czwartek, 10 sierpnia 2023

Ziołowy Zakątek - Koryciny cz.I

 







Spójrz na drzewa, na ptaki, na chmury, gwiazdy...

a jeśli masz oczy, zobaczysz, że cała egzystencja jest pełna radości.

Wszystko jest czystym szczęściem.

Drzewa są szczęśliwe bez powodu;

 nie zostaną premierem ani prezydentem

i nie wzbogacą się - nawet nie mają konta bankowego!

Spójrz na kwiaty.

To niesamowite, jak szczęśliwe są kwiaty - i bez powodu.

(Osho)










Z pewnością już wiecie, że fascynuje mnie przyroda... Obcowanie z nią daje mi wewnętrzny spokój, harmonię, radość i przede wszystkim energię... Staram się czerpać z niej wszystko to co najlepsze, najpiękniejsze... Podziwiam piękno przyrody, jest w niej bowiem  harmonia, jakiej na próżno szukać w naszym życiu... Zachwyca mnie wygląd roślin, kwiatów i ziół... 

Dzisiaj pragnę Was zabrać do Korycin, miejscowości położonej w samym sercu najczystszego regionu Polski, Podlasia... To właśnie tam znajduje się Ziołowy Zakątek, miejsce spektakularne, miejsce stworzone z miłości do tego, co bliskie naturze...

Kilka lat temu Zakątek Ziołowy był prezentowany w programie Maja w Ogrodzie i Rok w ogrodzie... Zachwyciło mnie to miejsce... Wiedziałam, że i ja kiedyś dotrę do Korycin... To była tylko kwestia czasu...

W końcu dotarłam do Korycin i  spędziłam tu cały dzień... I chociaż jest tutaj baza noclegowa na 150 miejsc, to nie było żadnych szans na nocleg w tym magicznym miejscu...

W Ziołowym Zakątku jest wszystko co lubię: Podlaski Ogród Ziołowy, Agroturystyka, Skansen... Pobyt w takim miejscu to była  niezwykła okazja do spędzenia czasu na łonie natury i przeniesienie się do podlaskiej wsi z początku XX wieku... Każda chałupa jest tu  inna... Jedna piękniejsza od drugiej.. Te domy posiadają ozdoby i ornamenty, które wycinane są w deskach... Są też malowane kontrastującym względem ścian kolorem... Ozdoby i ornamenty są przybijane do drzwi, okien, ganków, naroży, okapów, szczytów... Te oryginalne, drewniane  budynki przeniesiono z różnych miejsc Podlasia, odwzorowując, tworzą niepowtarzalny klimat... Jakże ja lubię takie wiejskie chałupy tonące w zieloności... Wyglądają niezwykle urokliwie  z drewnianymi płotami, kwitnącym jaśminem, bodziszkami, różą pomarszczoną, żmijowcem zwyczajnym, białą dziką różą, makami, łubinami...

Właścicielem Zakątka Ziołowego jest dr. Mirosław Angielczyk, który w genach ma miłość do ziół... Już jako mały chłopiec zbierał wspólnie z babcią zioła z podlaskich łąk i to dzięki niej poznał tajniki roślin... Zbieranie ziół sprawiało mu niezwykłą radość i przyjemność... Jego babcia znała się na ziołach i miała prawdziwy dar przekazywania swojej wiedzy...

Pan dr. Mirosław Angielczyk ukończył technikum rolnicze, a następnie rolnictwo w SGGW w Warszawie, później obronił doktorat... Zakątek Ziołowy położony na około 20 ha... Cały kompleks utrzymany jest w stylu tradycyjnej, podlaskiej wsi i skupia:  drewniane domy,  zabudowania gospodarcze, karczmę, kościół, sklepik z darami natury, ekologiczny warzywnik, las, stawy, parkingi...











W Ziołowym Zakątku można pysznie zjeść w Karczmie... Z zup jest rosół oraz zupa pokrzywowa... Jako drugie danie szereg ziemniaczanych pyszności, pierogi, burger koryciński, gulasz wieprzowy i wiele innych rzeczy... Na deser pyszne ciasta i herbatki ziołowe... Są cudowne lody z różą lub rokitnikiem... Wybraliśmy rokitnik bo jeszcze takich nie jedliśmy...










Na terenie Ziołowego Zakątka jest też duże, ekologiczne gospodarstwo... Hodowane są kury, kaczki, indyki, króliki, owce, kozy... Te zwierzęta budzą zainteresowanie dzieciaków bo można oglądać je z bliska... Przechadzają się po całym terenie i nie zwracają uwagi na  zwiedzających...










Na terenie Ziołowego Zakątka znajduje się sklep Dary Natury... Można w nim kupić zioła, herbatki, soki, syropy, miody, napoje, naturalne mydła i wiele innych produktów...







Ziołowy Zakątek to miejsce unikatowe w skali Polski i warto tam pojechać... To doskonałe miejsce dla rodzin z dziećmi... Każdy tu znajdzie coś dla siebie... W Ziołowym Zakątku jest również pracownia ceramiczna, oferująca tradycyjne  wyroby rękodzielnicze oraz warsztaty... Co mnie tam zaskoczyło? mnóstwo samochodów na parkingu, jednak ludzi prawie nie widziałam, nie spotykałam, rozpływali się  w tym ogromnym terenie...

* Drewniany kościół w Ziołowym Zakątku - Koryciny część II *


Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze..

Życzę udanego, słonecznego weekendu...

Serdecznie wszystkich pozdrawiam...

33 komentarze:

  1. Wspaniałe to wygląda jestem pod wrażeniem niezwykłości tego miejsca.Szczerze to do tej pory znałam jedynie ser koryciński a tu tyle pyszności. Pozdrawiam serdecznie:)






    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lucynko! Ser pochodzi z miejscowości Korycin, a Zielony Zakątek to - Koryciny.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Przepiękne miejsce, aż żal że za daleko jak dla mnie. Bardzo lubię takie klimaty. Dziękuję Lusiu za wspaniałą fotorelację. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ wspaniałe miejsce, kocham takie klimaty, wywołują mój zachwyt i jakąś taką nostalgię. Zdjęcia oglądałam po kilka razy, bardzo dokładnie... coś cudownego <3
    Pozdrawiam serdecznie, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Con solo pasear por esa zona, ya se siente la felicidad. La casa deben ser representativas de las edificaciones de esa zona en concreto.
    Un abrazo

    OdpowiedzUsuń
  5. Gorgeous place to visit !
    Gorgeous pictures !!!
    Funny ducks ;)
    Have a nice weekend !
    Anna

    OdpowiedzUsuń
  6. Masz rację, to wspaniałe i urokliwe miejsce. Przyznam szczerze, że wcześniej o nim nie słyszałam. Chyba też nie jest zbytnio rozreklamowane. A szkoda. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  7. A wonderful visit to a very interesting place - and the food looks terrific too!

    OdpowiedzUsuń
  8. Agnieszka Bruchal11 sierpnia 2023 15:41

    Piękne, a wręcz zachwycające miejsce. Śliczne zdobienia okien. Mnie ogólnie bardzo podobają się te stare domy, mają w sobie duszę. I piece! Uwielbiam piece.
    Na pewno jest to klimatyczne miejsce.
    Kury i reszta zwierzątek nie robią na mnie wrażenia, ale ja się wychowywałam w takich klimatach 😄

    OdpowiedzUsuń
  9. Co za urocze miejsce. Moja kuzynka uwielbia takie klimaty, bardzo by się jej tam podobało :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo urocze miejsce o którym nie miałem zielonego pojęcia. Podoba mi się tam wszystko i te drewniane chałupy i pomysł na miejsce czyli taki odrębny świat pełen zapachów i zieleni. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. An incredibly beautiful place. Thanks for the wonderful post. Greetings.

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudowne miejsce, też bardzo lubię odwiedzać takie zakątki :).

    OdpowiedzUsuń
  13. Anne hagman-Niilola12 sierpnia 2023 14:18

    The old buildings are beautiful.

    OdpowiedzUsuń
  14. Rodzina testuje12 sierpnia 2023 14:19

    Ale klimatyczne miejsce! Szkoda, że tak daleko od nas, bo z chęcią bym się tam wybrała :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Thank you for the excellent article share with us.Please share some
    other topics.👇👇
    Duong:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Łucjo, pokazałaś urokliwe, klimatyczne miejsce - drewniane domy, zatopione w zieleni. Ponieważ takie miejsca bardzo lubię odwiedzać, to pewnie wcześniej czy później uda mi się tam dotrzeć...

    OdpowiedzUsuń
  17. Przepiękne miejsce, z ogromną chęcią bym je zwiedziła. Te ornamenty i te dekoracje w środku, to coś cudownego. Szkoda... dla mnie musiałaby to być wyprawa na drugi koniec Polski, ale jeśli ktoś nie ma daleko, to z pewnością warto odwiedzić takie cudowne miejsce. I piękne zdjęcia, jak zwykle :) Pozdrowienia serdeczne Ci przesyłam...

    OdpowiedzUsuń
  18. Czytałam o tym cudownym miejscu i moim marzeniem jest tam pojechać:)))dziękuję za wspaniałą fotorelację:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  19. i always told something similar to my boys...."i will never be rich or famous and no one will really remember that i was here. but they will remember i was here, hopefully with great joy and wonderful memories"!! i too love nature lucy, in the same way that you do, with the same thoughts and energy!! the food you share is always so glorious, i drool over mashed potatoes and that meal looks so good!! we are getting rain today, but i am enjoying the way it smells and how it washes everything clean!!

    your pictures are beautiful!!

    OdpowiedzUsuń
  20. Przepięknie tam jest. I wyobrażam sobie jak bardzo pachnąco.
    Serdeczności od Stokrotki

    OdpowiedzUsuń
  21. Such cosy houses❤️The cake looks delicious👍🥰I really like the Icons of Madonna and baby🙏❤️Thanx for sharing beauty🤩

    OdpowiedzUsuń
  22. Wspaniałe miejsce. Dobrze, że powstają takie zakątki, oazy spokoju, a nie tylko betonowo- kostkowane połacie!

    OdpowiedzUsuń
  23. Gracias por tan bonito reportaje como siempre. Me encantaría visitarlo. Abrazos Lucía.

    OdpowiedzUsuń
  24. Zjawiskowo urokliwy zakątek! Rzeczywiście te zdobienia są niezwykłe. Zielono-kwiatowy ogród z zatopionymi domami jest naprawdę relaksujący. Podziwiam ludzi z pasją, takich jak tamtejszy właściciel. Dzięki za namiary, kochana:)))

    OdpowiedzUsuń
  25. Witam!
    Coraz bardziej mam wrażenie, że znałyśmy się w poprzednim życiu i mieszkałyśmy w drewnianych chatach w otoczeniu przyrody. Ja byłam zielarką a Ty z pasją uprawiałaś przydomowy ogródek i sad. Między czasie zajmowałyśmy się rękodziełem.
    To miejsce chciałabym zobaczyć jeszcze w tym roku!!!
    Pozdrawiam Cię serdecznie!!! - Gośka N.

    OdpowiedzUsuń
  26. Rozmarzyłem się, Łucjo, nad tą Twoją fotorelacją... Gdyby nie to, że Ziołowy Zakątek żyje sobie tak pięknym życiem na drugim końcu Polski, to od razu bym rezerwował czas na spędzenie tam dłuższej chwili. Mało takich miejsc, a szkoda... Zaś kuchnia podlaska to same rarytasy, ciekawe czy będąc w Korycinie próbowałaś sera korycińskiego? Jeden z pyszniejszych polskich serów...
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Really useful article, very good post, i like this blog thanks to the author:)
    Doung:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Cudowne miejsce... Mam słabość do wiankow. Są piękne... U mnie na drzwiach wisi sobie i do następnego roku wianek z wszystkich ziół z naszego ogrodu, ma chronić nasz dom... Zioła bardzo lubię.owoce rokitnika są bardzo zdrowe.
    .. Mówi się na nie rosyjski ananas... Teście zbierają. Warto wprowadzić go do ogrodu. Dziękuję za te wycieczkę... Ach chciałoby się tam być. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  29. Byłam tam kilka lat temu. Bardzo miło wspominam.

    OdpowiedzUsuń
  30. Wiejskie chaty są przepiękne; w połączeniu z ziołami robią niesamowite wrażenie.
    Nie dziwię się, ze tak wiele ludzi spacerowało po Ziołowym Zakątku.
    Zachwyciły mnie też zwierzęta domowe, oswojone, przechadzające się po Zakątku.
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Magiczne miejsce. Muszę kiedyś odwiedzić ten zakątek.

    OdpowiedzUsuń
  32. Twoja pasja do przyrody jest naprawdę inspirująca. Twoje oddanie wobec piękna natury widać w każdym słowie opisu. To wspaniałe, że odnalazłeś takie magiczne miejsce jak Ziołowy Zakątek w Korycinie, gdzie możesz czerpać z natury pełnymi garściami. Opisujesz to tak obrazowo, że można poczuć się, jakby się tam było osobiście. Twoje uwielbienie dla podlaskiej wsi z początku XX wieku i drewnianych chałup dodaje tej historii autentycznego uroku. Sama lubię takie miejsca i chętnie bym je odwiedziła ;) Jestem pewna, że twoja wizyta w Zakątku Ziołowym była niezwykle wzbogacająca i pełna odkryć.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli rozpoznasz siebie na zdjęciach i nie chcesz być na tym blogu, proszę poinformuj mnie o tym.
Ja bardzo szybko usunę te zdjęcia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...