poniedziałek, 22 lipca 2024

Spacer po Ischii

 












Bądź zadowolony z tego, co masz; ciesz się tym, jak jest.

Kiedy widzisz, że niczego nie brakuje,

cały świat należy do ciebie.

(Leo Tzu)








Po opuszczeniu terminala promowego, schodzimy na ląd i jesteśmy już na Ischii, największej wyspie w Zatoce Neapolitańskiej... Ma ona charakter uzdrowiskowo-wypoczynkowy... Wyspa  słynie z term, z ich cudownych właściwości korzystano już w starożytności by goić rany wojowników, jak i leczyć choroby... Aby było ciekawiej, Ischia jest  pochodzenia wulkanicznego i nadal jest klasyfikowana jako aktywny wulkan, a jego ostatnia erupcja była w 1302 roku... Góra Epomeo to  majestatyczny uśpiony wulkan dominujący nad wyspą... To nie tylko cud natury, ale także miejsce przesiąknięte historią i duchowością... Góra Epomeo, której wysokość sięga 789 metrów, jest kulminacyjnym punktem wyspy... Początki wulkanu sięgają milionów lat, kiedy erupcje innych (podpowierzchniowych) wulkanów ukształtowały krajobraz wyspy, nadając jej obecny kształt...

* Rejs wodolotem na Ischię *



Ischia - historyczne nazywana Pitecusae - była na krótko kolonizowana przez Greków, a dzięki portowi uczynili z niej zamożne miejsce handlujące żelazem z resztą Włoch... Później okupowana przez Rzymian, Saracenów, Turków, Aragończyków... Wszyscy byli zainteresowani jej doskonałym  strategicznym położeniem, leczniczymi gorącymi źródłami i atrakcyjnym krajobrazem... 

I chociaż Ischia ma tysiącletnią historię, przez lata była prostą wyspą rybacką, która dopiero w połowie ubiegłego wieku stała się ośrodkiem turystycznym o międzynarodowej sławie...

O urokach Ischii już wcześniej czytałam na zaprzyjaźnionych blogach... Po wyjściu z terminala  ruszamy na spacer po miasteczku, które podzielone jest na dwie części; Ischia Porte i Ischia Ponte... 








Po kilku raptem krokach, już byłam zachwycona ślicznymi białymi domami, piękną przyrodą, malowniczymi krajobrazami... Niespiesznie przechadzałam się po Via Jasolino, oglądałam wystawy sklepowe by po chwili przejść w Via Roma a później Corso Vittoria Colonna... I tak idąc,  odniosłam wrażenie, że czas się tutaj  zatrzymał... Życie płynie wolniej, a piękne widoki i typowo włoski styl życia kusi na każdym kroku...










Tutejsze plaże oczarują swą różnorodnością: drobnym białym, czasem czarnym piaskiem i płytką, krystalicznie czystą wodą... W pogodne dni z plaż Ischii Porto doskonale widać Wyspy Poncjańskie... Lazurowe niebo dosłownie sięga w dół, witając krystaliczne wody  (spiaggias) plaż... Przez cały dzień świeci słońce, dzięki czemu z pewnością można podziwiać jeden z najpiękniejszych zachodów słońca... Spiaggia de Pescatori nazywana także Plażą Rybaków znajduje się w pobliżu zamku aragońskiego... Położona jest między Ischia Porto a Ischia Ponte... Niegdyś była portem dla lokalnych rybaków... Do dziś wzdłuż brzegu pływają tradycyjne, kolorowe łodzie rybackie...










Elementy natury na Ischii wydają się przeważać nad wszystkim: jest pięknie, zielono, kwieciście... Powietrze pachnie kwiatami oleandrów, widoki zapierają dech w piersiach, a panująca cisza przerywana jest delikatnym szumem wiatru i morza... Floria Ischii jest przepiękna i dość zróżnicowana... Przez cały rok dzięki klimatowi, wyspa obfituje w mnóstwo pięknych kwiatów... Zachwyca różnorodnością barw i gatunków roślin... Panujący klimat śródziemnomorski sprawia, że większość drzew, krzewów, owoców i warzyw mają zapewnione idealne warunki do rozwoju... Według mnie najpiękniejsze atrakcje na Ischii stworzyła właśnie przyroda... Bugenwille wiją się po balkonach, murach, elewacjach budynków, a kolorowe oleandry rosną niemal wszędzie... Są posadzone wzdłuż ulic, alejek, promenad spacerowych... Kwitną na biało, ale także w odcieniach różu i czerwieni...








Spacerując uliczkami miasta wyszukuję ciekawych, ceramicznych elementów dekoracyjnych... Są one ozdobną formą sztuki... Malowane techniką majolikową znaną już od XIII wieku... Jest to szkliwo ceramiczne wypalane w bardzo wysokich temperaturach... Są to przeróżne tablice, szyldy: warsztatów, barów, domków letniskowych, nazwy ulic, numery domów, murale, niewielkie obrazy o tematyce religijnej i historycznej... Podziwiam rozmaitość wzorów i przepiękne kolory szkliwa z którego zostały wykonane...








Naturalne, gorące źródła znajdują się na Ischii w kilku miejscach... Znane są od 2 tysięcy lat z dobroczynnych, leczniczych właściwości mineralnych wód termalnych... W czasie naszego pobytu odwiedziliśmy naprawdę magiczne miejsce - Park termalny  Negombo, łączący w sobie lecznicze właściwości wód termalnych, egzotyczne ogrody tarasowe oraz piękno morza... Łaźnie na Ischii są atrakcją od czasów starożytnych Greków, którzy odkryli dobroczynne źródła w VIII w p.n.e.










W czasie pobytu w Ischia Porto odwiedziłam również dwa parki miejskie: Parco Pineta Mirtina na Via Antonio Sogliuzzo  oraz Parco Pineta degli Atleti na Via Leonardo Mazzella... Są one idealnym miejscem na krótki odpoczynek w otoczeniu przyrody, gdzie bujna, różnorodna  i charakterystyczna  roślinność zajmuje centralne miejsce... W obu parkach możemy podziwiać wielowiekowe sosny, dęby,  mirty, wrzosy, juki, agawy, sukulenty... W ten upalny dzień oba parki wypełnione są odurzającym zapachem żywicy i igliwia...












Krótko mówiąc, Ischia Porto mnie oczarowało, bo jest  to miejsce, które ma tyle samo do zaoferowania miłośnikom relaksu i dobrego samopoczucia, co miłośnikom przyrody, historii i kuchni... Jest nie tylko bardzo ciekawym miejscem ale i niezwykle fotogenicznym... Spacerując wąskimi uliczkami miasteczka oglądałam okazałe, piękne hotele, liczne kościoły, odwiedziłam Muzeum Morskie, termy,  imponujący Zamek Aragoński...  Tutaj co krok można znaleźć niesamowite inspiracje... Jest tutaj pełno nastrojowych miejsc, można tez odwiedzić mniej uczęszczane zakątki... Całe miasteczko jest bardzo piękne i  klimatyczne... Starałam się to wszystko  odzwierciedlić na zdjęciach... Czy mi się to udało?


Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze...

Życzę, aby obecny tydzień przyniósł Wam wiele radości i pozytywnych emocji...

Serdecznie wszystkich pozdrawiam...

59 komentarzy:

  1. Buen lugar de vacaciones, con extraordinarias vistas al mar.
    Un abrazo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. The Italian island of Ischia - perfect for a holiday. I was happy and very satisfied there.
      Hugs and greetings.

      Usuń
  2. Witam.
    Byłaś w Rajskiej Krainie a ja dzięki Tobie też ją dziś zwiedziłam. Czekam na ciąg dalszy i pozdrawiam - Małgorzata N.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Idylliczna sceneria wyspy jest idealnym miejscem na romantyczny urlop z ukochaną osobą. Naprawdę malownicza lokalizacja, mnóstwo spektakularnych plaż i bogactwo zabytków powodują, że Ischia jest tym miejscem do którego warto wracać. Na Ischii nie spełniło się jedno moje marzenie. Koniecznie chciałam zobaczyć ogrody La Mortella – Giardini la Mortella. Niestety, tego dnia były zamknięte dla turystów.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Na tej wyspie jest wszystko co tak bardzo lubię we Włoszech. Cudowna przyroda, zieleń i kwiaty które zatrzymują wzrok, połączenie wszystkich odcieni niebieskiego z przepięknymi widokami a do tego jeszcze ten klimat wąskich uliczek gdzie pachnie kawą lub pysznym jedzeniem. Poczułem wakacje. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, ze lubicie bywać we Włoszech, a Ischia autentycznie zachwyca. Jest tu mieszanka tropikalnej i subtropikalnej roślinności, która rośnie wszędzie i lśniące lazurowymi kolorami morze. Piękne ogrody i baseny termalne Negombo to wyjątkowe miejsce, które zachwyci każdego. Zapach kawy unosi si e po całej Ischii. Kto bywa we Włoszech to wie, że w rękach Włochów proces parzenia kawy urasta do rangi rytuału.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  4. Twoje relacje, Lusiu, to oprócz przepięknych zdjęć i opisów, także takie przewodniki w pigułce, dla wszystkich tych, którzy chcieliby wybrać się w dane miejsce. Sporo cennych informacji, które mogą się na takiej wycieczce przydać.
    Tym razem zachwyciła mnie cudowna roślinność, a zwłaszcza te bugenwille, które tak pięknie dekorują ulice i fasady domów.
    Cudowna podróż... cudowna wycieczka, dziękuję :)
    Pozdrawiam Cię bardzo ciepło...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Roślinność we Włoszech absolutnie zachwyciła mnie swoim bogactwem. Niezwykle efektowne i obficie kwitnące bugenwille porastają na murach, podporach, pergolach tworząc barwne żywopłoty. Nieodłącznym elementem krajobrazu śródziemnomorskiego są oleandry. One dosłownie królują wszędzie. To są czasem ogromne drzewa w zachwycających kolorach. W dzikich zakątkach wyspy rosną ogromne agawy i opuncje. Z resztą kwiaty, które podziwiam na wyspie to również temat rzeka. Niewielkie, nadmorskie miasteczko jest wręcz porośnięte bujną i kolorową roślinnością, która nie tylko pięknie pachnie, ale także skutecznie przyciąga wzrok. Do najpopularniejszych odmian kwiatów na wyspie można zaliczyć też hibiskusy, albicje, ołowniki... Ischia bardzo często nazywana jest : Zieloną Wyspą.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  5. Ischia is such a beautiful town. The culture, the deco and the natural sceneries are impeccable

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ischia Porte is a picturesque town. I'm glad I saw them and had a nice time here.
      Hugs and greetings.

      Usuń
  6. Lusiu piękna , cudowna fotorelacja... Jak opowiadasz, zdjęcia pokazujesz. Ja się czuję jakbym tam już była...naładowałem akumulatory u już mogę pędzić do pracy. Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatko!
      Doskonale zdaję sobie sprawę, że bardzo dużo brakuje mi do pięknej i cudownej relacji. Jednak jestem Ci bardzo wdzięczna za miłe, przyjazne słowa i uczucia mi okazane.
      Przesyłam moc serdeczności:)

      Usuń
  7. Ale cudnie! Uwielbiam podróżować, niestety, z moich wakacji raczej w tym roku nici...
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jestem zaskoczona, że uwielbiasz podróżować. Ja też uwielbiam bo podróżowanie to odkrywanie nieznanych miejsc, ciekawych kultur, uczenie się starych zwyczajów i wierzeń i poznawanie życia ludzi w różnych środowiskach. Może coś się zmieni w planach wakacyjnych?
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  8. Great place for some holidays...
    Great pictures too !
    Have a nice day !
    Anna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. The Italian island of Ischia - perfect for a holiday. I was happy and very satisfied there.
      Hugs and greetings.

      Usuń
  9. A beautiful area. Even in the pictures the heat seems to shimmer. All the best - David

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ischia Porto is a picturesque place. During my stay in Italy, every day was hot.
      Greetings.

      Usuń
  10. Ischia is such a beautiful town. The culture, the deco and the natural sceneries are impeccable.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ischia Porto really is a picturesque town. I spent lovely moments there.
      Greetings.

      Usuń
  11. Wspaniały spacer. Klimatycznie tam, malowniczo. Można się rozmarzyć...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Ischia Porto jest malowniczym miasteczkiem i bardzo klimatycznym.
      Przesyłam serdeczności:)

      Usuń
  12. Siempre ofreces buenos paseos, al que me gusta acompañarte, aunque solamente sea a través de tus fotografías.
    Que tengas un buen día.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Antonia!
      I'm happy with your words. They are very nice.
      Have a lovely, happy day:)

      Usuń
  13. Włochy oficjalnie zostały moim marzeniem. Cieszę się, że opublikowałaś ten wpis. Oczarowało mnie to miejsce, choć jeszcze tam nie byłam!
    Na pewno wezmę Twój wpis pod uwagę planując kolejne wakacje, bo myślałam właśnie o podróży do Włoch. Chorwacja w zeszłym roku bardzo mi się podobała i myślałam do niej wrócić, ale widząc te zdjęcia, chyba pora na limoncello :)

    Pozdrawiam cieplutko ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu!
      Chorwacja jest przepięknym krajem. Też kiedyś pragnę tam wrócić i odświeżyć swoje wspomnienia. Gdy zobaczyłam na kilku zaprzyjaźnionych blogach: Capri, Ischię, Proicidę ogarnęła mnie ogromna chęć zobaczenia tego swoistego cudu przyrody, natury. Te wyspy położone w Zatoce Neapolitańskiej tworzą wspaniałe rajskie zakątki, błyszczące niczym klejnoty w wodach Morza Śródziemnego. Jeżeli lubisz włoskie likiery to oprócz Limoncello jest przepyszne: Bottega o smaku pistacjowym, malinowym, o smaku Latte Macchiato, mleczny Fior di Latte i wiele innych.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  14. You have visited a truly wonderful place. Thanks for the great photos.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Matti!
      I'm very glad you visited my blog. Ischia is a very beautiful place with beautiful nature and monuments.
      Greetings.

      Usuń
  15. Niesamowite miejsce. Wspaniała fotorelacja i Ty jako przewodnik. Nic więcej nie trzeba. Zachwyciło mnie to miejsce, a szczególnie roślinność. Jak w bajce. Dziękuję Lusiu i serdecznie pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Janeczko z pewnością już wiesz, że kocham kwiaty, przyrodę i są one w moim świecie czymś szczególnym, kontemplacyjnym i rytualnym jednocześnie... Według mnie kwiaty zawsze sprawiają, że ludzie sią lepsi, szczęśliwsi i chyba bardziej uczynni. Uwielbiam się nimi otaczać bo stanowią niezaprzeczalny cud natury. Na Ischii i na kolejnych wyspach namiętnie fotografowałam kwiaty. Bardzo żałuję, że nie mogę w większej ilości zaprezentować na blogu.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  16. Lusiu, udało Ci się nadzwyczajnie! Bardzo piękna relacja, pełna światła i koloru niemal czuje się zapachy kwiatów i owoców. Ja też uwielbiam włoskie majoliki, każdy region ma swoje wzory, ale wszystkie są śliczne. Zauroczyły mnie figurki osiołków obładowane cytrynami, tym bardziej, że do żywych osiłków też mam duży sentyment. Bardzo mi się podoba, nie dziwię się, że jesteś szczęśliwa a ta podróż była spełnieniem marzeń. Pozdrawiam najserdeczniej i czekam na opis dalszych etapów tej wycieczki, przesyłam moc uścisków!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uwielbiam włoskie majoliki, są takie pięknie, a swym wyglądem przypominają lukrowane ciasteczka. Majolika mieni się kolorami włoskiej ziemi: żółciami, różem, błękitem, zielenią. Wiem, że majoliką nazywa się wyłącznie wyroby z Włoch. Gdy widzę majolikowe Madonny ( szczególnie w Toskanii) zawsze wprawiają mnie w zachwyt i to jest normalne, że nie mogę przejść koło nich obojętnie. Ta podróż faktycznie była spełnieniem marzeń i z tego powodu jestem bardzo szczęśliwa.
      Serdecznie pozdrawiam:).

      Usuń
  17. Ale tam cudownie! Uwielbiam takie klimatyczne miejsca! Cudowna fotorelacja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też kocham takie klimatyczne miejsca, malownicze zakątki i piękną przyrodę.
      Przesyłam serdeczności:)

      Usuń
  18. Witaj Łucjo :) Twój wpis o Ischii jest absolutnie magiczny! 🌞 Czytając go, czułam się, jakbym sama spacerowała wąskimi uliczkami tej pięknej wyspy. Opis gorących źródeł, cudownej przyrody i malowniczych krajobrazów sprawił, że Ischia trafiła na szczyt mojej listy miejsc do odwiedzenia. Fascynują mnie też te ceramiczne dekoracje – muszą nadawać niesamowitego uroku każdej uliczce. Dzięki za ten wirtualny spacer, na pewno będę wracać do tego posta, marząc o kolejnej podróży. Trzymaj się ciepło i do następnego razu :) pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ischia, a właściwie wyspy mają to do siebie, że pozwalają przenieść się do odmiennego środowiska, często niezwykłego i nieznanego. Przyciągają pięknymi widokami, a na ich terenie życie toczy się jakby inaczej. U jednych wzbudzają naturalne chęci do eksploracji, a u innych pozwalają na pełen relaks i odcięcie się od świata. Kameralne zatoczki i wzgórza porośnięte sosnami gwarantują miłe wspomnienia dla miłośników natury, podczas gdy średniowieczny zamek aragoński i małe wioski przypominają o jej bogatej śródziemnomorskiej historii. Ze względu na swój łagodny klimat, nieskazitelne plaże i fantastyczne jedzenie, Ischia jest popularnym miejscem wypoczynku dla rodzin spędzających wakacje we Włoszech.
      Aniu, przesyłam Ci moc uścisków i serdecznych pozdrowień:)

      Usuń
    2. Bardzo dawno temu byliśmy nie daleko tej wyspy ale jak wiesz nie da się wszystkiego zobaczyć w krótkim czasie i od tamtego czasu planuje każdego roku wrócić w ten region Włoch i nie udaje mi się bo ciągle coś innego odwiedzamy :)

      Usuń
    3. Aniu!
      Tak wiele podróżujecie po świecie i wiem, że każde poznane nowe miejsce to nowe doznania, doświadczenia, które Was wzbogacają. I chociaż aż tak wiele nie podróżuję to odnoszę wrażenie, że jestem uzależniona od podróży. Jest tak dlatego, że jest tak wiele niezwykłych miejsc a czasu na ich zobaczenie niewiele. Bardzo Ci dziękuję za każdy komentarz i za to, ze odwiedzasz mój skromny blog.
      Przesyłam Ci moc uścisków i serdecznych pozdrowień:)

      Usuń
  19. Ach... ale się rozmarzyłem nad tymi włoskimi obrazami. Ubóstwiam takie klimaty, taką pogodę, taką architekturę... jak kiedyś uda mi się w takim miejscu zamieszkać, to będę najszczęśliwszym człowiekiem na świecie.
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też kocham takie klimaty, słońce, cudowną roślinność, pyszne jedzenie. Maksiu jestem pewna, że kiedyś zamieszkasz na takiej wyspie. Mam nadzieję, że gdy będziesz na emeryturze. W kraju potrzeba nam dobrych lekarzy, mocno wierzę, ze po studiach zostaniesz w kraju.
      Serdecznie Cię pozdrawiam:)

      Usuń
  20. Czasami wierzyć mi się nie chce, że niektórzy ludzie otrzymali takie widoki w prezencie na całe życie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu!
      Jak wiesz uwielbiam podróże i poznawanie nowych, ciekawych miejsc. Wręcz to kocham. Jednak nie zdecydowałabym się na emigrację. Zdecydowanie nie jest dla mnie. Wiem, że tęskniłabym za moim polskim domem.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  21. Ischia jest przepiękna, bardzo w moim guście no ale w końcu to wyspa zatem nie może być inaczej. Te oderwane od lądu kawałki świata niezmiennie mnie zachwycają. Dookoła wszędzie morze, wąskie uliczki, zapach pyszności z licznych barów i restauracji, dużo zachwycającej roślinności. Większość ciepłych wysp to namiastki raju. Bardzo lubię malowidła na kafelkach i zastawę stołową z motywem cytryn, mam dwa kubki i są zdecydowanie moimi ulubionymi bo nawet w szary dzień dodają rzeczywistości kolorytu.
    Wysyłam Ci ogrom środowych serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie. Ischia słynie z pysznego jedzenia, miłej atmosfery i bogatych w minerały wód termalnych. Wyluzowana i spokojna Ischia to idealne miejsce, aby odnaleźć włoskie tempo życia! Na Ischii panuje typowy klimat śródziemnomorski: długie, gorące lata i doskonale łagodne zimy. Nic dziwnego, że Ischia jest ulubionym kurortem i celem podróży od czasów starożytnych Rzymian! Ja też bardzo lubię włoską ceramikę. Jest bardzo piękna. Kolorowe wytwory włoskich rzemieślniczych rąk zdobią nie tylko wnętrza warsztatów i sklepów, ale również balkony i kamienice, ciesząc oko turystów i mieszkańców. Tradycja wytwarzania ceramiki przekazywana jest z pokolenia na pokolenie. Każdy kupiony przedmiot ceramiczny cieszy ale i jest piękną ozdobą i pamiątką.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  22. Przepiękne zdjęcia wspaniale oddają urok tego miasta. Urokliwe uliczki, a przede wszystkim ta ilość kolorowej roślinności. Wygląda jak bajkowa sceneria. Te kolorowe obrazy, szyldy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ischia zachwyca piękną roślinnością, urokliwymi uliczkami. Tutaj kręcono kilka filmów złotej ery Hollywoodu m.in. Kleopatrę, Utalentowanego Pana Ripleya, Karmazynowego pirata, Dekamerona, Kryptonim.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  23. Todo me ha gustado Lucía, me parece precioso y me gustaría conocerlo. Gracias por tan maravilloso reportaje. Abrazos.

    OdpowiedzUsuń
  24. indeed a very interesting place, filled with versatility and beauty!! the beaches look and sound like ours and the tree lined paths reminded me of a jungle, ischia has everything!! you are so lucky to travel to these unusual places and to see all the different flavors of the world!! your pictures are really exceptional lucy!!

    OdpowiedzUsuń
  25. Udało ci się Lusia pokazać jest przyrodnicze i architektoniczne piękno. A plażowanie z widokiem na potężny zamek w tle to dodatkowa i niezwykła atrakcja. Piękne miejsce! Dzięki za spacer, pozdrowionka:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Usiu!
      Byłam zachwycona tą niewielką wyspą położoną na Morzu Tyrreńskim. Oprócz niej blame również na Capri i Procidzie. Mimo lipcowych upałów byłam zachwycona tą wycieczką.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  26. Uwielbiam małe portowe miasteczka, a wysepki w szczególności. Bardzo spodobała mi się uliczka na zdjęciu, na którym motocyklista jedzie prosto w obiektyw aparatu. Poczułam, jakbym już kiedyś tam była. Pewnie takie uliczki są w wielu miastach, słoneczna, ukwiecona, prowadząca zapewne na plażę, pełna kawiarenek i sklepików z pamiątkami, więc może spotkałam taką w Hiszpanii, we Włoszech, czy sama nie wiem gdzie i naszły mnie miłe wspomnienia, a może to tęsknota za wakacjami i podróżą (od majowej mijają trzy miesiące, a przecież nie liczę sanatorium w czerwcu, bo to zupełnie inna historia w dodatku ze złamaniem w tle). Też lubię ceramikę, majolikę, a już cytryny w każdej postaci- cytrynowe ciasto, cytrynowa nalewka, krem cytrynowy i cytryna w dekoracji. Te ceramiki są bardzo widowiskowe i fotogeniczne, choć w domu wolę bardziej stonowane wzory i kolory to na wakacjach lubię też je fotografować. Pasują do klimatu śródziemnomorskiego i u mojej ciotki świetnie się prezentują takie właśnie wyraziste i nieco przysadziste talerze czy misy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu!
      Znamy się (wirtualnie) tak wiele lat i mamy podobne upodobania. Obie lubimy odwiedzać muzea, świątynie, z zapartym tchem oglądamy dzieła Michała Anioła a ja Leonardo da Vinci, katedry gotyckie...Teraz okazało się, że doszły jeszcze cytryny. Babkę cytrynową uwielbiam ponad wszystko, schłodzone Limoncello też no i lody cytrynowe, którymi objadam się w Itali. Też uwielbiam spacery włoskimi, wąskimi, brukowanymi uliczkami, które wiodą między kamiennymi domami, w których czuję, że mury są przesiąknięte historią. W czasie takiego spaceru lubię takie słodkie nieróbstwo (dolce far niente). Ja też od wielu lat nie kupuję żadnej ceramiki nawet tej najpiękniejszej. Sporadycznie, jakiś maleńki obraz kupiony u ulicznego sprzedawcy.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  27. Napisze krótko: można zwariować z tego piękna.
    Dziękuję za mnie ze sobą zabrałaś.
    Stokrotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stokrotko, cieszy mnie, że się podobało.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  28. Amazing post Lucia Maria!
    The island of Ischia is a paradise on earth!
    As you mention, it has everything!
    Your photos are amazing!
    Thanks for the beautiful trip!
    Have a nice weekend!

    OdpowiedzUsuń

Jeśli rozpoznasz siebie na zdjęciach i nie chcesz być na tym blogu, proszę poinformuj mnie o tym.
Ja bardzo szybko usunę te zdjęcia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...