niedziela, 27 października 2024

Październikowe bukiety

 







Kwiaty nie zakwitają bez ciepła słońca.

Ludzie nie mogą stać się ludźmi bez ciepła przyjaźni.

(Phil Bosmans)










W ostatnim tygodniu października wciąż możemy cieszyć się piękną, słoneczną pogodą... Długi ciąg ciepłych dni wespół z przyrodą przybierającą szatę pełni jesieni sprawił, że troszeczkę polubiłam tę subporę roku... Wokół panuje złota polska jesień i natura urządza prawdziwe show... Wszystko wokół się zmienia, świat spowalnia... I chociaż ogród powoli przygotowuje się do snu zimowego, do odpoczynku, to jeszcze nieśmiało kwitną róże, cynie, astry jesienne... Za kilka dni  ich już nie będzie... Być może dlatego nie lubię jesieni? 

Kto mnie zna, wie, że bezwarunkowo kocham kwiaty, zieleń i lubię się nimi otaczać i oczywiście lubię je dostawać... Wprowadzają wiele piękna, radości i optymizmu w nasze życie... To, że kiedyś może ich zabraknąć, wzbudza mój niepokój:

Gdy zabraknie powietrza,
Wody, roślin na ziemi,
Zanim ludzkość w pustynię
Kulę ziemską zmieni
Zginą ryby i ptaki,
Kwiaty i zioła
Może człowiek - Nie zniszczcie!!!
jeszcze zdąży zawołać...
Bo przyroda ojczysta to skarb droższy od złota
A w niej urok, poezja, piękno, spokój, prostota.
Jeszcze w płucach powietrze, zieleń, 
W żyłach krew płynie...
Chroń zabytki natury, gdy je zniszczysz 
Sam zginiesz!!!

Moje październikowe kompozycje w większości powstały z darów ogrodu... Nie było ich wiele bo i kwiatów  też już brakuje... Cynie to niezwykłe piękne, kolorowe, wytrzymałe kwiaty, w tym roku to kwiaty Numer 1... Są uprawiane od dawna, ale w ostatnim czasie stają naprawdę modne...

W tym jesiennym okresie  kwitną astry jesienne zwane Marcinkami, Jadwisiami, Michałkami... Ich charakterystyczne, gwiaździste kwiaty zachwycają różnorodnością barw... Wybór jest niemały ale w moim ogrodzie w tym roku zostały tylko w dwóch kolorach...

Goździki należą do moich ulubionych i nie mogło ich zabraknąć w październikowych kompozycjach... Tym razem połączyłam je z kwitnącym szczypiorkiem chińskim... Wydaje mi się, że był to dobry pomysł...

Powtórzę za Claude Monet'em - I must have flowers, always,  and always... Muszę mieć kwiaty zawsze i na zawsze !!!


Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze...
Serdecznie wszystkich pozdrawiam...



4 komentarze:

  1. Thank you for this beautiful floral selection to start my day. All the best - David

    OdpowiedzUsuń
  2. Beautiful flowers !!!
    Have a shinny week !
    Anna

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie także jest piękna pogoda, słonko świeci. Nie chce się wierzyć, że listopad za kilka dni. Bukiety kwiatów pięknie dekorują i ożywiają.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne bukiety poprawiły mi humor. Kocham kwiaty i może dlatego nie lubię jesieni choć w tym roku jest ciepła. Miłego tygodnia:)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli rozpoznasz siebie na zdjęciach i nie chcesz być na tym blogu, proszę poinformuj mnie o tym.
Ja bardzo szybko usunę te zdjęcia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...