piątek, 9 sierpnia 2024

Lipcowe bukiety

 









Rozpalona, ja w słońcu kobieta,

bije blaskiem i rozbudza pragnienia,

gdyż jest w niej płomień do ugaszenia...

Cynia jej imię, to ona -estetka,

która rośnie na żyznej ziemi

zawsze się w taką piękność zamieni...

Czy ją zrozumiesz? Zależy od Ciebie,

gdyż ona tylko tęskni i myśli o potrzebie

zobaczenia kogoś, dla kogo ma wiele uwielbienia...

(Aleksandra Baltissen)








Za nami lipiec pełen słońca i połowa lata, mojej ulubionej pory roku... Kwiaty kwitną na potęgę, urzekają swoim wyglądem, zachwycają całą paletą barw i aromatycznym zapachem... Wabią tym samym do ogrodu motyle, pszczoły, trzmiele, co sprawia, że cała otaczająca nas przestrzeń wprost tętni życiem... Kwiatów w ogrodzie jest całe mnóstwo,  nic, tylko rwać i robić bukiety...

W lipcu otaczały mnie liczne bukiety, ale nie wszystkim zrobiłam zdjęcia... Tegoroczne lato jest doskonałe dla cynii... One są ciepłolubne, uwielbiają słońce, doskonale rosną podczas gorącego i upalnego lata... Uważam, że cynie to jedne z najpiękniejszych i najbardziej wdzięcznych kwiatów... Zachwyca ich szeroka paleta barw i bardzo długi okres kwitnienia i dlatego są moimi ulubienicami...

Do swoich bukietów zrywałam lilie, wspaniałe letnie kwiaty... Uwielbiam je ponieważ zachwycają pięknym wyglądem, wymyślnymi kształtami, kolorami i upojnym zapachem... Ubóstwiam ich oszałamiająco piękny zapach, który roztacza się w całym domu umilając nam wolne chwile...








Miłym zaskoczeniem są kwitnące w lipcu dzielżany (Helenium)... Od zawsze uważało się, że to jesienne kwiaty... Podobnie jak  astry jesienne tak i dzielżany zawsze przypominały mi, że kończy się lato a zaczyna jesień... Należą do rodziny astrowatych i występują w około 40 gatunkach, które różnią się przede wszystkim barwą kwiatów... Naturalnie występują w Ameryce Północnej i Ameryce Łacińskiej... Świetnie prezentują się w bukietach... 

Kolejnymi letnimi kwiatami, które do domu wprowadzają pogodną atmosferę, są mieczyki (Gladiolus)... Ich nazwa pochodzi  od kształtu, który przypomina miecz... Symbolizuje on przede wszystkim siłę i zwycięstwo, ale równie dobrze może być symbolem miłości, jeśli skojarzymy go ze strzałą Kupidyna, która przeszywa serce kochanków...

Były bukiety z różami, goździkami, rudbekiami i oczywiście z hortensjami, które cały czas zachwycają pięknymi kolorami i pełnymi, przykuwającymi wzrok baldachogronami...


Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze...
Życzę udanego, słonecznego i relaksującego weekendu...
Serdecznie wszystkich pozdrawiam...


51 komentarzy:

  1. Kwiaty- moje ulubione, kolorowe i pachnące:)
    Bukiety piękne;)
    Pozdrawiam miło:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Doskonale pamiętam Twoje umiłowanie kwiatów. W domu masz ich całe mnóstwo i pod blokiem uprawiasz też mały ogródek, który był prezentowany w jednej z gazet.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Esos ramos de flores, llenan las habitaciones de hermosos colores. Lo único que nos falta ya, es oler su fragancia.
    Feliz fin de semana.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kolejne piękne bukiety. I od razu robi się weselej w domu. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karolinko!
      Masz rację. Mieszkanie bez kwiatów jest jakieś puste, smutne. Lubię otaczać się takim pięknem.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  4. Wszystkie kwiaty cudne, ale cynie uwielbiam chociaż powinny mi się źle kojarzyć ponieważ z ich powodu jedyny raz dostał parę klapsów na tyłek od mojej ukochanej babci. Babcia miala wspaniałe cynie wzdłuż alejki w ogrodzie a ja bezmyślnie poobrywalam im główki. Co prawda miałam tylko trzy lata, ale od tamtej pory mam wielki sentyment do kwiatów na grządce w ogrodzie. Przesyłam uściski 🥰 i serdeczności!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam kwiaty i lubię się nimi otaczać bo jest w nich dosłownie wszystko czego potrzeba żeby czuć to niesamowite piękno. Cynie to wyjątkowe kwiaty, które uwielbiał mój Tatko. Gdy zakwitały zawsze mnie wołał abym podziwiała ich niesamowity urok. Eluniu, dobrze, że mamy takie piękne wspomnienia.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  5. Una completa y preciosa serie floral.
    Un abrazo,

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam Twoje kwiatowe posty...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu!
      Bardzo dziękuję. Właściwie już miałam zaprzestać ich publikacji.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  7. Lusiu zawsze czekam na Twój kwiatowy post. Tyle kwiecia zdobiło Twój dom, a wszystkie bukiety piękne. Ja również lubię się nimi otaczać, a w tym roku jest ich tak wiele. Pozdrawiam serdecznie 💕

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Janeczko! W tym roku wyjątkowo w ogrodzie jest dużo kwiatów i bez uszczerbku można je zrywać. Jednak większość roślin kocha słońce i ciepło. Ulewne deszcze i nawałnice niszczą kwiaty w ogrodzie a obecnie najczęściej takie bywają.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  8. A beautiful selection of flowers. A happy way to start my day. All the best - David

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I like when there are live flowers in the house because it is an ornament and a beautiful decoration.
      Greetings:)

      Usuń
  9. There are so many incredible flowers you kept indoor.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I love flowers. I have a lot of them in my garden and at home.
      Have a nice weekend:)

      Usuń
  10. Lusia, ja też w tym roku doceniłam piękno i różnorodność kolorów cynii. W przyszłym roku sieję je w swoim ogródku.
    Pięknych sierpniowych dni i wielu barwnych bukietów Ci życzę:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ulu!
      Koniecznie na wiosnę wysiej cynie w swoim ogrodzie. Są wyjątkowo piękne, bardzo łatwe w pielęgnacji, a przy tym wyjątkowo uniwersalne. Będą prawdziwą ozdobą ogrodu i oczywiście domu.
      Przesyłam uściski i serdeczne pozdrowienia:)

      Usuń
  11. Przepiękne są te Twoje bukiety, zawsze się zachwycam Twoimi kompozycjami kwiatowymi.
    Cynie też uwielbiam i doceniam właśnie za ich różnorodność i barwy oraz przeróżne kształty. Każda jest inna i każda piękna.
    Ale tym razem najbardziej zachwyciła mnie biała gladiola. W ogóle ostatnio jakoś podobają mi się białe kwiaty, są takie eleganckie. A ta gladiola jest cudowna, nie mogłam się napatrzeć...
    Pozdrawiam Cię, Lusiu, cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwonko!
      Wiem , że uwielbiasz cynie właśnie za ich różnorodność i barwy oraz przeróżne kształty. Każda jest inna i każda piękna. Jeszcze teraz wspominam zdjęcie Twojej cynii. Cudowne! Cynie to jednoroczne piękności znane z ogrodów wiejskich i nie tylko. U mnie rosną od wielu lat. Świetnie prezentują się jako kwiaty cięte – stworzą śliczny bukiet w wazonie i rozjaśnią wnętrza.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  12. Bardzo ładna gama kolorów, kształtów bukietów. Moimi ulubionymi kwiatami są o tej porze mieczyki i astry. Chociaż astry kwitły zawsze trochę później dla mnie są oznaką początku jesieni. Nie mam ogrodu, staram się zawsze w domu mieć jakiś bukiet z kupnych kwiatów. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Astry jesienne u mnie dopiero delikatne związują kwiatostany. Jeżeli będzie piękna, słoneczna jesień to będzie też ciekawa ozdoba ogrodu i oczywiście domu. Ja też bardzo często kupuję kwiaty ale ich jakość jest niezadowalająca. Bardzo szybko więdną.
      Olu, życzę pięknej, slonecznej niedzieli:)

      Usuń
  13. Podziwiam Twoje różnobarwne bukiety z tak wielu kwiatów! Zachwycam się cyniami, które w tym roku też w końcu zagościły w moim ogrodzie i dostojnymi mieczykami w ciekawych kolorach. Przesyłam niedzielne pozdrowienia :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tegoroczne lato jest wyjątkowo bogate w kwiaty. Kolorowe i pachnące kwiaty są ozdobą domu. W tym roku cynie i mieczyki kwitną jak oszalałe. Zjawiskowo wyglądają hortensje bukietowe trochę słabiej ogrodowe bo pąki uszkodziły wiosenne przymrozki.
      Życzę Ci relaksującej i udanej niedzieli. Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  14. Wow, what a glorious flower.
    Have a nice weekend.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I'm glad you like these flowers.
      Have a nice and relaxing Sunday:)

      Usuń
  15. Wspaniale bukiety! Na wiele kwiatow mam alergie, wlasciwie moge miec tylko roze w wazonie. Zazdroszcze Ci takiej kwiatowej rozmaitosci :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszą mnie Twoje odwiedziny. Znam kilka osób (wirtualnie), które są uczulone na kwiaty. Dobrze, że chociaż róże możesz mieć w swoim domu.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  16. Przepiękne bukiety, tworzą w Twoim domu namiastkę ogrodu. Ale wiosną i latem trzeba się otaczać roślinami i kwiatami z każdej możliwej strony bo nadejdą miesiące kiedy za tym zatęsknimy. A Ty masz wielki talent do tworzenia wokół siebie przepięknej scenerii.
    Pozdrawiam Cię cieplutko z pracowego tarasu i życzę Ci pięknej niedzieli.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, ze Ty również kochasz kwiaty i w mieszkaniu stworzyłaś dżunglę. Twoje kwiaty doniczkowe mają w sobie tę moc, że pochłaniają szkodliwe substancje z otoczenia. Poza tym dowiedziono, że opieka nad domowymi roślinami pomaga zniwelować stres, zrelaksować się i złapać życiowy balans. Ja też mam kwiaty doniczkowe ale nie taką oszałamiającą ilość. Lubię mieć żywe kwiaty w domu przez cały rok. Nie wyobrażamy sobie takiego momentu aby ich kiedyś brakowalo.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  17. Przepiękne bukiety. Do Sztokholmu to najlepiej prywatnie, autem i promem. Polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Wycieczka do Sztokholmu autem i promem? Czy nie lepiej samolotem? szybciej i taniej.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  18. Wspaniałe kwiaty, piękne bukiety.
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Wonderful bouquets,
    beautiful photos!!
    In general, flowers in my house cheer me up!
    Have a beautiful week!

    OdpowiedzUsuń
  20. you have a lovely array of flowers, and you are right about the zinnias...they are so hearty and colorful!! i have not grown gladiolus in years because they need so much staking!! i almost always have fresh cut flowers in the house, they really cheer a home up!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. on my blog lucy, you are correct about the injury to the young swan, i did NOT notice it. the fox and hawks are of great concern when it comes to the smaller waterfowl...i am sure the others were lost in either way!! we have a lot of fox here at the jersey shore!!

      Usuń
  21. Como siempre son preciosos Lucía, gracias por estas maravillas. Abrazos.

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękne, kolorowe, różnorodne bukiety. :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Przepiękny lipiec u Ciebie:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  24. Piękne kwiatowe kompozycje. Mamy piękne, kolorowe lato, więc trzeba korzystać z jego darów :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ach, te lipcowe kwiaty! Twoje bukiety to prawdziwa uczta dla zmysłów – nie tylko piękne dla oka, ale i te opisy zapachów sprawiają, że aż chce się przenieść do Twojego ogrodu. Czekam na kolejne bukietowe inspiracje – jesteś prawdziwą mistrzynią w ich tworzeniu. Udanego weekendu i niech lato dalej rozpieszcza nas takimi kolorami :) pozdrawiam serdecznie...

    OdpowiedzUsuń
  26. Absolutnie cudne bukiety, Olę -poetkę znam. Zawsze czekam na Twoje bukietowe posty.
    Mam niepokój w sobie - czy wszystko u Ciebie dobrze? Pozdrawiam z Gdańska!

    OdpowiedzUsuń
  27. I am dazzled by the beauty of the wonderful flowers.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli rozpoznasz siebie na zdjęciach i nie chcesz być na tym blogu, proszę poinformuj mnie o tym.
Ja bardzo szybko usunę te zdjęcia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...