piątek, 10 marca 2023

Przedwiośnie dzisiaj do mnie zawitało

 








Zima odchodzi,

przed nami przedwiośnia czas.

Zima przechodzi,

nadzieja budzi się w nas.

Zima się zwija,

przedwiośnie zaczyna bieg.

Zima przemija,

natury znosi mnie zew.

(Dobrosława Dumka)








Przedwiośnie to najbardziej wyczekiwana przeze mnie pora roku... Jest wspaniała, wyjątkowa i bardzo piękna... W strefie klimatu umiarkowanego za przedwiośnie przyjmuje się okres roku na styku zimy i wiosny, i kończące się w kwietniu... Marzec do wczoraj niczego nie zmienił w przyrodzie i wiosny póki co nie przyniósł... Pogoda nie dopisywała... Był mróz, śnieg, deszcz, było biało, szaro, mokro i ponuro... Wczoraj przez cały dzień padał ulewny deszcz i nic nie wskazywało, że dzisiaj zobaczę pierwsze wiosenne kwiaty...

Słońce zaróżowione przedwiośniem

otula nagie konary drzew

może się obudzą.


Bielą kobierców

zasiedlają nowe tereny

niewinne stokrotki.


Szukam uparcie fiołków

tylko kępka krokusów

przyodziała się w fiolet.


Puste gniazda w tych samych miejscach

wypatrują znajomych bocianów

jeszcze nie pora.


Już czas na łąkowe cyganki

szukam ich na miedzach

może odnajdę.


Serce coraz starsze

otula się wspomnieniami

boli tęsknota.

* Basia Wójcik *









Niezwykłą radość sprawia mi obserwowanie ptaków z ciepłego zacisza domowego, przez okno, przy karmnikach... Jest to bardzo relaksujące i odprężające zajęcie...  Choć na chwilę pozwala mi oderwać się od codziennego zgiełku życia i skupić się na tym, co jest teraz... Każdy przyzna, że ptaki to piękne zwierzęta, pełne gracji i wdzięku... Są symbolem wolności...

Kiedyś ogromną frajdę sprawiała mi obserwacja saren pasących się na mojej  łące... Niestety,  Basia przepadła wiosną, a jej potomstwo późną jesienią... Podglądanie saren dawało mi tak wiele radości i satysfakcji... Jest mi teraz niezmiernie przykro, że do tej pory nie pojawiły się... Mam czarne myśli, ale mam jednak nadzieję, że nie skończyły marnie...








Kiedy dzisiaj, w piątkowy poranek spojrzałam w górę na niebo i ujrzałam coś pięknego... Świeciło upragnione słońce... Ogarnął mnie błogostan i ciepełko w sercu... Temperatura co godzinę rosła, aż doszła do 14,5°C... Wczoraj nic nie wskazywało, że zakwitną krokusy, ranniki zimowe, irysy, przebiśniegi... Kwitnące wiosenne atrakcje zakwitły ze zdwojoną energią i od razu zwabiły owady... Przy okazji odwiedzin przenosiły pyłek z jednego kwiatu na drugi...  Dostrzegłam również maleńką biedronkę, pierwszą w tym roku...  Serce raduje się na takie widoki...  Im bliżej wiosny, tym więcej roślin będzie zakwitać... Robić się będzie coraz bardziej kolorowo zarówno na drzewach jak i na łąkach... Idzie wiosna!

Już śpiewają wszędzie ptaki,

Już zakwitły wokół kwiaty...

"Wiosna idzie" - mówią ludzie...

Ale skąd i kiedy przyjdzie?


No i po co nam ta wiosna?

Odwykliśmy już od wiosny...

Jodły w lesie, mech ma na drzewie

Zielenieją już z radości...

( Władysław Syrokomla)

A dzień później, w sobotę od rana pada deszcz, deszcz ze śniegiem i jest porywisty wiatr... Temperatura spadła do 1°C... Alerty ostrzegają przed nadciągającym cyklonem Diethelm... Mam nadzieję, że wkrótce zawita prawdziwa wiosną ze słońcem i wysoką temperaturą...


Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze...

Serdecznie wszystkich pozdrawiam...

29 komentarzy:

  1. Ależ widoki, aż serce się raduje, coś pięknego. Tak bardzo czekam na takie obrazy, u mnie leży spora śniegowa kołderka. Mam nadzieję, że szybko ociepli się i pojawią się pierwsze kwiaty:))
    Pozdrawiam wiosennie, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękne fotografie, u mnie też dziś zawitało przedwiośnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam te porę roku, chociaż najcudowniejsza jest piękna zielona i kwietnia wiosna. Gdy wszystko jest soczyste i kolorowe. Ach nie mogę się doczekać.
    Zdjęcia tak cudne, że nie mogę się napatrzeć🤩🤩

    OdpowiedzUsuń
  4. Ależ pięknie i kolorowo! Dusza się raduje. U mnie jeszcze trochę, choć też już dziś widziałam na spacerze maleńkie krokusiki. Dzięki kochana za tyle radości:)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Maravillosas fotos llenas de vida y color. Me encanta la primavera. Besos

    OdpowiedzUsuń
  6. spring has sprung and nature is awake!! the birds and blooms are beautiful, and look at all that pretty purple!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne zdjęcia wzbudziły nadzieję. U nas od wczoraj pruszy śnieg. Pierwsze pokazujace się kwiatki są całe zasypane. Jedynie ptaków prz karmikach znowu przybyło. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Great shots of the birds, Lucja-Maria, and a lovely selection. Brought back great memories of trips to Europe.

    OdpowiedzUsuń

  9. These flowers are so beautiful, it just snowed over here hoping for a very hot summer this year,
    http://www.worldviewcaptures.com/2023/03/2-candleriggs-glasgow-street-photography.html

    OdpowiedzUsuń
  10. Maravillosas fotografías de aves y flores, me encantó verlas. Abrazos.

    OdpowiedzUsuń
  11. Aż nie do uwierzenia, kiedy u nas wczoraj śnieg pokrył całe połacie ziemskie, u Ciebie tak kolorowo i przedwiosennie. Dobrze, że choć na południu było tak słonecznie i ciepło. Oby dzisiejsze mrozy nie zaszkodziły roślinkom.

    OdpowiedzUsuń
  12. Beautiful flowers and birds ...
    Have a lovely weekend.

    All the best Jan

    OdpowiedzUsuń
  13. Łucjo, u mnie podobnie, ale tylko pogodowo... bo ogród śpi w najlepsze ;-)) Piątek przyniósł tak wyczekiwane ciepło, że mogłam rowerem pojechać do pracy, a po niej zdążyłam jeszcze wziąć Lunę na długi spacer :-)) Niestety dziś zima uderzyła za zdwojoną siłą - śniegiem i przymrozkiem, ale widok Twoich przepięknych kwiatów i uwijających się owadów to znak, że wiosna tuż, tuż...
    Z najcieplejszymi pozdrowieniami - Anita :-))

    OdpowiedzUsuń
  14. Miradas dese mi lente12 marca 2023 09:23

    Da gusto ver esas flores y esos pájaros en tus bonitas fotografías.
    Besos.

    OdpowiedzUsuń
  15. W piątek faktycznie można było poczuć zbliżającą się wiosnę. Sobota natomiast to gwałtowny powrót zimy i tak te zmagania jakiś czas potrwają, ale kwitnące kwiaty już zdecydowały że wiosna będzie. Oby jak najszybciej. Miłej niedzieli, pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Goudymir Serski12 marca 2023 10:46

    U mnie zima ciągle trzyma;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Witaj Łucjo, u nas dzisiaj ( niedziela) od rana piękne słońce i tak jak napisałaś od razu chce się żyć. Lubię pierwsze przedwiosenne kwiaty , chociaż sama widziałam( jak na razie) tylko przebiśniegi. Pójdę dzisiaj na spacer i może też zobaczę krokusiki . Są piękne, ale gdy widzę na nich pszczółki martwię się , czy zdążą wrócić do uli przed zachodem , bo później zrobi się zbyt zimno. Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj jeszcze raz Łucjo. Niestety , to nie Juta wpisała u mnie komentarz. Wiem to na pewno bo iram68 to moja koleżanka. Ja też tęsknię za Jutą, często zaglądam na jej blog, ale niestety u niej cisza . Pozdrawiam serdecznie:))

      Usuń
  18. Love your photos, Lucja. Great time of the year! Spring flowers look amazing. I don't know when I can see my spring flowers? I love this poem: "Spring is hope" - it's true. Hugs!

    OdpowiedzUsuń
  19. Przepiękne krokusy, znak, że wiosna tuż tuż.
    Wspaniałe zdjęcia ptaków.
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. I u mnie pojawiają się pierwsze krokusy, przebiśniegi. Z tym, że obecnie pojawił się śnieg, wiatr i mało przyjemnie. Piękną kolekcję ptaków pokazałaś i kwiaty takie radosne. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  21. Fantastic photos. I like a lot.
    Have a nice evening:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Cudowne przedwiosenne zdjęcia:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ależ pięknie. Najbardziej mnie wzruszyły zdjęcia ptaków. U nas na wsi podobno już bocian się pojawił. I tak się zamartwiam, czy nie zmarznie, kiedy przyjdzie przymrozek.
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  24. Łucjo, cieszę się bardzo że do Ciebie w końcu dotarło przedwiośnie i mogłaś obserwować i fotografować te piękne zwiastuny wiosny: przebiśniegi, krokusy, ranniki, irysy. Pszczoły też od razu uwijają się pośród kwiatów. Zachwycam się ptasią galerią - masz tyle skrzydlatych przyjaciół wokół siebie! U nas też piątek był ciepły, ale w sobotę cały dzień padał śnieg, niedziela też była jeszcze zimowa, choć słoneczna. Teraz jest dość wysoka temperatura, ale wciąż wieje porywisty, zimny wiatr. Ale wiosna już zdecydowanie puka do naszych drzwi...
    Miłego dnia :)))

    OdpowiedzUsuń
  25. Wow! W zasadzie to prawdziwa ogrodowa wiosna Łucjo, u Ciebie zawitała, tyle kolorów i tyle atrakcji to ja nawet w szczycie wiosny nie doświadczę co tutaj :) U mnie w tym roku pozostały śladowe ilości krokusów, gdzieś tam pojedynczy i to takie mocno sponiewierane przedwiosennymi kaprysami pogody. Z niecierpliwością czekam na bardziej łaskawsze dni pod względem temperatury i stabilnej słonecznej pogody, ale wiem że na wiosnę trzeba bardzo ćwiczyć cierpliwość i pokorę wobec natury :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Też czekam z utęsknieniem na wiosnę i ciepłe dni. U Ciebie w ogródku już tak pięknie a u mnie jeszcze wszystko w uśpieniu. Byle do wiosny!

    OdpowiedzUsuń
  27. Nastaje teraz pora,ktora nas dożycia nastraja na nowo,z nadzieją,radością pięknych wiosennych dni i naszych wiosennych zauroczeń.

    OdpowiedzUsuń
  28. Też dzisiaj byłam na spacerze w poszukiwaniu oznak wiosny. Co prawda było straszliwie zimno i wiał silny wiatr ale poszukiwanie wiosny sprawiło, że uwierzyłam w to, że niedługo zacznie się tak naprawdę. Wiosna ma jeszcze tydzień i mam nadzieję, że do tego czasu unormuje się pogoda. Po pierwszych ciepłych i słonecznych dniach byłam pewna, że tak już zostanie po czym w ciągu kwadransa wszystko się zmieniło a biały puch przykrył wszystko grubą warstwą. Powoli mam już dość :).
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli rozpoznasz siebie na zdjęciach i nie chcesz być na tym blogu, proszę poinformuj mnie o tym.
Ja bardzo szybko usunę te zdjęcia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...