczy. A wioska wygląda jak miasteczko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak się składa, że i ja doceniam drobne rzeczy. No cóż jestem rannym ptaszkiem więc dłuższe pospanie nie wchodzi w rachubę. Słoneczny dzień, spacer po pustych uliczkach marzy mi się i to bardzo. Chociaż już wcześniej wiedziałam, że jest to wioska to odnosiłam wrażenie, że poruszam się po miasteczku.
      Miłego tygodnia:)

      Usuń
  9. El pueblo se ve precioso, me gusta mucho. Besos.

    OdpowiedzUsuń
  10. Te zdjęcia zrobione nad wodą są obłędnie! Coś wspaniałego. Już drugi raz czytam ten post i delektuję się nimi.
    Pozdrawiam majowo.

    OdpowiedzUsuń
  11. Rzeczywiście urokliwa. Piękne foty.

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam takie miejsca...tajemnicze, nastrojowe, malownicze. Świetnie się tam czuję, chyba się dobrze rozumiemy...

    OdpowiedzUsuń
  13. Mieszkam w angielskiej wsi i zachwycam się małymi miejscowościami. Widziałam kilka takich małych, uroczych mieścin we Francji, ale w Bretanii i Vendee. Miejscowość, którą pokazałaś jest piękna, ale w tych domach na skale to nie zdecydowałabym się mieszkać.

    OdpowiedzUsuń
  14. Wowwww....lovely 💕💕💕

    OdpowiedzUsuń
  15. Baaardzo urokliwe miejsce. Tak bardzo już chciałabym znowu gdzieś polecieć i zobaczyć chociażby takie cuda.:)
    Zdjęcia jak zawsze prześliczne.
    Moc majowych pozdrowień.

    OdpowiedzUsuń
  16. Znowu wynalazłaś piękne, urokliwe miejsce.
    Podziwiam.Pozdrawiam.:))

    OdpowiedzUsuń

Jeśli rozpoznasz siebie na zdjęciach i nie chcesz być na tym blogu, proszę poinformuj mnie o tym.
Ja bardzo szybko usunę te zdjęcia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...