poniedziałek, 16 czerwca 2014

Praskie impresje...

   

Nasze życie jest tym,

co zeń uczynią nasze myśli. 

(Marek Aureliusz)







                   







Praga to prawdziwe bogactwo architektoniczne... To wszystko co możemy podziwiać to zasługa łaskawej dla czeskiej stolicy historii. Jak wiemy, miasto uniknęło wojennych zniszczeń. Dzięki temu mamy możliwość podziwiania wyjątkowych okazów  z sześciu wieków sztuki budowlanej... Uwielbiam spacerować wąskimi staromiejskimi uliczkami, które mają oryginalny, średniowieczny układ... I mimo, że tymi uliczkami płynie ludzka fala to bardzo lubię odwiedzać Pragę...








Lubię zboczyć odrobinę z utartych szlaków i zobaczyć Pragę nadal pełną historii, ale też i inną, żyjącą swoim życiem... Spacerując uliczkami na każdym kroku spotyka się piękną kamienicę, gospodę, strzelistą wieżę... Mury budowli skrywają niejedną tajemnicę... By poczuć klimat dawnych czasów zawsze idę Drogą Królewską od Bramy Prochowej na same Hradczany... Mijam po drodze tysiące zachwyconych pięknem miasta turystów... Ja im się im nie dziwię, Pragę widziałam kilka razy... Mimo to za każdym razem odkrywam ją na nowo...






Praga ma też smutne oblicze ale to problem wielu miast...  U nas też jest to spotykane... Anonimowi, młodzi żebrzący ludzie z potulnie leżącymi psami... Wiem, że nie powinnam tego robić, ale patrząc w smutne oczy psa nie mogłam przejść obojętnie i rzucałam korony... Praga urzeka mnie romantyczną atmosferą, co krok jest tutaj coś ciekawego, miłego dla oka... Zatrzymuję się, robię zdjęcia... I dla mnie nie jest ważne czy jest odpowiednie światło czy nie, pragnę uwiecznić na zdjęciu miły dla mnie obraz. Tym samym chcę go  zatrzymać na dłużej w pamięci... A ponieważ zrobiłam setki zdjęć będą kolejne posty o tym magicznym mieście...







Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze...
Pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie...


53 komentarze:

  1. Piękne zdjęcia. Miałem przyjemność być w Pradze pod koniec kwietnia. Cudowne miasto, piękne zabytki no i świetnie jedzenie. Pozdrowienia Lusiu!

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj tak Praga jest piękna warto się tam choć raz wybrać i zwiedzić. Piękne zdjęcia, pozdrawiamy :-)
    http://hotelowerecenzje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Byłam tylko raz w Pradze i tylko trzy dni, zdecydowanie za krótko, aby się rozsmakować, a jednak darzę to miasto dużym sentymentem i marzy mi się powrót. A tak swoją drogą to niewiele jest miejsc, do których nie chciałabym powrócić. Ależ smacznie się zrobiło po twoim wpisie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piekme ujecia. Te winnice..
    Praga jest taka przyjazna, nienadeta.
    Dziekuje Lusiu za piekna przechadzke:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Prague is a beautiful and interesting city. You have photographed a great series of pictures from there.
    Have a nice week, Lucia!
    Greetings!

    OdpowiedzUsuń
  6. Nasłuchałam się wiele o pięknie Pragi, obejrzałam z przyjemnością Twoje zdjęcia. Warto by było zobaczyć ją na własne oczy, tylko jak to pogodzić z narastającą z wiekiem niechęcią do opuszczania domu ;) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. beautiful architecture and streets! loved the ivies! that dessert - yum! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Praga jest piękna! uwielbiam do niej jeździć, zawsze wracam zadowolona ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Como bien dices es la ciudad de riqueza de la arquitectura, a mi me impresionó muchísimo cuando la visité no podía imaginar que hubiese tanta belleza en ella y encanto es como estar en un cuento de hadas.
    Un abrazo.

    OdpowiedzUsuń
  10. Praga jest urocza. Pierwsze zdjęcie od razu wprowadza w nastrój. Bardzo mi się podoba. Inne też fajne :)
    Pogoda dopisała, w taki dzień wspaniale wędruje się praskimi zaułkami.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniałe zdjęcia! Piękne miasto, jeszcze w nim nie byłam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bonjour chère amie,

    J'ai eu la chance de visiter Prague l'été et à nouveau l'hiver dernier, quelques jours avant noël. Cela était un ravissement. Votre billet aujourd'hui me replonge dans ces merveilleux souvenirs qui me restent d'une ville merveilleuse.
    Vous enchantez ma journée, merci !

    Gros bisous ♡

    OdpowiedzUsuń
  13. Zdjęcia cudne.Pozdrawiam i miłego dnia życzę.

    OdpowiedzUsuń
  14. Mogłabym się tam teleportować nawet za chwilkę, w mojej piżamie:)
    Halo, teleport? - Masz ci los, nie działa! :(

    OdpowiedzUsuń
  15. HI Prague is certainly a wonderful looking city and the architecture is amazing. I have never been but now that I see you shots, it might be in with of a chance of a visit someday. thanks for sharing.

    OdpowiedzUsuń
  16. Wspaniałe ujęcia! To śliczne miasto. Byłam tylko raz i obiecałam sobie, że muszę koniecznie tam wrócić. Może kiedyś się uda. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  17. Se ve una ciudad preciosa, me encantaría visitarla. Abrazos.

    OdpowiedzUsuń
  18. Trochę zazdroszczę Czechom tej Pragi. Oczywiście w tej najstarszej części miasta, bo ta z czasów słusznie minionych jest brzydka i nieciekawa. Ale Starówka tak pięknie zachowana i odnowiona i taka związana z Wełtawą ma niesamowity klimat. Warszawska Starówka z różnych powodów jest oddalona od wody Wisły i mniejsza zdecydowanie...

    OdpowiedzUsuń
  19. Kocham Pragę, piękne jest to miasto. Ty uchwyciałaś także życie miasta. Świetnie Ci to wyszło. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. Praga jest piękna,
    a jeszcze jak Ty robisz zdjęcia :-)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  21. I like the framing you've made, especially that of the first.

    kisses

    http://ventanadefoto.blogspot.com.es/

    OdpowiedzUsuń
  22. Byłam i wiem, że warto tam powracać.Wspaniała stolica.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  23. ...byłem w 1995 roku i urzekło mnie to miasto. Jest piękne...

    OdpowiedzUsuń
  24. Praga jest CUDNA! Piękne i klimatyczne zdjęcia Łucjo, dziękuję z piękny spacer! Pozdrowienia serdeczne!

    OdpowiedzUsuń
  25. Piękne zdjęcia. Bardzo ładnie pokazany urok tego miasta. Też byłam tam w zaszłym roku i nadal jestem pod wielkim wrażeniem. Pozdrawiam Jola

    OdpowiedzUsuń
  26. A beautiful tour !!! Thanks for sharing those beautiful pictures !!!!
    Have a nice day !
    Anna

    OdpowiedzUsuń
  27. Praga jest piękna, pomimo tego że mój mąż ma tam kuzynkę wciąż nie miałam okazji by tam pojechać...
    a twoja wycieczka znów zachęca do wybrania się w podróż, cieszę się Lusiu że zabierasz mnie w miejsca które wciąż są poza moim zasięgiem
    uściski
    ps. piękne zdjęcia - jak zawsze zresztą ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. ..´.█
    ..´.███
    ..´█████
    ..´██████
    ´´██████ ´´´´. █
    ´´███████ ´´.█
    ´´´██████ ´´.█
    ´´´´´██████..█
    ´´´´´´´...... ███
    ___██████___ █__██████
    __█▒▒▒▒█_██_█_.██____▒▓█
    _█▒▒▒███____████______▒▓█
    _█▒▒███______▒█▒_______▒▓█
    _█▒████___SŁODZIUTKIE__▒▓█
    _█▒████____JABŁUSZKO___▒▓█
    __█▒████______DLA______▒▓█
    ___█▒▒██____CIEBIE____▒▓█
    _____█▒▒█____▒█▒____▒▓█
    ________█████__█████
    POZDRAWIAM SERDECZNIE I MIŁEGO POPOŁUDNIA ŻYCZĘ.

    OdpowiedzUsuń
  29. Beautiful place! A very interesting place to be visited. Thanks for sharing!

    OdpowiedzUsuń
  30. I am in awe of your lovely photos!

    OdpowiedzUsuń
  31. Praga jest przepiękna, też wróciłam zachwycona i z apetytem na powrót tam. Nie ważne, czy spacerowałam z tłumem turystów czy zboczyłam z utartych turystycznych szlaków - na każdym kroku napotykałam coś pięknego. Żebrzących ludzi nie pamiętam, a może to moja pamięć ich wyparła. Nie wiem. Lusiu czy Ty masz nowy aparat? Zawsze zachwycałam się Twoimi zdjęciami ale te z ostatnich dwóch postów mają świetną jakość i naprawdę są cudne!

    OdpowiedzUsuń
  32. To prawda, że miejsca których oszczędziły zawieruchy wojenne mają swój specyficzny klimat i urok, a jak do tego są w zasięgu ręki to podwójna korzyść :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  33. Może mnie w końcu przekonasz do odwiedzenia znowu Pragi, byłam tak już 15 lat temu i nie mogę się zebrać, żeby znów tam pojechać. Wówczas również chodzili po centrum tacy "Hare Kryszna" jak na szóstym zdjęciu od końca. Czekam na kolejne relacje :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Praga jest chyba najchętniej fotografowanym miastem w Europie, czemu nie można się dziwić, bo to piękne miasto.
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  35. Lucia, these photographs are wonderful!
    I especially love the first one.
    It looks like a beautiful painting.

    OdpowiedzUsuń
  36. Praga jest przepiękna ! Dziękuję za miłe foto wspomnienia !
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Kto raz obejrzał to miasto, będzie pamiętać zawsze. Bardzo mi się Praga podobała, staraliśmy się ją obejrzeć z różnych miejsc, panorama jest obłędna. Mieliśmy wspaniałego przewodnika, tak ciekawie opowiadał i prowadzał po zaułkach. Katedra, którą widzę na fotografii, to arcydzieło architektury. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  38. Praga jest pięknym miastem...z mnóstwem zabytków...Dziękuję za spacer po niej...Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  39. I loved Prague as well, Lucja!
    I remember the tower clock and the crowds of people that were waiting for the show and music, I saw this narrow river with cruise boats on it. It's a pleasure you like your trip there.

    OdpowiedzUsuń
  40. Amazing photos of this wonderful city, Lucia. I've never been to Prague, my husband was there once when he was a boy but still has lots of nice memories of Prague.
    I think those padlocks are to be found on many bridges all over the world. May all the couples stay together a whole lifetime. :-)

    I like the photo with the blue door and the decorated wreath so much.

    Lots of greetings and have a nice an warm summer evenening
    Christa

    OdpowiedzUsuń
  41. Śledzę Twojego bloga i jestem pełna podziwu. Jest wspaniały. Przepiękne zdjęcia świadczące o ogromnym talencie. Twój blog jest moim ulubionym. Pozdrawiam serdecznie :) Niewidzialna.

    OdpowiedzUsuń
  42. Zdjęcie z welonem przecudowne.

    OdpowiedzUsuń
  43. Zachwycające zdjęcia i wspaniały spacer po Pradze. Pozdrawiam Lusiu :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Krásna Praha! Ako je to už veľmi dávno, čo som v nej bola naposledy. Chcela by som sa ťa spýtať, či si už bola aj niekde na Slovensku alebo sa na Slovensko v budúcnosti chystáš. Si veľká cestovateľka a niekedy obdivujem, ako to všetko stíhaš, tak veľa cestovať. Nielen čo sa času týka, ale aj financií. Tie sú totiž pre mňa v poslednej dobe dosť veľkým problémom :-(
    Všimla som si už aj minule, že poznáš aj českú populárnu hudobnú scénu. Lucie Bílá a Karel Gott sú moji obľúbení speváci.

    OdpowiedzUsuń
  45. Dziękuję Lusiu za ten spacer:) W Pradze byłam tylko raz, do tego był 37 stopniowy upał, więc człowiek nawet nie miał siły wzroku podnosić i podziwiać.
    Gott to moja miłość z dzieciństwa;)

    OdpowiedzUsuń
  46. Zawsze, gdy mam jechać do Pragi to coś mi wypada :(

    OdpowiedzUsuń
  47. I would love to visit Prague, your images are just amazing and represent this area beautifully!!

    OdpowiedzUsuń
  48. Wondeful photos of really beautiful city.
    Greetings from Finland.

    OdpowiedzUsuń
  49. Praga jak zawsze czarująca i pełna kolorów! :)

    OdpowiedzUsuń
  50. Looking at your photographs I do feel Prague is indeed magical..such beautiful architectures and streets full of colourful people..

    OdpowiedzUsuń
  51. Praga przepiękna. Zawsze wiedziałam, że to ładne miasto, ale nigdy nie przypuszczałam, że jest aż tak bardzo piękne. Tylko raz tam byłam, ale wszystko bardzo utkwiło mi w pamięci:)

    OdpowiedzUsuń
  52. W Europie jest mnóstwo zabytków. W końcu to Stary Kontynent. A w Pradze na każdym kroku napotykamy na dawne zabudowania. Może właśnie dlatego tak bardzo spodobało mi się to miasto.

    OdpowiedzUsuń
  53. Byłam tylko raz w Pradze. Miasto skradło moje serce. Jest tam niesamowicie:) Dzięki za te zdjęcia i ten post!

    OdpowiedzUsuń

Jeśli rozpoznasz siebie na zdjęciach i nie chcesz być na tym blogu, proszę poinformuj mnie o tym.
Ja bardzo szybko usunę te zdjęcia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...