czwartek, 18 października 2018

Jak nie kochać takiej jesieni - Park Pszczyński






Ech, chciałoby się gdzieś odlecieć
z tym szalonym wiatrem jesiennym...
Zatańczyć z barwnymi  liśćmi fokstrota,
uwierzyć w magię słonecznych promieni,
i babim latem szczelnie się omotać.

Jesienną szarugą nie smucić się wcale,
tylko wsłuchać się symfonię deszczową.
Bez parasola spacerować starym parkiem,
uśmiechać się do siebie i pisać wiersze,
a w nich na radosną jesień rzucić dobre słowo.

Wskoczyć z impetem do takiego świata,
gdzie nie ma miejsca na chłód, czarne myśli,
jesienną melancholię i smutki dręczace,
gdzie słoneczna radość we włosy się wplata...

Oto moje marzenia, marzenia jesienią pachnące.

(Barbara Leszczyńska)








Jesień rozgościła się już  na dobre.... Jest to pora roku, którą kojarzę z szarością dnia, deszczem, zimnem, przeziębieniem, katarem, mgłami... A jednak i ta pora roku potrafi mile mnie zaskoczyć... Może być nie tylko niesłychanie piękna, ale też inspirująca... Sprzyja wędrówkom i podziwianiu przyrody... Tegoroczna jesień jest bardzo, ciepła, słoneczna i kolorowa...  I jak tu nie kochać jej cudownych barw: pomarańczowych, purpurowych, żółtych, brązowych...  Te barwy są tak bardzo niesamowite, że aż nierealne...

W sobotę  postanowiłam "zapolować" na jesienne kadry ponieważ jesień w tym roku,  już od pierwszego dnia zachwycała mnie swą aurą,... Pojechałam do Parku Pszczyńskiego... Spacerowałam, i nie mogłam oderwać oczu od widoku gdy gdy promienie słońca przebijały się między gałęziami drzew... Pod stopami miałam  szeleszczące liście... Co krok zatrzymywałam się by podziwiać przyrodę i poczuć,  jak drzewa polne klaszczą w dłonie, składając niemy hołd swemu Twórcy.(Izajasz 55:12; Psalm 148: 7-9).









Kilka razy w roku odwiedzam Park Pszczyński...  Jesienią panuje tutaj bajkowy klimat: odcienie złota czasem mieszają się z mgłą, panuje cisza i spokój... Nie słychać radosnego świergotu  ptaków, zniknęły brzęczące owady i kolorowe motyle, słychać jedynie charakterystyczne stukanie dzięciołów i  gdzieś znienacka  przebiegnie drogę lub przeskakuje  z drzewa na drzewo ruda wiewiórka...

W tym  roku w parku odnajduję bogactwo barw liści, nie zawsze tak jest... Jesień każdego roku jest inna... Wpływ na to, kiedy jesienią  liście na drzewach będą się mienić kolorami i kiedy zaczną opadać na ziemię ma temperatura, deszcz, zachmurzenie a nawet prędkość wiatru... 










Park Zamkowy w Pszczynie uważany jest za najpiękniejszy na Górnym Śląsku... Rozciąga się na przestrzeni 48 ha, wzdłuż rzeki Pszczynki... Są tutaj rozlewiska, kanały i  ogromne stawy, które są królestwem kaczek...  Dwa ogromne stawy całe pokryte są grubą warstwą rzęsy... W tym  parku taki widok był dla mnie nowością... Nie mam zielonego pojęcia czy jest to rzęsa: wodna, drobna a może pospolita... Chociaż jest ona problemem stawów i oczek wodnych, tutaj wyglądała przepięknie, jak mięciutki, zielony dywan... Moją uwagę przykuły kaczki, które pod tym zielonym kożuchem znajdowały coś pysznego... Przyznaję, że jesień  w tym roku jest bardzo piękna i można ją porównać z majem kiedy kwitną różaneczniki, magnolie, azalie...




Sobotni spacer po Parku Pszczyńskim był bardzo relaksujący i przyjemny... Niestety, w tym dniu skusiłam się na lody w efekcie dopadła mnie angina, temperatura, kaszel, katar... Do dzisiaj zostałam uziemiona... W dalszym ciągu podtrzymuję swoje zdanie, że nie lubię jesieni... Oczywiście, tę ciepłą, słoneczną, kolorową akceptuję i  zachwycam się nią ale ona trwa zbyt krótko,  dwa czasem trzy tygodnie... 

Nie docenił nikt jesieni
A szkoda
W pięknych barwach wciąż się mieni
Jej uroda
Gdy już wrzosem minie wrzesień
To październik
Wkłada w dłonie pani jesień
Chryzantemy

Liściem szemrze, wiatrem orze
Deszczem pluszcze
I przegląda się w jeziorze
Niby w lustrze
Tak jak wiosna u swej głowy
Kwiaty niesie
W wieńcu z liści kolorowych
Idzie jesień.

(Leon Sęk)






Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze...
Życzę słonecznego, ciepłego i pięknego weekendu...
Serdecznie wszystkich pozdrawiam...



77 komentarzy:

  1. SabSabes descubrir la belleza de la Naturaleza y además captarla en tu cámara para proyectarla al mundo.
    Precioso lugar.

    Besos

    OdpowiedzUsuń
  2. Dear Lucja-Maria!

    Thank you for this wonderful, beautiful picture series! So beautiful park, the colors glitter so beautifully after the dry summer!

    Greetings and hugs!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beautiful autumn is due to the hot summer.
      Thank you very much for your comment and visit.
      Greetings, Saila.

      Usuń
  3. Piękna jesień. Niedawno wróciłam z gór. Drzewa w różnych odcieniach i ten zapach jesieni, a zarazem taki spokój. Zrobiłaś bardzo ładne zdjęcia kaczuszkom. W moim mieście też jest park i stawy, jednak tak pieknie ubarwionych kaczek nie ma.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym roku jest faktycznie piękna jesień. Zazdroszczę Ci tego wyjazdu w góry, domyślam się, że widoki były niezapomniane. Miałam wrażenie, że kaczki poukładano na tej rzęsie.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  4. Hello dear Maria Lucja!
    Such delightful Autumn images!
    The park is full of Autumn beauty and wonderful colors!
    Thank you for sharing! Have a lovely evening!Hugs!
    Dimi...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. You're right, Dimi. In autumn, the park looks phenomenal.
      Greetings.

      Usuń
  5. Piękne zdjęcia zrobiłaś. Mobilizują do spacerów, a trzeba się spieszyć, bo zbliżają się deszcze, mówili nawet coś o śniegu.
    Z oczami wszystko dobrze?
    Pozdrawiam Cię serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właściwie to już od soboty wieczorem byłam przykuta do łóżka i w niedzielę nie mogłam już pójść na żaden spacer. Bardzo prawdopodobne, że w najbliższym czasie pogoda już się zmieni.
      Co do moich oczu? Wierzę, że jest z nimi wszystko w porządku. Mam taką nadzieję,że kontrola 7 listopada to potwierdzi.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
    2. Życzę Ci zdrowia i dobrych wiadomości od lekarzy, nie mogą być inne :-)))

      Usuń
  6. Hola Lucja. Maria. Espectaculares fotos, me encantan, es un placer recorrer contigo tan precioso lugar. Muchas gracias. Besos.

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj tak jesień potrafi być bajkowa:))pięknie ją pokazałaś:))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację reniu. Ta piękna kolorowa jesień mogłaby trwać do pierwszych dni zimy a może i dłużej. Wiem, że przyroda też musi odpocząć i deszcze też są bardzo potrzebne. dzisiaj dopiero zauważyłam jak bardzo jest sucho w warzywniku. Piasek.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  8. Jakże jej nie kochać...Wszystkiego dobrego na te jesienne dni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eljocie!
      Tobie też życzę wszystkiego najlepszego.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  9. Ale pięknie! Jesień zachwyca pogodą i kolorami. Już dawno nie było tak cudownej jesieni. Złota, polska, piękna, ciepła... I nawet polityka nie jest w stanie mi zepsuć tego pięknego wrażenia :-) Serdeczności Lusiu, cudownie ciepły post i jak zawsze piękny Park Pszczyński. Wspaniałe zdjęcia :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Andrzejku, jesień do tej pory zachwycała kolorami i cudownym ciepłem. Masz rację, taka piękna jesień nie jest co roku, ta obecna była przecudna.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  10. Bardzo lubię złotą polska jesień dziś byłam na super spacerku i jutro o tym napisze

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, ja też bardzo lubię złotą polską jesień. szkoda, że tak krótko trwa.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  11. Ojojoj! Biednas ty!
    Ale piekne zdjecia, az oczy bola :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, dzisiaj jest już wszystko w porządku.
      Bardzo dziękuję.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  12. Your autumn shots are just stunning! (This is the best time of year...)

    OdpowiedzUsuń
  13. Natura dała nam w tym roku przepiękny prezent :)
    Park wygląda wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Natura mile nas zaskoczyła dając nam tyle ciepłych, przepięknych dni.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  14. the autumn colours and your photographs are fabulous

    OdpowiedzUsuń
  15. Wspaniała jesień zagościła w parku pszczyńskim. Jest on uroczy.Bogactwo jesiennych kolorów zachwyca moją duszę.Piękną jesień w tym roku mamy,a Ty ją cudownie na swoich kadrach pokazałaś.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubie Park Pszczyński i dlatego często odwiedzam go. Nie pokazuję zdjęć z każdego spaceru ponieważ prawdopodobnie nikt by tego nie wytrzymał. Piękna jesień mieliśmy. Dzisiaj jest typowo jesienna aura, chłodno, mgliście, szaro.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  16. Ja też planowałam odwiedzić Pszczynę w tę sobotę, ale w efekcie wylądowałam w Busku Zdroju:)
    Łucjo, takiej jesieni jaka rozgościła się na Twoich zdjęciach oraz Parku Pszczyńskim - nie wypada nie kochać:)
    Serdeczności:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Busko Zdrój to też fantastyczne, relaksujące miejsce. Droga Mario już czekam na twoja relację.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  17. Piękna jesień pokazana na zdjęciach :) Szkoda, ze zaraz się pogoda zepsuje :P Pozdrawiam, Łukasz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łukaszu, już dzisiaj jest typowo jesienna pogoda.
      Właśnie taka, której nie toleruję.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  18. Lusiu, pokazałaś czarowny świat w jesiennych kolorach, dziekuje za uroczy, relaksujący spacer w tym magicznym miejscu !
    Pozdrawiam serdecznie




    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eluniu, spacer w takim miejscu faktycznie jest relaksujący a gdy sa jeszcze takie cudowne kolory to aż nie chce się tego miejsca opuszczać.
      Miłego weekendu, ciepła i słońca:)

      Usuń
  19. The park is probably beautiful every season. Great autumn pictures, Lucja-Maria <3
    I wish you nice weekend!
    Greetings and hugs<3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oh yes!
      This park is beautiful at any time of the year.
      Have a nice weekend, Sirpa:)

      Usuń
  20. Nasza złota, polska jesień :-) Przepięknie!

    OdpowiedzUsuń
  21. Preciosas fotografías del otoño. Besitos.

    OdpowiedzUsuń
  22. Gorgeous pictures of Fall !
    Have a nice weekend !
    Anna

    OdpowiedzUsuń
  23. Moja miłość do złotej jesieni trwa od zawsze...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu
      wiem, że kochasz jesień z jej wszystkimi kaprysami, deszczem, chłodem ale i z urzekającymi kolorami.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  24. Hi Lucja-Maria! How lovely colors there is!

    OdpowiedzUsuń
  25. OMG..Awesome colors and photos. Happy weekend.

    OdpowiedzUsuń
  26. Cieszmy oczy takimi barwami bo juz za niedługo będzie tylko biel lub szarość. Ja osobiście nie przepadam za zimą a kolorami jesieni ciesze oczy póki mogę. Twoja jesień jest przecudna :-)Pozdrawiam Lusiu gorąco :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już powoli nadchodzi jesień której nie lubię. Dzisiaj było mgliście, pochmurno, nieprzyjemnie. Niestety, prawie cały tydzień nie wychodziłam z domu, gnębiło mnie straszne przeziębienie. Dzisiaj jest już wszystko w porządku.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  27. Incredible photos. The color splendor is awesome. Happy weekend.

    OdpowiedzUsuń
  28. Tegoroczna jesień jest przepiękna! Zachwycam się nieustannie każdego dnia i ciężko mi uwierzyć w to, że już się kończy druga dekada października. Chociaż dzisiaj było już chłodniej to i tak jestem wdzięczna jesieni że w tym roku była dla nas taka łaskawa. Mam wrażenie, że lato trwało pół roku.
    Nawet książek ostatnio nie czytam w drodze z pracy bo za oknem takie cudne niebo i takie kolory drzew, że nie sposób skupić się na lekturze.
    Radosnego weekendu i szybkiego powrotu do zdrowia.

    OdpowiedzUsuń
  29. Cudowną jesień udało Ci się Lusiu uchwycić w kadrach. Ale coś mi się wydaje, że od ostatnich dwóch dni tegoroczna piękna jesień, i w sumie długo trwająca, odchodzi do historii. A może się mylę? Może jesień jeszcze nas zaskoczy?
    Ściskam mocno

    OdpowiedzUsuń
  30. Piękne miejsce! Uwielbiam taką jesień. Lubię też deszcz i mgły snujące się nad polami, i śnieg, i mróz... może dlatego, że jestem listopadówka;)
    Pozdrawiam Lusiu:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Chyba nigdy nie przeżyłam piękniejszej jesieni.
    W tym roku jest ona piękniejsza i od wiosny i od lata.
    Serdeczności Łucjo

    OdpowiedzUsuń
  32. Stunning impressions of the golden autumn 💕

    OdpowiedzUsuń
  33. Łucjo wiosna to moja ulubiona pora roku,ale taka cudowna złota jesień jest jak skrzydła u ramion. Nic tylko się nią zachwycać co w cudowny sposób nam pokazałaś.
    Buziaki zostawiam 😚

    OdpowiedzUsuń
  34. Pszczynę chętnie odwiedzam w każdej porze roku, ale taka złoto-jesienna jest zachwycająca. Pięknie ją pokazałaś na zdjęciach. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Jesień w tym roku ozłociła nam parki i lasy. Tyle kolorów w tym samym czasie, niektóre trudno nawet nazwać. Park pszczyński wydaje się idealny na jesienne spacery. Połączenie złotych drzew z ich odbiciem w wodzie tworzy wspaniały widok. Spacer w tej scenerii to jedna wielka przyjemność. Cieszę się, że właśnie taką jesień nam dzisiaj pokazałaś.
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  36. All the photos are beautiful but I especially loved the first one with the reflections on the water, it's fantastic.
    The nature is spectacular in all seasons. In spring the flowers enchant us with its beauty and a plethora of colors, but now, in the autumn, the nature is dressed in orange, yellow and brown tones to enchant us again.
    Have a happy weekend
    Maria
    Divagar Sobre Tudo um Pouco

    Amazing and beautiful selection of photos

    OdpowiedzUsuń
  37. ale udane polowanie !!!
    Twój obiektyw to UTALENTOWANY MYŚLIWY :)
    kocham jesień, kocham jej kolory, kocham jej zapach ...
    zdjęcia jesienne to jedne z najpiękniejszych
    Lusiu - obie z Mamcią bardzo serdecznie pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
  38. W tym roku na szczęście trwała dużo dłużej. Teraz dopiero jest nieciekawie.
    Ja jestem chora drugi tydzień, mnie nie lody ale zarazki od dzieci dopadły- standardowo.
    Pszczyna jak zwykle urokliwa a kaczucha na rzęsie numer jeden.

    OdpowiedzUsuń
  39. Chciałam tylko dodać, że u nas jarzębina obrodziła po czym uschła na drzewach, tak samo jak czarny bez, szkoda bo kwiczoły nie będą miały co jeść. Zawsze przylatywały, bo tyle mamy tych drzew na osiedlu. U Was musiało być więcej opadów. Zresztą gdy byłam na początku września w Szczyrku to prawie cały czas lało.

    OdpowiedzUsuń
  40. Zgadzam się, nie sposób nie pokochać takiej jesieni. Że krótko? Niestety prawda, dlatego trzeba się cieszyć każdym dniem.

    OdpowiedzUsuń
  41. Bardzo ładny i ciekawy blog.
    Piękna jest jesień. Mam słabość do tej pory roku. Jest u mnie na pierwszym miejscu.
    Ujęcia magiczne.

    OdpowiedzUsuń
  42. Pięknie zachwycasz się jesienią, która tego roku jest wyjątkowa
    Pozdrawiam końcówką października

    OdpowiedzUsuń
  43. Ja lubię jesień. Nawet jeśli się przeziębię to i tak ją lubię. Nawet chorowanie (takie jesienne) leżenie w łóżku z gorącą herbatką i książką może mieć swój urok. Ale Tobie życzę szybkiego wykurowania się, wszak jeszcze tyle obrazów do sfotografowania, a dziś całkiem niezła pogoda, choć rześko, to słonecznie.

    OdpowiedzUsuń
  44. Zyczę Ci Lusiu kochana abys się szybko wykurowała Ja jako tako sie trzymam Pięknie w tym naszym parku Pszczynskim Jeżdzilismy tam zawsze na wycieczki jak byłam dzieckiem.Wogóle to ta nasza Polska jest piekna jesienią Te dywany złote .U nas koło domu też jest pięknie..Cieszę sie ,ze trochę wydobrzałas z oczami Ale skarbie musisz uwazać na siebie nie ma zartow.Latwo jest zachorować ale,wyzdrowieć trudniej.Lusiu wiesz ja pisze teraz co dzieje się u mnie w takim codzienniku Jak znajdziesz troche czasu to adres jest: Halina40013 blogspot.com .Moze zajrzysz.Wielkie buziaki dla ciebie i jak pozwolisz to dl pana Eryka też.Ale to chyba nie wypada aby go stara baba całowala? Lusiu kuruj się dobrze.Dzisiaj robiłam do devolai rzodkiewki w tartej bułce i surówkę z kapusty pekinskiej z ogórkami i cebulka Ale był pycha obiad. Pa.

    OdpowiedzUsuń
  45. Przykro mi, że przeziębiłaś się, szybko wracaj do zdrowia. A jesień póki co jest piękna. Wspaniały jest Park Pszczyński. Wprawdzie u nas już coraz zimniej i liści coraz mniej. Jednak taka kolorową jesień podziwiam. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  46. Piękna jest jesień na Twoich zdjęciach - słoneczna i kolorowa.
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  47. Preciosos y relajantes esos tonos dorados otoñales en los campos.
    Un abrazo,

    OdpowiedzUsuń
  48. Jesień przepiękna, szkoda tylko, że w większych miastach ciężko ją ujrzeć - strach wychodzić przez smog :(

    OdpowiedzUsuń
  49. Uwielbiam Park Pszczyński. Cudowne zdjęcia,
    Mam nadzieję, że z Twoim zdrowiem już wszytko w porządku, moje niestety szwankuje bez przerwy. Stresy zrobiły swoje...
    Pozdrawiam Cię ciepło!

    OdpowiedzUsuń

Jeśli rozpoznasz siebie na zdjęciach i nie chcesz być na tym blogu, proszę poinformuj mnie o tym.
Ja bardzo szybko usunę te zdjęcia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...