czwartek, 11 maja 2017

Hydra - malownicza wyspa grecka








Najbliżej Aten, w Zatoce Sarońskiej leży kilkanaście  małych wysp, które warto odwiedzić... Tym  razem  wybraliśmy  jedną  z  najbardziej  malowniczych  -  Hydrę   (Idrę)... Z Pireusu nie ma żadnego problemu z dostaniem się na wyspę, ponieważ  stąd odpływają stateczki, promy i nawet wodoloty... Rejs trwa tylko 1,50 godziny... 

Ze względu na zachwycające krajobrazy, Hydrę upodobali sobie malarze i poeci... Tutaj można znaleźć wszystko, czego chciałoby się przeżyć na wymarzonych greckich wakacjach... Na wzgórzach  pachnące żywicą drzewa sosnowe, cyprysy, przytulone do skał białe domy z czerwonymi dachami, kolorowanymi okiennicami,  a  wokół  portu  wille  zaprojektowane przez  Genueńczyków i  weneckich  architektów...  Są  plaże  jak  z  bajki,  a  ponadto  wspaniała  śródziemnomorska kuchnia...








Wypływając z Pireusu wiedzieliśmy, że nie możemy liczyć na błękitne niebo i turkusowe morze... Drobiny piasku i pyłu z największej pustyni na świecie dotarły właśnie nad Grecję i jej wyspy... To był napływ bardzo suchego powietrza znad Afryki Północnej... Ta sucha warstwa formuje się nad Saharą i zawiera piasek z burz piaskowych powstałych nad pustynią... Potrafi on  bardzo szczelnie przykryć niebo, że ledwo można dostrzec słońce... W Grecji takie piaskowe chmury  nie są zaskoczeniem i  to  zjawisko jest  tutaj dobrze znane...








Gdy przypłynęliśmy do portu od razu  rzuciła się  w oczy zachwycająca,  półkolista zatoka i białe domy kryte czerwonymi dachówkami na stromych wzgórzach,  rzędy kamiennych rezydencji z arkadami,  tu i ówdzie  kwitnące bugenwille i ogromne agawy... Większość budynków jest zadbanych, doskonale utrzymanych... Piękne wzgórza, urokliwe widoki  sprawiają, że chce się je utrwalić nie tylko w pamięci... 

To aż nieprawdopodobne, że prawie nic nie wiadomo o historii wyspy... Praktycznie przez wieki nie była zamieszkana... Od czasu do czasu była siedzibą piratów...  Wyspa zaczęła prosperować w XVIII i XIX wieku i mieszkało na niej w tamtym czasie 16 tys. ludzi a obecnie tylko 2 tys... Wielu zbiło fortuny na handlu... Bogaci kapitanowie dorobili się dużej floty statków handlowych... Złoty czas zakończył się po  odzyskaniu  przez Grecję niepodległości... Zapanował spokój i cisza... 

Patrząc na otaczające piękno,  nie jestem zaskoczona, że już w latach sześćdziesiątych XX wieku wyspa stała się modna wśród artystów... To wtedy zaczęto odnawiać stare i piękne budynki... Na tej urokliwej, spokojnej wyspie za 1500 $ kupił dom Leonard Cohen... I pokochał Hydrę całym sercem... Na wyspie mieszkał kilka lat... Tutaj powstała większość jego utworów m.in. powieść "Piękni przegrani"oraz klasyczna dzisiaj piosenka "Bird on the Wire"...









Szłam  nabrzeżem powolnym krokiem bo i po co się spieszyć w takim miejscu... Mijałam pomniki słynnych bohaterów,  kościoły, armaty, które kiedyś broniły wyspę przed Turkami, stary sklep z prochem, kawiarenki serwujące przepyszną kawę... Wędrowałam malowniczymi, krętymi, brukowanymi uliczkami, które prowadziły do górnych części miasta, i starej dzielnicy Kiafas...   Oglądałam niezliczoną ilość wylegujących się, oswojonych, bezpańskich kotów... Cieszyłam się wszystkim co oferowała wyspa... 

I chociaż  Hydra  zyskała ogromną popularność, to jednak zachowała swoją kulturę, tradycję, które dają jej niepowtarzalną atmosferę...  Panuje przyjemna cisza, nie słychać warkotu motorów, klaksonów...  Na wyspie są tylko trzy pojazdy: karetka i dwie śmieciarki... Faktycznie nie ma  innych samochodów ponieważ nie ma tutaj żadnych dróg... Są muły i osły, które  służą jako jedyny środek transportu,  przewożą  turystów, bagaże, żywność, materiały budowlane... Hydra, pomimo braku słońca  oczarowała mnie. swoim klimatem i pięknymi widokami... Trudno sobie wyobrazić miejsce bardziej malownicze, romantyczne i zmysłowe w Zatoce Sarońskiej...  Hydra to prawdziwa perełka wśród tutejszych wysp i pragnę przedstawić ją w jeszcze jednym poście.








Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarze...
Życzę samych szczęśliwych,  pięknych dni...
Jutro upragniony weekend, życzę by był ciepły i słoneczny...
Serdecznie wszystkich pozdrawiam...




109 komentarzy:

  1. Hi. Your photos are perfect. Enjoyable. Greetings.

    OdpowiedzUsuń
  2. Belleza en el paisaje y en las flores.
    Un abrazo,

    OdpowiedzUsuń
  3. Just wonderful photos. Lots of beautiful flowers and colorful.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. At that time in Greece there were plenty of beautiful flowers.
      Greetings, Sami.

      Usuń
  4. I like the good perspectives and compositions of your images. The flowers and animals, they add a great attraction.

    Kisses

    OdpowiedzUsuń
  5. Grecia is marvelous.. So beautiful. .Great set of pictures.. Cheers..

    OdpowiedzUsuń
  6. Łucjo, piękna wycieczka. Charakterystyczna jest w Grecji biel budynków. To chyba dlatego, ze słońce zbyt mocno operuje. Ale to nadaje malowniczości pejzażowi greckiemu. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym dniu marzyłam aby zaświeciło słońce. Obrazy byłyby jeszcze piękniejsze.
      No cóż, nie spełniają się wszystkie marzenia.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  7. Łucjo, pięknie tam. Rewelacyjne zdjęcia. Byliśmy w Atenach, jeszcze nie zdążyłam pokazać na blogu, ale do tego urokliwego miejsca jeszcze nie dotarliśmy. Wpisuję na listę. Moje klimaty... Pierwsze zdjęcie - świetne!
    Pozdrawiam Cię serdecznie i także życzę słonecznych dni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu,
      podobnie jak Ty jestem w Grecji zakochana. Chętnie bym tam wróciła.
      Dziękuję za życzenia. Mam nadzieję, że w końcu u mnie zawita wiosna.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  8. Un bel reportage che mi fa venire voglia di mare e di sole.
    Felice weekend, un abbraccio
    enrico

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękna wyspa z białymi domami i do tego ozdobiona moją uwielbianą bugenwillą. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na brak nie mogłam narzekać. Uważam, że maj jest doskonałą porą na odwiedzanie tego kraju.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  10. Wiesz Lusi ciągnie mnie do Grecji,zobaczyć na własne oczy te wszystkie urokliwe miejsca,gdzie zatrzymał się czas...
    Piękne zdjęcia i Twoja relacja.
    Serdeczności zostawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że spełni się twoje marzenie.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  11. So beautiful place to just stroll around..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. The walk around the island was very charming.
      Greetings.

      Usuń
  12. The colours of the flowers and those lovely houses - just gorgeous!

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudowna wyspa , bo nie ma samochodów...
    A migranci są ?
    Grecja bardzo mi się podoba, ale czy tam uda mi się pojechać ?
    Pozdrawiam ciepło :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie spotkałam w czasie tamtego urlopu żadnego migranta.
      Mam nadzieję, że spełni się twoje marzenie.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  14. Hello dear Lucia!
    Nice places you visited, thank you for your documentary and splendid photos!
    I wish you a nice weekend with a lot of sunshine!
    I embrace you with great dear!

    OdpowiedzUsuń
  15. Cisza i spokój, a do tego urokliwe wąskie uliczki i cudne kwiaty...miałaś wspaniały wypoczynek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cały urlop był uroczy. To był mile spędzony czas.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  16. Piękne miejsce, malownicze i ciekawe, pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Fantastyczne miejsce.
    Pospacerowałabym sobie teraz z ogromną przyjemnością tymi uliczkami.
    Uroczo wyglądają ludzie jeżdżący na osiołkach.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja przyjaciółka 8 maja poleciała go Grecji.
      Ma w planach poznać miejsca w których byliśmy.
      Posłała meila, że jest fantastycznie.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  18. Nigdy nie byłam w Grecjii. Dzięki Tobie poznaję świat- dziękuję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że takie poznawanie świata sprawia Ci przyjemność.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  19. A beautiful place with lovely buildings and flowers. I am sorry these days I do not have the same time to comment on all your posts due to recent events but I appreaciae you posts and your comments on mine.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I also have a problem with visiting the blogs.
      I have a lot of work in the garden. When I get back I'm very tired.
      Greetings.

      Usuń
  20. How I would love to be on Hydra . . . relaxing and enjoying the scenery. The white houses a great backdrop for vibrant bougainvillea and other beauties. Thank you for sharing your wonderful photography and descriptive text. It is the next best thing to being there!
    Kind regards,
    Betty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Betty
      Maybe someday your dream will come true. You went to the US, to Greece is closer.
      You will be delighted.
      Greetings.

      Usuń
    2. I would like to go there. So many places, so little time!

      Usuń
  21. Tyle piękna w Twoim poście- dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  22. Jak zwykle jestem oczarowana pięknem otaczającego nas świata, który mogę poznać chociażby na podstawie Twoich Kochana fotografii. Dziękuję Ci za to

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karolinko,
      jestem zachwycona światem, przyrodą. Cieszę się, że moje oczy mogą to oglądać.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  23. Spokój, cisza, wokół różnobarwna przyroda - jak chciałabym zamienić to nasze tempo życia na tę Hydrę :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polubiłam tamtejszą ciszę i spokój ale dłuższy pobyt jak tydzień nie wchodzi w rachubę.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  24. So beautiful and colorful! The flowers are very delightful ;-) What wonderful flowers do you grow in the garden this summer? Have a nice weekend!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anne,
      I was thrilled by flowers blooming in Greece.
      I love to photograph them. I love nature.
      Greetings.

      Usuń
  25. Se ve muy hermoso. Feliz fin de semana.

    OdpowiedzUsuń
  26. Siempre he considerado las islas griegas preciosas, pero hoy con tus fotos me lo confirmas una vez más.
    Un abrazo.

    OdpowiedzUsuń
  27. Thanks again for your wonderful photos!
    Have a nice weekend.
    Greetings.

    OdpowiedzUsuń
  28. Zdecydowanie miejsce gdzie nie ma samochodów jest miejscem dla mnie!
    Marzy mi się wyprawa na Morze Śródziemne jakimś małym jachtem (najpewniej czarter na miejscu) i taki wodny trekking wokół jego wybrzeży. Co noc w inym porcie, co noc inna...keja ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę, aby spełniło się Twoje marzenie i abyś każdą noc spędzał w innym porcie.
      Hi hi i tym samym każdej nocy byłaby inna... keja.
      No cóż, mały jacht i M.Ś. to nie moje klimaty. Raz przeżyłam burzę i sztorm na morzu. Duży statek, prom to i owszem. Nie mam wygórowanych marzeń aby odbyć rejs n.p. Silver Whisper'em. takie luksusy nie wchodzą w moją naturę.
      Pozdrawiam:)
      Mnie też zachwyciła Hydra. Brak samochodów, motocykli, głośnej muzyki.

      Usuń
    2. Hydra za każdym razem urzeka mnie tak samo. Mimo, że byłem już tam wielokrotnie - zawsze jachtem :) Taka niespieszna włóczęga od portu do portu, od zatoczki do zatoczki, to właśnie to co najbardziej mnie pociąga w spokojnym letnim żeglowaniu.

      Zajrzyj na http://www.paczkanajachcie.pl/ - na pierwszej stronie jest krótkie video z naszego ostatniego niespiesznego rejsu po Grecji :)

      Pozdrawiam
      Maciej Olszewski

      Usuń
    3. Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz.
      Rozmarzyłam się oglądając ten cudowny filmik.
      Ileż piękna i spokoju w tym morskim rejsie.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  29. Malownicza,malownicza:)))oczu oderwać nie można:)))piękne miejsce:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hydra
      to piękna wyspa. Mam małe marzenie aby zobaczyć ją w czasie słonecznego dnia.
      Może kiedyś...
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  30. Kocham Grecję! Chciałabym, chociaż wiem że to nierealne, zobaczyć każdą z jej wysp. Dziękuje Lusiu za następną, wspaniałą wycieczkę;) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och Aniu!
      To wielkie marzenie aby zobaczyć chociaż 10% wysp greckich.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  31. Assim que comecei a ler, lembrei de Leonard Cohen.
    A ilha é maravilhosa, assim como as suas fotos. E fique também pensando na gastronomia, que além de deliciosa, muito saudável.
    Lucja, um ótimo final de semana, com paz e alegria e beijos do Brasil.

    OdpowiedzUsuń
  32. What fantastic pictures - beautiful island!
    God bless you.
    ♥hug
    Crissi

    OdpowiedzUsuń
  33. Na wycieczce było cudownie, wręcz wspaniale - dziękuję.
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą. Nie było czasu na nudę.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  34. Co za niesamowite miejsce. Wyspa jest cudowna, przepiękne rośliny, kwiaty i muły dodają jej wyjątkowego klimatu. To z pewnością raj dla arystów, fotografów i podróżników! Wspaniałe przedstawiłaś ją na zdjęciach. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyspy greckie to raj dla malarzy, fotografów i podróżników.
      Ja nigdy na wyjeździe nie jestem znudzona. Zawsze tak go tak organizuję aby być czynną aktywnie.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  35. Zazdroszczę mieszkańcom Południa tych niesamowitych kwiatów o cudownych kolorach, które wyrastają na każdym kawałku ziemi.
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja im tego zazdroszczę tych wspaniałych kwiatów.
      Mieszkanki Południa sadzą bardzo dużo kwiatów w niewielkich doniczkach glinianych. te kwiaty pięknie się prezentują nie są zwiędnięte. A u nas? Skrzynie balkonowe podlewam wcześnie rano, kolejny raz po południu i jeszcze raz wieczorem, mimo to kwiaty marnie wyglądają. Do gleby dodaję żel aby ta nie wysychała zbyt szybko. Nic to nie pomaga.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  36. Miejscowość bardzo malownicza. Podoba mi się roślinność kolorowe krzewy ❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Greckie wyspy są pełne uroku. Lubię na nich spędzać czas bo tutaj nie można się nudzić.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  37. Dziękuję za dodanie mojego bloga do obserwowanych 😊Odwdziecze się tym samym ❤💙💚💛💜

    OdpowiedzUsuń
  38. Przypomniałaś mi o mojej wyprawie na greckie wyspy. Trochę się więc rozmarzyłam
    Mam jednak nadzieję, że i moje stronki dodasz do ulubionych
    Pozdrawiam kolorami maja

    OdpowiedzUsuń
  39. Cudowna wyspa,zazdroszczę mieszkańcom słońca i tych wspaniałych roślin,które tak cudownie kwitną Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  40. najbardziej podoba mi się pierwsze zdjęcie :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Wspaniałe przytulne miejsce - wprost zachwycające :) Pierwsze zdjęcie z pięknymi czerwonymi kwiatami zachwyca. Przyjemnie jest spacerować po takich miłych zakątkach.
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Wszystko zgodnie z Twoim opisem. Można się zakochać w tej wyspie i jej krajobrazach. Miejsce wymarzone na greckie wakacje i blisko stąd do Aten. Na pewno spokojniej i bardzo klimatycznie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  43. I know that Hydra is very popular among the tourists, Lucja. Your photos show well its ancient culture in combination of bright bougainvillea and souvenir shops. I'd like to visit Hydra too. The landscape with sea, boats, sun gives feeling of vacation:-)

    OdpowiedzUsuń
  44. Wooow pięknie tam.
    Na razie podróże zagraniczne to marzenia.
    Chciałabym pojechać za granicę troszkę dalej niż do sąsiednich Czech.
    Wyspa cudowna.
    pozdrawiam i ślad że tu byłam - zostawiam.

    OdpowiedzUsuń
  45. Witaj !
    Mój syn przebywa teraz w Grecji, może i tam zawita, bo pięknie:)
    Pozdrawiam mile:)

    OdpowiedzUsuń
  46. Grecja ciągle jest przede mną. Hydra jest niezwykle malowniczą wyspą i zakątkiem tego kraju. No i Cohen oraz jego historia. Zachęcająco brzmi jak dla mnie.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  47. Dear Lucia Maria – Thanks for this photo tour. Hydra'd beauties are picture-perfect! You took so many photos, which show how you were in love things in the island. The architectures, mules and donkeys, full of flowers, atmosphere… everything looks so wonderful.

    Yoko

    OdpowiedzUsuń
  48. Jeszcze mnie tam nie bylo Lucjo, ale jakbym byla. Dzieki Twoim przeslicznym fotografiom i opowiesci o tych malowniczych, bajkowych miejscach. Wszystko jak w basni, nawet barwy basniowe. CUDNA wycieczka. DZIEKUJE Lucjo i najserdeczniej pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  49. Pełna uroku, kolorów i ciepła. Cudne miejsce o ciekawej nazwie:)
    Kwiaty mnie zachwycają!
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  50. Jakie piękne zdjęcia! Cudnie tam:) Południowe tereny ciągle przed nami do odkrycia - dziękuję Ci bardzo za te spacery:) Pozdrowienia serdeczne Łucjo, nareszcie Wiosna!

    OdpowiedzUsuń
  51. Fantastycznie!!! Te bugenwilie obfite, osiolki, esencja Grecji:)

    OdpowiedzUsuń
  52. Piekna Grecja....czy ja tam kiedyś będę??? na razie poruszam sie tylko po utartych ścieżkach, podziwiam Ciebie, masz tyle podrózy i wrażeń za sobą Luciu....ach porozmawiac kiedys o tym byłoby fajnie;....pozdrawiam♥♥♥

    OdpowiedzUsuń
  53. Piękna wycieczka i cudowne zdjęcia.. Grecja ciągle jeszcze przede mną, ale dzięki Twoim postom jeszcze bardziej pragnę tam pojechać..
    Serdecznie pozdrawiam:))
    J.

    OdpowiedzUsuń
  54. Amazing floral details!
    Adore all that urban blooms

    xoxo, Juliana | PJ’ Happies :)

    OdpowiedzUsuń
  55. Rzeczywiście malownicza. NIc dodać nic ująć :D

    OdpowiedzUsuń
  56. Piękne miejsce! Cudowne zdjęcia!
    Pozdrawiam serdecznie!:))

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
  57. Wyspa jest piękna, jak z bajki. Na pewno chce się do niej powracać.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  58. Mnie zawsze zachwyca roślinność - krzewy oblane kwieciem. Widok niesamowity :D
    buziaki :D

    OdpowiedzUsuń
  59. Pięknie....
    Jeszcze nie w tym roku ale cierpliwie marzę...

    OdpowiedzUsuń
  60. Witaj Lusiu! Jestem zachwycona piękną roślinnością, klimatem i widokami!Komentuj ę z telefonu komórkowego, po powrocie do domu jeszcze raz obejrzę zdjęcia! Tęsknię bardzo za blogowym przyjaciółmi! POZDRAWIAM ze Szczawna Zdroju!!

    OdpowiedzUsuń
  61. How lovely! I just love seeing all the different places you visit. It would be so nice to be in a place without all the noise from traffic.

    OdpowiedzUsuń
  62. Urocze miejsce, pełne kolorów i piękna wyspiarskiego.

    OdpowiedzUsuń
  63. ależ ja tęsknię za wakacjami. :) najchętniej bym wyskoczyła na jakieś last minute i po prostu poleżała na takich pięknych plażach i odpoczywała. :) zwłaszcza że za tydzień moi rodzice sobie właśnie jadą na wakacje do Hiszpanii. ;)
    pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  64. Piękna wyspa.Dzięki Tobie oglądam piekne miejsca.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  65. Ta wyspa jest taka swojska, przytulna - z tymi wąskimi uliczkami.
    Chętnie pojechałabym na takie greckie wakacje :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  66. Puk, puk:)
    Łucjo gdzie Ty się podziewasz tak długo?

    OdpowiedzUsuń
  67. Ja też czekam na Ciebie i kolejny post.
    Jestem Twoją stałą czytelniczką.
    Przesyłam pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  68. ślicznie to wszystko wygląda na zdjęciach ale nie wiem czy chciałabym mieszkać w takim zatłoczeniu ;)
    ale i tak napiszę, że uwielbiam greckie miasteczka :)
    pozdrawiam Lusiu :)

    OdpowiedzUsuń
  69. Grecja nigdy nie była na mojej liście, ale ostatnio coraz bardziej się nią zachwycam :)

    OdpowiedzUsuń
  70. Ta chmura pyłowa osadza się na wszystkim?
    Zaciekawiły mnie te czerwone dachy, w wielu państwach wybiera się właśnie jednolity kolor czerwony, ciekawe dlaczego?
    O jej? ,,życie" bez pojazdów. Niesamowite!! Tam naprawdę musi być niezwykle :D

    OdpowiedzUsuń
  71. Piękna wyspa, cudowne zdjęcia... :) Sama mam zamiar wybrać się w rejs po wodach okolicznych Grecji. Może uda się jeszcze w tym roku. Dziękuję za ten wpis, z pewnością przyda się jako źródło informacji!

    OdpowiedzUsuń

Jeśli rozpoznasz siebie na zdjęciach i nie chcesz być na tym blogu, proszę poinformuj mnie o tym.
Ja bardzo szybko usunę te zdjęcia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...