poniedziałek, 31 stycznia 2022

Moje styczniowe bukiety

 






z pierwszym powiewem wiosny

szczęśliwe tulipany śpiewają

kolorami


unoszą się lekko

niewinnie

malują duszę 

marzeniami


z pierwszym powiewem wiosny

zimowe smutki rozpływają się 

na niebie


w błyszczących  słońca

promieniach

świat uśmiecha się 

do Ciebie

(Janusz Kliś)






Kończy się  styczeń, a jeszcze miesiąc temu  w domu panował bożonarodzeniowy nastrój... Świąteczny klimat nawiązywał do tradycji, cieszył oko... W wielu miejscach poustawiałam dekoracje, a  główną bohaterką była piękna, żywa pachnąca choinka... Różnokolorowe bombki, stroiki, wianki na drzwiach, migocące światełka, figurki aniołków, płonące świece, czerwone gwiazdy betlejemskie, to wszystko tworzyło  niezapomnianą magię...

Tuż po 6 stycznia - Trzech Króli rozebraliśmy choinkę... Wprawdzie nie sypała igłami ale wyschła i nie była już "wiecznie zielonym symbolem życia rozświetlającego ciemności"... Skoro choinka została rozebrana, to i wszystkie ozdoby i dekoracje świąteczne zostały ułożone w kartonach i schowane... Czekają do kolejnej Gwiazdki... W domku zrobiło się pusto, i te pustki uzupełniłam kwiatami...





Na wiosnę musimy jeszcze trochę poczekać... Postanowiłam rozświetlić szarą rzeczywistość...  Najpierw w domu pojawiły się  żółte tulipany, później żółte goździki i żółte róże... Na końcu kupiłam różowe róże... Od połowy listopada dyżurnymi kwiatami są białe ciemierniki nazywane różami Bożego Narodzenia... Wystarczy jeden dzień bez mrozu aby zerwać kilkadziesiąt pięknych kwiatów...


Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze...

Życzę wszystkim dużo zdrowia i szczęśliwego tygodnia...

Serdecznie pozdrawiam...

31 komentarzy:

  1. Przy pierwszym zdjęciu poczułam zapach herbacianych róż, naprawdę. Jaka szkoda, że te kupione w markecie tak krótko stoją. Ostatnio wolę kupować kwiatki doniczkowe, które nawet jak postoją z miesiąc czy dwa to i tak dłużej cieszą oczy swą urodą. U mnie świąteczne dekoracje zastąpiły azalie, fiołki i storczyki, a jeszcze całkiem ładnie kwitnie gwiazda betlejemska, której mi szkoda się pozbywać, więc ostała się, jako ostatni świąteczny akcent.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam! Widzę,że u Ciebie coraz bliżej wiosna. Pięknie jak zawsze!

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaraz weselej, szczególnie przy takiej pogodzie! Szczególnie pięknie wyglądają ciemierniki, bo tak raczej rzadko bywają. A piękne!

    OdpowiedzUsuń
  4. Zawsze po zebraniu dekoracji świątecznych robi sie pusto:)))Twoje kwiaty pięknie pustkę wypełniły:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  5. Twoje kwieciste zdjęcia pozwalają wierzyć, że do wiosny jest już całkiem blisko. W otoczeniu takich kolorowych bukietów nawet ta szara, zimowa codzienność nabiera innych barw. Mnie cieszą kupione w sobotę żonkile. Pięknego tygodnia, pozdrawiam przeserdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Tu amor por las plantas, se reflejan en estas bellas fotografías.

    Besos

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękna już wiosna u Ciebie! Właśnie zawsze mam problem czym ozdobić dom po zdjęciu świątecznych ozdób.
    Pozdrawiam Lusiu:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Hola Lucja María. Que alegría de fotos, son tan maravillosas que levantan el animo. Las flores son preciosas y lucen divinas. Feliz semana. Besos.

    OdpowiedzUsuń
  9. Po takiej porcji kwiatów jakie zaprezentowałaś to zachciewa się wiosny. U nas z kwitnących królują kwiaty doniczkowe cyklameny, zygokaktus i gwiazda betlejemska, która jeszcze została po świętach. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Such beautiful flowers, a joy to see.

    All the best Jan

    OdpowiedzUsuń
  11. Pięknie! Też lubię otaczać się kwiatami ciętymi. Najczęściej są to róże i goździki, ale też margaretki. Tulipany zazwyczaj w okolicach Wielkiejnocy.

    OdpowiedzUsuń
  12. Prawdziwy wiosenny nastrój posialas w domku, aż się uśmiecham patrząc na te kwietna obfitość. Od razu mam pozytywne myśli, dziękuję za te nadzieję i pędzę obejrzeć moje ciemierniki w ogrodzie.
    Moc serdeczności przesyłam.:))

    OdpowiedzUsuń
  13. Róże piękne, tulipany też, ale ciemierniki wzbudziły mój zachwyt.

    OdpowiedzUsuń
  14. Beautiful flowers !
    Spring is coming...
    Have a nice day !
    Anna

    OdpowiedzUsuń
  15. Beautiful colours to create a wonderful start to the day.

    OdpowiedzUsuń
  16. Witaj Łucjo, Ja również odczuwam zawsze co roku tą samą pustkę, mijające święta pozostawiają po sobie pustą przestrzeń którą nie zawsze wiem czym zapełnić. Ty znalazłaś wspaniały sposób wypełniając świat wokół siebie kolorami i zapachami życia a przecież kwiaty są uosobieniem piękna natury. Ja w taki czas uciekam bardziej do świata muzyki, wspomnień i planowania najbliższej przyszłości. Bo chyba nikt nie znosi pustki i bezczynności...
    Pozdrawiam miło :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Miło popatrzeć na piękne bukiety w środku zimy :) Dziś znów biało :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Na wiosnę jeszcze trochę poczekamy ale pięknem kwiatów możemy się cieszyć każdego dnia.Przepiękne bukiety.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ślicznie wiosennie już masz w domu. Nie przyszło mi do głowy, że ciemierniki można mieć w wazonie - jutro idę po nie na działkę. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  20. cudne wszystkie! ja uwielbiam goździki i frezje :D i lilie w sumie też :D w sumie to wszystkie hahaa

    OdpowiedzUsuń
  21. Łucjo, podobnie jak Ty lubię ozdabiać dom kwiatami ciętymi, zwłaszcza zimą, kiedy nie ma ich jeszcze w ogrodzie. Bardzo lubię róże i tulipany, choć goździki też czasem się pojawiają. Ciemierników musisz mieć bardzo dużo w ogrodzie, skoro tyle ich pojawia się w domowych bukietach. Serdeczności dla Ciebie :)))

    OdpowiedzUsuń
  22. O jakie piękne bukiety.az przyjemnie się patrzy, i wogole. Chyba czas na bukiet bo wazon stoi pusty. Trzeba rozjaśnić wnętrze. Buźka.

    OdpowiedzUsuń
  23. Jakie piękne kwiaty goszczą u Ciebie. Szczególnie urzekają mnie ciemierniki. Kupiłam dwa zimą stoją jeszcze w doniczkach w chłodnym korytarzu i czekają na wysadzenie. Kocham kwiaty w domu, ale często kupuję kwitnące doniczkowe, bo dłużej wytrwają. Obecnie cyklamen. Pozdrawiam serdecznie:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już kolejny raz nie mogę u Ciebie zostawić komentarza. Dlatego piszę tu - jako odpowiedź - może się uda ? Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Widzę, że się udało ! Piszę więc: piękne są Twoje bukiety w wazonach ! Bardzo lubię świeże kwiaty oraz te w doniczkach i nie wyobrażam sobie bez nich życia. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  24. Śliczne i piękne kwiatki. Wyglądają naprawdę rewelacyjnie.

    OdpowiedzUsuń
  25. Preciosos ramos de flores, me encantaron todas. Feliz día.

    OdpowiedzUsuń
  26. po tym się poznaje prawdziwą kobietę, że zawsze ma jakieś kwiatu u siebie

    OdpowiedzUsuń
  27. Prześlicznie w twoim domu. Nie przypuszczałam, ze ciemierniki dadzą radę w wazonie.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli rozpoznasz siebie na zdjęciach i nie chcesz być na tym blogu, proszę poinformuj mnie o tym.
Ja bardzo szybko usunę te zdjęcia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...