środa, 24 kwietnia 2024

Moje kwiaty marcowe

 






Nie obiecuję ci wiele...

Bo tyle co prawie nic...

Najwyżej wiosenną zieleń...

I pogodne dni...

Najwyżej uśmiech na twarzy...

I dłoń w potrzebie...

Nie obiecuję ci wiele...

Bo tylko po prostu siebie...

(Boleslaw Leśmian)








Kończy się już kwiecień a ja  jeszcze nie publikowałam postu z moimi marcowymi kwiatami... Wczoraj postanowiłam to nadrobić... Post niemal był gotowy do publikacji.. Zostało do umieszczenia ostatnie zdjęcie i stała się rzecz straszna, post zniknął, uleciał w kosmos... Nie ma nic gorszego niż taka utrata i pisanie od nowa...

W moim domu marzec był wyjątkowo bogaty w kwiaty... Bardzo często otrzymuję kwiaty od mojego Eryka... Zawsze tak było... Oboje kochamy róże, bo są symbolem piękna, miłości, szacunku i uznania... Otrzymałam od niego żółte i czerwone róże... Malarze uwieczniali je na swoich obrazach, poeci pisali o nich wiersze...

Spóźniona róża kwitnie najczarowniej.

Nigdy się wzrok jej pięknem nie napoi

Spóźniona róża pachnie najcudowniej

i najrozkoszniej smutne serce koi...

i najzawrotniej zmysły nam odrzuca

spóźniona róża...

(Johann Wolfgang Goethe)








Rzadko zdarza się, bym była czymś zaskoczona... Już z samego rana 8 marca spotkała mnie miła  niespodzianka... Eryk podarował mi piękny bukiet z czerwonymi różami... Mój Braciszek pojawił się z goździkami, tulipanami i gałązkami forsycji... On doskonale wie, że oprócz róż uwielbiam goździki... Są przeurocze i na dodatek bardzo długo mogę się nimi cieszyć... 

Natomiast później przeżyłam totalne zaskoczenie... Z kwiatami przybyli mężowie moich Chrześnic:

- od Wiesława, męża Małgosi otrzymałam prześliczne bordowe różyczki,

- od Mirosława, męża Moni otrzymałam żółte tulipany,

- od Dariusza, męża Gabrysi  otrzymałam czerwone tulipany,








W marcowych wazonach zwyczajowo pojawiły się dwukrotnie białe goździki a także różowe... 21 marca przypada pierwszy dzień kalendarzowej wiosny a więc były  żonkile, tulipany,  ciemierniki, barwinek, stokrotki... 


Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarze...

Serdecznie wszystkich pozdrawiam...

49 komentarzy:

  1. Lusiu, prześliczne bukiety, uwielbiam je u Ciebie oglądać i zawsze się zachwycam :)) Wszystkie są przepiękne, ale chyba najbardziej oczarowały mnie te białe goździki, coś pięknego :)
    Wiersz Leśmiana cudny, kocham Jego poezję <3
    Pozdrawiam Cię serdecznie, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też urzekły białe goździki. Na początku miesiąca kupiłam pierwszy bukiet. Ponad trzy tygodnie cieszyły moje oczy. Tuż przed świętami kupiłam kolejny bukiet i też był taki trwały.
      Ja też bardzo lubię poezję Leśmiana.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Piękne kwiaty wyjątkowej kobiety i to zdanie mówi wszystko. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Masz wokół siebie wspaniałych Mężczyzn...to wielki dar...Goździki też uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, Basiu. Mam wokół siebie wspaniałych mężczyzn. Doceniam to.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  4. Śliczne kompozycje, zwłaszcza te z żółtymi kwiatami. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Hola Lucja María. Me encantan todas, son muy muy hermosas.
    Mi nieto se llama Erik. Besos

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dear Lola!
      Lola!
      It's a suprise. Your grandson's name is Eric?
      I think it's a very beautiful name.
      Kisses

      Usuń
  6. Rzeczywiście, miesiąc bukietowych obfitości! I piękny wiersz Leśmiana. Ale podoba mi się również dedykacja z różanego bukietu. Fajnie, że masz tyle chrześnic, a one mają fajnych mężów.
    Czyli fantastyczny marzec!
    Tak trzymaj, pozdrawiam Łucja:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem szczęśliwa i dumna, że mam takie wspaniałe trzy chrześnice. Są wyjątkowe, niezwykle uczuciowe i przede wszystkim dobre. A co do marca? to faktycznie był w kwiaty bardzo obfity.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  7. I think all of your flowers look beautiful.
    Thank you for sharing these lovely photographs.

    All the best Jan
    https://thelowcarbdiabetic.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. How beautiful to receive flowers. Thank you for offering them to us along with beautiful poems! Have a nice day!

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepiękne są wiosenne kwiaty. Bardzo lubię oglądać ciemierniki są takie charakterystyczne, często kolor kwiatu pokrywa się z kolorem liści. Miałaś piękne wiązanki od tylu mężczyzn. Bogaty marzec w kwiaty. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też kocham ciemierniki. To takie niezwykłe kwiaty łączące uwodzicielskie wręcz piękno z trującymi właściwościami a dodatkowo są to dekoracyjne byliny.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  10. Przepiękne bukiety.:) Pozdrawiam serdecznie Łucjo.

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne zdjęcia. Śliczne kwiaty. Kwiaty to jedna z moich ulubionych rzeczy na świecie.
    Pozdrawiam i zapraszam do obejrzenia mojego nowego obrazu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że wpadnę do Ciebie. Lubię oglądać Twoje prace. Zawsze przykuwają moją uwagę.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  12. All your flowers are gorgeous !
    Have a shinny day !
    Anna

    OdpowiedzUsuń
  13. Przecudne bukiety i wspaniali mężczyźni, naprawdę cudne to, że dają nam kwiaty. I wszystkie te kwiaty są prześliczne, bo są kwiatami (kocham Leśmiana).
    A wiesz... U na blogu mnie wcięło komentarz Iwonki - na amen... A na Facebooku z prawie 500 znajomych nie mam nikogo... I ludzie mi piszą o co chodzi, a ja nie wiem... Wcięło mi wszystkich znajomych. I to jest hit tej retrogradacji Merkurego, bo jeszcze wczoraj, zepsuła mi się pralka. Więc post o bukietach koi moje serce. Naprawdę. Uwielbiam te posty u Ciebie. Posyłam moc serdeczności i uścisków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uwielbiam poezję Leśmiana. jak pewnie zauważyłaś dosyć często umieszczam ją na swoim blogu. JoAsiu! Coś dziwnego dzieje się z komentarzami. Codziennie sprawdzam spamy i zawsze coś znajdę. Oczywiście zaraz je umieszczam na swoim blogu. Och mój Boże! uwielbiasz moje posty? A ja się czerwienię ze wstydu, że są takie jakie są. Jednak muszę to robić, być aktywna nie zasklepić się, dbać o swoje dobre samopoczucie o bo wiem co przeżywałam.
      Ściskam Cię mocno i serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  14. Przepiękne bukiety! W tym roku przyroda szaleje - bzy już przekwitają, a przecież jeszcze maj się nie zaczął!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kwiecień w tym roku był niezwykły. Pierwsza połowa miesiąca rozpieściła nas słońcem i wysokimi temperaturami. A potem nagle przyszło ochłodzenie. Trzeba było wyciągać ciepłe kurtki czapki, grzać mieszkanie. Taki był kwiecień.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  15. Lovely flowers to start my day. Thank you.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. David!
      Thank you very much for visiting me.
      Have a nice weekend:)

      Usuń
  16. Odpowiedzi
    1. Anne!
      Do you like my flowers?
      Thank you very much
      Hugs and greetings.

      Usuń
  17. Your photos are a pleasure to look at. A magnificent flower cavalcade.

    OdpowiedzUsuń
  18. Cudownie, cudownie, cudownie...
    Tyle pięknych kwiatów w jednym miejscu, mogę znaleźć tylko u Ciebie.
    Jak zwykle cudowne zdjęcia i fantastyczne ujęcia roślinkowych piękności :)
    Cudowne ciemierniki i fantastyczne żółte róże, oczu nie można oderwać.
    Dziękuję, kochana, za tę ucztę dla duszy... ściskam Cię mocno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwonko!
      Bardzo dziękuję za niezwykle miły komentarz. Powiem Ci szczerze, że pisanie drugiego postu (pierwszy uleciał w kosmos) nie sprawiło mi żadnej przyjemności, ale jak mus to mus.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  19. Lusiu piękne kwiaty i piękne zdjęcia! Jesteś szczęściarą, że masz koło siebie mężczyzn, którzy pamiętają o Twojej miłości do kwiatów, to najpiękniejszy dar, którego nie zastąpią żadne prezenty. Niech wiosna na dobre zawitała do Twojego ogrodu i żebyś jak najczęściej mogła się cieszyć kwiatami w naturze a tymczasem przesyłam uściski i pozdrowienia oraz życzenia wspaniałej majówki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu, jak z pewnością zauważyłaś uwielbiam kwiaty i dlatego dla mnie najwspanialszym prezentem jest bukiet kwiatów. Pomimo niepogody wiosna zawitała do mojego ogrodu i dlatego nie mam na nic czasu bo jest dużo w nim pracy, a chłodne, wręcz zimne dni wszystko zahamowały.
      Ja też przesyłam Ci moc uścisków is serdecznych pozdrowień:)

      Usuń
  20. Cudowne. Kwiaty wnoszą do domu kolor i radość

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Joanno. Kwiaty wnoszą do domu kolor, radość czasem też zapach oraz niepowtarzalną atmosferę.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  21. Witam!
    Czekam na ten comiesięczny post o Twoich kwiatach. Odwiedzam wtedy wirtualnie Twoje mieszkanie i czuję jego pozytywną atmosferę. Piękne kwiaty dla Pięknej Kobiety. Pozdrawiam i całuję - Małgorzata N.

    OdpowiedzUsuń
  22. Prześliczne bukiety u Wyjątkowej Kobiety. Z pewnością tak jest i dlatego mężczyźni rodzinnie obdarowali Cię tak pięknymi kwiatami. Urzekły mnie białe goździki. Ja również kocham goździki i poezję Leśmiana. Pozdrawiam serdecznie 🌷🌷

    OdpowiedzUsuń
  23. Siempre es un placer para mí ver tus ramos de flores, espero este reportaje con mucha alegría. Me gustan todos muchísimo, las rosas, los claveles, bueno todas en general. Abrazos y que sigan regalandote muchas flores.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli rozpoznasz siebie na zdjęciach i nie chcesz być na tym blogu, proszę poinformuj mnie o tym.
Ja bardzo szybko usunę te zdjęcia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...