środa, 4 września 2024

Sierpniowe bukiety

 









Hortensja jest bajecznie bogata w baldachogrona

i kwitnie, przepięknie - jak wyobraźnia uskrzydlona.

Silna, mocna i ciekawa świat,

aczkolwiek pokora jej będąca  symbolem -  to szata.

Bardzo ją lubię i szanuję

oraz w moim ogrodzie chętnie pielęgnuję...

(Aleksandra Baltissen)






Sierpień przeleciał tak szybko, że nie zdążyłam się nim dobrze nacieszyć...Nagle okazało się, że sezon letni dobiega końca i jesień powoli już skrada się... Dzień jest coraz krótszy, a poranki coraz chłodniejsze i krystaliczna rosa pojawia się na trawie w ogrodzie... 

Upalne dni są zabójcze dla kwiatów...  Szybko przekwitają a zerwane  do domu w okamgnieniu więdną... Zerwane wcześnie rano są świeże, pachnące i naprawdę cudowne, ale już po dwóch dniach tracą swój blask i nie są żadną ozdobą w domu... 

W sierpniu tego roku mój dom był bardzo ubogi w kwiaty... Dlaczego? Po prostu żal  było mi je zrywać... Pomimo upałów, dłużej wytrzymywały w ogrodzie niż w domu... Cynie w tym roku są przepiękne... One kochają suche i upalne lato... Na swych sztywnych łodygach, dumnie wznoszą ponad rabatę swe kolorowe kwiaty...  Uważam, że są to bezproblemowe rośliny ale w domu też nie wytrzymują tego ciepła i  szybko tracą swoje piękno... Nie oparłam się ich urokowi i czasem zerwalam kilka do domu...






W tym roku przyroda rządzi się swoimi prawami, i  na początku sierpnia  w moim ogrodzie zakwitły  astry jesienne zwane Marcinkami... Zawsze rozkwitały we wrześniu i były ozdobą do późnej jesieni... Miłym zaskoczeniem są hortensje ogrodowe... Już kolejny miesiąc pojawiają  się nowe, zachwycające kwiatostany, które zdobią ogród i zielone zakątki... Są symbolem wdzięczności, bogactwa, niewinności, szlachetności... Są naprawdę piękne i mają w sobie coś niepowtarzalnego...

Tym razem bardzo skromnie... Jedynie kolorowe cynie, hortensje, goździki, róże, astry jesienne byly bohaterkami mojego postu...


Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze...

Życzę cudownych, samych słonecznych dni...

Serdecznie wszystkich pozdrawiam...

46 komentarzy:

  1. Piękne bukiety. Bajeczne róże, śliczne cynie i hortensje. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym roku cynie są przepiękne. Hortensje bardzo szybko kończą swe kwitnienie.
      Bardzo brakuje im wody. I chociaż są podlewane codziennie to gleba jest tak bardzo przesuszona, że być może dopiero jesień zostanie uzupełniony jej brak.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Witam!
    Odwiedziny z rana w Twoim ukwieconym mieszkaniu dodaje pozytywnej energii na cały dzień. Piękne zdjęcia!!! Pozdrawiam serdecznie i całuję - Małgorzata N.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu!
      Bardzo dziękuję za miłe słowa.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Complimenti per queste belle immagini.
    Buon mese di settembre, un abbraccio
    enrico

    OdpowiedzUsuń
  4. Cada ramo, tiene una distinta composición. Le da mucha alegría a la habitación donde está colocado.
    Un abrazo.

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne bukiety ! Widzę, że jesteś zakochana w kwiatach. Pozdrawiam serdecznie :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Usiu, co do kwiatów to jestem pozytywnie zakręcona. Uwielbiam je nie tylko w ogrodzie ale i w domu.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  6. Piękne bukiety, szczególnie spodobały mi się te róże dwukolorowe żółto - różowe. U mnie w donicy wypuściły łodyżki szafirki. Na jednej z akacji na skwerze pokazały się różowe kwiaty. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie zakwitły ale niezbyt obficie różaneczniki. Szafirki zawsze na jesień wypuszczają łodyżki. Są to jedyne rośliny cebulowe, które tak robią.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  7. Bardzo kolorowo masz w domu dzięki tym bukietom. I mnie się serce krajało, kiedy widziałam pousychane kwiaty przy chodniku, a nawet w ogródkach. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje kwiaty mają się komfortowo. Codziennie rano są podlewane bo w ogrodzie mamy studnię. I tak wiele roślin nie zawiązuje pąków m.in. azalie, różaneczniki. Nie wyobrażam sobie gdybym nie miała tej studni. Wszystkie rośliny z pewnością by padły.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  8. Jednak magia barw i kształtów pozostała. Cynie to moje faworytki na przyszły rok. W moim ubogim podłożu powinny się sprawdzić. Jak się twoje bukiety ogląda to robi się zaraz cieplej na sercu od tego przyrodniczego piękna. I pięknego września Ci Lusia życzę:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem pewna, że gdy pojawią się cynie w Twoim ogrodzie to już zawsze będziesz je wysiewać. Odwdzięczą się swoim pięknem.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  9. Bukiety piękne kochana, malownicze, pachnące latem:)
    Pozdrowionek przesyłam moc:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepiękne 😍 Upał chyba wszystkim dał w kość w tym roku. Mam nadzieję, że jesień będzie ładna, ale nie upalna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu,
      jeżeli jesień będzie słoneczna to będę jej rada ale gdy nastaną szarugi to nigdy nie pokocham tej pory roku.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  11. Mam bardzo podobne odczucia co do sierpnia. minął nieodwołalnie i zbyt szybko. Nie dziwię się, że żal Ci było ścinać kwiaty, rzeczywiście upał daje się we znaki nie tylko nam, ale też roslinom. Bukieciki śliczne.
    Pozdrawiam Cię serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W moim ogrodzie zawsze rośnie dużo kwiatów dlatego zrywam je bez ograniczeń. Jednak w tym roku uważam, że zrywanie ich na dwa dni to jest marnotrawstwo. Ja lubię ciepło i mnie te upały nie przeszkadzają, jednak żal mi roślin.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  12. Cóż mogę powiedzieć, oprócz tego, że u Ciebie zawsze bukiety, kwiaty, zdjęcia są bardzo piękne? Fiołeczki też lubię. Dobrego weekendu Łucjo, uściski! 🌺❤️🍁🌞🦋🌹

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kocham lato i kwiaty, jednak one w tym roku mają naprawdę bardzo trudne warunki.
      Podobno od 9 września ma trochę popadać to rośliny trochę odetchną.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  13. Bardzo ładne bukiety :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Myślę sobie, że jestem podobna do kwiatów, bo upały mnie też nie służą i może nie więdnę, ale czuję się, jakbym zwiędła :( Kwiaty przepiękne, jak zawsze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu!
      Pamiętam, że Twój organizm nie toleruje upałów. Możesz narzekać na obniżone samopoczucie. Jeżeli jesteś rannym ptaszkiem to możesz od rana spacerować po tym pięknym parku oliwskim. Później w domu opuścić rolety włączyć wentylator i zatopić się w pięknej literaturze.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  15. Oj, ten sierpień faktycznie mignął jak szalony! Aż trudno uwierzyć, że jesień już się zbliża. W Norwegii juz ja troszke wodac :) Twoje cynie i hortensje muszą wyglądać obłędnie w ogrodzie, choć rozumiem, że żal je zrywać. Moje w tym roki sa slabe, tylkonjedenkrzak ma calkiem bujne kwiaty i mam ochote je zaszuszyc ,tylko nie wiem czy mi się
    uda... Zawsze to większa radość, gdy rosną na rabacie, prawda? Natura naprawdę potrafi zaskoczyć! Ciepłe pozdrowienia i oby ta jesień przyniosła równie piękne kwiaty...

    OdpowiedzUsuń
  16. Lusiu, pokazujesz piękne bukiety dojrzałego lata, które przypominają, że już za chwilę zawita do nas złota jesień...Jak wiesz uwielbiam kwiaty trudno mi nawet wybrać te ulubione, bo jedne czarują bogactwem a inne skromnym i delikatnym wdziękiem, każdy jest inny. Bardzo lubię zasuszone hortensje, niestety mój ogród to już historia więc teraz nie mam ani hortensji, ani miechunki do suszenia, ale cóż życie...Buziaki przesyłam!

    OdpowiedzUsuń
  17. Witaj Łucjo. Piękne kwiaty i piękne z nich bukiety. W tym roku jak dla mnie lato było zbyt upalne .Moje balkonowe kwiaty piły tyle wody jak nigdy przedtem a i tak nie były zbyt ładne .Wiesz Łucjo zachwycił mnie wiersz pani Aleksandry . Jak to ona napisała " i kwitnie, przepięknie - jak wyobraźnia uskrzydlona." Dla mnie " mistrzostwo świata" Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  18. Estaba deseando verlos, son preciosos. Besos.

    OdpowiedzUsuń
  19. Wspaniałe bukiety! Jak cieszą oko! Pozdrawiam Cię serdecznie i zapraszam do mnie flowersblossominthewintertime.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. W tym roku wszystko było wcześniej bo i magnolie, i rzepak, i wrzosy. Jestem szczęśliwa bo udało mi się wycisnąć z sierpnia tyle i mogłam chociaż nie będę ukrywać, ze również mnie minął raz dwa. Tego, że nie czekam na jesień pisać Ci nie muszę.
    Niezmiennie jestem pod wrażeniem Twoich bukietów, rozumiem też to, że pod koniec lata żal zrywać te przepiękne okazy. Niedługo Twój ogród zacznie się zmieniać i przywdziewać inne barwy.
    Serdeczności. Dobrej niedzieli.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli rozpoznasz siebie na zdjęciach i nie chcesz być na tym blogu, proszę poinformuj mnie o tym.
Ja bardzo szybko usunę te zdjęcia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...