czwartek, 23 stycznia 2020

Zima na obrazach Thomasa Kinkade







Doskonale pamiętam komunikaty meteorologiczne informujące o nadejściu zimy stulecia z syberyjskimi mrozami, z rekordowymi, obfitymi opadami śniegu... I co? Mamy drugą dekadę stycznia a zimy ze śniegiem nigdzie nie widać... Pejzaż zimowy to wspaniały temat dla wielu malarzy... Zima maluje wspaniałe krajobrazy... Puszysty śnieg na drzewach, cudowne, śnieżne czapy na dachach domów, szron i  skrzący mróz sprawiają, że wszystko zaczyna błyszczeć... I chociaż nie jestem miłośniczką zimy, to czasem i mnie potrafi oczarować...

Zima to czas wyciszenia, zima to również czas odpoczynku dla roślin... Teraz, gdy czekamy na prawdziwą zimę, doceniamy jej uroki...







Thomas Kinkade, amerykański malarz urodził się w 1958 roku w Sacramento w Kalifornii w Stanach Zjednoczonych... Studiował na Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley oraz w Kolegium Art.Center w Pasadenie... U szczytu sławy na swojej twórczości zarabiał około 100 milionów rocznie... Thomas Kinkade był człowiekiem ciepłym, spokojnym, głęboko wierzącym, uważał, że swój talent otrzymał od Boga...

Z powodu przedawkowania narkotyków oraz ostrego zatrucia alkoholem,  umiera 6 kwietnia 2012 roku w Monte Sereno w stanie Kalifornia... Jego prace doskonale są wielu znane z bajkowego, idyllistycznego nastroju...

Thomas Kinkade nazywany jest "Malarzem Światła"... Jako pierwszemu Williamowi Turner'owi angielskiemu malarzowi, przypisuje się to określenie... Jeżeli chodzi o malarstwo, to W.Turner był  prekursorem impresjonizmu i prawdziwym czarodziejem, który potrafił zatrzymać nieuchwytne światło...

Thomas Kinkade był malarzem masowym, niesamowicie pracowitym, który stworzył tysiące obrazów... Znaczna część jego prac to zimowe krajobrazy, chrześcijańskie tematy, wizje tradycyjnej, rustykalnej Ameryki, kwitnące ogrody... Jego malowidła to kamienne domki, wiejskie kościółki, kręte alejki, łąki pełne kwiatów,  mostki, rzeczki, strumienie łagodnie płynące, świecące chatki, altany, mnóstwo śniegu, sceny uliczne z ubiegłej epoki malowane w nasyconych, pastelowych kolorach... Światło jest cechą charakterystyczną jego wieczornych scen na obrazach...

Thomas Kinkade proponował w swoich obrazach utopię, która wydaje się możliwa do spełnienia... Czyż wielu z nas nie marzy o ciepłym domu, ogrzanym ogniem z kominka kiedy przychodzi zima? Przecież wielu z nas gdy przychodzi zima, lubi usiąść w ulubionym fotelu, otulony miękkim kocem w kolorze słońca, ogrzewa swe dłonie kubkiem gorącej herbaty z miodem i cytryną.. Czy to jest kicz, utopia? Według mnie spełnienie maleńkiego marzenia...






Thomas Kinkade doskonale potrafił uchwycić nastrój i magię zimowego krajobrazu... Wszystko to jest dzięki charakterystycznej technice światła, koloru i dbałości o szczegóły... Jego obrazy są idylliczne, fascynują ciepłem i  zawierają całą gamę bardzo delikatnych kolorów... Mam wrażenie, że kiedy patrzy się na te zimowe pejzaże, to tak jakby samemu doświadczało się tej sceny zimowej... Z jego obrazów emanuje cisza białej przyrody...

Thomas Kinkade często powtarzał, że nie jest to świat w którym żyjemy ale jest to świat o którym marzymy i chcielibyśmy bardzo często żyć... Wielu krytyków jest zdania, że Kinkade tworzył przesłodzony kicz na skalę przemysłową... Kinkade uważał, że jego sztuka nie jest skierowana do wszystkich... To fakt, obrazy mają  miliony zwolenników, cieszą oczy wszystkich tych, którzy kochają ciszę, cenią sobie spokój, tradycję i konserwatywne wartości...

Wszystkie zdjęcia zamieszczone w tym poście pochodzą z * Internetu *





Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze...
Serdecznie wszystkich pozdrawiam...




57 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Maybe they are kitsch, but I like these winter paintings.
      Hugs and greetings:)

      Usuń
  2. Malarstwo Kinkade od dawna jest mi bliskie. Wiele obrazów przekształcono na wzory haftu krzyżykowego, kilka z nich mam i na pewno przynajmniej jeden kiedyś wyszyję.
    Dziękuję Lusiu za przybliżenie sylwetki tego malarza:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, nie miałam pojęcia, że malarstwo Thomasa Kinkade od dawna jest Ci bliskie.
      Już nie mogę doczekać się kiedy zobaczę Twoja pracę.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  3. Przepiękne baśniowe obrazy. Zimy w takim wydaniu zawsze są malownicze i takie baśniowe. W życiu nie zawsze są takie urocze. To co teraz dzieje się z naszym klimatem nic dobrego nie przyniesie. Ja lubię taką śnieżną zimę nawet jak musiałam chodzić do pracy i było mroźno i śnieżnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zimę obecnie mamy szarą, pochmurną, deszczową, pozbawioną słońca i pokrywy śnieżnej dlatego takie wszystkie cukierkowe, bajkowe obrazy oglądałam z przyjemnością. Chciałam się też z Wami podzielić.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  4. Uwielbiam takie prace:))zawsze zachwycają mnie te światła w okienkach:)))mogłabym oglądać godzinami:))kocham takie bajkowe klimaty:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez bardzo lubię takie klimaty i mogą być nawet uważane za kicze.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  5. Zimy stulecia zapewne się nie doczekamy ale piękne obrazy można zawsze podziwiać.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą Eljocie.
      Miłego, słonecznego weekendu:)

      Usuń
  6. Dobrze, że obrazy zostały, bo dzieci nie wiedziałyby jak wygląda. Nie lubię zimy poza widokami, święta już minęły więc niech nadejdzie wiosna. Znacznie gorzej z ekologią, widziałam wczoraj zagłodzonego białego niedźwiedzia- koszmar.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałaś zagłodzonego niedźwiedzia a mój Kubuś - synek sarny Basi zaginął. Nie ma go od niedzieli. Rano jeszcze zjadły chleb i kukurydzę a później wybrały się do lasu. Nie mam pojęcia co im strzeliło do głów. Trawy są wysokie i mogą się doskonale schować. A co do Kubusia? jestem niemal pewna, że wpadł jakieś sidła kłusownika. Baśka dopiero wczoraj wróciła, wychudzona, głodna i jakaś wystraszona.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  7. Już od dawna mam w folderach te cudowne obrazy. Możliwe, że można je uznać za kiczowate, ale mnie się bardzo podobają.
    Na blogu Onetu często je zamieszczałam.
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Anno cieszę się, że Tobie również podobają się obrazy Thomasa Kinkade.
      Jeżeli chcę zobaczyć obrazy wielkich artystów to jadę do muzeum.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  8. Son maravillosos esos cuadros impregnados por la nieve. Las luces que el artista le ha dado , es de lo mejor que he visto.

    ES tan buena la colección, que no sabría cual escoger.

    Besos

    OdpowiedzUsuń
  9. To takie bajkowe obrazy.
    Nie znałam tego malarza . Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obrazy Thomasa Kinkade faktycznie są bajkowe, sielskie.
      Mnie się podobają te zimowe krajobrazy.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  10. Every picture looks like a Hallmark Christmas card.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. You're right, David. It is slightly sugared, sweetened.
      Hugs and greetings.

      Usuń
  11. Oj te komunikaty byłe chyba wszędzie i w każdym kraju, a przynajmniej u mnie na Wyspach również prognozowali zimę stulecia, taką jakiej nie było od dobrych kilkunastu lat a tutaj co? WIOSNA. I zgadzam się z tym, że docenia się, jak brakuje czegoś. Dopóki nie wyjechałam ze swojego regionu to nie traktowałam go tak jak traktuje teraz.. ciesze się, że każdy urlop mogę tu spędzić, że mogę tu przyjechać, wypocząć i cieszyć się widokami :)

    krajobrazy przepiękne, widac potencjał i talent. Dobrze jest pokazywać twórczość, tym bardziej tak zdolnego malarza i warto pokazywać to światu!
    Pozdrawiam ciepło! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz.
      Wiem, że Thomas Kinkade jest nazywany przez krytyków sztuki „dostawcą kiczu”. Doskonale wiem, że sielankowe widoki, z powodzeniem mogłyby stać się ilustracjami do dziecięcych baśni. Mnie się ta sielskość bardzo podoba.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
    2. A ja mam zupełnie inne zdanie :)
      Ogólnie lubię malować i kocham robić zdjęcia i to co się namaluje nie można tego uchwycić. Dla mnie te rysunki mają emocje i talent i wcale nie są kiczowate :) A pamiętajmy, że moda wraca i takie rysunki można spotkać teraz często ☺

      Usuń
  12. W tym roku zima za oknem jest szato bura, więc z przyjemnością pogadałam baśniowe obrazy, Kinkade.Pomino, ze wielu ludzi uważa je za kicze, mnie się podobają.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też zima w tym roku jest szara, pochmurna i dlatego postanowiłam rozweselić ją trochę bajkowymi obrazami.
      Miłego weekendu, Nino:)

      Usuń
  13. Ja też jestem tym pokoleniem, które zna prawdziwe zimowe życie i wcale mi się nie podobało. Było dla mnie ciężkie.Dlatego zimę najbardziej lubię oglądać na zdjęciach. Piękną scenerię zimową namalował.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie lubię zimy. Zawsze o tym wspominałam jednak przy porządkowaniu swoich zdjęć napotkałam i na te z obrazami Thomasa Kinkade. Postanowiłam je przedstawić na swoim blogu.
      Widzę, że kilka osób zna tego malarza i jego prace.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
    2. Nie znałam go :) Dzięki temu mogłam obejrzeć te piękne ilustracje. Nawet może i któryś z nich powiesiłabym na ścianie? :D

      Usuń
  14. On pisał pędzlem najpiękniejsze baśnie. Osiągnął mistrzostwo w operowaniu światłem, a to ogromna sztuka. Z przyjemnością przypomniałam sobie jego twórczość.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Było o nim troszeczkę głośniej kilka lat temu. Segregując ostatnio swoje zdjęcia zobaczyłam zdjęcia z jego obrazami i postanowiłam przedstawić je na blogu. Nie przypominam sobie aby ktoś prezentował jego obrazy.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  15. Thanks for sharing Kinkade's paintings ! I love them all...
    Have a cozy weekend !
    Anna

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne nastrojowe Takie świąteczne pocztówki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Basiu!
      Nastrojowe świąteczne widoki.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  17. Son muy lindas, me han encantado. Abrazos.

    OdpowiedzUsuń
  18. Za oknem mamy "zimę" tylko z nazwy.
    Te piękne obrazy niech ją przypominają, że taka śnieżna właśnie powinna być.
    Pozdrawiam:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie zimowe, bajkowe obrazy mam nadzieję, że się nie pojawią bo faktycznie to ja już czekam na... wiosnę.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  19. Łucjo, wielokrotnie w internecie widziałam te sielskie, zimowe scenerie, ale nie wiedziałam, że są to prace jednego malarza, więc dziękuję za te fakty. Tak na marginesie, to bardzo smutne, jak Kinkade zakończył swoje życie - jak wielu innych artystów, niezwykle nadwrażliwych i nie przystających do realiów otaczającego ich świata, pogrążając się w nałogach. Szkoda, bo mógłby namalować jeszcze tyle obrazów przedstawiających tak wyśnione, baśniowe piękno. Prace, które zaprezentowałaś szczególnie w okresie Bożego Narodzenia silnie oddziałują na moją wyobraźnię i przywołują tęsknotę o prawdziwej, śnieżnej zimie...
    Słonecznie Cię pozdrawiam w ten pogodny dzień i życzę pięknego weekendu.
    Anita

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie również zasmuciło, że taki młody artysta popadł w nałogi i marnie zakończył życie. Tak to wielka szkoda, że już nic nie namaluje.Jego zimowe, wprost bajkowe obrazy kojarzą się z Bożym Narodzeniem. To nic, że Kinkade to król przesłodzonego kiczu, jego ulubionym tematem są przytulne wiejskie chaty, domki położone w uroczych okolicach, kwitnące ogrody. Własnie te kwitnące ogrody kiedyś pojawia się również na moim blogu. Bardzo dziękuję za pozdrowienia, jednak dzisiejsza noc była bardzo mroźna -8° C i przez cały dzień było w okolicach -1°C.
      Droga Anito, życzę Ci szczęśliwego i miłego weekendu:)

      Usuń
  20. Gdy nadejdzie wiosna zaprezentuję jego kwiatowe ogrody.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Baśniowa ta zima na prezentowanych obrazach, ale w dzisiejszym zbyt realnym i czasem brutalnym świecie trochę takiej bajkowej scenerii brakuje. Pozdrawiam i życzę miłego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt. Tęsknimy za bajkową, zimową scenerią.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  22. Una gran colección de pintura relacionada con el invierno, la nieve y el hielo.
    Un abrazo,

    OdpowiedzUsuń
  23. Śliczne, urocze widoczki, bajkowa atmosfera, zima, która jest samą przyjemnością, bo się na nią tylko patrzy.
    Pozdrawiam cieplutko.:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Lusiu moja droga Wybór tego a nie innego malarza artysty pana Zimy rozumiem tęsknimy za takimi bajkowymi widokami.Nam teraz aura skąpi takich widokow.Ale,moze to i lepiej.Thomas Kindkade gdzie Ty go znalazłaś ? Urodzil się w roku w ktorym bralam ślub w roku 1958 Syn mój urodzil sie w roku 1959Szkoda ,że tak szybko taki malarz odszedł Akurat w mieście Sacramento w Kaliforni mam serdeczną przyjaciółkę Tam jest on znany jako "winter artist" Kiedyś mi o nim pisała Szkoda.Podziwiam cię ile ty pracy wkładasz w napisanie ciekawego postu .Ja już niestety jestem poza zasiegiem jak to mówią Lusiu bardzo cię proszę zrób mi taką malą radość Wyślij mi na Messengerze bo chyba masz tą aplikację /nie trzeba mieć konta na facebooku malutki może być nawet tam kilka osób ale napisz która to ty. Bardzo bym chciała zobaczyc jaka jesteś ? Czy blondynka ,czy brunetka lub tak jak ja.Ja naprawdę nie użyje tego zdjęcia nie godnie Ale tak bym chciała czasem na ciebie popatrzeć po tylu latach wirtualnej wząnej dla mnie znajomosci przyjażni Czytam twego bloga mniej pisze komentarzy Mój wiek już mi nie daje ale kuchnię masz the best jak mówią młodzi. Pozdrawiam i życze ci dużo zdrowia.

    OdpowiedzUsuń
  25. Piękne, uwielbiam takie sielankowe klimaty, cudo:) Tęsknię za taką zimą:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Te pejzaże z pewnością mogłyby zilustrować niejedną baśń o tematyce bajkowej.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  27. Witaj coraz dłuższym dniem

    Cieszę się, że się odezwałaś i ciepłe słowo przesłałaś.
    Piękna ta zima na obrazach. Niestety w rzeczywistości coraz rzadziej ją podziwiamy. Dla mieszczuchów to wygoda, ale nie dla rolników
    Pozdrawiam końcówką stycznia

    OdpowiedzUsuń
  28. Thank you very much for the great images. Happy weekend.

    OdpowiedzUsuń
  29. Mam to szczęście, że też pamiętam białe i mroźne zimy ze śniegiem po pas. I uwierz mi, że dałabym wiele, żeby wróciły. Magia pierwszych spadających z nieba płatków śniegu, spacerów po świeżym puchu i tej radości jaką dawał powrót do ciepłego domu z zaczerwienionymi od mrozu policzkami. Cały dzień na łyżwach albo na sankach, Bałtyk skuty lodem, budowanie tuneli w śnieżnych zaspach. Świat jest magiczny kiedy otula go śnieżny puch. Tęsknię za prawdziwymi zimami bardzo. Uwielbiałam tę porę roku.
    Miłej niedzieli Ci życzę i pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  30. Cudne! Taki klimat, jak z bajek mojego dzieciństwa:)

    OdpowiedzUsuń
  31. they are all so magical!! many have been made into puzzles and i have done a few. it is always fun to imagine yourself in the scene, especially with snow. we have rain and wind today, not snow this winter so far but i am still waiting impatiently!! have a great weekend luci!!!!

    OdpowiedzUsuń
  32. What a wonderful post! I love this artist and I've never seen this many of the paintings! WOW! The light really shines in them. Spectacular! Hugs!

    OdpowiedzUsuń
  33. Przez moment poczułam się, jak w baśni... Przepiękne obrazy.
    Jestem raczej ciepłolubna, ale za taką piękną zimą tęsknię.
    Moc pozdrowień posyłam.

    OdpowiedzUsuń
  34. Baśń, baśnią, sielanka sielanką... ale te kopcące kominy! Czuję że niedługo stanie się malarzem wyklętym ;)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli rozpoznasz siebie na zdjęciach i nie chcesz być na tym blogu, proszę poinformuj mnie o tym.
Ja bardzo szybko usunę te zdjęcia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...