wtorek, 9 kwietnia 2019

Wiosenny spacer po Parku Pszczyńskim







Wiosna nie zna różnic wieku
- każdy wydaje się młody i radosny.
Troski idą na chwilę w zapomnienie,
a serca pulsują przeczuciem
nieśmiertelności.

(Lucy Maud Montgomery) 









Wiosna moim zdaniem jest najpiękniejszą porą roku... Uwielbiam ją, mogłaby trwać cały rok... Jest symbolem odradzającej się przyrody... Niepozorne, subtelne piękno czyli kwitnące leszczyny i bazie zwiastują jej nadejście... Z każdym dniem robi się coraz cieplej i coraz szybciej, przyroda budzi się do życia... Pojawiają się pierwsze pąki na drzewach, krzewach... Słyszymy pierwszy głos wiosny, cudowny, charakterystyczny śpiew skowronka... Jego trele są nieodzownym elementem każdej wiosennej wycieczki przez pola, łąki, park... Pierwsze promienie słońca pobudzają  mnie do życia, dodają energii i sił witalnych...  Wiosna niewątpliwie  sprzyja spacerom... W sobotę dopisywała słoneczna pogoda więc wybrałam się na spacer do Parku Pszczyńskiego... Myślę, że nie muszę go przedstawiać ponieważ bywam tutaj regularnie i prezentuję go na swoim blogu...

* Magnolie - królowe wiosny *

* Wiosenny spacer po Pszczynie *

* Wiosna w Parku Pszczyńskim *

* Magnolie moja miłość *

* Kolejny spacer po Parku Pszczyńskim *








Jak słodko! Dłoń wyciągam w górę i naginam
Niską gałąź kwitnącą do ust, i całuję
Chłód płatków... Wpół przymykam oczy... Przypominam...

Wiosenny spacer po Parku Pszczyńskim zawsze jest dla mnie prawdziwą przyjemnością...Lubię spacerować tutejszymi alejkami, usiąść na jednej z ławeczek i podziwiać przyrodę i  bogactwo natury... Na tym rozległym terenie, który jest pozostałością dawnej puszczy rośnie wiele pomników przyrody... Nadal można zobaczyć drzewa, które mają po kilkaset lat... Zauważyłam też, że zniknęło kilka starych drzew, które prawdopodobnie ucierpiały w czasie nawałnic ale pojawiły się również nowe nasadzenia...  Pszczyna, Muzeum Zamkowe i Park Pszczyński są jedną z atrakcji turystycznych  Górnego Śląska...










Rzeka Pszczynka płynie przez sztucznie stworzone stawy, kanały i rozlewiska... Jest tutaj sporo łukowatych mostków, które łączą ze sobą parkowe aleje... Nad stawami rosną  białe gwiaździste magnolie... Zawsze wzbudzają mój zachwyt, właściwie nie ma w tym nic dziwnego... Są przepiękne, wiekowe, prawdopodobnie pamiętające księżnę Daisy... Ta odmiana zakwita najwcześniej... Tym razem nie były jeszcze w pełnym rozkwicie... Zazwyczaj, dziesięć dni później odwiedzam park  pszczyński...  Moje oczy cieszyły swym pięknym wyglądem, kwitnące azalie w kolorze białym i ciemnoróżowym rosnące w wielu miejscach parku...









Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze...
Serdecznie wszystkich pozdrawiam...



62 komentarze:

  1. Spacerek pierwsza klasa :) A zdjęcia jak zwykle cieszą oko :) Pozdrawiam gorąco.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To był nieśpieszny, relaksujący spacerek i jednocześnie podziwianie otaczającej przyrody.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Thank you very much. I love magnolias too.
      Have a nice evening, Anne:)

      Usuń
  3. Najbardziej urokliwa pora roku i najpilniej oczekiwana przez wszystkich.Przesyłam wiosenne pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Eljocie.
      uwielbiam wiosnę. Uważam ja za najpiękniejszą porę roku.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  4. Spring is a great time. So beautiful. Have a nice evening.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spring is the most beautiful season of the year.
      Good night, Sami:)

      Usuń
  5. Spring, maybe the best time of year. Great photos. Greetings.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I love spring, it can last all year long.
      Have a nice evening:)

      Usuń
  6. Wiosna, to moja ulubiona pora roku. Zawsze czekam na nią z utęsknieniem. Lusiu pokazałaś takie piękne widoki. Cudne magnolie i tak wcześnie kwitną już azalie i rododendrony. Dzięki za piękny spacer. Pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Janeczko, jak wiesz wiosna, to moja ulubiona pora roku.
      Oglądałam krzewy rododendronów i mam wrażenie, że w tym roku kwiatów będzie niewiele.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  7. Ależ tam pięknie. I nawet udało Ci się uchwycić ptaszka w obiektywie. Pozdrawiam mocno!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tam jest bardzo pięknie i dlatego regularnie wracam.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  8. Cytat trafiony:-)bardzo prawdziwy, piękne magnolie, ależ robią wrażenie. Cudowne miejsce, bajecznie wprost. Dziękuję za spacer:-) pozdrawiam wiosennie

    OdpowiedzUsuń
  9. Ojej, te kwiaty aż dech zapierają! Ale cudnie :-) U nas już tez sporo magnolii i wczesnych różaneczników kwitnie. Większość magnolii dopiero rozwija pąki. A dziś w nocy ma być nawet -3 stopnie :-( Więc wiele z nich pewnie padnie :-( Serdeczności Lusiu, piękny spacer :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że nie będzie przymrozków. One potrafią zniszczyć wiele kwitnących roślin.
      Kilka lat temu w połowie maja kwitły azalie i różaneczniki i wtedy przyszedł przymrozek a właściwie mróz - 10°C
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  10. Has tenido que disfrutar mucho en tu paseo, deteniéndote a cada instante en cada belleza del camino.

    Besos

    OdpowiedzUsuń
  11. Why would one not be happy to be walking around a beautiful park with glorious flowers and trees to admire and even a Blackbird to sing to you?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Margaret!
      There are people who do not love flowers, do not admire the singing of birds. I love it.
      Greetings.

      Usuń
  12. Uwielbiam również wiosnę, przyrodę budzącą się do życia. Pięknie jest w parku pszczynskim o tej porze roku, kwitnące drzewa są zachwycające. Dziękuję Ci, Łucjo za cudowny spacer i piękne zdjęcia .
    Pozdrawiam wiosennie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nino, ten park jest bardzo malowniczy i posiada długa historię.
      Kiedyś była tutaj puszcza i polowano na wielkiego zwierza.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  13. To miejsce jest przepiękne!☺

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam park pszczyński, jest to bajkowe miejsce. Tak cudnie tam teraz wiosną, zdjęcia zapierają dech, tyle kwitnących drzew i krzewów. Nawet ptaszyna zapozowała do zdjęcia :D
    Pozdrawia serdecznie, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Park jest przepiękny niemal o każdej porze roku. Piszę niemal ponieważ nigdy nie odwiedziłam go zimową porą. Ptaków w tym parku sporo, maja tutaj wspaniałe warunki.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
    2. Ja przeważnie trafiam latem i wczesną jesienią :)))

      Usuń
  15. Ja po prostu nie wiem, dlaczego zapominam o tym miejscu. Nie raz się ustanawiam, gdzie tu pojechać, się zrelaksować, a mam tak blisko do tego parku. Dziękuję za przypomnienie, zaraz napiszę do przyjaciółki, byśmy się tam wybrały. Park wygląda teraz naprawdę zjawiskowo i zdjęcia powodują, że chciałoby się już tam pojechać. Piękny post, niech wiosna zawsze dla Ciebie trwa. :) <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko
      już wyobrażam sobie Twoje zdjęcia. Będą niezwykłe i jak zwykle zachwycające.
      Park Pszczyński zawsze wygląda zjawiskowo.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  16. Wonterful photos my dear friend!!!
    Lovely park!
    Many kisses

    OdpowiedzUsuń
  17. Dziękuję za ten wirtualny spacer. Tam jest bardzo pięknie.
    Pozdrawiam:)*

    OdpowiedzUsuń
  18. Very nice and varied images .. Well done .. Greetings ..

    OdpowiedzUsuń
  19. Park Pszczynski i Zamek to miejsce mojego dziecinstwa wieku nastolatki To pierwsze moje wycieczki Co roku tam klasą cała się jezdziło.Byłam w Zamku na koncercie pianistycznym kilka razy Spacerowało kilkanascie razy po parku i też tak jak ty kochałam to miejsce. Lusiu jestem zdumiona twoją siła i werwą Jak Ty to pięknie piszesz i pięknie fotografujesz.Masz tylu zagranicznych przyjacioł ,czytelników.Ja ci po prostu cholernie zazdroszcze ale tak pozytywnie. Zagldam do Ciebie i nie mogę się nadziwić U nas na razie spokojnie jak długo nie mam pojecia ?Pozdrawiam serdecznie Dziękuję za twoje posty nie odpisywałam ale mam nadzieję że się nie gniewasz.?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Halinko, ja też byłam w zamku na koncercie. Niesamowite przeżycie.
      Cieszę się, że u Ciebie spokojnie. Jak mogłabym się gniewać, ze nie zostawiasz komentarzy.
      To nie jest żaden przymus. Prowadzenie bloga jest przyjemnością.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  20. Spring in his splendor !!!
    Gorgeous pics in a beautiful park !
    Anna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anna, this one is very picturesque and old.
      Hugs and greetings.

      Usuń
  21. Przepiękna wiosna już w pszczyńskim parku.:) Bajecznie kolorowe zdjęcia.
    Planowaliśmy w niedzielę 14.04., ale ponoć ma być zimno i deszczowo... :(
    Zobaczymy, może jednak pogoda będzie łaskawsza...
    Pozdrawiam Cię Łucjo ciepło.
    PS Mam nadzieję, że mój list doszedł.:) Cierpliwie oczywiście czekam na odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu nam nadzieję, że nie będzie padać w niedzielę. Prawdopodobnie ma być chłodniej ale to nie przeszkadza w spacerze. Do niedzieli magnolie zaprezentują się w pełnej krasie.
      Nie miałam pojęcia, że w poczcie jest list od Ciebie. Już do Ciebie napisałam.
      Całuję i serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
    2. Dziękuję za list. Odpiszę niebawem.:)
      Pozdrawiam Cię serdecznie.

      Usuń
  22. Ze zdjęć wynika, że ten park jest wyjątkowo ładnie zrobiony. Fajnie dla odmiany popatrzeć sobie nie dziką przyrodę, tylko taką kontrolowaną przez człowieka, jednocześnie jednak nadal „wolną”. To też z pewnością raj dla miłośników hodowli kwiatów :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Park Pszczyński faktycznie jest doskonale utrzymany, zadbany.
      W czasie odwiedzin nigdy nie zauważyłam jakiegoś wandalizmu, zaśmieceń.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  23. Yo también iría siempre, es maravilloso. Besos.

    OdpowiedzUsuń
  24. Spacer był wspaniały:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak. To był cudowny, słoneczny i ciepły dzień.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  25. Bardzo bym chciała być tam wiosną, jest bajecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu
      za kilkanaście dni zaczną kwitnąć różaneczniki. To będzie kolejny spektakl.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  26. Ja tam pięknie ?! I już różaneczniki kwitną ? U nas na Pomorzu - jest ostatnio bardzo zimno i przymrozki. Azalie i różaneczniki jeszcze nie kwitną. Tylko trzy dni było bardzo ciepło + 21 st.C. Pozdrawiam wiosennie :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ulu, to są wczesne odmiany azalii. U mnie też dzisiaj jest bardzo zimno.
      Momentami nawet padał śnieg.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  27. Este paseo es una locura por lo precioso que es, que suerte con buen tiempo y el parque bien florecido.
    Besos.-

    OdpowiedzUsuń
  28. Piękny cytat Czechowa. Całkowicie się z nim zgadzam, a Twoje zdjęcia go potwierdzają :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Super masz, że tak blisko. Dla mnie to już wyprawa. Kwitnienia są świetne, jednak najbardziej urokliwa jest wierzba, wygląda na zdjęciach niczym zielony pył.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elżbieto, mnie też spodobały się te wierzby.
      Pięknie się prezentują na tle wody.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  30. Nie mam słów, aby opisać , jak bardzo zauroczył mnie ten park. A właściwie Twoje zdjęcia. Jest bajecznie, widać tam ogromną siłę spokoju, piękno przyrody. Czuje się wręcz relaks, odpoczynek, świeżość. Taką przyrodę kocham. Raczej powinnam napisać, kocham takie spojrzenie na niezwykłe uroki przyrody! Twoje zdjęcia przynoszą ulgę. Patrząc czuję się odprężona, Brak mi takiego spokoju, teraz , przed świętami. Ale nie chodzi o święta, Ja wyrzucam zimę. Dosłownie. Wszystko aranżuję na wiosnę. Och, gdyby taki park był niedaleko, gdzie mieszkam. Byłabym tam każdego dnia, choć na troszkę.
    Wiesz, to niezwykle piękne, że publikujesz takie posty, zdjęcia. Dajesz mnóstwo radości.
    Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oleńko
      bardzo dziękuję za tak pozytywną ocenę moich zdjęć. Jak pewnie zauważyłaś ja też kocham przyrodę i najpiękniejszą z pór, wiosnę. To właśnie ta wspaniała pora roku czyni te zdjęcia trochę ciekawsze. Bardzo lubię spędzać wolne chwile w takim malowniczym zakątku. ten park dosłownie czaruje wiosną.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  31. Poszukałam i wiem już gdzie to trochę daleko. Super miejsce , pięknie , kwitnąco i inspirująco to fakt. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  32. Cóż powiedzieć, dla takich chwil i takich spacerów warto żyć, warto czekać długie zimowe miesiące, w końcu nasza cierpliwość zostaje nagrodzona, jak widać po tych cudownościach. Przyczyna wciąż zostaje na mojej mapie jako punkt który muszę kiedyś odwiedzić, ale czy zdążę? :)))

    OdpowiedzUsuń

Jeśli rozpoznasz siebie na zdjęciach i nie chcesz być na tym blogu, proszę poinformuj mnie o tym.
Ja bardzo szybko usunę te zdjęcia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...