czwartek, 27 października 2022

Moje październikowe bukiety

 







Astry smętne swym oczom przypomnę,
jak w noc jesienną w gwiazdy patrzą cicho,
łodygą swoją na ziemi przytomne,
lecz równe gwiazdom gwiaździstą swą pychą.

I we fiolety wymarzonych kwiatów
zbłąkaną duszę, niby ćmę, zanurzę,
co syta ziemskich śniegów i szkarłatów,
bezwonne astry miłuje nad róże.

(Eugeniusz Małaczewski)








Wrzesień był deszczowy i chłodny... Październik mile nas zaskoczył piękną, słoneczną i niezwykle ciepłą pogodą... Takich temperatur nie było od dawna o tej porze roku... Złota polska jesień trwa i niech trwa jak najdłużej... W tym okresie pokazała przepiękne oblicze i obdarowała nas jeszcze mnóstwem kwiatów... W ogrodzie kwitną w dalszym ciągu róże, astry jesienne, nagietki, werbeny patagońskie, rudbekie, powojniki... W moim domu goszczą bukiety z jesiennych kwiatów... Muszę się przyznać, że w październiku  skusiłam się na tulipany bo darzę je niezwykłym sentymentem...






Być może tęsknota za wiosną, moją ulubioną porą roku sprawiła, że w październiku kupiłam też dwie doniczki azalii i bukiet tulipanów... Azalie pochodzą z chłodnych i wilgotnych, górskich lasów Azji Wschodniej... Zachwycają mnie urodą i  mnogością kwiatów pełnych w kolorze różowym i białym... Istnieje ponad 1000 gatunków azalii... Tylko dwa z nich uprawiane są jako azalie doniczkowe... Są to azalia japońska i azalia indyjska... Okazy dostępne w sklepach i kwiaciarniach mają wysokość około 15 cm...  Te rośliny są bardzo delikatne i bardzo wrażliwe na przeciągi...

Tulipany, to ten rodzaj kwiatów, do którego mam ogromną słabość... Są subtelne, urokliwe i przede wszystkim są symbolem wiosny... Lubię te kwiaty łączyć  z innymi roślinami... Mamy jesień więc dołączyłam do nich pierzaste gałązki szparaga, gałązki nawłoci, hortensji, rudbekie... Muszę przyznać, że wyszedł całkiem  ładny bukiet...


Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze...

Serdecznie wszystkich pozdrawiam...

28 komentarzy:

  1. Ależ piękne, a czasem niezwykłe połączenia bukietowe. Jak to na pierwszym zdjęciu. Zdolna z Ciebie dziewczyna!
    Całusy:)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne bukiety i dekoracje u Ciebie:)))u nas październik trochę remontowy i bukietów niewiele:))))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Tus ramos de flores siempre me encantan, son muy hermosos. Gracias y besos.

    OdpowiedzUsuń
  4. Twoje zdjęcia bukietów ze starszego posta zainspirowały mnie do stworzenia własnego. Zachwyciło mnie połączenie róży z nawłocią. Twoje bukiety są prześliczne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne, inspirujące bukiety. Warto przynieść do domu trochę ogródkowych i polnych radości.

    OdpowiedzUsuń
  6. How beautiful they are! Have a nice weekend Lucja-Maria!

    OdpowiedzUsuń
  7. Twój aparat robi bardzo ładne i wyraźne zdjęcia, zawsze je podziwiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Please read my post

    OdpowiedzUsuń
  9. Thank you Łucja-Maria for the wonderful photos. The flowers are really beautiful.

    OdpowiedzUsuń
  10. U Ciebie bukiety nie tylko piękne ale zawsze związane z aktualną porą roku. Fajnie, że wykorzystujesz też swoje kwiaty z ogrodu do tworzenia tych kwiatowych kompozycji. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Tegoroczna jesień jest cudna! Koniec października a dzisiaj były u mnie 22 stopnie, wracałam z pracy w samej cienkiej koszuli i było cieplutko. Taka jesień mogłaby trwać aż do kwietnia 😊.
    Twoje jesienne bukiety są piękne, tak samo jak jesiennie dekoracje i ozdoby. Nie od dzisiaj wiem, że wkładasz dużo serca w dekorowanie wnętrz i za każdym razem efekty są zachwycające.
    Dobrego weekendu, moc pozdrowień.

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepiękne bukiety! Trzeba nacieszyć się ostatnimi kwiatami w tym roku :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wspaniałe, różnorodne bukiety.
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wonderful and very colorful selection of photos!
    Thanks for sharing.
    Have a nice weekend

    OdpowiedzUsuń
  15. Cudowne bukieciki. Kwiaty robią taki fajny klimat. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  16. Co miesiąc podziwiam Twoje piękne bukiety i w październiku również się nie zawiodłam :).

    Witaj w klubie fanek tulipanów :).

    OdpowiedzUsuń
  17. Łucjo, bukiety z ogrodowych kwiatów zawsze mnie zachwycają, dlatego Twoje ciekawe kolorystycznie i robione z sercem kompozycje są dla mnie wyjątkowo piękne. Choć oczywiście tulipany i azalie też cieszą oczy :) Ślę serdeczności weekendowe :)))

    OdpowiedzUsuń
  18. Werbeny są bardzo polecane na zdrowe nerwy. Piękne bukieciki. Mnie też cieszy ta jesień. ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Such beautiful bouquets and lovely autumn colours! love this time...the colors, the air and all the beauty that kind of glows an intense perionde. before everything becomes winter. Take care my friend :)

    OdpowiedzUsuń
  20. U mnie koniec października jest niestety typowo angielski-mgła i deszcz. Twóje bukiety są przpeiękne i przejrzałam zdjęcia dwa razy, bo cieszyły moje oczy. Lubie tulipany i zawsze będa mi się kojarzyć z Keukenhof, które miałam okazję odwiedzić kilka lat temu. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  21. Też kocham wiosnę bo daje nadzieję. Piękne są te Twoje bukiety od razu poprawił mi się humor. Udanego tygodnia z nowym "zimowym zegarem"😊🍁

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam Twoje bukietowe aranżacje. Azalie mam dwie i kwitną w doniczkach od kilku lat, w sezonie letnim wynoszę je do cienia i tam pod drzewem nabierają sił i znów kwitną, to cudne kwiaty.

    OdpowiedzUsuń
  23. Nawet nie przypuszczałem że jesienią można aż tyle bukietów "wyczarować" bo co innego widzieć gdzieś w ogródku, a co innego tak wspaniałe przyozdobić jesienne wnętrza swojego domu. Trzeba mieć w sobie ten dar, wrażliwość i poczucie piękna! Rewelacja! Wszystkiego dobrego Łucjo w ten szczególny czas.

    OdpowiedzUsuń
  24. Twoja seria wpisów o bukietach bardzo mi się podoba.To bardzo wdzięczny temat do fotografowania i bardzo przyjemny w oglądaniu.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  25. W tym roku jesień sprzyja roślinom, dlatego będziesz mogła dłużej tworzyć takie piękne bukiety. Z tulipanami szaleję, ale sadząc ich cebulki w ogrodzie;) Już nie mam gdzie, ale upycham;)
    Pozdrawiam Lusiu:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Piękne te Twoje bukiety. Bardzo lubię oglądać jak ozdabiasz mieszkanie. Byle do wiosny!

    OdpowiedzUsuń

Jeśli rozpoznasz siebie na zdjęciach i nie chcesz być na tym blogu, proszę poinformuj mnie o tym.
Ja bardzo szybko usunę te zdjęcia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...