czwartek, 1 października 2020

Galeria Wiktora Emanuela II - Salon Mediolanu






Słuchaj uszami tolerancji.
Patrz oczami współczucia.
Mów językiem miłości.

(Rumi)











Galeria Wiktora Emanuela II położona jest w samym sercu mediolańskiego historycznego centrum... Przypuszczam, że zafascynuje każdego odwiedzającego gdyż jest jednym z najstarszych i najsłynniejszych centrów handlowych... Jest też niezwykłym wyczynem architektonicznym, godłem  mediolańskiej  tożsamości, łączącym piękno, sztukę i luksus pod niesamowitym szklanym dachem... Nazwa Galerii Wiktora Emanuela  została nadana na cześć pierwszego króla zjednoczonych Włoch...

Wspaniały pasaż ulokowany jest pomiędzy dwoma placami - Piazza del Duomo oraz Piazza della Scala... Galeria to miejsce, które należy zobaczyć podczas wizyty w tym mieście... Jest symbolem mediolańskiego stylu i bogactwa...


Galeria  Wiktora Emanuela została zaprojektowana  przez Giuseppe Mengoniego w 1863 roku...  Niestety, projekt nie przyniósł mu szczęścia... Architekt w przeddzień uroczystego otwarcia, spadł z kopuły dachu i zginął tragicznie... 











Muszę przyznać, że Galeria zachwyciła mnie swoją architekturą... Ten fascynujący pasaż  ma cztery kondygnacje, a jej konstrukcja wykonana jest z marmuru, żelaza i stali... Została zbudowana w latach 1865 - 1877 i jest utrzymana jest w stylu neoklasycyzmu, powstała na planie krzyża... 











W galerii znajdują się luksusowe sklepy znanych projektantów mody... Są restauracje, kawiarnie, bary,  eleganckie sklepy z biżuterią, książkami, obrazami... Jest też siedmiogwiazdkowy hotel, domyślam, że  cena za pokój wprawia w osłupienie przeciętnego śmiertelnika...







Spacerowałam powoli przyglądając się połyskującym posadzkom... Były piękne, fascynowały, nie mogłam oderwać od nich oczu... Przyozdobiona mozaikami z herbami trzech stolic Zjednoczonych Włoch - Rzymu, Turynu i Florencji... Na posadzce Galerii Wiktora Emanuela  jest herb Mediolanu - czerwony krzyż na białym polu, lilia - Florencji, wilczyca - Rzymu, byk Turynu...

Najsłynniejsze miejsce w Galerii to właśnie mozaika z  Bykiem Turyńskim...     Legenda głosi, że obrócenie się trzykrotnie na pięcie, na jadrach byka przynosi szczęscie... Cały czas była  długa kolejka chętnych, którzy chcą poprawić swój los...








Powoli żegnam się wytworną Galerią Wiktora Emanuela... Oglądam ostanie wystawy sklepowe i  wychodzę bezpośrednio przed  gmach budynku La Scala... Muszę odebrać bilet i za kilkanaście minut  zobaczę wnętrza słynnej opery, poznam jej historię i zobaczę  tutejsze muzeum... Na chwilkę zatrzymałam się na Piazza della Scala... Stoi tu pomnik Leonarda da Vinci w otoczeniu jego głównych uczniów szkoły lombardzkiej...


Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze...
Serdecznie wszystkich pozdrawiam...

32 komentarze:

  1. Z przyjemnością wzięłam wirtualny udział w tej wędrówce. Niestety w Mediolanie nigdy nie byłam. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękne miejsce do zwiedzania !
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne miejsce. Nie byłam ale dzięki Tobie już mam przedsmak takiej wycieczki.
    Pozdrawiam serdecznie😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne miejsce, choć z racji na zasobność karty raczej dla mnie do popatrzenia niż na zakupy ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Awesome and interesting place. Lots of top shops. Greetings.

    OdpowiedzUsuń
  6. Znów jest pięknie i znów podziwiam:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepiękne miejsce, jakież to szczęście, że w tak niepewnych czasach pandemii wszelkie takie urokliwe zakątki można zwiedzić wirtualnie. Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Byłam w zeszłym roku. Byłam w grudniu tydzień przed świętami i panował tam niezwykły, świateczny klimat :) Architektura jest niesamowita i ten dach robi duże wrażenie. Wystawy tych luksusowych sklepów też wyglądały jak dzieło sztuki. Na jądrach byka oczywiście się obróciłam :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Na żywo musi robić ogromne wrażenie. A historia z tym architektem jest nieco przygnębiająca.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  10. Me ha encantado, contemplar esta galería y apreciar sus bellos detalles.

    Besos

    OdpowiedzUsuń
  11. BRAVA! Hai descritto molto bene un luogo che io milanese conosco benissimo. Forse tu non lo sai ma si può anche salire sul tetto della galleria e passeggiare in sicurezza, seguendo il percorso che fanno anche gli operai della manutenzione.
    Felice giornata, un abbraccio
    enrico

    OdpowiedzUsuń
  12. Spacerowałam sobie kiedyś po tym salonie Mediolanu. Jest rzeczywiście bardzo elegancki i ekskluzywny.
    Serdeczności Łucjo.:-)


    OdpowiedzUsuń
  13. You have brought back many wonderful memories for me Lucia. I was very impressed when I visited such a long time ago - 1964. My three girl-friends and I were then on a camping trip through Europe. I simply loved it. I had seen nothing quite so grand in a shopping precinct before that time. We went to the Opera there too! Thank you for sharing with us.
    Hope you and your family are well. Keep safe and take care.
    Betty OX

    OdpowiedzUsuń
  14. This building is very magnificent and the luxury stores are so inviting.
    I love your beautiful photos, Lucja.

    Have a wonderful weekend!

    OdpowiedzUsuń
  15. Beautiful architecture ! Lovely details and luxury stores to spend some money (for those to have some ;)
    Have a cozy weekend !
    Anna

    OdpowiedzUsuń
  16. Happy weekend..stay safe...love Ria 🍀💕🍀

    OdpowiedzUsuń
  17. Ekskluzywny i bardzo elegancki ten salon, szkoda, że nie byłam, ale to chyba najbardziej rozpoznawalne miejsce w Mediolanie.
    Pozdrawiam cieplutko.:))

    OdpowiedzUsuń
  18. Znam tę galerię ale tylko ze zdjęć bo Mediolan nadal przede mną. Niemniej jednak Twoje zdjęcia mile mnie dzisiaj zaskoczyły bo nie spodziewałam się, że pod tą szklaną kopułą znajdują się takie piękne freski. Co prawda budynek jest piękny i stary ale kojarzyłam go raczej z bogactwem i znanymi markami a nie z dziełami sztuki. I do tego ta niesamowita posadzka.
    Moc pozdrowień. Mam nadzieję, że u Ciebie wszystko dobrze. Nadrobię zaraz czytelnicze zaległości :)

    OdpowiedzUsuń
  19. WoW!! magnificent hardly describes it!! what a beautiful shopping structure, it could turn this non shopper into a shopper!! gorgeous images!!

    OdpowiedzUsuń
  20. Dziękuję za ciekawy wirtualny spacer. Zdjęcia świetne.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  21. Miejsce jest przepiękne :D Super fotorelacja :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękna jest Galeria Wiktora Emanuela; mam nadzieję, że odwiedzę kiedyś Mediolan.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Everywhere looks very grand and historic, even the commercial areas, something very much lacking in North America.

    OdpowiedzUsuń
  24. Urokliwe miejsce Łucjo.
    Może kiedyś tam dotrę.
    Moc serdeczności Łucjo posyłam.:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Es precioso. Un viaje que tengo pendiente. Besos.

    OdpowiedzUsuń
  26. Kocham Włochy za te monumenty. Tam wszystko robi wrażenie na człowieku. Mam wielką nadzieję że w końcu zawitam do Mediolanu. Bardzo bym chciała. Ściskam mocno. Dużo zdrowia i uśmiechu Lusiu

    OdpowiedzUsuń
  27. Dwa razy czytałam ten Twój post o galerii. Pierwszy raz szybko i z zachwytem a teraz uważnie i dzięki temu przeniosłam się w miejsce, gdzie nigdy nie byłam.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli rozpoznasz siebie na zdjęciach i nie chcesz być na tym blogu, proszę poinformuj mnie o tym.
Ja bardzo szybko usunę te zdjęcia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...