środa, 23 maja 2018

Wiosna w Ogrodzie Japońskim - Pisarzowice







Czy wiosna zawitała  w dolinach gór Mimuro?
Spod śniegu wypływa stopniała woda -
Słychać krople uderzające o skały.

Mumuro yama
tani ni ya haru no
tachinuran
yuki no shita mizu
iwa tataku nari.

(Minamoto no Kunizane
1069 - 1111)








Coraz popularniejsze w naszym kraju są ogrody japońskie...  Nie jestem tym zaskoczona ponieważ  cechuje je piękno, elegancja i prostota... Jednak aby stworzyć taki ogród potrzebna jest niezwykła cierpliwość i pokora wobec natury... Bardzo często ogrody japońskie  można  oglądać w szkółkach roślin... Najlepiej robić to gdy kwitną azalie, różaneczniki, kaliny japońskie, derenie kwieciste... W maju, kolejny już raz  odwiedziłam Pisarzowice a w nich wyjątkowe i bardzo kolorowe miejsce - Ogród japoński przy Szkółce Krzewów Ozdobnych Pana Antoniego Pudełko...

Dzisiejszy post pragnę dedykować  * Cecylii *   wielbicielce kwiatów i  Ogrodów japońskich...








Ogród japoński w Pisarzowicach odwiedziłam w sobotę 12 maja... Bardzo żałuję, że nie przyjechałam tydzień wcześniej ponieważ  słoneczna i piękna pogoda w kwietniu zbytnio przyspieszyła  kwitnienie azalii japońskich... Tym razem te wspaniałe krzewy nie były już takie efektowne i obfite w kwiaty, to mimo to w dalszym ciągu przyciągały wzrok...  Te dalekowschodnie piękności należą do najpiękniejszych krzewów... Zachwycają szerokim spektrum form i kolorów... Każdy, kto lubi te rośliny wie, że  o ich dekoracyjności decydują piękne zimozielone liście oraz obfite kwitnienie... 








W każdym ogrodzie niezwykle ważnym składnikiem jest woda... Wnosi do niego życie i ruch, jet żywa, płynąca, pluskająca po kamieniach... Oczka wodne mają nieregularne kształty, ponieważ symbolizują brzegi mórz...  Ten ogród japoński ma tajemnicze zakątki, po których można spacerować i odkrywać jego wyjątkowe oblicze... Mimo niewielkiej powierzchni jest bardzo piękny, panuje w nim spokój i harmonia... Elementami dekoracyjnymi bardzo charakterystycznymi do tego typu ogrodów są kamienne latarnie, pagody, posążki Buddy... 








Roślinność w tutejszym ogrodzie japońskim to przede wszystkim zieleń w różnych odcieniach... Dominują różnobarwne klony palmowe, różaneczniki, ogrodowe bonsai, sośnice japońskie, bambusy, derenie, kaliny... Swój pobyt można przedłużyć  w herbaciarni Satomi z tradycyjna ceramiką... Wnętrze urządzono w japońskim stylu... Serwuje się tutaj ponad 40 rodzajów herbaty...








Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze...
Życzę samych, pięknych wiosennych dni...
Serdecznie wszystkich pozdrawiam...





73 komentarze:

  1. Hi Lucja-Maria! It's incredibly beautiful there. Greetings

    OdpowiedzUsuń
  2. To się nazywa wiosna! Ogród kwitnie w pełenej krasie. Pięknie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Beautiful garden. Colors are amazing. Have a nice evening.

    OdpowiedzUsuń
  4. Japanin puutarha on ihastuttavan kaunis.Ilo oli katsella puutarhaa. kiitos paljon.
    Hyvää kevättä :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Hi. That garden is so beautiful. Awesome flowers. Greetings.

    OdpowiedzUsuń
  6. Es un vergel de flores que embelezan los sentidos.

    Besos

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne kwiaty w pięknym ogrodzie.
    Bardzo miły spacer, przyjemnie popatrzeć :)
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak pięknie Ja byłam kiedyś w ogrodzie japońskim we Wrocławiu

    OdpowiedzUsuń
  9. Kwiaty są tak żywe, że nie wyglądają naprawdę!

    "(Minamoto no Kunizane
    1069-1111)"

    Tylko 42 lata ...

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepiękny i za każdym razem wygląda inaczej.
    Nie dziwię Ci się Lusiu, że tam wracasz :-))

    OdpowiedzUsuń
  11. Lusiu, zaniemówiłam z wrażenia, gdy zobaczyłam początek posta, bo wiedziałam, że sprawi mi ogromną radość, a potem oniemiałam, czytając, że ten post to podarunek dla mnie. To prawdziwy DAR, dziękuję za tak piękny prezent, bo zdjęcia są przepiękne i zawierają wszystko, co kocham w ogrodach japonskich. Czuję się bardzo wyróżniona i zaszczycona.
    Dziękuję i serdecznie pozdrawiam.:))

    OdpowiedzUsuń
  12. Coś cudownego! Bajeczne widoki! Dech w piersi zapierają :-) Wspaniałe miejsce Lusiu, dziękuję za cudny spacer! Serdeczności!

    OdpowiedzUsuń
  13. Pieknie. Ogród japoński to spokój i cisza , jednak te kolory dają inny efekt! . Jest bardzo energetycznie! Azalie to piękne krzewy, warto je zobaczyć w pełni kwitnienia. Chciałabym kiedyś zwiedzić to miejsce i napawać się jego pięknymi kolorami. Jak znam życie, nie będę:)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  14. The azaleas are so pretty and vibrant..

    OdpowiedzUsuń
  15. What a stunning Japanese garden! Maybe even too colourful for me :) But I love the Japanese maples especially. Have a great day Lucia.

    OdpowiedzUsuń
  16. Jest się czym zachwycać :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nic tylko zanurzyć się w tych kolorach i zapachach.
    Pozdrawiam żółto-zielonym majem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj nadal majowo
      Bo u mnie nadal maj
      Jutro chciałabym zaprosić Cię na moje imieniny. Niestety tortu i herbaty nie będzie, ale jak zawsze możesz liczyć na ciekawe słowo
      Pozdrawiam pachnącą końcówką maja

      Usuń
  18. Ogród japoński znam jedynie z Wrocławia, też piękny, choć nie aż tak imponujący. Mnie najbardziej zachwycają mostki w ogrodach japońskich (oczywiście poza wodą i roślinnością). Byłam we wrześniu i na początku lipca, więc nie był to szczyt kwitnienia kolorowych roślin, ale i tak bardzo mi się tam podobało. A moje pierwsze skojarzenie z ogrodem japońskim to Giverny.

    OdpowiedzUsuń
  19. Que maravilha, gosto muito destes jardins orientais.
    Um abraço e continuação de uma boa semana.

    Andarilhar
    Dedais de Francisco e Idalisa
    O prazer dos livros

    OdpowiedzUsuń
  20. Wiosna ,jak zawsze, wspaniała i urokliwa.W tym wpisie rownież.Wiosennie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękny ogród - muszę się tam wybrać koniecznie !

    OdpowiedzUsuń
  22. Od razu pomyślałam sobie o Cecylii. :))) Będzie zachwycona. Boskie zdjęcia, niesamowicie piękny ogród, no podoba mi się bardzo. Ileż kolorów, jakie fajne kolorowe 'noski', jakie wielkie, zachwycające krzaki rododendronów. Już spisałam nazwę, może też uda mi się tam pojechać. Ty zawsze Łucjo pokazujesz ciekawe miejsca. Czerpiesz z życia na maksa i to tak bardzo mnie inspiruje. Wiem, że już to pisałam. Pozdrawiam cieplutko i biorę się za zaległe posty. :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ogrody japońskie zawsze mi się podobały. Te szemrzące strumienie, dają kojącą ciszę. A kwitnące azalie cieszą obłędnymi kolorami.
    Pozdrawiam:)*

    OdpowiedzUsuń
  24. Gorgeous colors ! Gorgeous garden !
    Thanks for sharing those gorgeous pictures !
    Have a shinny day !
    Anna

    OdpowiedzUsuń
  25. Me encanta el jardín japones. Besos.

    OdpowiedzUsuń
  26. Wiosna jest cudowna w każdym ogrodzie:)))i w tym Japońskim również:))zawsze znajdujesz wspaniałe miejsca do odwiedzania:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  27. The colours are amazing. I like the design of a japanese garden.
    Enjoy Spring. Best wishes for a lovely week-end.
    Betty

    OdpowiedzUsuń
  28. W ogrodach japońskich wszystko ma jakieś znaczenie symboliczne. Wczoraj późnym wieczorem na kanale Domo+ oglądałam, jak na malutkiej podłużnej przestrzeni dwaj młodzi Anglicy tworzyli herbaciany ogród japoński. Wydali na to 14 tysięcy funtów, bo wymienili ziemię na dwumetrowej głębokości.
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  29. Kochana!
    Miejsce magiczne, dla mnie raj! Muszę tam kiedyś zawitać.
    Ja dziś, po długiej przerwie, byłam w pracy, póki co ok.
    Pozdrawiam słonecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  30. Happy weekend ...love Ria x 💜

    OdpowiedzUsuń
  31. Wow!Wow! what a delightful garden.
    The Japanese gardens are wonderful places full of harmony, color and beauty.
    All the photos are gorgeous.
    Have a lovely weekend
    Hugs
    Maria from
    Divagar Sobre Tudo um Pouco

    OdpowiedzUsuń
  32. Zazdroszczę, zdjęcia super a miejsce urokliwe.
    Nigdy tam nie byłam.
    Jedyny w Polsce jaki znam, to ten najstarszy we Wrocławiu. W związku z tym, że dziecię zamieszkuje ponownie Japonię, wypadałoby odwiedzić te w krajowe.
    Obecnie muszę się zmierzyć z projektem ogrodu chińskiego, jako zaliczenie na studiach Feng- Shui. Jednak w Polsce te ogrody są mało popularne, albo o takowych nie wiem. Może mi coś podpowiesz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękny ogród japoński jest w Jarkowie w Kotlinie Kłodzkiej, warto pojechać. :))

      Usuń
  33. Ohhh!!!.. Beautiful series of pictures Congrats..

    OdpowiedzUsuń
  34. Ktoś mi w pracy dużo opowiadał o tym ogrodzie, jednocześnie bardzo zachęcając do wizyty tam, no kto wie, może w końcu się wybiorę kiedyś, tym bardziej jak oglądam takie wspaniałości, z obrazka na obrazem mam coraz większą chęć :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Jakie cudowne kwiaty, liście i rośliny, cudowny ogórd , bardzo pomysłowy :-)
    Warto na pewno odwiedzić.
    Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  36. Uwielbiam ogrody japońskie,ten jest wyjątkowy.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  37. Po zeszłorocznej wizycie we wrocławskim ogrodzie japońskim bardzo mi się spodobały tego typu miejsca. Kto wie, może i do Pisarzowic kiedyś zawitam? Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  38. To wyjątkowo piękne miejsce, za każdym razem jak czytam o nim u Ciebie Lusiu marzę o tym by tam sie znaleźć, cudne zdjęcia
    Ściskam

    OdpowiedzUsuń
  39. Wierzyć się nie chce, że to nie w bajce, tylko natura umie stworzyc takie cuda. I te zdjęcia, zwalajaa po prostu z nóg. Coś cudownego!

    OdpowiedzUsuń
  40. ile pięknych kolorów - obłędnie prezentują się na Twoich cudownych zdjęciach. :) chyba też kiedyś muszę się tam wybrać, chociaż pierwszy na liście jest zdecydowanie ogród botaniczny w Krakowie. :)
    pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  41. Jak wiesz byłem w ogrodzie japońskim we Wrocławiu i Jarkowie, a teraz dzięki Tobie mam inspirację aby zobaczyć ten w Pisarzowicach. Jak wszystkie te ogrody jest po prostu piękny. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  42. A U CIEBIE JAK ZWYKLE - PIĘKNO GONI PIĘKNO !!!

    LUSIU - BARDZO SERDECZNIE POZDRAWIAMY OBIE Z MAMCIĄ ...
    Jesteśmy obie z Mamcia mocno chore , tym razem ja mocniej ... myślałam, że jakoś mi przejdzie ale po kilku nieprzespanych nocach się poddałam, przyszedł lekarz, zobaczył moją nogę, czerwona, granatową, spuchniętą jak balon … obeszło się bez szpitala ale recepty - plik jak książka ! , bagatelka, refundowane leki za 800 zł Antybiotyk mam jak dla słonia ale rady nie ma stan zapalny jest bardzo silny, do tego wdało się koszmarne uczulenie, eeeech, pech! i moja durnota :-(
    JESZCZE RAZ POZDRAWIAM

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja kochana Aniu Bardzo mnie marwtwi twoja choroba . Czytam cie u naszej Lusi i postanowiłam dać znak ze jestem razem z Tobą. Trzymaj się ale ja wiem ze bedzi wszystko dobrze.Buziaki wielkie.

      Usuń
  43. Ogród jak z bajki. Dziękuję za piękną wycieczkę. Pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń
  44. Przecudny ten japoński ogród.
    A ja Cię zapraszam na Warszawską Starówkę...
    :-)

    OdpowiedzUsuń
  45. Lubię japońskie ogrody, ten jest przepiękny.
    Wspaniałe kolory i mostek :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Patrząc na te zdjęcia trudno nie zauważyć, że w japońskim ogrodzie wiosna wybucha z podwójną lub potrójną mocą. To całkiem inny świat.
    40 gatunków herbaty? Przecież to brzmi jak raj!
    Udanego tygodnia i dużo słońca!

    OdpowiedzUsuń
  47. Przepięknie. Emanuje stamtąd spokój.

    OdpowiedzUsuń
  48. Wonderful place and wonderful Flowers. Wonderful pictures and wonderful colours. Have a Happy day Lucja-Maria

    OdpowiedzUsuń
  49. Łucjo, Twoje zdjęcia to istna uczta dla oczu. Brak słów, by wyrazić zachwyt nad pięknem tego ogrodu.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  50. Niezwykle barwne i piękne miejsce... od razu przyciąga spojrzenie! Niezwykle zgrabnie uwieczniłaś je na zdjęciach :-)

    OdpowiedzUsuń
  51. Styl ogrodów japońskich coś w sobie ma. Może to ten spokój? W przyrodzie szukam spokoju, wszelkie filmy przyrodnicze z udziałem zjadania i polowania odrzucam, chociaż mam świadomość o okrutnym prawie zwierząt do życia. Bardzo dobrze czuję się w klimatach ogrodów japońskich :)
    Uściski przesyłam i czytam dalej...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ cudnie uchwyciłaś żabę :D Jesteś wspaniałym fotografem :)

      Usuń
  52. Bom dia, fique maravilhado com as lindas flores e suas cores que partilha, a primavera oferece a beleza com a renovação da vida, as fotos são de elevada beleza.
    Feliz dia e fim de semana,
    AG

    OdpowiedzUsuń
  53. Lusiu, dziękuję za cudowny spacer po tym kwiatowym raju !!!
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  54. Lusiu kochana Ogród Japonski bedzie mi się śnil po nocach to jest ogród najpiękniejszy jaki widziałam .Raz ,że u nas a drugie ,że można do niego pojechać i te cuda obejrzeć.Zachwycona jestem bardzo takie piękne kwiaty ,że az mi się nie chce wierzyć ,że są prawdziwe..Lusiu zdjęcia cudowne nie mam słow by wyrazic swój zachwyt Ilez to pracy wymaga taki ogród i codziennej pielęgnacji Czy tam można zamówic te takie cudne rośliny Czy mają sprzedaż internetowa Czy jest gdzieś jakiś katalog To czerwone cudo mnie zauroczyło.Napisz mi proszą na maila.jak znajdziesz chwilę czasu.Czy Ty wiesz ,że juz 7 lat się znamy? Bardzo mi dobrze ,że mam taką cudowną osobe ktora tak pięknie pisze o tym co zobaczyła i robi takie cudowne zdjęcia.Lusiu to jest poziom światowy Jak ogldam czasem te albumy National Geogr.......... To twoje zdjęcia są nawet lepsze. Zdrowia ci życzę i dużo miłości jak masz te dwie rzeczy masz wszystko.

    OdpowiedzUsuń
  55. Boa tarde, a linda selecção de foto com enorme beleza e qualidade, mostram o maravilhoso jardim evadidos pela primavera que oferece diferentes e belas cores.
    Continuação de feliz semana,
    AG

    OdpowiedzUsuń
  56. Lusiu kochana, mam nadzieję, ze jesteś w pięknej podróży i wszystko u Ciebie w porządku..:))

    OdpowiedzUsuń
  57. Łucjo, czy wszystko u Ciebie dobrze? Ta cisza na blogu w ogóle do Ciebie nie pasuje i zaczyna być niepokojąca. Mam nadzieję, że to efekt jakiejś fajnej podróży. Ściskam mocno i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  58. Łucjo, mam nadzieję, że u Ciebie wszystko w porządku!
    Przerwa na Twoim blogu jest zbyt długa i do Ciebie to nie jest podobne.
    Daj jakiś znak ponieważ bardzo się niepokoję.
    Ślę serdeczności:)

    OdpowiedzUsuń
  59. Przepiękne kolory. W takim miejscu można zapomnieć o otaczającym świecie, prawdziwie odetchnąć wśród piękna natury. Jak dobrze, że istnieją takie małe śliczne oazy :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  60. Lusiu kochana Czemu cię nie ma czyżby jakieś kłopoty zdrowotne?Pozdrawiam Mam pytanie czy może wiesz gdzie przeniosła się Grazynka Azalia 60 na jaki portal.Bo nie moge jej wogóle znalesć.

    OdpowiedzUsuń
  61. Łucjo czemu tak długo się nie odzywasz.
    Czyżbyś była chora?
    Ogrody Japońskie są przepiękne.
    Pozdrawiam:)*

    OdpowiedzUsuń
  62. Przepiękne miejsce i zdjęcia takie urokliwe.
    Myślałam, że pisałam komentarz, ale mam wszędzie zaległości, więc pewnie mi się coś pomyliło.
    Pozdrawiam Cię baaardzo serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  63. Właśnie przymierzam się do pisania pracy dyplomowej z Feng Shui i chyba będzie dotyczyła ogrodów. W Polsce są popularne ogrody japońskie. Jednak wszystko co japońskie ma swoją historię w Chinach. Nawet nienawiść tych dwóch narodów.
    Piękne zdjęcia.
    Jeśli miałabym myśleć o zakładaniu ogrodu to tylko w tym rodzaju. Nie lubię trawników, wolę przyrodę naturalną, choć ujarzmioną w stylu wschodnim.

    OdpowiedzUsuń
  64. Kwiaty w tym ogrodzie są naprawdę imponujące. No, ale jeśli ktoś chce zadbać o tego typu ogród to też musi chyba zainwestować w pielęgnacja ogrodów dolny śląsk? Bo inaczej, to chyba nawet i taki ogród zmieni się na gorsze. Czyż nie?

    OdpowiedzUsuń

Jeśli rozpoznasz siebie na zdjęciach i nie chcesz być na tym blogu, proszę poinformuj mnie o tym.
Ja bardzo szybko usunę te zdjęcia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...