piątek, 21 kwietnia 2017

Malownicza Zatoka Vathi






Kto nie ma doświadczenia, wie mało,
a ten, kto podróżował, wzbogacił swą roztropność.
Wiele widziałem  w moich podróżach
i więcej wiem, niż wypowiedzieć potrafię.
(Syr. 34,11)






Oczywiście, w czasie podróży nie samym zwiedzaniem  żyje człowiek... Postanowiliśmy zrobić sobie dwa dni przyjemnego leniuchowania... Zatrzymujemy się w Lakonii pobliżu Gythion, w wiosce Vathy...Ta urocza niewielka miejscowość położona jest nad Zatoką Vathi na Peloponezie...

Lakonia bajkowa kraina na terenie której są  piękne ale i wymagające góry, suche doliny i wspaniała przyroda... Mam wrażenie, że jest to dziewiczy region... Jest maj... Jeszcze nie zaczął się letni sezon turystyczny.... Hotele  pozamykane  na cztery spusty... Cudowne miejsce... Zero turystów, spokój, plaża, cieplutki zefirek, pocztówkowe niebo, czyste powietrze,  cisza... Po jednej stronie zatoki są góry,  po drugiej zjawiskowe morze i rafa... Woda płytka i bardzo ciepła... Przecudowne krajobrazy, wspaniała roślinność i prawdopodobnie trochę dalej od brzegu na głębszych wodach, pojawiające się delfiny... Przypuszczalnie, przy odrobinie szczęścia można je zobaczyć... Nie nastawiałam się na ich widok ponieważ widziałam kilka razy te piękne zwierzęta, więc udało mi się nimi nacieszyć...






Jak już wspominałam, jest to górzysta kraina, z najwyższym szczytem Tajget, o wysokości 2407 m n.p.m. ... Prawdziwym bogactwem Peloponezu są przepiękne, naturalne krajobrazy... Linia brzegowa Lakonii jest mocno poszarpana... Występują tutaj półwyspy Mani i Lakoński... Lakonia jest jednym z niewielu regionów,  w którym przyroda jest   w nienaruszonym stanie... Naturalne piękno jest  tutaj na wyciągnięcie ręki...






W maju Grecja wygląda fascynująco... Cudownie wyglądają gaje pomarańczowe... Na drzewach i pod nimi jest mnóstwo dojrzałych, soczystych pomarańczy... Zaskoczyły mnie jednocześnie zielone owoce i  kwiaty, które przepajają powietrze swym słodkim, upojnym, intensywnym, właściwie to trochę ponętnym  zapachem, nieco podobnym do jaśminu nagrzanego słońcem...

Mogłabym godzinami spacerować między tymi  drzewami bo ten zapach ma silne właściwości antydepresyjne... Tak, tak... To naturalne remedium na stres... Pierwsze uprawy pomarańczy w Indiach  datowane są na 7 tysięcy lat temu... W Chinach uprawiano je  2,5 tys. lat temu i to właśnie stamtąd dotarły do Europy, do krajów śródziemnomorskich...






Bogactwo greckiej flory jest niezwykłe... Nie umiałam przejść obojętnie obok barwnych kobierców pięknych kwiatów a szczególnie, czerwonych maków... Greckie kwiaty mają inny odcień czerwieni... Dla mnie ciekawostką były żółte maki...  Drzewa uginały się od żółtych owoców nieśplika japońskiego, dorodnych owoców morwy, mandarynek, pomarańczy i cytryn... W tym czasie na gałęziach  widać niedojrzałe figi, pistacje, pigwy, morele, brzoskwinie...  Gdy tak spacerowałam, miałam wrażenie, że znalazłam się w bezkresnym ogrodzie skalnym, z rześkim powietrzem przesyconym różnorodnymi zapachami ziół w tym; rozmarynu,  tymianku, szałwii, cząbru, mięty...






Zaraz po śniadaniu, zaopatrzeni w kawę, wodę, kanapki  i oczywiście w pomarańcze ruszaliśmy na wielokilometrowe spacery wśród gajów pomarańczowych, oliwnych i lasów sosnowych ... Cały czas  roznosił się intensywny zapach kwitnących roślin... Zauroczona przepiękną scenerią i  kwiatami zatrzymywałam się co chwilę by zrobić zdjęcia...  Kiedyś przyjdzie taki czas, że przedstawię trasy naszych wędrówek... Czas biegł nieubłaganie... 

Trochę utrudzeni, wracaliśmy godzinę przed obiadokolacją aby zdążyć na rozluźniająca  kąpiel w ciepłym morzu... Nie ma lepszego sposobu na relaks po męczącym dniu niż taka kąpiel...  Potem szybki prysznic i zgłodniali pędziliśmy na kolację...







Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze...
Życzę miłego, ciepłego weekendu...
Serdecznie wszystkich pozdrawiam...






90 komentarzy:

  1. prześliczne miejsce. <3 bardzo podobne do Chorwacji, początkowo myślałam, że to nawet ona, ale nie - jednak Grecja. :) coraz bardziej mnie tam zaczyna ciągnąć. ;))
    pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też ciągnie w tamtym kierunku. Bardzo lubię ten kraj.
      Ma tak wiele do zaoferowania. Krajobrazy Chorwacji i Grecji są troszkę do siebie podobne.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Wow. Great photos. Oh, when the citrus trees grow in Finland too. And make fruits.

    Happy Friday night.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I also dream that the citrus grow in my country.
      They grow but in greenhouses.
      Greetings.

      Usuń
  3. Hi. Much great looking. Lovely dog puppies. Fresh fruits are a delicacy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. In Greece there are many homeless dogs and cats.
      The climate of this country makes the oranges and tangerines grow.
      Greetings.

      Usuń
  4. Hello dear LUCIA!
    Stunning photos, you have delighted my eye and soul with these wonderful, thank you LUCIA!
    Happy weekend I wish you, my dear!
    I kiss you, hug and thank you for visiting!

    OdpowiedzUsuń
  5. Klimatyczne miejsce. Prawie jak biblijny Raj... Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grecja jest krajem bardzo klimatycznym i na dodatek bardzo pięknym.
      Ma coś z Edenu. Owszem.
      Całuję i pozdrawiam:)

      Usuń
  6. Z wielką przyjemnością oglądnęłam wszystkie zdjecia. Piekne aż dech zapiera. Maki, cytrusy i psiaki -cudne -:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Małgorzato.
      Dziękuję również za odwiedziny.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  7. Łucjo ależ się rozmarzyłam parząc na Twoje cudowne zdjęcia i greckie opowieści.
    Rzeczywiście niezwykle piękne miejsce. Ja podobnie jak Ty, nie umiałabym się również oprzeć pokusie fotografowania wszystkiego wokół.
    Ja już chcę wakacji:)
    Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój Eryk śmieje się, że zachowuję się jak paparazzi. To jest ogromna przesada ponieważ nigdy nie poluje na ludzi ale faktycznie robię sporo zdjęć. Oczywiście nigdy ich nie wykorzystuję do swoich postów ponieważ musiałabym publikować po 3 posty dziennie jak to poniektórzy czynią. Ja też już marzę o wakacjach, chociaż nie mam sprecyzowanych planów.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  8. Cudo, co za kwiaty i owoce...
    Jak ja lubię taki klimat ech,że też nie u nas..
    Mam nadzieję ,że te pieski nie były bezdomne...
    Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysiu
      na każdym kroku spotkasz bezdomne psiaki.
      Pod naszym balkonem czekało na nasz powrót ze spaceru dużo takich maleńkich, słodkich psiaków. One wiedziały, że dostaną sporo pożywienia. Nasz pobyt powoli się kończył a jedzenia mieliśmy jeszcze sporo więc bylibyśmy nie w porządku gdybyśmy się z maluszkami nie podzielili.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  9. Rozmarzyłam się ,nawet ostatnio mówiłam do mojego M że do Grecji mnie ciągnie...
    Przepiękne zdjęcia,kuszące widoki,nic tylko chwilo trwaj...
    Pozdrawiam cieplutko Lusi i dziękuję za ten wpis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu
      warto wybrać się do Grecji. Z Warszawy masz świetne połączenia na kontynent na wyspy.
      Korzystaj i relaksuj się w tym pieknym kraju.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  10. U Ciebie Lusiu zawsze mogę się zrelaksować. Koham Grecję!!! To trochę dziwne, bo jestem chłodnolubna, ale kocham ją za kolory, zapachy, rośliny, owoce (uwielbiam morwy!), za kamienne budynki i uliczki, kolory morza, za wyspy, za starożytność, po prostu za wszystko!!! Dziękuję Lusiu i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu
      ja też kocham Grecję za to wszystko i jeszcze za ciepełko.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  11. Encantada! Senti o perfume das laranjas do lado de cá, mesmo com toda a distância!
    Muitas flores temos aqui no Brasil. Outras flores, não temos.
    A cor do mar é maravilhosa.
    A terceira foto é bela e poética.
    Gostei da fotos com as oliveiras, mas todas as fotos são belas.
    E fico imaginando a gastronomia local, simples e maravilhosa!
    Um beijo Lucja-Maria desde o Brasil!

    OdpowiedzUsuń
  12. Kraina szczęśliwości i wakacyjnych marzeń! Wspaniałe zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Inko,
      wcześniej byłam w Grecji w porze wakacyjnej.
      Muszę stwierdzić, że jest zbyt tłoczno.
      Upały mi nie przeszkadzają bo je bardzo lubię.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  13. Wspaniałe zdjęcia! Taktam cudownie kolorowo! Kwiaty, owoce i pieski, przeurocze:) Piekne miejsce na naszej PLANECIE!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grecja majową porą jest zjawiskowa, pachnąca, ciepła i pyszna.
      Och, piesków bezdomnych tam są całe chmary.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  14. Łucjo, w taką wiosenno-zimową porę wycieczka do słonecznej, majowej Grecji to cudowne przeżycie. Oczywiście, zdjęcia doskonale obrazuję Twój komentarz.Jedno zwróciło moją uwagę : w kwiatku zielony , duży żuk, a na krawędzi mniejszy żuczek-liliputek. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tomaszu!
      Wyobraź sobie, że wcześniej nie zauważyłam żuczka - liliputka.
      Uważam, że pomysł z majowym wyjazdem do Grecji to był strzał w "dziesiątkę".
      Podziwiałam niezliczone ilości kwiatów, jadłam mnóstwo lepkich od słodkości mandarynek, pomarańczy. To były owoce zerwane prosto z drzewa więc nie skażone chemią. Zażywałam cudownych morskich kąpieli. Chwilami miałam wrażenie, że znajduję się w Edenie.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  15. How refreshing to take a short break in such a beautiful, natural place. I'm sure the sunshine and relaxation was very good for you.
    I see some Australian native plants among the others :)
    Happy days Lucia.
    Betty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hello dear Betty.
      I guess Australia is also growing in azaleas.
      Happy days.

      Usuń
    2. Yes, we do grow Azaleas here, but the native plants are No.8 Callistamon and No.10 Grevillea.

      Usuń
  16. Urokliwy zakątek świata!
    Łucjo, czy mogę zainspirować się trzecim zdjęciem podczas malowania obrazu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu
      oczywiście, że możesz. Będę szczęśliwa. Właściwie nie powinnaś nawet o to pytać.
      U mnie na blogu nie ma żadnych zakazów. Muszę Ci zdradzić, że kilka razy w spotkałam swoje zdjęcia w muzycznych filmikach na youtube. I powiem Ci, że miło mnie połaskotało.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
    2. Dziękuję. Ja też nie robię żadnych zakazów. Jeśli się coś komuś spodoba, niech skorzysta, człowiek powinien być szczęśliwy, gdy dzieli się pięknem z innymi. Dziś zrobię pierwsze malowanie, czyli jak ja to nazywam, barwne plamy.

      Usuń
    3. Och Basiu,
      pięknie to napisałaś. Bardzo chętnie się dzielę, jeżeli się tylko komuś coś spodoba.
      Całuję i serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  17. Oi miten upeat maisemat kauniita värikkäitä kukkia ihanat hedelmät Kaunis vuoristo kaupunki
    Paljon kiitoksia jakamisesta ilo katsella näita ihania kuvia. Hyvää viikonloppua!

    OdpowiedzUsuń
  18. Wspaniałe widoki i rośliny...aż zatęskniłam za Grecję w maju :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy takiej pogodzie jak obecnie bardzo tęsknię za klimatem Grecji, pomarańczami i ciepełkiem. Powiesz, że u nas nie brakuje żadnych cytrusów. Owszem, ale te owoce mają całkowicie inny smak. A po zjedzeniu jednej pomarańczy ręce są tak lepkie jakbyś zamoczyła w miodzie.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  19. Jaki piękny jest świat i jak krótkie nasze zycie. Chciałoby się zobaczyć te wszystkie cuda,wspaniałości przyrody i dzieła rak człowieka. Niestety,dany nam czas jest jak mgnienie. Piękne zdjęcia! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już się rozmarzyłam... Och, chciałoby się zobaczyć chociaż namiastkę cudów przyrody,świata.
      Niestety, czas tak szybko ucieka.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  20. Co za cudowne miejsce nam pokazałaś. Piękne polne kwiaty i ten żuczek co czegoś w kwiatkach szuka, A ten ogrom owoców cytrusowych (chyba na każdym kroku?). I ta woda i to niebo - jest pięknie. Faktycznie, istna oaza do wypoczynku.

    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. gaje pomarańczowe ciągną się kilometrami. W każdym wiejskim ogrodzie rosną drzewka pomarańczowe, cytrusowe, oliwkowe. W każdej chwili możesz wejść do ogródka i przez cały rok zrywać soczyste owoce.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
    2. A u nas pomarańcze tylko w sklepach masz i zapewne to nie jest to, co owoc zerwany prosto z drzewa. U nas za to królują jabłka. Zresztą każdy klimat ma swoje delicje. Na pewno jakbym tam mieszkała tęskniłabym za jabłkami,bo to tak jak z tymi zakazanymi owocami :)

      Usuń
  21. Oh that bougainvillea and citrus trees! A wonderful photo tour, I enjoyed very much. So far I have visited only Rhodes, more of Andalusia Spain... Happy weekend Lucia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Riitta,
      You visited Rhodes, Andalusia so you already know the flavors of the South.
      Greetings.

      Usuń
  22. Urodę miejsca potwierdzam, ta "nienaruszoność" przyrody jest nieco mylna, Grecy po prostu nie mają tu żadnego przemysłu, a infrastruktura ogranicza się do miejscowości turystycznych, więc cała reszta wygląda na dziewiczą, choć co i rusz napotyka się ślady działalności człowieka... inna sprawa że te sprzed 3 tysięcy lat nie kolą w oczy ;)

    Kolejna kwestia to egzotyka, my "ludzie północy" zachwycamy się np opuncjami, a dla nich to coś na pograniczu naszych... pokrzyw ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt, zachwycamy się opuncjami, które często tam mają zastosowanie jako żywopłot.
      Podziwiamy je w naszych Ogrodach Botanicznych, chuchamy na nie w domu by pięknie rosły a im potrzeba tylko suchego, ciepłego klimatu. Uwielbiam wysokie temperatury. Kocham słońce, upał tak jakbym była Greczynką. Na szczęście mam inny temperament. Jakoś dziwnie reagowałam gdy w niemal każdym sklepie były pomarańcze z Hiszpanii. Na plantacjach tony wspaniałych owoców leżało pod drzewami i nikt ich nie zbierał. W wielu gajach trawa rosła po pas widać było czubki drzew na których wisiały soczyste owoce. Jak nam mówiono, zbiór był nieopłacalny. Podobnie było z oliwkami. Na wielu drzewach były zasuszone, ubiegłoroczne oliwki.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  23. Tytuł mówi sam za siebie:))to faktycznie malownicze miejsce:)))zachwycające kolory i ten błękit....piękna relacja:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grecja to malowniczy, zachwycający kraj.
      Jestem nim urzeczona.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  24. What a pleasure to watch your photos, Lucja when snow is falling outside the window. April? No! Winter again. Love these fruit, flowers, sea. I didn't know that orange fragrance is anti-depressant. Therefore Greeks are very quiet and peaceful.
    Happy Earth day!

    OdpowiedzUsuń
  25. Wspaniała fotorelacja Łucjo! Urocze miejsce!
    Pozdrawiam serdecznie!:)

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
  26. Pięknie tam jest. Rozmarzyłam się patrząc na te cudne krajobrazy.
    Pozdrawiam:)*

    OdpowiedzUsuń
  27. Great pictures !!!!
    Have a cosy weekend !
    Anna

    OdpowiedzUsuń
  28. How wonderful place. Great flowers and fruit trees! It would be great if the courtyard had a lemon tree ;-) Greetings

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oh, Anne.
      I also have a dream in my garden grow orange tree.
      Greetings.

      Usuń
  29. Wspaniałe widoki.
    Kolory, kolory, kolory ciepła, którego u nas doczekać się nie można.
    Pozdrawiam Łucjo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie mogę doczekać się ciepła. Cały czas jest zimno i deszczowo.
      Mam nadzieję, że w końcu nadejdzie prawdziwa ciepła wiosna.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  30. Todas son fotos preciosas, pero las de esos escarabajos libando en las flores resultan impactantes.
    Un abrazo,

    OdpowiedzUsuń
  31. Jak tam cudnie Łucjo! Wracam do zdjęć, spragniona ciepła i kolorów.. Wiesz, że żółte maki rosną również za Kołem Podbiegunowym?:) Również zdziwił mnie ich kolor tam.. Dobrej niedzieli!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten post Aniu jest dla spragnionych ciepła i kolorów. Nie miałam pojęcia, że za Kołem Biegunowym rosną żółte maki.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  32. Gorgeous shots of the flowers. What a delightful place!

    OdpowiedzUsuń
  33. Jak w bajce. Gratuluję pięknej fotorelacji.

    OdpowiedzUsuń
  34. Ottimo reportage! Sono stato più volte in Grecia, ma questo posto non lo conoscevo, grazie per averlo mostrato.
    Felice domenica, un abbraccio
    enrico

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciao Enrico!
      Dove ero, dove i turisti raramente vanno.
      Baci e salutare:)

      Usuń
  35. Lakonicznie napiszę, że krajobraz prześliczny, a patrząc na gaje pomarańczowe, nawet przez ekran monitora czuje się ich zapach.
    Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anno,
      faktycznie powietrze było przepojone zapachami pomarańczy.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  36. Wspaniałe, urocze miejsce; zapewne zdjęcia nie oddają tego piękna.
    Śliczne kwiaty, które lubię u Ciebie oglądać, woda, morze, plaże :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anno, zawsze powtarzam,że moje zdjęcia nigdy nie oddają piękna prezentowanych miejsc.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  37. Good views of the coast and its countryside. Traveling is enriching.

    Kisses

    OdpowiedzUsuń
  38. Jestem bardzo poruszona,tym ,że moje zycie nie tak miało wygladac jak wygląda.Od najmlodszych lat czytałam wszystkieksiażki podroznicze i prenumerowałam gazety podróżnicze.Nie byłam dostatecznie uprata w swoich marzeniach i za słaba i fizycznie i psychicznie do wyruszenia w dalekie podróże.Potem kiedy juz mozna było spokojnie wyjeżdzac dbałam o moje dzieci aby one mogły zwiedzać.świat.Dla wszystkich nie wystarczało czasu a ni srodków.Coś za cos.Moje marzenia pozostały tylko marzeniami.I teraz kiedy wchodzę na twoje strony jest mi bardzo smutno bo widzę ile mnie ciekawego życia ominęło.Nie piszę tez pod każdym twoim wpisem peanów pochwalnych.Po prostu nie daję rady .Zwykłe ludzkie uczucie mnie dreczy.Lusiu kochanie ty mi pomagasz żyć.Kiedy czytam twoje posty i oglądam cudowne zdjecia przenoszę się w inny swiat i Już znowu wracam do życia.Pisz zwiedzaj i poki mi sił starczy bede tam w tych wszystkich miejscach razem z Tobą......Pozdrawiam serdecznie Halina Czy Ty wiesz ,że to już szesć lat temu pierwszy raz do siebie napisalysmy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Halinko
      tak się cieszę, że dałaś znać o sobie. Bardzo długo Cię nie było.
      Nie miałam pojęcia, że to już sześć lat trwa nasza znajomość.
      Całuję i serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  39. Lusiu dziekuje za malownicza wycieczke milo spedziłam czas na ogladaniu cudownych zdjec serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wandziu
      cieszę się z Twoich odwiedzin.
      Długo Cię nie było. Mam nadzieję, ze wracasz do blogowania.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  40. Chciałabym mieć w swoim ogrodzie takie pomarańczowe drzewko albo ogromny krzew opuncji... ot, takie nierealne marzenie. To przepiękny zakątek świata, ogromne szczęście dla każdego kto może zobaczyć go na własne oczy. Dziękuję za wspaniałą wycieczkę.
    Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielu z nas marzy by w jego ogrodzie rosło drzewko pomarańczowe albo takie ogromne opuncje. Niestety, nasz klimat na to nie pozwala. Ewusiu, chociaż przez chwilę pomarzmy sobie. W ogrodzie rośnie okazałe drzewko pomarańczowe a na nim jest mnóstwo soczystych owoców, idziemy sobie zerwać kiedy o tym sobie zamarzymy.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  41. Przepiękne zdjęcia, co najmniej na kilka postów! Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  42. Nie przypuszczałem, że maj może być tak piękny. Tym postem pokrzepiasz moje zwątpienie, czy tegoroczny wyjazd na weekend majowy ma w ogóle sens. Spacery w deszczu, przy temperaturze poniżej 10°C to żadna przyjemność. Chyba trzeba zacząć dużo dalej planować nasze wyjazdy. Ci innego Twoja majówka. Pełny relaks, cudowny kontakt z przyrodą, niezwykłe barwy i na dodatek ciepłe morze do dyspozycji. I jeszcze piszesz, że tam w tym czasie nie ma tam ludzi, jest pusto i spokojnie. Toż to prawie raj na ziemi.
    Dziękuję Ci za te piękną relacje i pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Es maravilloso, me encanta. Besos.

    OdpowiedzUsuń
  44. Bajkowy świat, cicho, spokojnie i ta przepiękna przyroda wokół :-)

    OdpowiedzUsuń
  45. Moja ulubiona Grecja... Cudowne miejsca, przepiękne artystyczne zdjęcia.
    Mąż zabiera mnie na majowy weekend do Grecji. Obawiam się, czy dam radę...
    Nie jestem jeszcze gotowa na takie wyprawy...
    Pozdrawiam Cię ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  46. ZIELONE NA ŻÓŁTYM - ZACHWYCAJĄCE !

    OdpowiedzUsuń
  47. nigdy nie widziałam delfinów na żywo :) nawet w zoo :P

    OdpowiedzUsuń
  48. Jakie cudowne miejsce,ta roślinność i te krajobrazy.Spacer wśród drzew pomarańczy to musi być coś niesamowitego.Piękne zdjęcia. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  49. Ach, jak przyjemnie. Cudowne widoki.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli rozpoznasz siebie na zdjęciach i nie chcesz być na tym blogu, proszę poinformuj mnie o tym.
Ja bardzo szybko usunę te zdjęcia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...