niedziela, 7 sierpnia 2016

Czerwcowy Ogród Państwa Kapias









Zdjęcia w dzisiejszym poście pochodzą z czerwcowego pobytu w Ogrodach Państwa Kapias... Zadbane, ukwiecone zakątki i znakomite pomysły tworzonych ogrodów sprawiają, że lubię tutaj wracać... W tym miejscu nie spotykam  nudy, monotonii gdyż od wczesnej wiosny niemal do zimy kwitną wspaniałe, różnokolorowe kwiaty....  I jeszcze moja wewnętrzna potrzeba przebywania wśród tych piękności, mnie tutaj przyciąga...









Ilekroć jestem w Goczałkowicach zawsze odwiedzam Ogród Angielski... Z każdym rokiem pięknieje, a rośliny są okazalsze... Podziwiam kompozycje na bazie linii prostych... Na osiach znajdują się okna widokowe dzielące przestrzeń... One mają różne formy, i co ciekawe jest kilka w kształcie kół... Każdy z pokoi ogrodu angielskiego a jest ich kilka, zakończony jest jakąś niespodzianką w postaci jakiegoś elementu architektonicznego, rzeźby...









Tęsknię za Toskanią, i to mocno... Tęsknię za tamtejszym klimatem, za jej pięknem, niezapomnianymi krajobrazami, zapachami... Idę na koniec Nowych Ogrodów do Włoskiego Patio... Jest tu małe podwórko ze studnią pośrodku... Ceglano-kamienne mury ozdobione są charakterystycznymi pejzażami z Toskanii... W terakotowych donicach rosną zioła; bazylia, szałwia, tymianek, rozmaryn, oregano... W powietrzu unosi się zniewalający zapach  ziół i lawendy...










W Nowych Ogrodach powstał  również Ogród Japoński... Panuje tutaj prostota, naturalność, harmonia, elegancja i asymetria... Są kamienie symbolizujące góry, stawy naśladujące morza i oceany, plamy jasnego żwiru... Posadzono klony palmowe, azalie, wiśnie... Poustawiano kamienne latarnie, nad wodą przerzucono mostek... Te elementy nawiązują do kultury japońskiej zachowując przy tym duży umiar...











Mam nadzieję, że dotrwaliście do końca i  nie zanudziłam Was tym postem ...
 Jeżeli tak to, serdecznie przepraszam...


Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze...
Życzę miłego, szczęśliwego tygodnia...
Serdecznie wszystkich pozdrawiam...


85 komentarzy:

  1. Oh, how lovely flowers! Next summer could begin to change their own garden of a different kind! Do you get inspiration for your garden, all these wonderful places you visit?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A beautiful garden in Goczałkowice.
      I am inspired by flowers viewed in the gardens.
      Greetings.

      Usuń
  2. Oh, what beautiful colours, shapes and mixtures of plants. It cheers me very much to see all of this beauty while it is cold and winter is still with us.
    The Japanese garden shows formality with a feeling of order and serenity.
    I love those beautiful pink clematis - one of my favourite plants.
    Thank you for this lovely post.
    Have a great week Betty ox

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Betty,
      I love flowers and because I like to visit these gardens.
      Greetings:)

      Usuń
  3. Przepiękne miejsce do zwiedzania ! Lusiu, dziękuję że wracasz do tego ogrodu i pokazujesz jego piękno !! Może kiedyś i ja tam zawitam !!
    Wspaniałe zdjęcia !
    Pozdrawiam serdecznie !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu, życzę Ci byś kiedyś poznała ten ogród. On jest bardzo piękny o każdej porze roku.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  4. This place is like from a fairytale! So beautiful, real eye candy. Thank you Lucia for sharing your beautiful photos!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. You are right that this garden is like a fairy tale.
      Greetings.

      Usuń
  5. So lush and beautiful. And what lovely Japanese garden.

    OdpowiedzUsuń
  6. Co za cudowne miejsce. Jakże ci zazdroszczę. Ubóstwiam nawet maleńkie skrawki zieleni, czuję ich niedosyt. Nie dysponuję nawet ogrodem, ani skrzyneczką na balkonie, od czasu wakacyjnych wyjazdów i obumierania roślinek przestałam je hodować, ale bardzo mi ich brak. Moją namiastką Prowansji jest trawnik przed blokiem, gdzie rośnie kilka pęków lawendy, idąc zawsze tęsknie oplatam je wzrokiem i marzę, że jeszcze kiedyś odwiedzę moją ukochaną Francję. Ostatnio zachwycałam się w Ogrodzie Doświadczeń Lema w Krakowie zakątkiem o nazwie zapachowo, gdzie rosło kilka rodzajów pachnących roślin, ale nie były one tak widowiskowe, jak tu przedstawione ogrody.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu
      ja jeszcze nie dotarłam do Ogrodu Doświadczeń Lema w Krakowie.
      Muszę to jak najszybciej zmienić.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  7. Wspaniały ogród! Z przyjemnością pospacerowałam, szkoda że tylko wirtualnie;)
    Pozdrawiam Lusiu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też jestem tym ogrodem zachwycona i dlatego ciągle go odwiedzam.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  8. Po takim poście mogę spacerować godzinami:-)Kocham ogrody i kwiaty i nigdy te widoki mnie nie nudzą.Twoje zdjęcia Łucjo są cudowne.Twój blog jest dla mnie oazą spokoju i odpocznienia...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu
      bardzo dziękuję za bardzo miłą ocenę.
      Podobnie jak Ty, kocham kwiaty i w takich ogrodach nigdy nie nudzę się.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  9. Brak słów, po prostu bosko, pięknie, cudowne miejsce :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatko,
      to co napisałaś o tym ogrodzie jest prawdą.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  10. Piękny ogród i na pewno w żaden sposób relacja ze zwiedzania nie mogłaby zanudzić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten ogród jest zmienny jak pory roku i dlatego nigdy mnie nie nudzi.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  11. Piękne :-)
    Piękne zdjęcia i piękny ogród, niektórzy ludzie mają takenty :-)
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Państwo Kapiasowie są niezwykłymi ludźmi.
      Sami projektują poszczególne ogrody.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  12. Uwielbiam spacery po takich cudownych ogrodach chociaż wirtualnie...Pozdrawiam cieplutko!:))

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uwielbiam spacery. Podziwiam niemal każdy kwiat, każdą roślinę, zakątek.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  13. Co za wspaniały ogród. Uwielbiam w takich spacerować. Post bardzo ciekawy chętnie czytam o ogrodach. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. These gardens are truly so beautiful, Lucia!
    Thank you so much for sharing them here with us,
    Wishing you a wonderful week ahead. xo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you very much dear Lisa.
      Thank you very much.
      Kisses and greetings:)

      Usuń
  15. Lusiu, wiele radości mi sprawiłaś tym postem, bo kocham ogrody, a najbardziej kocham ogrody japońskie, o których też dzisiaj piszę. Uczta dla moich oczu, nie mogę odżałować, że nie trafiłam dotąd do Goczałkowic
    Uściski.:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cecylio
      wiem, że bardzo kochasz wszystkie rodzaje ogrodów i oczywiście kwiaty.
      Mam nadzieję, że spełnisz kiedyś swoje marzenie i odwiedzisz ogrody Państwa Kapiasów.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  16. Jestem tu nowa ale z przyjemnością będę zaglądać częściej. Piękna relacja i zdjęcia. Ja też tęsknię za Toskanią - odwiedziliśmy ją w tym roku po raz pierwszy i ten wpis mi przypomniał mi jej klimaty i urok. Dziękuję i pozdrawiam, M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gorąco zapraszam. Mam nadzieję, że pobędziesz trochę dłużej.
      W Toskanii jestem zakochana. Niestety, w tym roku skończy się na tęsknocie.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  17. Uwielbiam ogrody Kapiasów! Wspaniała wycieczka Lusiu! Piękne zdjęcia i jak zawsze ciekawy opis! Bardzo dziękuję za zabranie mnie w jedno z moich ulubionych ogrodowych polskich miejsc :-) Serdeczności!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oboje lubimy Ogrody Kapiasów bo są wyjątkowe.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  18. Uwielbiam ten ogród i widoków z niego nigdy dość. Też po nim spacerowałam w czerwcu. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętam, że miałaś w planach wyjazd do Goczałkowic.
      Ja pojechałam ponad planowo. Przyjechali znajomi z Tarnowa i marzyli by pojechać do Ogrodów P. Kapias. Nie mogliśmy im odmówić.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  19. Ja też kocham to miejsce.Byłam w lipcu z moimi wnuczkami.Dziewczynki były zachwycone i chcą znowu jechać.Ja jeżdżę od kilku lat i podziwiam piękno tego miejsca.Mam porównanie z ogrodami w Dobrzycy koło Kołobrzegu.Nasze Ogrody Kapiasów są nie do pobicia.
    Dziękuję za piękną wycieczkę na Twoim blogu i pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie znam Ogrodów w Dobrzycy. Te w Goczałkowicach są wyjątkowe.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  20. Hi. A super cool place. The flowers are beautiful. Greetings.

    OdpowiedzUsuń
  21. To niezwykle miejsce! Rozumiem Twój zachwyt. Tam jest pięknie!

    OdpowiedzUsuń
  22. thhis is a VERY beautigul garden to visit. Love the use of the red brick and the many arches ussed in the garden. Beautifull laid out with gorgeous plantings.

    OdpowiedzUsuń
  23. Przepiękne są te ogrody i każdy z nich ma swój charakter, który mówi nam o danym kraju.

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marylko,
      masz rację. Ten ogród jest przepiękny.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  24. Piękna wycieczka po cudownym ogrodzie.Śliczne zdjęcia. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogród Państwa Kapiasów jest wyjątkowy, i ma wielu fanów.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  25. Cudne miejsce:) Nie dziwię się, ze lubisz tam powracać Łucjo:) Dobrego tygodnia!

    OdpowiedzUsuń
  26. Hi. A super cool garden. You have taken impressive photographs.

    Greetings.

    OdpowiedzUsuń
  27. Dear Lucja, so many beautiful plants, flowers and colours, wonderful images dear friend. Thank you for sharing.
    Love and hugs, Dianne
    xoxoxo. ❤️

    OdpowiedzUsuń
  28. Nie miałam pojęcia o istnieniu takiego cudnego ogrodu, koniecznie muszę się tam wybrać, jestem pod ogromnym wrażeniem...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno znać wszystkie ogrody w Polsce.
      Tutejsze tereny maja wiele do zaoferowania. W pobliżu zamek Pszczyński z pięknym parkiem, są też Promnice z zabytkowym pałacykiem mysliwskim.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  29. Zachwycający ogród,z wielką przyjemnością spacerowałam razem z Tobą.Ileż to pracy trzeba włożyć ,by cieszyć się tymi wspaniałymi widokami.
    Serdeczności zostawiam dla Ciebie Lusi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu,
      masz rację. ten ogród jest nie tylko ogromny ale i zachwycający.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  30. Maravilloso, me encanta. Besos.

    OdpowiedzUsuń
  31. Nie dziwię się że wracasz w to urocze miejsce:)))pięknie pokazane:))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu
      bardzo lubię ten ogród. Zmienia się w ciągu kilku dni. Zakwitają nowe kwiaty, pojawiają się ptaki...
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  32. What a glorious garden !!!!
    Thanks for sharing those pictures !
    Have a nice week !
    Anna

    OdpowiedzUsuń
  33. Cudowne kolory natury w ogrodach zaprojektowanych ręką człowieka. Fantastyczne zdjęcia Lusiu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojciec i Córka to wspaniali projektanci krajobrazu.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  34. Jak Ci ludzie muszą kochać te swoje ogrody, że wkładają w nie tyle pracy.
    Dzięki Ci Lusiu, dzięki Tobie mogę je oglądać :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. Państwo Kapiasowie kochają swoje ogrody; Stary i Nowy Ogród.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  35. Como alegran la vista esos hermosos jardines, con motivo de las vacaciones hoy los contemplo desde mi móvil, ahora me encuentro cerca del mar. Besos.

    OdpowiedzUsuń
  36. Es difícil escapar al encanto de las flores. Yo también, de vez en cuando, sucumbo al mismo.
    Un abrazo,

    OdpowiedzUsuń
  37. Łucjo ten ogród widzę u Ciebie już któryś raz z kolei, a patrząc na to cudo na Twoich zdjęciach, prawdopodobnie zawitam do Goczałkowic już w najbliższy weekend. To naprawdę bajkowe miejsce. Dziękuję za te estetyczne doznania.
    Pozdrawiam pięknie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mario
      oby pogoda dopisała bo nie najlepsze zapowiadają prognozy w Goczałkowicach i Pszczynie. Wierzę, że Wam się spodoba.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  38. Un jardín bien cuidado da mucho trabajo pero a la vez mucho placer, ya que la naturaleza es bien agradecida dándonos tanta belleza y variedad de especies.
    Un abrazo.

    OdpowiedzUsuń
  39. Os jardins são maravilhosos, fiquei admirando alguns minutos, encantada!
    Parabéns, Lucja, por compartilhar fotos tão magníficas. Um prazer navegar no teu blog, não canso de falar.
    Um beijo e ótima semana.

    OdpowiedzUsuń
  40. Robisz niesamowite zdjęcia! Ach, te wszystkie kwiaty... Wygląda to cudownie. Że też ktoś ma tych pasji w sobie, by o to wszystko dbać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właściciele tego ogrodu oddają mu całych siebie.
      To wielcy pasjonaci. Rośnie już kolejne pokolenie.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  41. Witaj Lusiu po przerwie! Jest to cudowne miejsce wprost bajkowe odwiedzilam ogrody dwa razy widoki niesamowite serdecznie pozdrawiam

    Przesyłam zachód słońca

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wandziu,
      cieszę się, ze wróciłaś bardzo dziękuję za piękny zachód słońca.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  42. Już kilkakrotnie w programie "Maja w ogrodzie" oglądałam ogród państwa Kapiasów. Gdybym nie mieszkała tak daleko, to na pewno też bym go co jakiś czas odwiedzała i podziwiała.
    Szkoda, że gdy bardzo dawno temu spędzałam urlop w Goczałkowicach, tego ogrodu jeszcze nie było, a przynajmniej o nim nie słyszałam.
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anno,
      takie ogrody zaczęły powstawać w ostatnim dwudziestoleciu.
      ten jest przepiekny.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  43. wow... kocham takie zdjęcia;
    też podziwiam ogrody angielskie ale niestety tylko w TV
    pozdrawiam Lusiu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Asiu,
      nie koniecznie trzeba jechać do Anglii by podziwiać ogrody angielskie.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  44. Lubię ogrody u Kapiasów, zdarza mi się tam jeździć wiosną, w tym roku chcę jechać na jesieni, jak czas pozwoli. Widzę, że w czerwcu też tam jest pięknie i też warto zobaczyć letnie kwiaty.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli rozpoznasz siebie na zdjęciach i nie chcesz być na tym blogu, proszę poinformuj mnie o tym.
Ja bardzo szybko usunę te zdjęcia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...