sobota, 17 grudnia 2016

Czarny Walc



Konrad Materna

CZARNY WALC

To jest nasz, dla ciebie, na własnym pogrzebie
- walc, czarny walc.
Idziemy, śpiewamy, nim cię pokonamy,
walc, czarny walc.
REF: Strach, strach rany boskie!
Dokąd prowadzisz ten kraj!
Stop, stop, rany boskie!
Oddaj, co zabrałeś!
Napraw, co spaprałeś! x2
Kradnie, oszukuje, obraża i szczuje,
a żyje wśród nas.
Opluwa i dzieli, by każdej niedzieli
modlić się dla łask.
REF: Strach, strach, rany boskie!... x2
Wyszydza, linczuje, zawłaszcza i psuje,
a żyje wśród nas.
Nagradza złodziei, nieuków i chwieji,
kpiąc tym sobie z mas.
REF: Strach, strach, rany boskie!... x2
Skrył się za draniami, kpami, cynikami,
wódz sobie sam.
Stukają darami, pukają czołami,
on – car, król i pan.
REF: Strach, strach, rany boskie!... x2
To jest nasz, dla ciebie, na własnym pogrzebie
- walc, czarny walc.
Idziemy, śpiewamy, się nie zatrzymamy,
walc, czarny walc.
REF: Strach, strach, rany boskie!... x4

21 komentarzy:

  1. Jestem z protestującymi sercem, duszą i myślami. :(
    Jestem przeciwko dyktaturze.:(
    Jestem z Tobą.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. nie wierzę w to co się dzieje od wczoraj, po prostu nie wierzę. i dzisiaj na Rynku trochę to pokazaliśmy. ;/
    a ja tak nieśmiało przypomnę o pewnym mailu i kilku zdaniach o Świętach, bo we wtorek chciałabym opublikować i byłoby miło, jakbyś też była. :)
    pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo mi się podobają słowa "czarnego walca". Przeraża mnie ograniczanie nam zdobywanej przez lata demokracji i łamanie Konstytucji, bo jeden człowiek chce takiej Polski, jaką sobie wymyślił. Nie słucha nikogo tylko dąży do swojego celu, który przynosi coraz więcej strat. Boję się o nasz kraj, o moje dzieci i wnuczki. Boję się, że może zacząć coś bardzo złego, bo Polacy są bardzo skłóceni.




    OdpowiedzUsuń
  4. Przyłączam się do protestu !!!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Napisałam Ci maila. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Przeraża mnie to co się dzieje!
    Pozdrawiam Lusiu:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Espero que todo vaya bien en Polonia. Besos.

    OdpowiedzUsuń
  8. Przerażające. Coraz bardziej się boję,wystarczy iskra i poleje się krew.
    Dzisiejsza mowa Szydło wbiła mnie w ziemię. Oni z premedytacją dążą do konfrontacji. Czy jednego stanu wojennego nie dość???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To takie charaktery.Chcą ręcznego rządzenia. Chcą mówić ludziom co mają robić od rana do wieczora.
      Nie wiem jak to się skończy.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  9. Przypomina mi to moją idiotyczną komunistyczną młodość.
    Nie potrafię się śmiać z "Misia" bo rzygać mi się chcę gdy sobie przypomnę. Apogeum było przed moim ślubem w 80 roku, gdy na półkach był tylko groszek konserwowy i ocet. Dlatego suknię ślubną miałam z chińskiego jedwabiu. Mama się szarpnęła był tylko jedwab lub obrzydliwy bistor.
    Moja koleżanka powiedziała mi na wczorajszym spotkaniu wigilijnym, że się popłakała na wiecu KOD, gdy jedna z wygłaszających przemówienie, przypomniała jej jak w stanie wojennym rozpędzano ludzi a ona była wśród nich.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u nas tylko musztarda i ocet , nawet groszku nie było ...
      pamiętam huk petard i zadymiony Rynek mojego miasta, pamiętam petardę wrzuconą do Kościoła, w tłum ..
      pamiętam tamtych opozycjonistów, tych prawdziwych !!!, pamiętam w czyje imię stawialiśmy opór i czyje imię było dla nas NADZIEJĄ w ciemne dni ... zapewniam , nie było to ani imię Jarosław ani też nazwisko Piotrowicz ...

      Usuń
  10. Hello dear Lucia!
    I do not like what they see on television, I hope everything is well with you!
    I am with you, my dear!
    Sunday will want quiet!
    Kiss and hug you dearly!

    OdpowiedzUsuń
  11. Tak zaczyna się każda dyktatura :(

    OdpowiedzUsuń
  12. To o kim oni w końcu śpiewają o Kaczyńskim czy o Tusku!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. MY ŚPIEWAMY - NARÓD POLSKI
      ŚWIETNIE POWIEDZIAŁAŚ LUSIU

      DOSYĆ WYZYWANIA OD DRUGIEGO SORTU, OD ZŁODZIEI , KOMUNISTÓW, ESBEKÓW, DOSYĆ !!! DOSYĆ ZAWŁASZCZANIA HISTORII I KREOWANIA BOHATERÓW

      tylu młodych się ruszyło i dobrze.

      Usuń
    2. JACY ONI?
      TO MY ŚPIEWAMY, NARÓD POLSKI.
      NIE WIESZ KOMU? TAK TRUDNO ZGADNĄĆ?
      KTO TERAZ RZĄDZI?

      ARTYKUŁ 4 KONSTYTUCJI:

      WŁADZA ZWIERZCHNIA W RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ NALEŻY DO NARODU!!!!!

      Usuń
    3. Marianna Kalinowska18 grudnia 2016 13:00

      Zgadzam się z Wami dziewczyny.
      Władza nie należy do tylko do partii rządzącej i panoszącej się czyli do PiS -u
      To jest nasz kraj. To jest nasza Ojczyzna.
      Zostawiam pozdrowienia.

      Usuń
  13. Konrad Materna

    CZARNY WALC

    To jest nasz, dla ciebie, na własnym pogrzebie
    - walc, czarny walc.
    Idziemy, śpiewamy, nim cię pokonamy,
    walc, czarny walc.
    REF: Strach, strach rany boskie!
    Dokąd prowadzisz ten kraj!
    Stop, stop, rany boskie!
    Oddaj, co zabrałeś!
    Napraw, co spaprałeś! x2
    Kradnie, oszukuje, obraża i szczuje,
    a żyje wśród nas.
    Opluwa i dzieli, by każdej niedzieli
    modlić się dla łask.
    REF: Strach, strach, rany boskie!... x2
    Wyszydza, linczuje, zawłaszcza i psuje,
    a żyje wśród nas.
    Nagradza złodziei, nieuków i chwieji,
    kpiąc tym sobie z mas.
    REF: Strach, strach, rany boskie!... x2
    Skrył się za draniami, kpami, cynikami,
    wódz sobie sam.
    Stukają darami, pukają czołami,
    on – car, król i pan.
    REF: Strach, strach, rany boskie!... x2
    To jest nasz, dla ciebie, na własnym pogrzebie
    - walc, czarny walc.
    Idziemy, śpiewamy, się nie zatrzymamy,
    walc, czarny walc.
    REF: Strach, strach, rany boskie!... x4

    .

    OdpowiedzUsuń
  14. Z bólem ogromnym przeczytałam powyższe komentarze. Zupełnie odmiennie od Was widzę obecny rząd i prezydenta. Jestem przekonana, od dnia pierwszej tury wyborów prezydenckich, że kolejny raz Bóg wkroczył ze swoją opiekuńczą ręką w historię naszej ojczyzny. Od tamtej pory poczułam się wreszcie u siebie, w swoim państwie, bezpieczna. Jestem wdzięczna i dumna widząc, jak ten rząd pracuje. Modlę się w jego intencji niemal codziennie. I ze smutkiem wyliczam w myślach tych, którzy się cieszą i korzystają z obecnej sytuacji, tych, którym na rękę waśnie i próby destabilizacji polskiego państwa. To niestety takie polskie ... Pokoju życzę nam wszystkim, Bożego pokoju. Szukajmy prawdy, a prawda nas wyzwoli.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli rozpoznasz siebie na zdjęciach i nie chcesz być na tym blogu, proszę poinformuj mnie o tym.
Ja bardzo szybko usunę te zdjęcia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...