niedziela, 31 lipca 2022

Moje lipcowe bukiety

 









Ogród rozwonnił się różami,

słowiki już nie sławią zmierzchu;

w wieczornej chwili upał zamilkł

wsłuchany w szept liściastych etiud.


Gwiazdy wsypały się do wierszy

zasiane w ciemne nieba płótno.

Miedzianą tarczą wzeszedł księżyc

... chodź, noc nam nie da dzisiaj usnąć

* Ewa Pilipczuk *








Kończy się lipiec, więc pora na comiesięczny post o bukietach w moim domu... Mamy pełnię lata dlatego mnóstwo kwiatów w ogrodzie... W lipcu kwitną róże, odętki wirginijskie, kalie, lilie, bławatki, lawendy, mieczyki, kosmosy, rudbekie... Jest w czym wybierać... Doskonale prezentują się w wazonach, wzbogacając wystój wnętrz... 

Kocham kwiaty, a zwłaszcza róże... Nie trzeba być znawcą symboliki, żeby widzieć, że kojarzą się z namiętnością, miłością, wdzięcznością, zaufaniem, a także z niewinnością... Róże w tym roku są przepiękne bo jest dużo słońca a one go kochają, wprost uwielbiają... Czarują swoim wdziękiem i cudownym zapachem... Ścinam dużo róż do wazonów... Uważam, że im więcej się ich ściana to szybciej wypuszczają nowe pędy kwiatowe, które przy dobrym, naturalnym nawożeniu prędko rosną i zakwitają...

W mitologii greckiej róże kojarzono z romansem Afrodyty i Adonisa... Atrybutami bogini była przecież róża i mirt... A wracając do mitu, krew zmarłego tragicznie bóstwa według wierzeń zamienia się właśnie  w czerwony kwiat...

Odętka wirginijska jest wyjątkowo piękną rośliną... W naturze zasiedla wilgotne tereny Ameryki Północnej, ale jest uprawiana w innych krajach świata, jako roślina ozdobna... Piękne kwiaty dodają uroku każdemu miejscu... Dodatkowym plusem ich uprawy jest możliwość ścinania ich i komponowania bukietów, które ozdobią nie tylko nasz ogród ale i wnętrza...

Mieczyki (Gladiolus) to jedne z najbardziej urokliwych letnich kwiatów... To prawdziwe piękności rozpościerające swoje uroki ponad niższymi od nich kwiatami... Dostępne w wielu odmianach kolorystycznych...






Kwiaty mają tajemniczy i subtelny wpływ na uczucia, podobnie jak niektóre melodie muzyczne. Rozluźniają napięcie umysłu. szybko rozpuszczają jego sztywność. (Henry W. Beecher)

By stworzyć lipcowy bukiet,  wybrałam kwiaty budzące ciepłe myśli, przywołujące słońce... Zrywałam lawendy, które jak przystało na przybysza z południa, uwielbia słońce... Ta wyjątkowa piękność już dosyć dawno zagościła w moim ogrodzie...

Jakiś czas temu, każdej wiosny  w swoim ogrodzie sadziłam gladiole (mieczyki)...  Później dałam sobie z nimi spokój... Te piękne kwiaty swą nazwę przypisują Pliniuszowi Starszemu, który żył w I w n.e. i był rzymskim urzędnikiem, historykiem i przede wszystkim filozofem przyrody... Prawdopodobnie to on nadał tym kwiatom nazwę mieczyk  - gladius... Odnosi się ona do kształtu liści, podobnych  do rzymskiego miecza... 

Starożytna rzymska legenda głosi: jeśli cebulki mieczyków zawieszone są na piersi jako amulet, nie tylko pomogą wygrać pojedynek, ale także ochronią przed śmiercią...

Dwa lata temu zakochałam się w mieczykach, które są symbolem siły, zwycięstwa i dumy... To wyjątkowe kwiaty, które zachwycają swoim kwitnieniem od lata do mrozu... Budzą też niezmienny zachwyt elegancją ogromnych kwiatostanów...

* Moje czerwcowe bukiety *

* Moje majowe bukiety *

* Moje kwietniowe bukiety *

* Moje marcowe bukiety *

* Moje lutowe bukiety *

* Moje styczniowe bukiety *


Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze...

Życzę miłego, udanego nowego tygodnia...

Serdecznie wszystkich pozdrawiam...

21 komentarzy:

  1. Hi Lucja-Maria! Lovely flowers! They are so beautiful.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wonderful, Lucja-Maria. There is no end to the way flowers add pleasure to every day life.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękne są te bukiety. Każde najskromniejsze wnętrze nabiera uroku gdy pojawią się w nim kwiaty. Miłej niedzieli 🌷😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Ahí no debe haber excesiva calor y se mantienen bastante bien. son todos una belleza. Feliz domingo.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bukiety w domu dodają mu ciepła i weselą oko szczególnie tak piękne jak Twoje. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Trudno wybrać najpiękniejszy, wszystkie cudowne i te jednotematyczne i kompozycje różnych. Nie brak Ci wazonów przy takiej miłości do kwiatów.

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczne bukiety i wszystko co wokół nich:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  8. Zachwycam się Twoimi bukietami Lusiu. Wszystkie takie piękne. U nas z tym skromnie w tym roku. Największa susza jaką przeżyłam w moim życiu niemalże pozbawiła mnie kwiatów. Czekam na hortensje. Pozdrawiam serdecznie. :):):)

    OdpowiedzUsuń
  9. Stworzyłaś super kompozycje kwiatowe i bardzo różnorodne :).

    Z ciekawością czekam na sierpniowe bukiety :).

    OdpowiedzUsuń
  10. Pięknie i kolorowo dzięki bukietom.

    OdpowiedzUsuń
  11. nice. I put your blog in my blog list (https://sintrabloguecintia.blogspot.com/)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wow. Fantastic. Beautiful flowers.

    OdpowiedzUsuń
  13. Lubię Twoje bukietowe posty. I kocham wszystkie kwiaty. Mieczyki są przepiękne, tylko trzeba im dawać podpórki, bo w mojej piaszczystej glebie się przewracają. W tym roku posadziłam w donicach z obawy przed nornicami, które uprzykrzają mi życie każdego dnia. Jeszcze nie zakwitły.

    OdpowiedzUsuń
  14. Kochana
    Masz duży ogród, możesz sobie zatem pozwolić na ścięcie kwiatów do wazonu🌻🌸🌼
    Mnie jest zawsze szkoda, nie zrywam.
    Piękne okazy, kolorowe i subtelnie ułożone💚🍀🌺😊
    Pozdrawiam miło na nowy dzień i nowy miesiąc🌞😀☕

    OdpowiedzUsuń
  15. Wszystkie przepiękne i tak samo zachwycające. Cieszmy się różnorodnością bukietów kiedy można bo pora roku sprzyja wracaniu do domu z wielkimi nałęczami kwiatów. Dobrze, że masz odpowiednio dużo wazonów 😊. Pięknego weekendu.

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo lubię świeże kwiaty w wazonie ! Lilie pięknie pachną i róże również, choć mniej intensywnie. W tym roku zapomniałam posadzić mieczyki. Piękne bukiety !!!

    OdpowiedzUsuń
  17. Lusiu, piękne i urozmaicone są Twoje bukiety. Ja chociaż mam dużo kwiatów w ogrodzie, to zawsze wolę je podziwiać w naturze, a do wazonu zrywam dzikie kwiaty zebrane na spacerach. Pozdrawiam Cię :)))

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękne bukiety! U mnie w lipcu były urodzinowe róże.
    Tak piękny był ten bukiet, że po raz pierwszy w życiu ususzyłam kwiaty!

    OdpowiedzUsuń
  19. Much cooler than I thought these would be, thanks for sharing!

    OdpowiedzUsuń
  20. Tus ramos de flores se ven tan preciosos, me encanta lo bonitos que los tienes. Un abrazo y que tengas un bonito mes de agosto.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli rozpoznasz siebie na zdjęciach i nie chcesz być na tym blogu, proszę poinformuj mnie o tym.
Ja bardzo szybko usunę te zdjęcia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...