piątek, 23 czerwca 2017

Zamek Hohenschwangau





W niewielkiej, bawarskiej miejscowości Schwangau  w pobliżu krańca jeziora Alpsee  znajduje  się  zamek  Hohenschwangau  (niem. Schloss Hohenschwangau)...  Następca tronu późniejszy król Bawarii Maksymilian II Wittelsbach uwielbiał naturalne piękno regionu Allgäu... Lubił tutaj przebywać gdyż zachwycało go piękno Alp Bawarskich i szmaragdowa barwa tafli jeziora...  Podczas jednej z wędrówek  na niewielkim wzgórzu zauważył ruiny średniowiecznej twierdzy znanej pod nazwą Schwanstein... Postanowił je odbudować... W latach 1833 -1837 powstała letnia rezydencja  w stylu neogotyckim...  Przyjeżdżano tutaj na wakacje i polowania... Król Maksymilian II zamieszkał  w zamku wraz z żoną Marią i dziećmi: Ludwikiem i Ottonem... Przyszły król Bawarii Ludwik II spędził tutaj dzieciństwo i prawdopodobnie  już wtedy marzył o bardziej wymyślnym zamku...






Bardzo interesująca i piękna budowla zajmuje jeden z pobliskich szczytów...  Prowadzi  do niego kręta droga a potem dosyć strome schody... Swoją budową  przypomina mi kasztel w Szymbarku... Zamek sprawia wrażenie bezpiecznego i  masywnego...  Posiada  bardzo rozczłonkowaną bryłę, liczne wieżyczki, sterczyny... Fasadę wieńczy kamienny łabędź z rozpostartymi skrzydłami... Ten ptak jest  rodowym znakiem panów Schwangau... I z tego powodu wszechobecny jest jego motyw... 
Elewacja budowli utrzymana jest  w żółtym kolorze... To, jak wygląda zamek  jest zasługą jednego z dekoratorów,  scenografa teatralnego  Domenika Quaglio... 

Mijam jedną z bram, ozdobioną tarczami herbowymi Bawarii... Wnętrza zamkowe są bogato wyposażone... Jest m.in. pianino na którym prawdopodobnie grał  Ryszard Wagner... Domenik  Quaglio malując ściany komnat ukazał cykl  legend germańskich w tym  legendę o łabędzim rycerzu - Lohengrinie... We wnętrzu zamku podziwiałam ponad 90 malowideł ściennych przedstawiających historię Schwangau...






Przy zamku jest zabytkowy, nieduży ale  bardzo malowniczy ogród...  Moją uwagę przykuły niewielkie sadzawki,  harmonijne szpalery z bukszpanu, ukwiecone rabaty... Atrakcją ogrodu są niewielkie fontanny z figurami: łabędzia, myśliwego... Jest tutaj fontanna lwów, która bardzo przypomina tę z patio w Alhambrze w Grenadzie... W północnym murze znajduje się niezwykle piękna  studnia  z Madonną... Z kilku tarasów widokowych można podziwiać przepiękną panoramę Alp Bawarskich i zamek Neuschwanstein....






Korzystając z uroków pięknej pogody udałam się na relaksujący spacer  nad  Alpsee...  Jezioro którego głębokość to 62 metry położone jest wśród zalesionych szczytów górskich... Jest atrakcją  ze względu na zamki oraz  ptactwo wodne i dzikie łabędzie... Przysiadam na jednej z ławeczek... Robię sobie krótki postój by zjeść kanapki i wypić kawę z termosu... Zachwycam się wszystkimi kolorami zieleni, barwą jeziora, Alpami... Wdycham nieskazitelne czyste, rześkie powietrze, delektuję się ciszą i pięknymi widokami... Chciałam  te chwile na długo  zatrzymać w pamięci...






Bardzo dziękuję za komentarze i pozostawione komentarze...
Życzę miłego, słonecznego weekendu...
Serdecznie wszystkich pozdrawiam...


69 komentarzy:

  1. Zameczek jak z bajki! Aż chciałoby się w nim zamieszkać i cieszyć tymi cudownymi widokami! Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karolino ja jestem wprost zakochana w zamkach. A ich bardzo często romantyczne ruiny przyciągały mnie od zawsze. Trochę to dziwne ale nigdy nie marzyłam aby w takim zamku zamieszkać. Być może przerażają mnie ogromne komnaty, które skrywają straszne tajemnice i historie. A może obsesja wielkości i czasem wielkiego przepychu. A czasem intrygi, plotki, donosy i zdrady. Trudno mi teraz to wytłumaczyć. Niemniej, uwielbiam odwiedzać zamki, kasztele, dworki...
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Jeee. zabierz mnie tam. cudowne miejsce. mam słabość do zamków. bez względu na to jaki to zamek.
    no ok, może te za bardzo odrestaurowane i pachnące bardziej nowością niż historią - mnie przerażają.

    pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamek jest piękny a obecną formę otrzymał w latach 30 -tych XIX wieku. Od tamtego czasu tylko raz była przeprowadzana gruntowna renowacja. Teraz czeka na kolejną, która ma być rozłożona na lata i przeprowadzona aż zakończy się renowacja pobliskiego zamku Neuschwanstein. Trwa od 2012 i ma się zakończyć w 2019 roku i pochłonie ponad 25 mln euro. Hmm, jak to czasem wygląd obiektu może zmylić.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Hi Lucja-Maria! The castle is really beautiful. Great place. Have a nice weekend;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Yes. You're right, Anne.
      The castle is located in a picturesque place.
      Happy weekend:)

      Usuń
  4. Odnowiony zamek trochę wygląda, jak z klocków Lego, ale okolica urocza.
    Tę Twoją wyprawę będę polecać :-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odnowiony zamek? nic bardziej mylnego. On dopiero czeka na renowację.
      Owszem, okolica bardzo malownicza.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  5. Piękny zamek, wspaniałe fontanny, cudowna przyroda! Dziękuje Lusiu i pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamek chociaż niezbyt stary to wygląda bardzo malowniczo.
      Mnie się podoba. Jednego bardzo żałuję, że wewnątrz obiektów Ludwika II Bawarskiego nie można robić zdjęć. W naszym kraju też są takie obiekty m.in. w Łańcucie, Przeworsku, Wawelu... No cóż, szanuję decyzję ale troszkę trudno mi się z tym pogodzić.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  6. The castle, the landscapes, the lake ... enormous amount of beauty, which advises your visit.

    Kisses

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. You're right, Antonia. Castle, Alps, lake, scenery - it's a lot of beauty.
      Greetings.

      Usuń
  7. Ach co za ogrody:)))pięknie:)))a widoki zapierają dech:)))z wielką przyjemności pospacerowałam razem z Tobą:))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Reniu, że i Tobie podoba się zamek Hohenschwangau i tutejsze krajobrazy.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  8. Z zazdrością oglądam zdjęcia. Piękno przyrody a na jego tle zamki!
    Cudo!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak mi miło, że odwiedziłaś mój blog. Ewusiu, dla mnie bardzo ważne i cieszę się, że podoba się Tobie tutejsza przyroda i zamek Hohenschwangau.
      Serdecznie Cię pozdrawiam:)

      Usuń
    2. Wracam do życia blogowego. Było mi bardzo brak tego wszystkiego. Miałam zamiar w ogóle zrezygnować z blogowania. Czas w miejscu nie stoi, ale... póki dam radę, będę :)))
      Pa:)
      P.S. Ponieważ wgrała mi się ""10" dla firm", straciłam prawie wszystkie adresy! Praktycznie zero kontaktów. Zostało zaledwie kilka , dziś już nieaktualnych.

      Usuń
    3. Najważniejsze, że znowu jesteś. Rozumiem Cię doskonale. Pamiętasz kiedy byłam gnębiona przez trolle? Miałam zamiar zlikwidować blog. To dzięki Wam stałam się silna i tego nie zrobiłam. Nie poddawaj się tak łatwo. Masz wiele osób po swojej stronie. Pisz swoje posty bo tematów masz wiele.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
    4. Teraz już zostanę:)

      Usuń
  9. Wow. Awesome palace. Great scenery. Your photos are so amazing. Happy weekend.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you very much Matti. The scenery of this place is amazing.
      Greetings.

      Usuń
  10. Se ve maravilloso Lucia. Feliz noche de San Juan.

    OdpowiedzUsuń
  11. Lovely photos of beautiful place!
    Have a nice weekend.
    Greetings.

    OdpowiedzUsuń
  12. such a special castle...so many beautiful details!! lovely swans, i find them to be elegant!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Swans are beautiful birds. They are a symbol of this castle.
      Debbie, thank you very much for your visit and comment.
      Greetings.

      Usuń
  13. Bardzo urokliwe miejsce :)
    Nie wiem jak to robisz, że uda Ci się zrobić zdjęcia bez ludzi :D
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm, kilka razy otrzymałam komentarze, że moje zdjęcia są martwe bo brakuje na nich ludzi. Może akurat w tym poście ich nie ma ale na blogu jest sporo zdjęć z ludźmi.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  14. Kolejne niezwykłe miejsce pokazujesz. Zamek okazały, jest uroczo, ogrody piękne. Kiedy oglądam takie miejsca, zawsze zastanawiam się, jak wielkie rzesze ludzi musiały pracować na to, by ktoś tam kiedyś zamieszkał, a potem po latach inni podziwiali takie perełki. Każdy zamek ma swoje tajemnice, ból i trud innych ludzi... A z drugiej strony niczego by nie było... Mam podobnie, kiedy podziwiam niezwykłe świątynie... To temat rzeka...
    Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu
      masz rację, że to temat rzeka. Ja też kocham odwiedzać świątynie, szczególnie romańskie i gotyckie. Te drugie szczególnie bo gotyk kochał detale... Te najpiękniejsze oglądałam we Francji i Anglii ich wieże są niczym las...
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  15. Chyba też się zakocham w tym miejscu :). Krajobrazy są absolutnie cudowne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdjęcia nigdy w pełni nie ukażą piękna i klimatu tego miejsca.
      To trzeba koniecznie zobaczyć i zanurzyć się całym sobą w bawarskim landzie.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  16. Myślę, że widok na jezioro jest największą atrakcją tego miejsca. Chociaż zakątki, takie jak ten z fontanną z łabędziem otoczoną bukszpanem, też mają swój urok :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Własnie na tym polega urok Schwangau, że jest tutaj wiele atrakcji:
      * Zamek Hohenschwangau,
      * Zamek Neuschwanstein,
      * Kolejka linowa na Tegelberg,
      * Jezioro Alpsee,
      * Muzeum Królów Bawarskich, które przedstawia wiele wieków historii dynastii
      Wittelsbachów. Zgromadzono tutaj wspaniałe skarby tego rodu.
      * niezliczona ilość górskich szlaków.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
    2. Może kiedyś tam trafię i zobaczę te urokliwe miejsca :)

      Usuń
  17. Imponujące miejsce, zaczarowany świat, bajkowe widoki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu,
      w Bawarii na każdym kroku coś zachwyca i robię się smutna kiedy muszę stąd wyjeżdżać.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  18. Faktycznie gdy zobaczyłam pierwsze zdjęcie, pomyślałam Kasztel w Szymbarku. Tylko, że tamten od tego zamku jest dużo mniejszy, ale widoki są obłędne.
    Pozdrawiam:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też miałam takie skojarzenia tylko elewacje mają inne kolory i kasztel jest dużo, dużo mniejszy ale bardzo piękny. A widoki faktycznie są obłędne bo bawarskie Alpy znane są z zachwycających krajobrazów.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  19. So fantastic pictures from my home - thank my dear!
    Enjoy the weekend
    God bless you
    Hug Crissi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I know dear Crissi that Bavaria is your beloved homeland.
      I am also enchanted by this Land. I'm glad to visit him.
      Blessed weekend:)

      Usuń
  20. Ihastuttava linna kaunis maisema suihku lähteineen ja patsaineen kiitos terveisiin :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Niezwykłe miejsce. Trudno nie kochać takiej krainy.
    Forma faktycznie podobna do kasztelu w Szymbarku (nie jest to zresztą projekt unikatowy) u nas powstał dla ochrony pzez beskidnikami, ciekawe czy w Bawarii też mieli (a niby czemu mkeć by nie mieli?) podobnych zbójeckich (zbójecko/romantycznych) historii?
    Na pewno kilkudniowy trekking między schroniskami zamkami i szczytami był by dla mnie kwintesencją przygody.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie tylko dla Ciebie ale i dla "Waszej Trójki" byłoby to spełnienie przygody. Już Was widzę jak wędruje po tutejszych szlakach, upajacie się pięknem przyrody, odwiedzacie zamki, kościoły, klasztory podziwiacie malowane domy w miasteczkach...
      A gdzie nie było w tamtych czasach rozbójników? Panowie Schwangau nie byli aniołkami, mieli sporo na swoim sumieniu być może z tego powodu wymarł ich ród?
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  22. piękne miejsce i uroczy zamek. Jest wspaniale wkomponowany w otaczający go krajobraz
    Pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O jejku, minęło tyle czasu, od naszego ostatniego, wirtualnego spotkania.
      Cieszę się, że dałeś znać,. A co do zamku? faktycznie jest uroczy i fantastycznie wkomponowany w alpejski krajobraz.
      Pozdrawiam:).

      Usuń
  23. Szczerze podziwiam wasze wyjazdy i miejsca które odwiedzacie.Razem z Wami oglądam te miejsca na twoim blogu Lusiu i cały czas nie mogę znalezć słow dla piękna twoich postów .Zdjęcia przepiękne ukazuja świat jak z bajki.Czy zdrowie juz w porządku?.Napisałam do Ciebie kilka słów ale,ciebie nie było. U mnie jak na razie jest okey ale jak długo nie mam pojęcia.Tego nikt nie wie.Pozdrawiam serdecznie moja droga/Halina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Halinko,
      bardzo dziękuję za miłe słowa. Jednak mimo wszystko przeceniasz mnie, ponieważ są
      to tylko zakątki Europy. Cieszę się, że u Ciebie w obecnej chwili jest wszystko w porządku. Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  24. Thanks for the tour !
    Have a nice weekend !
    Anna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you very much for your visit and comment.
      Happy weekend:)

      Usuń
  25. Beautiful place. Your photos are superb. Happy weekend.

    OdpowiedzUsuń
  26. To nie zamek, tylko zamczysko :) Widoki wspaniałe, mozna się tam bardzo zrelaksować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu, każdy kto lubi wędrować może się tutaj doskonale zrelaksować. Owszem, to jest duży zamek ale nie należy do tych największych.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  27. Kolejny ładny zamek Ludwika Bawarskiego. Właśnie te pięknie urządzone wnętrza przyciągają tysiące odwiedzających. Trafiłaś tam w ładny, pogodny dzień, ja nie miałem takiego szczęścia. Ale i tak miło wspominam oba zamki w tej dolinie.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tym razem dzień był piękny i pogodny. Jak to w górach pogoda często płata file.
      Oj, wiem coś na ten temat. Nie jeden raz dopadła nas kurtyna deszczu, przemokliśmy od głowy po stopy.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  28. U Ciebie jak zawsze jest miło i interesująco.
    Bardzo spodobały mi się fontanny, zwłaszcza ta pierwsza :)
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam w swoim archiwum mnóstwo fontann, wodotrysków. Zwykle ze swoich wojaży przywożę ich zdjęcia. teraz przyszło mi na myśl, że powinnam poświecić im jakiś post.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  29. Nigdy nie byłam w Alpach. Poznaję uroki tego rejonu Europy dzięki Tobie. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Injo,
      odpowiem Ci moim ulubionym wierszem Jerzego Harasymowicza:

      "W górach jest wszystko co kocham, wszystkie wiersze są w bukach. Zawsze kiedy tam wracam biorą mnie klony za wnuka. Zawsze kiedy tam wracam siedzę na ławce z księżycem. I szumią brzóz kropidła. Dalekie miasta są niczem."
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  30. Muszę znowu się powtórzyć - fotki są prześliczne. Uwielbiam oglądać zamki i dziękuję Ci za cudną wycieczkę.

    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marylko,
      jak wiesz zamki na moim blogu pojawiają się dosyć często bo poznawanie i odwiedzanie historycznych budowli to moja ogromna pasja.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  31. Pierwszy raz tu jestem i kłaniam się nisko za wspaniały kunszt fotograficzny,a równocześnie podziwiam te krajobrazy..
    Jak by powiedział pewien prezes:"pierwszy sort"lub"najwyższa półka". Tylko to,o czym myślał,to lipa,a tu-fakt!--Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię Waszku!

      Jak by powiedział pewien prezes: ja jestem ten "drugi sort". Jest mi niezmiernie miło czytać te słowa, i cieszę się, że odwiedziłeś mój blog. A co do zdjęć? to typowa amatorszczyzna. A krajobrazy jakie stworzyła natura, przecudne.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  32. Piękny zamek i takie urokliwe miejsce. Bawaria jest piękna. Pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń
  33. a na tem zamek nie zawitalismy :) moze kiedys :)

    OdpowiedzUsuń
  34. As suas fotos com flores são maravilhosas. O local tem uma vegetação muito saudável, são imagens preciosas.

    OdpowiedzUsuń
  35. Zwiedzanie zamków rozbudza moją wyobraźnię ( która i bez rozbudzania jest w świetnej kondycji hi hi hi ) i zawsze sobie wyobrażam ówczesną rzeczywistość... Niemcy mają się czym pochwalić jeśli chodzi o zamki, nawet marzy mi się taki urlop szlakiem tych najpiękniejszych... Twoje "zamkowe" posty posłużą mi wtedy za przewodnika. Radosnego dnia :).

    OdpowiedzUsuń
  36. Zamek jest piękny, a otaczająca go natura niesamowita. Oglądając Twoje zdjęcia nabieram coraz większej ochoty, aby odbyć podróż do Bawarii. Jest tam cudownie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli rozpoznasz siebie na zdjęciach i nie chcesz być na tym blogu, proszę poinformuj mnie o tym.
Ja bardzo szybko usunę te zdjęcia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...