poniedziałek, 1 kwietnia 2024

Magnolie w Parku Pszczyńskim








Taka wiosna raz jeden się zdarza,

choć się wiosny zdarzają co roku,

tak błyszcząca jak szybki w witrażach,

tak soczysta jak zieleń na stoku,


a do tego taka niewinna,

jak dziewczyna w kwiecistym wianuszku,

nieporadna tak i dziecinna,

jak młodziutka biedronka w kwiatuszku.


Tamtej wiosny, choć wiosen mam wiele

niezwykłego się  coś przydarzyło,,

przyszła do mnie , jak oddech w niedzielę,

- najpiękniejsza dziewczyna, z nią miłość.


O tej wiośnie zapomnieć nie da się,

o tej wiośnie zapomnieć się nie da,

choć straciłem tę miłość, po czasie 

wiem, że takiej jak tamta mi trzeba.

* Mariusz Parlicki *









Park zamkowy w Pszczynie to niezwykle urokliwe miejsce doskonale  nadające się na spacer w czasie świąt Wielkanocnych... Lubię tu bywać, mam swoje ulubione trasy, które wybieram w zależności od wolnego czasu, czy kondycji...

Wczorajszy dzień był bardzo piękny, ciepły i słoneczny... Spędziłam tutaj kilka godzin, podziwiałam wkraczającą do parku przyrodę, słuchałam śpiewu ptaków... O tej porze roku, co roku, jestem pod wrażeniem piękna, które nas otacza... Białe plamy kwitnących magnolii przyciągały wzrok, zmuszając mnie, bym w krajobrazie doszukiwała się szczegółów... 

Wędrując alejkami parkowymi szczególną uwagę zwracałam na rosnące drzewa... Młode pąki liściowe nieśmiało pojawiały się na gałęziach... Światło słoneczne rzucało długie cienie i  bez przeszkód  docierało najniżej, najgłębiej do runa parkowego... Piękne kompozycje z białych zawilców i fiołków wonnych stworzyła przyroda... Lecz ja przyszłam tutaj podziwiać białe magnolie gwiaździste, które są najwcześniej kwitnącą odmianą spośród wszystkich magnolii... Ich elegancja i piękno to powitalny znak wiosny...










Magnolia gwiaździsta to jeden z najpiękniejszych krzewów magnoliowych pochodzących z Japonii... Ten gatunek  można spotkać dziko rosnący na wyżynach japońskiej wyspy Honsiu... W latach sześćdziesiątych XIX wieku została sprowadzona do Stanów Zjednoczonych... 

Magnolie  gwiaździste są prawdziwą ozdobą parków i ogrodów... Widok kwitnącej magnolii zachwyci każdego... Przedstawia bowiem czarodziejskie bogactwo kwiatów, które po rozkwitnięciu są śnieżnobiałe, szeroko otwarte, przez co przypominają właśnie gwiazdę... Piękne białe kwiaty wyglądają oszałamiająco na tle czystego, błękitnego nieba, w słoneczny wiosenny dzień  Ich delikatny zapach zniewoli nasze zmysły...










Park Zamkowy w Pszczynie nie wszystkim znany... Dlatego pragnę przytoczyć krótką historię tego niewątpliwie unikatowego miejsca znajdującego się na Górnym Śląsku... Dzisiejszy kształt uzyskał park w XIX wieku, już za panowania Hochbergów von Pless... To  właśnie oni nadali mu formę angielską, krajobrazową... Zabytkowy Park Pszczyński liczy 156 ha i składa się z trzech różniących się od siebie części... Główna, środkowa część  to właśnie jest Park Zamkowy zajmujący powierzchnię 48 ha... Został wkomponowany w koryto rzeczki Pszczynianki... Charakteryzuje się urozmaiconym układem kanałów, stawów ze sztucznymi wyspami oraz szerokich alejek... Brzegi stawów  i kanałów obsadzono drzewami o zwisających gałęziach... Rośnie tutaj sporo wierzb o płaczącym  pokroju, pokrytych zwisającymi, wiotkimi gałązkami, które pokryte są  delikatną zielonością młodych listków... W wielu zakątkach Parku Zamkowego kwitną słynne pszczyńskie magnolie gwiaździste...











Spacerując alejkami po parku zauważam, że wiosna co krok pokazuje swe piękne oblicze... Drzewa magnolii przyciągają wzrok... Ten widok zapiera dech w piersiach... Prawdziwa bajka... Wyglądają tak, jakby usiadły na nich setki, a nawet tysiące motyli... Efektowne, białe kwiaty zachwycają swym pięknem i muszę przyznać, że jest to jeden z najpiękniejszych wiosennych widoków...


Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze...
Życzę udanego poświątecznego tygodnia...
Serdecznie wszystkich pozdrawiam...


62 komentarze:

  1. Magnolie gwieździste są są przecudne, a w pszczyńskim otoczeniu to już prawdziwa baśń. A u mnie tulipanowa jest dziś w pełnym rozkwicie, bardzo wcześnie w tym roku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu!
      Twoja magnolia tulipanowa jest przecudna. Wspaniała marcowa aura sprawiła, że nie była poparzona przez przymrozki dlatego możesz cieszyć się jej pięknem. W parku Pszczyńskim jestem zakochana. Lubię tutaj spacerować nie tylko wiosną i latem ale także jesienią. Wtedy też wygląda niezwykle malowniczo.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Uwielbiam ten czas, kiedy kwitną magnolie.
    Mam dwie gwiaździste... jedną taką właśnie białą, a drugą różową.
    Wyglądają teraz niesamowicie.
    Piękne Twoje zdjęcia, Lusiu - jak zawsze.
    Pozdrawiam Cię cieplutko i jeszcze miłego świętowania życzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwonko!
      Ja kocham czas kiedy kwitną kwiaty i gdy świeci słońce. Dołuje mnie szaruga i zasmucone niebo i brak kwitnących kwiatów. W taki niespecjalny czas, w domu otaczam się świeżymi kwiatami. Dzięki nim poprawiam sobie zimowe nastroje.
      Ściskam mocno i serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Uwielbiam magnolie, przepiękne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też kocham magnolie to prawdziwe arystokratki, które dotarły do nas z dalekiej Japonii.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  4. Mam takie cudne magnolie w Bolesławcu i właśnie się zastanawiam, czy je zdążę zobaczyć, bo jak wyjeżdżałam, kwitły już w najlepsze. U mnie jest dość ciepło, Gdańsk jest ok. 2 tygodnie opóźniony - tu dopiero są pąki magnolii.
    W ogóle kocham magnolie, każdą ich odmianę - są piękne. Uwielbiam też takie parki, gdzie można odpocząć, pooddychać zapachem kwitnących roślin.
    Pozdrawiam Cię, Łucjo, mocno i serdecznie z pociągu do Wrocławia - niestety już wracamy. Jednak odpoczęłam i mogę teraz spokojnie dotrwać do majówki. Uściski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypoczywałaś w okresie świątecznym w Gdańsku? Mam nadzieję, że pogoda też dopisała i wróciłaś zrelaksowana. Ja też uwielbiam magnolie bo są cudem natury i niezwykle wymagającymi arystokratycznymi damami. W Parku Pszczyńskim to już ogromne drzewa, które potrafią każdego oczarować.
      Ściskam Cię mocno i serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  5. Nie wiem, czy mój komentarz wpadł do spamu, czy się nie opublikował, bo piszę z pociągu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudne zdjęcia. Nigdy nie byłam w Pszczynie... Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz. Pszczyna nie jest moim rodzinnym miastem jednak bardzo lubię ją odwiedzać. Jest jednym z najpiękniejszych miast na Górnym Śląsku. Posiada ciekawe zabytki które naprawdę warto zobaczyć.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  7. Wiosna w tym roku jest wyjątkowa wczesna i ciepła. Pamiętam kilka lat temu 15 kwietnia ledwo pąki na wawelskich magnoliach, a w tym roku przełom marca i kwietnia i proszę magnolie już w pełni kwitnące. Park pszczyński jest wyjątkowo piękny zwłaszcza wiosną, no co może być bardziej radosnego i optymistycznego jak nie budząca sią do życia natura która nas cieszy i zachwyca...
    Wszystkiego dobrego Łucjo w ten cudowny czas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bogusławie!
      Park Pszczyński zachwyca wiosną latem i jesienią. Być może jest też piękny zimą ale jak pewnie już wiesz, ja za tą porą roku jakoś nie przepadam. Gdyby niebo było błękitne, świeciło słońce, był śnieg i mróz to tez zachwyciła by mnie zima. Niestety, najczęściej jest szaro, buro pada deszcz i jest strasznie nieprzyjemnie. Natomiast wiosną to jest to co kocham całym sercem.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. Basiu!
      Jest pięknie bo to cudowna pora roku, wiosna.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  9. Łucjo, jak piękny wiersz ozdabia Twój dzisiejszy post. Tak trafnie opisuje tegoroczną wiosnę. Uwielbiam cieszyć oczy wspaniałymi magnoliami, które prezentujesz nam w (chyba corocznych) fotorelacjach z Parku Pszczyńskiego.
    Pozdrawiam Cię, wciąż jeszcze świątecznie ;-))
    Anita

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię poezję tego krakowskiego autora. Jak zauważyłaś na moim blogu niemal każdej wiosny goszczą pszczyńskie magnolie. W ubiegłym roku post sobie odpuściłam. Zdjęcia śpią sobie w czeluściach archiwum.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  10. Las flores se han convertido en las protagonistas, de este bello y hermoso parque.
    Que tengas una buena semana.

    OdpowiedzUsuń
  11. Łączę się z Tobą w zachwytach nad magnoliami, to dla mnie jedne z najpiękniej kwitnących drzew, cudowny zwiastun wiosny. Białe widuję rzadko, w moich okolicach dominują te bardziej popularne, różowe. Zawsze się boję, że przegapię ich kwitnienie bo w moim odczuciu cały proces trwa bardzo krótko - nagle pojawiają się pąki, chwilę później kwiaty a za moment już magnoliowe dywany. Wczoraj udało mi się wykorzystać okienko pogodowe i kiedy na kilka godzin przestało padać i wypogodziło się na tyle, że można było wyjść z domu bez parasola, chwyciłam aparat i ruszyłam "łowić" magnoliowe kadry. Przez kilkanaście minut byłam w magnoliowym raju, ciesząc się i kwiatami, i nowym aparatem :).
    Pozdrawiam Cię przeserdecznie i z całego serca życzę Ci pięknego kwietnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uwielbiam kwitnące magnolie. Zachwycająca swoimi kwiatami magnolia to drzewo lub krzew występujący dziko w Ameryce Północnej i Południowej oraz w Azji Wschodniej. Jako rośliny ozdobne uprawia się je ze względu na urocze kwiaty, najczęściej przybierające różne odcienie różu. Rośliny te symbolizują nie tylko piękno, ale też wytrwałość. Cieszą oczy swoim pięknem, delikatną, orientalną urodą i zniewalającym zapachem.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  12. Łucjo, bardzo lubię odwiedzać pszczyński park o każdej porze roku, ale szczególnie w czasie kwitnienia magnolii, a potem azalii i różaneczników. Podziwiam dostojne w swojej bieli magnolie gwiaździste na Twoich pięknych zdjęciach. My wczoraj podziwialiśmy cieszyńskie magnolie w pełnym rozkwicie. Niedługo je pokażę na moim blogu. Uściski dla Ciebie :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam w planie zobaczyć szlak magnoliowy w Cieszynie. Niestety, w tym roku ze względów zdrowotnych Eryka jest to raczej niemożliwe. Może w przyszłym? Droga Lusi, czekam z niecierpliwością na twój post o magnoliach.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  13. Nie znajduję słów, by wyrazić swój zachwyt cudnymi widokami. Zdjęcia tak piękne, że trudno oderwać wzrok. Magnolie są przepiękne i bardzo je lubię. Niestety mimo kilku prób nie przetrwały w naszym ogrodzie. Dziękuję za te piękne widoki i serdecznie pozdrawiam 🌷🌷

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Janeczko!
      Wprawiłaś mnie w zakłopotanie swoim komentarzem bo jestem bardzo krytyczna co do jakości swoich zdjęć. Natomiast magnoliami jestem też oczarowana bo to prawdziwe arystokratki w ogrodzie i parku. Zachwycają urodą od milionów lat. Pojawiły się na Ziemi jako jedne z pierwszych roślin kwiatowych. Ich skamieniałości znaleziono w skałach trzeciorzędowych sprzed 36-58 milionów lat, a więc sprzed epoki lodowcowej!
      Ściskam Cię bardzo mocno i serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  14. Magnolie to jedne z moich najbardziej ulubionych krzewów. Aż się uśmiecham na ich widok😊. Uwielbiam wiosnę, bo razem z nią przychodzą same wspaniałe i urokliwe krajobrazy. Na szczęście pogoda już coraz lepsza, więc za niedługo będę mogła czytać książki na łonie natury📖😊.
    Pozdrawiam😊😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz, że magnolie też należą do moich ulubionych krzewów? uwielbiam je gdy są w pełnym rozkwicie. Wiosna i lato to moje ulubione pory roku. Dzisiaj pogoda pokrzyżowała moje plany. Od samego rana pada i to bardzo mocno.
      Serdecznie pozdrawiam i życzę ci miłego tygodnia:)

      Usuń
  15. Magnolie wprowadzają w ten najpiękniejszy okres wiosny, a park w Pszczynie to cudowne miejsce. My też wczoraj po południu byliśmy na spacerze, ale mimo iż było ciepło to niebo było zasnute pyłem znad Sahary. Byłaś rano, że miałaś tak niebieskie niebo? Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Park Pszczyński wygląda bardzo urokliwie, ale dzięki kwitnącym magnoliom a później różanecznikom jeszcze bardziej. Dopiero około 16-tej niebo zostało zasnute przez piasek z Sahary. Z rezurekcji wróciliśmy o 7,30. Zjedliśmy śniadanie i nasz spacer po parku rozpoczęliśmy około godziny 11 -tej.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  16. you are lucky to have a park like this for walking. the tulip magnolia is our show stopper, we have many in the area. the cherry blossoms that came from china are in washington d.c. along with the cherry blossoms. spring came early in some places, i think we are ahead of schedule!! i hope you had a lovely easter weekend!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I had a wonderful Easter. In my country we actually celebrate for three days. We start on Saturday and end on Monday evening.
      I wish you a nice and successful week.

      Usuń
  17. Cóż tu można powiedzieć... to festiwal niesamowitego piękna, tyle kwiecia w jednym miejscu, ogromne, wspaniałe bukiety. Brak słów z zachwytu <3
    Pozdrawiam serdecznie, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiosna to pora roku, która kojarzy się przede wszystkim z zielenią i kwiatami. Świat przyrody budzi się do życia z długiego zimowego snu. Ponure szarości ustępują miejsca ferii wiosennych barw: żółciom, zieleniom, błękitom, czerwieniom, fioletom i oczywiście bieli.
      Moc uścisków i serdecznych pozdrowień:)

      Usuń
  18. Moja przyjaciółka jest z Pszczyny. Swego czasu spędziłam dużo wspaniałego czasu wśród tego piękna. Wiosna w rozkwicie. Ale szybko to się wydarza 🌸

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy to jest ta osoba, z która spotykacie się w Katowicach?
      Park Pszczyński jest miejsce, które raczej zachwyci każdego kto kocha przyrodę.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  19. Gorgeous magnolias and pictures !
    Have a shinny day !
    Anna

    OdpowiedzUsuń
  20. Pięknie się nazywają te magnolie, też je podziwiam. Mamy parę wkoło i zawsze budzą zachwyt. To taki piękny post, zdjęcia zachwycają, stworzyłaś bardzo romantyczny klimat. Trochę się czuję, jakbym odwiedziła romantyczny, wiktoriański film. :) Pozdrawiam, mam nadzieję, że miałaś piękne święta, zdrówka i dużo szczęścia. :) <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kocham Wielkanoc i Boże Narodzenie. Nigdy nie wyjeżdżamy w dalszą podróż w te wyjątkowe dni. Jedynie spacer po parku lub lesie daje mi ukojenie i miłe chwile relaksu. Magnolie to jedne z moich ulubionych kwiatów.
      Przesyłam Ci moc serdeczności:)

      Usuń
  21. Spodobał mi się wiersz...

    W parku w Pszczynie zawsze jest pięknie :).

    Mój Pieronek bardzo lubi magnolie i podziwiamy te drzewa za każdym razem, gdy je widzimy :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko!
      W parku pszczyńskim magnolie dopiero zaczęły kwitnąc. Inne odmiany są jeszcze w pąkach. Mam nadzieję, że w czasie najbliższego weekendu będziecie mogli podziwiać te wspaniałe okazy.
      Serdecznie Cię pozdrawiam:)

      Usuń
  22. Trees, buds, flowers, bird song - all the ingredients to a happy life for me. Buildings, traffic, noise, crowds, pollution - not so much! Thanks for a good start to my day. All the best - David

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I also love nature with all my heart. I love walking in parks, laah. I listen to the birds singing and admire nature.
      All the best - Łucja

      Usuń
  23. Piękny park, wspaniałe magnolie! Miło popatrzeć i poczytać. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pszczyńskie magnolie to ogromne drzewa zawsze obficie obsypane białymi kwiatami.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  24. Witam.
    Bardzo się cieszę, że tak miło spędziliście świąteczny dzień. To romantyczne miejsce a wiosną w szczególności. Piękne zdjęcia pięknych kwiatów. Pozdrawiam - Małgorzata N.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Park Pszczyński nie tylko wiosną wygląda zjawiskowo dlatego tak bardzo lubię spacery tutejszymi alejkami. Przysiadam na jednej z ławeczek i zachwycam się przyrodą oraz bogactwem natury.
      Bardzo serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  25. Już kwitną? Czyżbym przegapiła? Wydawało mi się, że zawsze fotografowałam je pod koniec kwietnia, na początku maja. A zatem w niedzielę pędzę do Parku Oliwskiego, może jeszcze je napotkam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magnolie gwiaździste zawsze zakwitają trochę wcześniej. Podobno w Gdańsku są jeszcze w pąkach. Dowiedziałam się z komentarza JoAsi. Oczywiście, wybierz się do parku. Spacer w takim miejscu zawsze zbawiennie wpływa na każdego człowieka. Poza tym zobaczysz w jakim stadium są kwiaty magnolii.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  26. Lusiu, jestem zachwycona wszystkim, magnoliami, pogodą, parkiem a przede wszystkim tym, że na Twoich zdjęciach to wszystko tak pięknie zagrało, aż trudno sobie wyobrazić piękniejsze "okoliczności przyrody". Trudno o wspanialsze tło dla tych cudnych roślin niż pszczyński park z stawami z błękitną wodą. Ja kiedy pierwszy raz zobaczyłam kwitnącą magnolię po prostu nie mogłam uwierzyć, że istnieje coś tak pięknego. Różowe magnolie zawsze mi się kojarzyły ze spódniczkami baletnic u Degasa, są takie lekkie i zwiewne, ale gwiaździste niczym im nie ustępują. Na tle innych bezlistnych drzew i krzewów wyglądają po prostu zjawiskowo, są wspaniale wkomponowane w przestrzeń. We Włoszech magnolii jest mnóstwo, ale często są sadzone pojedynczo i osobno co nie daje takiego efektu. Ja bardzo lubię też te zimozielone, których w Polsce jeszcze nie spotkałam, pierwszy raz widziałam je w Lombardii po przyjeździe nawet nie zobaczyłam tylko poczułam ich upajający zapach i zobaczyłam białe płatki na ziemi, dopiero wtedy zorientowałam się, że to magnolia. A wierszyk jest śliczny, nieporadna i dziecinna biedronka w kwiatuszku urzekająca! Dzięki za tego posta, serdecznie pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To był cudowny dzień. Nieśpieszny spacer po pięknym, zabytkowym parku. Malownicza sceneria przyrody, mnóstwo ciekawostek przyrodniczych gwarantowały atrakcyjne spędzenie czasu. Znajduje się tutaj wiele starych drzew pamiętających księżną Daisy, pięknie utrzymane stawy, kanały, rzeczka Pszczynianka. W to wszystko pięknie wkomponowane ogromne drzewa Bialystok magnolii. Naprawdę bajka.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  27. Ależ tam pięknie i kolorowo. A mnie przyszły na myśl magnolie rosnące na Wzgórzu Wawelskim i pewnie równie pięknie kwitnące. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też jestem ciekawa czy już kwitną magnolie na Wzgórzu Wawelskim? Z wielką przyjemnością pojechałabym do Krakowa aby je zobaczyć.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  28. Such a lovely park and the magnolias are wonderful.

    I hope you had a good Easter weekend.
    My good wishes to you and your family for a happy new month of April.

    All the best Jan
    https://thelowcarbdiabetic.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. This is a very beautiful park. I visit him with great pleasure.
      We had a very nice Easter weekend.
      Sending hugs and greetings :)

      Usuń
  29. Piękny wiersz chwycił mnie za serce. Widok kwitnących magnoli, jeszcze aż tylu powala. Na żywo chyba bym zwariowała. Hihi. Pięknie tam. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatko!
      Wiem jak bardzo kochasz kwiaty. Ich widok zawsze Cię zachwyca i chłoniesz je wszystkimi zmysłami. Kochasz kwiaty, uwielbiasz swój ogród i stworzyłaś coś, na miarę Ogrodu Botanicznego.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  30. Ten wiersz jest przepiękny.
    A magnolie wyglądają unikatowo.
    Pozdrawiam:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię poezję tego krakowskiego poety. A co do pszczyńskich magnolii? zawsze wyglądają obłędnie.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  31. Uwielbiam Pszczynę, a najchętniej odwiedzam wyspę Księżnej Daisy. Herbata w tamtejszej herbaciarni jest przewyborna. Magnolie wspaniałe. Twoje zdjęcia to miód na me serce. Cały park jest obłędny zwłaszcza wiosną.

    OdpowiedzUsuń
  32. Simplemente maravillosas, adoro las magnolias. Besos.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli rozpoznasz siebie na zdjęciach i nie chcesz być na tym blogu, proszę poinformuj mnie o tym.
Ja bardzo szybko usunę te zdjęcia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...