wtorek, 18 października 2022

Dynie - element moich jesiennych dekoracji

 








Jesienne lasy poczerwienione

goreją w cudnym słońca zachodzie.

Witam was, brzozy, graby złocone

i fantastyczne ruiny w wodzie.

czemu się śmieją te jarzębiny?

czemu dumają jodły zielone?

czemu się krwawią klony - osiny?

płyną fiolety mgieł przez doliny

i jak motyle w barwnym ogrodzie

latają liście złoto-czerwone.

(Tadeusz Miciński)








Jesień zagościła na dobre, więc czas na jesienne dekoracje z białą dynką w roli głównej... U schyłku lata i z początkiem jesieni ta ciepłolubna roślina (wrażliwa na przymrozki i niedobory wilgoci) obdarowuje nas bogactwem prześlicznych owocników... Podobnie jak w ubiegłym roku,  tak i w tym jestem bogata w maleńkie ślicznotki...

Dynia ozdobna w odmianie Baby Boo, jest rośliną jednoroczną... Posiada grube, płożące lub pnące łodygi, które wymagają odpowiednich podpór... Jest doskonała do obsadzania altan, parkanów, pergol, stelaży lub jako roślina okrywowa... Pędy dyni Baby Boo osiągają długoś od 5 - 8 metrów... Te prześliczne dyńki warto uprawiać ponieważ mają bardzo dekoracyjne, duże liście, piękne pomarańczowe kwiaty a później prześliczne owoce...







Te urokliwe owoce dyń są niezwykle wdzięcznymi darami ogrodu do tworzenia ozdobnych kompozycji zarówno we wnętrzach, jak i na tarasach czy balkonach... Białe dyńki są urocze i idealne do dekoracji... Ja nie potrafię oprzeć się ich urokowi i potrafię patrzeć na nie przez długi czas...

Prawdopodobnie dynia Baby Boo może być wykorzystana w kuchni... Można ją faszerować, przyrządzać desery, jeść na surowo... Chociaż zbiory były dosyć obfite to nigdy z niej nic nie przyrządzałam.. 


Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze...

Serdecznie wszystkich pozdrawiam...

27 komentarzy:

  1. Dekoracje są przepiękne. Mnie też w tym roku obrodziły białe dynie, one są jadalne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Też nie jadłem tej dyni. Wygląda jak świeczka. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Łucjo, jaki obfity plon tych białych ślicznotek, z których przygotowałaś tak ciekawe aranżacje! Baby Boo są absolutnie bezkonkurencyjne, ponieważ ich uniwersalny kolor pasuje do każdej kompozycji, niezależnie od stylów preferowanych w jesiennych dekoracjach :-))
    Mimo, że wyglądają kusząco, ja również nie wykorzystywałam ich dotąd kulinarnie...
    Ślę najcieplejsze pozdrowienia!
    Anita

    OdpowiedzUsuń
  4. Rzeczywiście pasują jak ulał, do wszystkiego. Bardzo dekoracyjne. Gdy wyszukam gdzieś w sklepie spróbuję, może równie dobrze smakują, jak wyglądają.
    Całusy:)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Rzeczywiście pięknie się prezentuje biała dynia, kto by pomyślał? Ale Ty masz przepiękne dekoracje. Wszystkie mi się podobają :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie zastanawiałam się, czy wypróbowałaś kulinarnie dynię, ale wizę, że nie. Wygląda bardzo dekoracyjnie, choć kiedy przeczytałam biała to pomyślałam, że będzie wyglądać mdło, ale jednak nie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawe dynie.
    Pozdrawiam:)*

    OdpowiedzUsuń
  8. Dynie są jak dzieła sztuka, takie potrafią mieć zabawne kształty. Mnie dynie kojarzą się z pysznymi daniami, ale i z radością i tajemnicą magii. :) Łucjo, Twoje ozdoby są absolutnie fantastycznie, każda. Całe Twe wnętrze jest tak klimatyczne, że chce się tam natychmiast usiąść z Tobą i napawać nim. Mnie też urzekły te jerzyki z grzybkami, no wspaniałe są, tak urocze, że aż parę razy je oglądałam. :) Piękny post, pozdrawiam i życzę dużo dobra. Przytulam mooocno. :))) <3

    OdpowiedzUsuń
  9. We don't decorate our house in this fashion, but we look forward to pumpkins which we use in pies, soups and simply as a vegetable. Delicious!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ależ cudne jesienne klimaty u Ciebie :D Śliczne dekoracje. Dynie uwielbiam w każdej wersji i postaci :D Te bielutkie miniaturki są cudne, też mam w tym roku... 2 sztuki :)))))
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Twoje jesienne dekoracje są przepiękne:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  12. That hedgehog decoration is really great. I like a lot. Thanks for the great photos.

    OdpowiedzUsuń
  13. Wspaniałe stroiki :) Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Twoje dekoracje są zawsze piękne, Łucjo.

    OdpowiedzUsuń
  15. Twoje dekoracja jak zawsze zachwycają ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Dear Lucia Maria - What beautiful and atmospheric decorations! They made me get into the mood of autumn. White pumpkin is new to me.

    Yoko

    OdpowiedzUsuń
  17. Buenos elementos para una buena decoración, en la fecha que estamos.
    Besos.

    OdpowiedzUsuń
  18. Fajne i klimatyczne te jesienne aranżacje. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Lusiu, wszystkie Twoje dekoracje z dyńkami Baby Boo są prześliczne! Stworzyłaś wspaniały klimat w swoim domu - jak zawsze zresztą :)))

    OdpowiedzUsuń
  20. Dynie swietnym elementem domowych dekoracji. Pięknie.

    OdpowiedzUsuń
  21. Fantastyczne te ozdoby z dyni Lusiu. Bardzo mi się podobają. Trzymaj się cieplutko.

    Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń
  22. U Was przepięknie i wesoło. Jak ja uwielbiam oglądać Twoje aranżacje. One inspirują mnie do ozdabiania swojego mieszkania. Ściskam mocno i całuję.

    OdpowiedzUsuń
  23. Uwielbiam Twoje dekoracje! U mnie też takie dynie, ale w wersji szydełkowej;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ta w kielichu z chmielem podbiła moje serce. Wszakże biel to moja ulubiona barwa.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli rozpoznasz siebie na zdjęciach i nie chcesz być na tym blogu, proszę poinformuj mnie o tym.
Ja bardzo szybko usunę te zdjęcia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...