wtorek, 30 czerwca 2015

Czas lawendy, hortensji i urlopu...









W roziskrzone oczy patrzy
kołysząc się w słońcu
i z ciepłym zefirem marzy
lawenda pełna miodu...

Tęskne spojrzenie posyła
biorąc miłość w ramiona,
za lekka, z wiatrem jej ubywa
a pomimo to pokorna...

Nieśmiałość kwiatu pokonuje
właściwym aromatem
i tysiącem niebieskich płatków
kocha się z babim latem...

(Aleksandra Baltissen)






W   moim  ogrodzie  powoli  nastaje  czas  kwitnienia  i  panowania  lawendy... Myślę, że  jest symbolem  gorącego  lata... Nie wiem  jak  Wy  ale  ja uwielbiam tę niepozorną roślinę... Uwielbiam  za   cudowny  kolor  i  fascynujący  aromat... Ach! co  to  za  zapach... Często  zastanawiam  się  z  czym  go  porównać... On  mnie  zniewala,  uspakaja, relaksuje... Od  tysięcy  lat trwa  zauroczenie  lawendą... Już  Egipcjanie  namaszczali  głowy  olejkiem  lawendowym... Rzymianie  i  Grecy  stosowali  lawendę  jako  dodatek  do  kąpieli... Cenili  ją  za  właściwości  antyseptyczne  i lecznicze... Prawie  każdy  przyzna,  że  lawenda  jest  przepiękna  a jej  motywy i wszelakie dekoracje są niezwykle urzekające... 











Jutro około 16-tej wyjeżdżamy na urlop... Nie będzie zbyt długi ale mam nadzieję, że obfitujący w atrakcje i nowe doznania...  W związku z tym miałam dużo spraw do załatwienia... Z braku czasu mało wstępowałam  na  Wasze blogi... Wszystko mamy już przygotowane... Jesteśmy też spakowani... 

Odbyłam przechadzkę po ogrodzie aby  w pamięci zabrać jego obraz, zerwałam do ususzenia trochę lawendy, zrobiłam kilka zdjęć... Mając trochę luzu, przysiadłam na chwilę pod pachnącą lipą z filiżanką ziół (melisa i lawenda).

Wracamy nocą 12 lipca...  Kochani, czerwona róża - oczywiście dla Was...
Teraz żegnam się z Wami.








Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze...
Pozostawiam serdeczne pozdrowienia...



77 komentarzy:

  1. Uwielbiam zapach lawendy i widok pięknych hortensji. Odpoczywaj, zwiedzaj i pięknej pogody życzę :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Que felicidad tener un campo de lavanda así como todo lo que nos muestras, me imagino que a la vez trabajo te da pero te llena de satisfacción.
    Buen descanso.

    OdpowiedzUsuń
  3. CIESZĘ SIĘ lUSIU, ŻE ODPOCZNIESZ CHOCIAŻ BĘDĘ TĘSKNIŁA ... do cieła i spokoju tego miejsca ... u mnie zrobiło się przykro, troll Adam nie chce mi odpuścić, siedzę i kasuję a on ciągle wrzuca mi teksty, ubliża wyzywa od nadętych purchawek ... trochę mi ręce opadają, chociaż na blogu trzymam fason ...
    ale tu oddycham ... jest pięknie ...
    będę czekała od jutra od szesnastej ... bywajcie z Bogiem Lusiu

    OdpowiedzUsuń
  4. I love lavender, beautiful blue and pleasant smell.
    Great pictures, Lucia!
    Greetings!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I love summery flowers Lucia. Your photos show well the beauty of nature.
      Hortensia is.very popular last years here for its colorful blooms.

      Usuń
    2. I love summery flowers Lucia. Your photos show well the beauty of nature.
      Hortensia is.very popular last years here for its colorful blooms.

      Usuń
  5. Piekne zdjecia;) lawenda i hortensja urzekające;) życze udanego wypoczynku;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Podziwiam pięknych kolorach ogrodzie, tak, jak dobry smak w dekoracji z tabel.

    Szczęśliwych wakacji

    Pocałunki

    OdpowiedzUsuń
  7. Hello my dear, these floral display is fantastic - I love the smell and the color of lavender. My garden is full of lavender and I sleep on lavender pillow.
    Beautiful evening
    Hug Crissi

    OdpowiedzUsuń
  8. Och pomyślałam, że jesteś w Prowansji :) Pięknie jest w Waszym ogrodzie. Życzę udanego urlopu i miłych wrażeń.

    OdpowiedzUsuń
  9. Udanego urlopu Wam życzę, słonecznej pogody i fantastycznych wrażeń. Szczęśliwej podróży!
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Kwiaty to dla mnie tajemnica! to piękno i jego odradzanie się co roku jest niesamowite! powtarzalne a jednak inne.
    Miłego wypoczynku i wspaniałych wakacyjnych podróży!

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękny ogród, zdjęcia i aranżacje...
    Mnóstwa wspaniałych wrażeń i dobrego wypoczynku życzę....

    OdpowiedzUsuń
  12. Hi Lucia

    Lovely lavendula! They smell so sweet :)

    Beautiful photos :)

    Have a nice week!

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam sposób, w,jaki fotografujesz :) Twoje roślinki są cudne. Udanego wypoczynku, z niecierpiliwością czekam na kolejne zdjęcia i wpisy !

    OdpowiedzUsuń
  14. Twoimi zdjęciami można się rozkoszować :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękne kwiaty! Hortensje masz Lusiu fantastyczne! A lawenda... Ależ musi tam pachnieć! Odpoczywaj Lusiu! Udanego urlopowania! Pozdrowienia!!! Czekamy na Twoje pourlopowe relacje :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jakie Ty masz cudne kwiaty i fantastycznie prezentowane na zdjęciach. Ja Twój każdy post oglądam i czytam kilkakrotnie. Życzę wspaniałego wypoczynku:):):):)

    OdpowiedzUsuń
  17. Beautiful flowers! I like the lily. Thank you for sharing.

    OdpowiedzUsuń
  18. Wow!!! Very beautiful! Thank you so much for sharing your lovely photos. :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Pięknie prezentuje się lawenda na Twoich zdjęciach i nie tylko ona:) Inne kwiaty równie zachwycają.
    Udanego wypoczynku. Na pewno obfitować będzie w różne emocje, które i my poznamy z Twoich zdjęć:) Taką mam nadzieję:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  20. I wish I could have a lavender tea with you! It must give you beautiful fragrance. You are always surrounded by lovely flowers.
    Happy day!

    OdpowiedzUsuń
  21. Wonderful images dear Lucia, so many gorgeous flowers and fruits in your garden, I also love the fruit and flower arrangements you make, you are very artistic and I can see that you love all of the elements from nature.
    Love and hugs
    xoxoxo ♡

    OdpowiedzUsuń
  22. Hello dear, Lucia!
    I love lavender, your photos are great, thanks for sharing!
    Have a nice vacation full of joy!
    I kiss and hug dearly!

    OdpowiedzUsuń
  23. Uwielbiam lawendę, zarówno jej zapach jak i wygląd. Lubię wyszywać motyw lawendy. Fantastycznie pokazałaś ją, i nie tylko, na swoich profesjonalnych zdjęciach.
    Lusiu, życzę Ci wspaniałego wypoczynku obfitującego w atrakcje dla oczu i duszy.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Miłego wypoczynku ,wymarzonej pogody .

    OdpowiedzUsuń
  25. Piękne zdjęcia , lato....
    Mam wspaniałe wspomnienia związane z lawendą :-)
    Pozdrawiam serdecznie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  26. La lavanda, me encanta y todas tus flores. Que lo pases muy bien de vacaciones. Besos.

    OdpowiedzUsuń
  27. Jesienią wyrwałam stara lawendę i wiosną miałam kupić nowe sadzonki i posadzić w ogrodzie ale zapomniałam przez liczne wyjazdy i teraz nie mam nic. Za to u Ciebie cudne bukiety lawendy. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Nice post, things explained in details. Thank You.

    OdpowiedzUsuń
  29. Preciosas todas en general, pero en especial esas lavandas.
    Un saludo,

    OdpowiedzUsuń
  30. Piękna jest Twoja Lawenda i musi nieziemsko pachnieć. Wspaniałego urlopu życzę, wielu wrażeń. Pozdrawiam:)*

    OdpowiedzUsuń
  31. Pięknie pokazałaś lawendę, którą wprost uwielbiam, czy w ogrodzie, czy w różnych dekoracjach. Życzę udanego urlopu i mocy pozytywnych wrażeń :))

    OdpowiedzUsuń
  32. Ach! Piękna jest Twoja lawenda !!! Udanego wypoczynku.
    Pozdrawiam :)))

    OdpowiedzUsuń
  33. Miłego wypoczynku, zdjęcia są po prostu zniewalające.
    Pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
  34. Gorgeous pictures !!!! And beautiful mix of colors and compositions !!!
    Have a lovely day !!!
    Anna

    OdpowiedzUsuń
  35. Sooooo beautiful. I can smell your lavender and would like to taste your apricots!!!
    Happy summer
    Elisabeth

    OdpowiedzUsuń
  36. Niestety, nigdy nie udało mi się wyhodować lawendy na naszej działce, bo ziemię mamy zbyt torfową, kwaśną i mokrą, a lawenda takiej nie lubi.
    Zapach lawendy zawsze kojarzy mi się z zapachem mydła.
    Możesz kiedyś spróbować zrobić lawendowy crème brûlée, rzekomo jest bardzo smaczny. kiedyś pod okiem mistrza przygotowywał go Pascal Brodziński.
    Życzę miłych wakacji i pięknych zdjęć.

    OdpowiedzUsuń
  37. Piękny i nastrojowy post:))bardzo lubię lawendę:)))Pozdrawiam serdecznie i miłego urlopu życzę:))))))))))))

    OdpowiedzUsuń
  38. Uwielbiam zapach lawendy! Lusiu baw się dobrze na urlopie i wracaj szybko do nas:)

    OdpowiedzUsuń
  39. Przed moim blokiem zakwitła lawenda- trzy kępki, ale są dla mnie wspomnieniem Prowansji i wywołują miłe wspomnienia. Życzę udanego wypoczynku i dużo wrażeń. Piękne te twoje zdjęcia, jak zwykle.

    OdpowiedzUsuń
  40. Pewnie że szkoda życia dla kilku komentarzy. Mądry świat ucieka z netu i stawia na indywidualizm, a blog, którego odwiedza kilku czytelników jest martwym tworem. I co z tego, że kilku będzie czekało, tęskniło, może nawet myślało, dyskutowało, tych kilku dla których trzeba się męczyć to marność. A może sama musisz zajrzeć w swoją duszę, wnętrze, sprostać pracy i samotności. Życzę zatem powodzenia.

    OdpowiedzUsuń
  41. Muito lindos os arranjos que vi aqui! Campos de lavandas maravilhosos, lírios a desabrochar, roas lindas! Muito lindo aqui! Beijos!

    OdpowiedzUsuń
  42. Przepiekne kompozycje letnie, Lusiu:)
    Moc usciskow z goracej Alzacji.

    OdpowiedzUsuń
  43. Każdemu należy się urlop - wspaniałego wypoczynku zatem Ci życzę :)
    A lawendę też uwielbiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  44. Relaxing collection of flowers! colour + perfume + light ...

    xoxo, Juliana | PJ’ Happies :)

    OdpowiedzUsuń
  45. A u Ciebie tym razem dominacje fioletu! Twój ogród zachwyca coraz bardziej :)) I życzę Ci jak najbardziej udanego urlopu, pełnego promieni słońca i uśmiechu na twarzy! Żebyś dobrze i na spokojnie odpoczęła.
    A gdy tak patrzę na lawendę to marzy mi się wyjechać do Prowansji i zobaczyć wszystkie te kwitnące fioletem pola... Musi być przepięknie..

    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  46. Bardzo lubię lawendę. Przed Tobą czas nowych wojaży i odkryć fascynujących miejsc. Mam nadzieję, że je nam potem przybliżysz. Miłego urlopu :)

    OdpowiedzUsuń
  47. Tak pięknie u Ciebie,zresztą ,jak zwykle.Lawenda wspaniała,bardzo mi się zawsze pododobała,kiedyś kupiłam krzaczek,i jest taki samotny,mam ochotę dokupić,ale w ostatniej chwili chowam rękę w kieszeni,bo zawsze jest coś wazniejszego.Życze wspaniałego i owocnego we wrażenia urlopu.

    OdpowiedzUsuń
  48. Páči sa mi, ako striedaš fotografie zo záhrady s fotografiami, ktoré si ty sama naaranžuješ a to všetko zase s textom, niekedy aj s básňou. Dávaš si na aranžovaní naozaj záležať. Keď vidím tie tvoje fotky, tak mi je ľúto, že nemám tiež záhradu, kde by som si mohla na stole rozložiť veci a fotiť. V byte pri nedostatočnom osvetlení to nie je ono :-(
    Prajem ti príjemnú dovolenku. Kto sa ti počas dovolenky stará o záhradu? Kto ti ju polieva?

    OdpowiedzUsuń
  49. Lawenda rowniez nalezy do moich ulubiencow.
    Cudwnego urlopowania zyczymy.

    OdpowiedzUsuń
  50. Miłego odpoczywania i miliony wrażeń. lawenda jest piękna i cieszy oczy zawsze a o zapachu nie wspomnę. Pozdrawiam Lusiu :-)

    OdpowiedzUsuń
  51. Ja też uwielbiam lawendę i jej cudny zapach !! Lusiu, Twój ogród jest zachwycający !!! Piękne łany lawendy i niezwykłej urody hortensja, uwielbiam takie widoki !!
    Lusiu, życzę miłego odpoczynku ! Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  52. Nasyciłam oczy i duszę tymi przepięknymi fotografiami. Co do lawendy to wielka prawda :) miałam mieć w tym roku w swoim ogrodzie ale leży i czeka z braku czasu:/ szkoda. Życzę wspaniałego urlopu z cudownymi widokami i kompletem pięknych zdjęć:))

    OdpowiedzUsuń
  53. Jaki piękny wakacyjny post - zapach lawendy, liczne kwiaty i już za chwilę wyjazd na upragniony urlop :)

    OdpowiedzUsuń

  54. Olá, amiga!
    Tudo muito, muito lindo!

    Bom fim de semana!
    Beijinhos¸⋰˚✿
    ✿¸⋰˚✿

    OdpowiedzUsuń
  55. Oh my goodness, these are beautiful, Lucia!
    I especially love the lavender.
    I wish you a beautiful weekend, sweet friend. xo.

    OdpowiedzUsuń
  56. coś pięknego pokazałaś Lusiu... ogród zachwycający ... pachnie lawendą;
    u mnie jeszcze młoda więc kwitnie deilkatnie
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  57. Cudowny ogród.... Życzę wspaniałego urlopu pełnego wrażeń. Serdecznie pozdrawiam:)))

    OdpowiedzUsuń
  58. Szczęśliwych wakacji i wypoczynku życzę serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  59. Cudownego urlopu Droga Łucjo, mam nadzieję, że wrócisz z mnóstwem pięknych wspomnień, którymi później się z nami podzielisz. Ogromnie jestem ciekawa gdzie się udajesz. Pozdrawiam najserdeczniej!

    OdpowiedzUsuń
  60. Czas wakacji, to piękny i radosny czas.Niech takim będzie dla Ciebie i dla każdego z nas.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  61. Piękna odmiana hortensji.
    Jak widać już lato nie płacze, szkoda tylko, że żar leje się z nieba.

    OdpowiedzUsuń
  62. Piękna lawenda! Dwa lata temu bardzo ładnie mi wyrosła w dużej doniczce na balkonie, ale teraz nie mam. Lusiu, pozdrawiam i życzę wspaniałych wakacji:)

    OdpowiedzUsuń
  63. Pięknie u Ciebie, pachnie słońcem i lawendą. W moim mieście dużo sadzi się lawendy na rabatkach, często zastanawiam się dlaczego się ją sieje, nie jest najpiękniejsza. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  64. jak ta lawenda przecudownie się prezentuje. :)
    i udanego urlopu, trochę jednak będzie trwał, mnie obecnie stać jedynie na maksymalnie 2-3 dniowe. ;) czekam na relację z niego, bo podejrzewam, że mnóstwo pięknych zdjęć i wspomnień przywieziesz. :)))
    pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  65. Przepiękne zdjęcia, jestem zauroczona! Lawendę także uwielbiam. Kiedy piszę te słowa, Ty jesteś już na uropie. Mam nadzieję, że jest udany. Pozdrawiam serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  66. Luciu przepiekny ten Twój post o lawendzie i jakie zdjęcia, Twój ogród mnie zachwyca po prostu i te aranżacje no cudo!!! Az sie boje skromnie zaprosić na mój lawedowy pościk:)) Udanego pieknego urlopu:)Beata

    OdpowiedzUsuń
  67. Przepięknie wyglądają lawendowe pola,lawendowe bukiety i ozdoby.Tak jak piękne są Lusiu Twoje posty i fotografie.Zapachniało lawendą.Ja też mam na balkonie w skrzyneczce lawendę :) Życzę pięknego urlopu,wspaniałej pogody,miłych wrażeń i szczęśliwego powrotu.Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
  68. Marzenie, z lawenda , melisą i pod lipą. Cudownie , kojąco , uspakajajaco.
    Lusiu , życzę udanych wakacji:) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  69. Un felice fine settimana per te...ciao.

    OdpowiedzUsuń
  70. I znowu szok przeżyłam, gdy Twoje fotki zobaczyłam.
    Kwiatki przepiękne a na lawendę choruję od lat i nie mogę jakoś jej "wychować",
    kwitnie tylko przez rok a potem klapa i trzeba ją znowu kupować.
    Jakoś nie mam szczęścia do niej.

    Lusiu jak już wrócisz z wakacyjnych wojaż, to może zobaczysz jakie ja kwiatki w tym roku też miałam,
    popatrz choć przez chwilę na moje kwiatowe królestwo.

    Przyjemnego wypoczynku życzę.
    Pa!

    OdpowiedzUsuń
  71. Lusi miłego urlopu życzę, a ogród Twój jest wspaniały.
    Lawenda też gości w moim przydomowym ogródku,również cenię ją za jej właściwości lecznicze.
    Pozdrawiam najmilej :)

    OdpowiedzUsuń
  72. Jestem zakochana w lawendzie po samiuteńkie uszy.... a urlop, juz za 5 dni... ostatnie odliczanie, pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  73. Wszystkie obrazy są fascynujące mają jasne kolory i przekazuje radość .

    Odrzutów rękawice, mamy tutaj maksymalną temperaturę 42 °.

    Pocałunki

    OdpowiedzUsuń
  74. Bardzo dziękuję za odwiedziny i życzenia spędzenia miłego urlopu.
    Pozdrawiam serdecznie:)*

    OdpowiedzUsuń

Jeśli rozpoznasz siebie na zdjęciach i nie chcesz być na tym blogu, proszę poinformuj mnie o tym.
Ja bardzo szybko usunę te zdjęcia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...