niedziela, 16 października 2022

Jesienna niedziela

 







Przyszła jesień

i panoszy się niczym kapryśna królowa -

raz uśmiecha się promieniami słońca,

a raz rzewnie płacze deszczem,


a my, tak bardzo chcielibyśmy jeszcze

zatańczyć razem z wiatrem wirujący taniec

na złoto - pomarańczowym liściastym dywanie,

nie martwić się grypami, katarami i chandrą,

nie ocierać się myślami o jesienne przemijanie...


Więc mam prośbę do ciebie, Jesieni -

niech się twoje oblicze tego roku odmieni,

swe złe humory głęboko do kieszeni schowaj - 

bądź dla nas ciepła, życzliwa i radosna -

potrafisz  przecież być taka piękna i kolorowa!!!

(Barbara Leszczyńska)














Dzisiejsza jesienna niedziela powitała nas porannymi mgłami... Trochę później pojawiło się słońce, które towarzyszyło nam przez cały dzień... Drzewa i krzewy przybierają jesienne barwy... Od kilku dni rozpieszcza nas pani jesień.... Jednak rzadko wychodzę na spacer w długie jesienne wieczory bo jest ciemno i chłodno... W ciągu dnia jest w miarę ciepło i świeci słońce... Korzystając dzisiaj z pięknej aury wyszłam do ogrodu i zrobiłam te jesienne zdjęcia...  








Jesienne róże, róże smutne, herbaciane... Jesienne róże cicho szepcą o rozstaniu... To słowa piosenki Mieczysława Fogga... Muszę się przyznać, że dużo radości sprawiają mi jesienne róże skąpane w promieniach słońca... One mają taki niepowtarzalny urok i tak bardzo cieszą moje oczy... Nawet teraz w październiku są niezwykle piękne i przykuwają uwagę...










Nie było jeszcze przymrozków więc w dalszym ciągu kwitną  astry bylinowe nazywane marcinkami, michałkami, które są  jednymi z najpiękniejszych jesiennych kwiatów... W tę październikową, słoneczną niedzielę ucieszyły mnie pojedyncze kwiaty powojników i urocze stokrotki pospolite, którym kilka ciepłych, słonecznych dni  wystarczyło aby pojawiły się na trawniku... Mam nadzieję, że jeszcze długo będę napawać się prawdziwie złotą, kolorową polską jesienią...


Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze...

Życzę pięknego, słonecznego tygodnia...

Serdecznie wszystkich pozdrawiam...

25 komentarzy:

  1. Jesień to chyba najbardziej urozmaicona pora, pełna kolorów i zmian. Rano mgła, potem słońce, a za chwilę znowu zmiana, Zaskakuje chociażby tym, ze jeszcze spotykamy letnie kwiaty. Wszystkie je pięknie uwieczniłaś. Oby ta kolorowa piękna jesień została z nami jak najdłużej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak pięknie :) Jeszcze nigdy nie widziałam różowej mgły. U mnie też owocują maliny, to takie dla mnie dziwne, że im pasuje. Dzisiaj było wyjątkowo ciepło i słonecznie. Cieszę się, że wybrałaś się na spacer i sprawił Ci tyle radości. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Akurat jadłem dzisiaj maliny i choć nie smakują tak jak letnie odmiany to były pyszne ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Królowa Jesień jest bardzo bogata.

    OdpowiedzUsuń
  5. Łucjo, pięknie jesień się rozgościła w Twoim ogrodzie! A do tego jeszcze czaruje tyloma kwiatami: marcinkami, powojnikami, no i wspaniale kwitnącymi (wcale nie smutnymi) różami oraz trawami. Motyle i pszczoły też cieszą się piękną, ciepłą pogodą. Pięknie uchwyciłaś poranną mgłę. Dobrze, że dzisiejsza aura pomogła Ci sfotografować tyle ogrodowych wspaniałości :)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniała ta niedziela, słoneczna, ciepła i piękna. O takiej właśnie marzyłam, oby jak najdłużej utrzymała się taka cudna pogoda :D Tak bardzo kolorowo jeszcze, tyle kwiatów kwitnie i te róże takie zachwycające :))
    Pozdrawiam najserdeczniej, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Łucjo, wciąż pięknie i niezwykle barwnie jest w Twoim ogrodzie. Urokliwe marcinki - to oczywisty akcent na jesiennych rabatach, ale zaskoczyły mnie przecudne róże w pełnym rozkwicie!
    A słoneczna, ciepła, złota jesień cieszy niesamowicie i niech trwa jak najdłużej, czego Tobie i sobie życzę :-))
    Uściski - Anita

    OdpowiedzUsuń
  8. Ładna ta jesień... ja się nie mogę nacieszyć.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jesień piękna w tym roku. Oby jak najdłużej:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Autumn is a wonderful season.
    Your photographs are lovely.

    All the best Jan
    https://thelowcarbdiabetic.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Una preciosidad las flores de tu jardín, me encantan. Gracias y besos.

    OdpowiedzUsuń
  12. Witaj Lucjo, Jak patrzę na Twoje piękne i pachnące jesienią obrazki, to pachnie mi nie tylko nią ale i latem i letnim ogrodem, łąką pełną życia, aż się nie chce wierzyć że to już prawie koniec tego co najlepsze w naturze, przynajmniej dla większości z nas. Mnie trochę szkoda tej letnio jesiennej wspanialej atmosfery do wędrówek, spacerów czy rowerowych wypadów, wszak jesienne chłody i plucha na pewno skutecznie będą mi to utrudniać.
    Wszystkiego dobrego w nowym tygodniu :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudowne kadry! Można je oglądać non stop :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Gorgeous pictures !!!!!
    Have a lovely week !
    Anna

    OdpowiedzUsuń
  15. A wonderful representation of nature's autumnal magic.

    OdpowiedzUsuń
  16. Beautiful post …as always…love flowers…can’t without them…love love love ….🍀💗🍀🐾

    OdpowiedzUsuń
  17. Śliczne zdjęcia zrobiłaś :).

    Moje ulubione, to te z mgłą :).

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękna jesień na Twoich zdjęciach, oby jak najdłużej została z nami. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękne są te Twoje róże!!! Jesień jest piękna, gdy jest pogodnie, ale jednak trochę to smutna pora roku.

    OdpowiedzUsuń
  20. No właśnie było tak pięknie, posadziłam cebulki kwiatów, a za tydzień kiedy wyjeżdżam wypocząć ma lać i znowu zimno. No cóż sorry taki mamy klimat.
    Pozdrówki, zdjęcia cudowne. Ja też dzisiaj takie robiłam, było prawie upalnie.

    OdpowiedzUsuń
  21. Jesień jest cudna! To widać. Tyle różnych kolorów nie ma żadna pora roku! A te soczyste maliny, aż ślinka cieknie...
    Ślicznie tam u Ciebie i tak wesoło:)))

    OdpowiedzUsuń
  22. Cieszmy się piękną jesienią bo zaraz będzie brzydko i szaro, wieć póki czas oglądam i podziwiam.
    Ten komentarz nade mną to spam.
    Pozdrawiam Łucjo i pięknego dnia życzę.

    OdpowiedzUsuń
  23. Lubię jesień, ten zapach, mgły, rodzący się spokój.

    OdpowiedzUsuń
  24. Jakie słodziutkie te malinki. Przynajmniej na takie wyglądają. A to zdjęcie z mgłą, to po prostu bajka :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli rozpoznasz siebie na zdjęciach i nie chcesz być na tym blogu, proszę poinformuj mnie o tym.
Ja bardzo szybko usunę te zdjęcia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...