czwartek, 11 kwietnia 2019

Wiosna w Ogrodzie Kapias







pod drzewami - miłość
pośród ludzi - miłość
pośród deszczu
i w słońcu
odmieniałam pory roku
dokąd nie przyszła 
teraz
jest tylko jedna pora roku
wiosna

(Halina Poświatowska)







Ogrody "Kapias" to jedno z piękniejszych miejsc w Polsce, które przyciąga nie tylko miłośników ogrodów... Można się tutaj zachwycać przepięknymi kwiatami, delektować malowniczymi widokami, podpatrywać ciekawe aranżacje, pomysły, które później można wykorzystać w swoim ogrodzie... Już wiosną ogrody wyglądają magicznie, zjawiskowo...

W Centrum Ogrodniczym "Kapias" można praktycznie nabyć wszystko co potrzebne jest do ogrodu, dekoracji wnętrz domu, biura lub innych obiektów.... 

Ogrody "Kapias" od wczesnej wiosny do późnej jesieni są miejscem, które bardzo chętnie odwiedzam... Miejsce to jest zachwycające... Tutejsze ogrody  to ponad 40 zakątków tematycznych... Teren jest olbrzymi i zajmuje około 4 ha... Jest to idealne miejsce dla rodzin z dziećmi, ponieważ mają one tutaj wiele atrakcji...

* Wiosenne kwiaty w Ogrodzie Kapias *

* Poszukiwanie wiosny w Ogrodach Kapias *







Kocham wiosnę i zjawiskowe sasanki, które są jej zwiastunem... To wyjątkowo piękne wczesnowiosenne byliny... Jej niewątpliwą zaletą jest pełen uroku i wdzięku wygląd... Aksamitne w dotyku kwiatki są pokryte drobnymi włoskami... Kwiaty sasanki są koloru: fioletowego, białego, różowego, kremowego, czerwonego... Sasanki rosną na terenie całej Europy i w środkowej Azji...








W czasie spaceru podziwiałam budzącą się przyrodę i kwitnące,  wiosenne kwiaty... Sporo tutaj różnokolorowych hiacyntów, żonkili, ciemierników... Ten ogród już zaczyna przyciągać każdego, czaruje feerią barw, a powietrze przesycone jest słodyczą zapachów...








Wczesna wiosna to świetny moment aby odwiedzić ogrody pokazowe "Kapias" ponieważ są prawdziwym źródłem inspiracji... Jeszcze trzeba trochę poczekać zanim wiosna rozwinie się na dobre... Trochę szary i ponury krajobraz lada moment zazieleni się, zakwitną kolejne krzewy i drzewa... Wówczas będzie tutaj jeszcze piękniej...

Po długim spacerze tradycyjnie udajemy się do eleganckiej restauracji na dobrą kawę, pyszny sernik z brzoskwiniami oraz Torcik Ogrodnika...







Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze...
Serdecznie wszystkich pozdrawiam...






64 komentarze:

  1. Byłam widziałam delektowałam się piękną wiosną u Kapiasów
    Cudowne miejsce.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdy wróci ciepło wiosna będzie jeszcze piękniejsza.
      Zakwitną kolejne moje ulubione kwiaty, tulipany.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  2. Hih hih, the frog statue is awesome. Another of my favorite is an airplane ornament.
    Thank you Lucja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I also like decorative elements.
      Have a nice weekend, Sami:)

      Usuń
  3. Fantastic. The flowers are really beautiful. Statues and decorations crown everything. And are fun.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I love spring flowers.
      After a long winter, they are a joy for me.
      Greetings.

      Usuń
  4. Łucjo, zdążyłaś już i do Ogrodów Kapiasów :) Cudnie. Pięknie budzi się tam wiosna.
    Prześliczne zdjęcia.:)
    My też zawsze po spacerku idziemy na dobrą kawę i ciasteczko. Bardzo chciałabym Cię kiedyś tam spotkać.:)
    Moc uścisków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogrody Kapias są takie relaksujące. Lubimy je odwiedzać a po spacerku iść na kawę i pyszne ciasteczko. Z Pszczyny do Kapiasów to "jeden krok".
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  5. Witaj Łucjo wiosennie.Wróciłem na jakiś czas do blogowego towarzystwa, a potem znów pochłonie mnie działka i pasieka. U Ciebie pełna gama wiosenności, nie to , co u mnie - zaledwie pare kwiatków, no bo jeszcze zimno wróciło w ten róg Rzeczypospolitej, ale bedzie wiosja w pełnej krasie . Pozdrawiam, Tomasz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tomaszu bardzo cieszę się, że znalazłeś trochę czasu aby wrócić do świata blogowego.
      Rozumiem, że potem pochłoną Cię "dziewczynki" i działka. U mnie od kilku dni też jest bardzo zimno i praktycznie dogrzewamy się na full.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  6. Droga Lusiu, będę się powtarzał, ale bardzo Ci zazdroszczę, ze masz tak blisko do Pszczyny czy Goczałkowic. Piękna wiosna u Kapiasów. W mojej okolicy nigdzie nie ma takich ogrodów :-( Ja chcę na południe! ;-) Serdeczności, wspaniałe zdjęcia :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U Kapiasów wszystkie trzy pory roku są piękne. Muszę się kiedyś wybrać zimą i sprawdzić jak tam jest o tej porze roku.Ja też chcę na POŁUDNIE EUROPY! Mam nadzieję, ze tam jest cieplej!
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  7. Dear Lucia,
    Such a beautiful day to be out and enjoying those wonderful olours and scents. You will be happy to say good-bye to winter. Thank you for brightening my day.
    Greetings from 'down under'
    Betty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dear Betty!
      We already have spring, but it is still cold and there is no sun.
      I am happy with the first spring flowers.
      Happy weekend:)

      Usuń
  8. Beautiful garden, it'll calm down mind. Love it

    OdpowiedzUsuń
  9. The gardens and flowers are so pretty and I love those 2 frogs! Have a wonderful weekend.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Two frogs are lovely. I like them too.
      Hugs and greetings, Margaret.

      Usuń
  10. Hello dear LUCIA!
    Beautiful pictures, a delight for the eyes and soul,
    thanks for dessert!
    Nice and nice weekend to have you, my dear!
    I embrace you and thank you for your visit!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ależ to czarowne miejsce. Nigdy tam nie byłam, a to miejsce bajeczne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogrody Kapias to wyjątkowe miejsce.
      Bardzo chętnie je odwiedzam.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  12. Cudownie, piękne są te kwitnące kwiaty a i miejsce widzę wspaniałe do odpoczynku :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po długiej zimie cieszą wiosenne kwiaty.
      Te ogrody są warte odwiedzenia gdyż jest to miejsce relaksujące.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  13. Wszędzie już czuć wiosnę ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszędzie widać wiosnę, szkoda, ze jest tak zimno.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  14. Przyroda jak zwykle u Ciebie jest super. Ptaszek z kamienia i kule stanowią super element dekoracyjny.

    OdpowiedzUsuń
  15. Beautiful flowers blooming everywhere. Spring is wonderful!

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne miejscr, świetne dekoracje,szczególnie te kule przyciągnęły moją uwagę :-) dziękuję za kolorowy spacer. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miejsce wyjątkowe dlatego tak chętnie je odwiedzam.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  17. Tam jest przepięknie. Ogród mieni się ferią wiosennych barw.
    Pozdrawiam:)*

    OdpowiedzUsuń
  18. Kule są niesamowite! Piękne kwiaty ale to dzięki przepięknym zdjęciom :) Ach... jak tak ślicznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są kule, są butelki, parasole i inne dekoracje. Jest wiele ciekawych aranżacji.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  19. Nie ma piękniejszej pory roku niż wiosna, no rzeczywiście, może jesień jest równie urocza i kolorowa, ale podświadomie wiemy że w czasie jesieni coś się kończy, tutaj - na wiosnę wszystko się zaczyna i to jest źródło naszego optymizmu, naszej wiary w przyszłość i naszej radości. Mario urocze zdjęcia, ja tylko żałuję że pogoda nieco wstrzymała moją wiosnę w obiektywie, cóż wypada tylko czekać... :)) Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze powtarzam, że nie ma piękniejszej pory roku niż wiosna.
      Po długiej zimie cieszy mnie każdy pojawiający się nowy kwiat.
      U mnie teraz też jest bardzo zimno. Mam nadzieję, że nie będzie przymrozków, chociaż je zapowiadają.
      Serdecznie Cię pozdrawiam:)

      Usuń
  20. Myślę że u Kapiasów nawet zimą jest uroczo...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak myślę. Już się przymierzam, sprawdzę gdy nadejdzie zima.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  21. Przepiękny ogród ! Jestem zachwycona pięknem wiosny w tym ogrodzie ! Wszystko mi się podoba, kwiaty, dekoracje, nawet płot robi wrażenie i świetnie się komponuje z bagatą wiosenną przyrodą!
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu, Ogrody Kapias są warte odwiedzenia. Tutaj jest kilkanaście zakątków tematycznych z przepięknymi roślinami.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  22. Ten ogród to chyba o każdej porze roku jest cudny:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem jak wygląda zima ponieważ nigdy go nie odwiedzałam.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  23. Toda una exposión de colores con esas bellas flore. La Primavera es un tiempo maravilloso.

    Besos

    OdpowiedzUsuń
  24. Lucja, Horticultural Center "Kapias" is wonderful, all is blooming. I love to visit Garden centers as well. Yes I agree spring is a source of inspiration.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dear Nadezda!
      Yes. This Center is great. You can walk here and admire the various themed gardens. And the store has a wide range.
      Hugs and greetings.

      Usuń
  25. Ten ogród to raj dla oczu miłośników przyrody.
    Ciekawa jestem, czy ostatnie przymrozki nie zwarzyły kwiatów magnolii, bo w moim mieście magnolie na odsłoniętym terenie zmarzły. Dobrze, że jeszcze nasze azalie na działce nie mają pączków kwiatowych.
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas jest bardzo zimno ale nie było jeszcze przymrozków. Są zapowiadane dopiero w przyszłym tygodniu. Boję się ponieważ mam zasadzone pomidory pod folią.
      W Pszczynie i u Kapiasów są wczesne odmiany azalii. Moje mają pąki i są bezlistne.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  26. Jesteś największą znaną mi promotorką piękna ogrodów Kapias. Gdziekolwiek natknę się na jakąś informację o nich to zawsze myślę o Tobie i o Twoich wpisach sławiących ich urok.
    Pozdrawiam Cię serdecznie i życzę dobrego weekendu.

    OdpowiedzUsuń
  27. Piękne zdjęcia. :) Dziękuję za wirtualny spacer po ogrodzie. :) Pozdrawiam Cię serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  28. Piękne miejsce! Mam nadzieje że kiedyś i ja będę mogła tam zawitać.
    Pozdrawiam Lusiu:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Niesamowite, jaka różnica pomiędzy wiosną na południu i północy Polski. U nas owszem kwitną już hiacynty i pierwsze tulipany, ale sasanki dopiero wschodzą. Nie mówiąc już, że jeszcze trochę trzeba poczekać do pierwszych kwiatów azalii. Wspaniale się ogląda ten ogród wiosennie :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Se ve maravilloso, me encanta. Besitos.

    OdpowiedzUsuń
  31. U Ciebie zawsze piękne zdjęcia! :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Łucjo byliśmy tam ale w zimie.
    Pora ruszyć do ogrodów na wiosnę! Przecudnie tam!

    OdpowiedzUsuń
  33. Dawno nie było takiego artykułu. Bardzo fajny wpis.

    OdpowiedzUsuń
  34. Jeśli nadal mówimy o ogrodach to ja także jestem przekonana, że fajnie jest mieć ładne oraz komfortowe meble na taras. Na pewno spory ich wybór znajdziemy w https://ogrodolandia.pl/meble-na-taras i ja również chętnie tam zaglądam.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli rozpoznasz siebie na zdjęciach i nie chcesz być na tym blogu, proszę poinformuj mnie o tym.
Ja bardzo szybko usunę te zdjęcia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...