wtorek, 20 marca 2018

Spacer po Florencji, kolebce renesansu








Nie po to przyszliśmy na świat, by żyć stosownie do oczekiwań innych.
Aby dać światu z siebie coś wyjątkowego,
każdy z nas musi cenić swą indywidualną wartość i podążać za swoimi marzeniami.

(Anonim)








Florencja jest jednym z najpiękniejszych, najciekawszych i najczęściej odwiedzanych miast Europy...  Tysiące ludzi każdego dnia przybywa tutaj  ponieważ pragnie  zobaczyć oszałamiające nagromadzenie arcydzieł sztuki... Bardzo chętnie wracam do Florencji ponieważ miasto jest niesamowite i na dodatek jest kolebką renesansu... I chociaż jest taka mała, to jednak bardzo bogata w sztukę i kulturę... Słynie z dzieł Michała Anioła, Rafaela, Leonarda da Vinci, Tycjana, Dantego, Botticellego... Spacer jej ulicami przypomina mi wizytę w muzeum pod gołym niebem... Tutaj każda uliczka, fasada stanowi dzieło sztuki... To miasto jest tak bardzo pasjonujące, i  na jego zwiedzanie warto poświęcić trochę więcej czasu... Dzień, dwa  pobytu we Florencji sprawi, że opuszcza się ją  uczuciem niedosytu...









Za początek historii Florencji uważa się tradycyjnie rok 59 p.n.e... Wtedy to,  prawdopodobnie na miejscu starej etruskiej osady rzymscy legioniści założyli twierdzę  nazywaną później Florentina - miasto kwiatów... Prężny rozwój Florencji rozpoczął się w XIII wieku... Kwitł wtedy handel i miasto stało się jedną z większych potęg Italii... Bogaciło się, a  w porze  z tym szedł rozwój kultury i sztuki... Przyjeżdżali tutaj liczni znani artyści i architekci... Efekty ich pracy widoczne są niemal na każdym kroku... Historyczna  część Florencji  odznacza się dość zwartą zabudową, dlatego najlepiej  udać się pieszo  na jej zwiedzanie oglądanie...

Must see we Florencji?  oczywiście katedra Santa Maria del Fiore... Wielka a  jej piękno naprawdę  zapiera dech w piersiach... Jest symbolem miasta  a pod względem wielkości jest ona obecnie czwartą tego typu budowlą w Europie... Uważam, że jest najpiękniejszą budowlą na świecie  Najciekawsze jej elementy to Kopuła Brunelleschiego, największa XV - wieczna konstrukcja tego typu, i Baptysterium ozdobione barwnymi mozaikami z XIII wieku...

Kopuła katedry pokryta jest jasnoczerwonymi dachówkami...  Jej budowę ukończono w 1436 roku... Konstrukcja ta wzniesiona została bez rusztowania, co na tamte czasy było ewenementem...







We Florencji czuję się jak ryba w wodzie... Niemal co krok mogę podziwiać wspaniałe budowle sakralne... Poza katedrą warto zobaczyć: Santa Croce, Santa Maria Novella, San Lorenzo, Ognissanti, Convento di san Marco...

Jest tutaj wiele atrakcji turystycznych, a szczególną  jest (most)  * Ponte Vecchio *    łączący brzegi Arno... Najstarszy most we Florencji został zbudowany w 1345 roku... Podczas swej historii gościł garbarnie, później sklepy mięsne aż w końcu ulokowali się tutaj złotnicy...

Najważniejszym placem we Florencji jest Piazza della Signoria, który budowano od XII do XIV wieku... Plac otacza szereg pałaców i służy ekspozycji wspaniałych rzeźb... 









Historyczne centrum Florencji w 1982 roku zostało wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO... Dziś miasto może  pysznić się  dawną potęgą, która rosła spektakularnie od XIII wieku...  Już w średniowieczu miało starannie przemyślaną sieć ulic i solidny system fortyfikacji...   Florencja ma wiele bezcennych miejsc, zabytków, budynków  wartych zobaczenia...  Zachwyca ciepłym klimatem,  pięknym otoczeniem, wspaniałymi punktami widokowymi i magicznymi uliczkami...
Dzisiejszy post,  pragnę dedykować Usi,  mojej  jest Przyjaciółce, która we wrześniu planuje urlop w Toskanii... Usiu, będziesz tą krainą  oczarowana a może i  w niej zakochana...
Będą kolejne posty z Florencji, dlatego obecny  spacer po Florencji jest  trochę pobieżny...


Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze...
Życze pogodnych, cepłych dni z zapachem wiosny...
Serdecznie wszystkich pozdrawiam...







69 komentarzy:

  1. Hi Lucja-Maria! Very beautiful place. Great Buildings and Statues. Have a nice evening;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anne!
      Florence is a great city.,
      Here you can see a lot of priceless monuments.
      Greetings.

      Usuń
  2. Florencja jest cudowna. Jej nigdy do dość. Tam zawsze coś innego, ciekawego się zobaczy. Ja nie miałam szczęścia będąc tam już nie raz, mieć ładną pogodę. Wiało okrutnie, a i padało. Pozdrawiam i pięknej wiosny życzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Florencja jest niezwykłym miastem.
      A co do deszczowej pogody? ja też często mam taką w czasie urlopu.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Wybieram się tam już któryś rok z rzędu i wciąż nie mogę dotrzeć. Chcę zobaczyć przede wszystkim kościół Santa Croce. Przecie tam leżą wybitni ludzie renesansu, ale też nasza Zofia z Czartoryskich Zamoyska i Michał Kleofas Ogiński, autor słynnego poloneza!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ya que me es imposible, en este instante, pasear por esa ciudad. Lo hago encantada a através de tus bellas imágenes. Siempre me ha encantado esta ciudad.

    Besos

    OdpowiedzUsuń
  5. Hello dear Maria Lucia!
    Florence is a magnificent and historical city and it’s in my list!
    Such beautiful monuments and marble statues!
    Very impressive Cathedral! I really enjoyed your visit in Florence through your gorgeous pictures!
    Thank you for sharing this beauty! Wishing you a lovely week ahead!Hugs!
    Dimi...

    OdpowiedzUsuń
  6. Cóż tu mam napisać????tyle piękna zgromadzone w jednym miejscu:))))cudownie pokazałaś urodę Florencji:))))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  7. Hola María-Lucia, espectaculares tus fotos, espero que pronto disfrutes del sol y el calor. Feliz primavera. Besos.

    OdpowiedzUsuń
  8. Fantastic place. Statues are so amazing. Have a nice evening.

    OdpowiedzUsuń
  9. Interesting place. Statues are fantastic. Your photos are great.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie było mnie tam, z ogromną przyjemnością odwiedziłam je w Twoim towarzystwie :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ach Florencja... Moja ukochana Florencja :-) Uwielbiam to miasto i jego okolice. Byłem kilka razy, ale to wciąż mało... Na schodach katedry jadłem kiedyś pomarańcze sycylijskie. Tak prosto z torebki. Nie zapomnę nigdy ich smaku :-) Uwielbiam Toskanię i mam do niej ogromny sentyment. Serdeczności Lusiu :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Beautiful Firenze! It is the place people want to visit many times.
    The first photo taken with wide lens is fantastic!

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne miasto. Nie dziwię się, że jest jednym z najczęściej odwiedzanych miejsc. Pozdrawiam serdecznie 💛💜💚💙❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Florencja jest piękna i godna zobaczenia.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  14. Właśnie tak zapamiętałam Florencję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miasto zauroczyło i mnie swoją architekturą i atmosferą. Spacerując po florenckich uliczkach naprawdę można odnieść wrażenie, że przeniosło się w czasie prosto do epoki renesansu, kiedy miasto przeżywało swój złoty wiek.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  15. You're right Lucja, Florence is a place of wonderful arts. Your photos are stunning remind my own strolls in Florence, the Gold bridge, Santa Maria del Fiore - where I was standing a lot watching every detail on its front side.
    Thank you for sharing!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I love this city too. I visit him slowly. I'm never in a hurry.
      Thank you for your visit, Nadezda.

      Usuń
  16. Świetne zdjęcia , przypominają lato i niech jak najszybciej nadejdzie :-)
    Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Florencję za każdym razem zwiedzałam latem.
      Ja bardziej czekam na wiosnę. Do mnie jeszcze nie dotarła.
      W dalszym ciągu mróz, i porywisty wiatr.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  17. Maravillosa Florencia, algún día la conoceré. Besitos y feliz primavera.

    OdpowiedzUsuń
  18. Wspaniałe ulice, place, kościoły i inne budynki świeckie.
    Bardzo lubię styl renesansu. Piękne zdjęcia.
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię renesans. A dla mnie Leonardo da Vinci, to mistrz nad mistrze. W każdym jego obrazie można odnaleźć coś tajemniczego, czy zagadkowego, chociaż tak naprawdę w jego obrazach nie ma ukrytych żadnych sekretów. Wystarczy dobrze patrzeć.
      Tropiłam Leonardo w wielu muzeach. Stojąc przed jego obrazem całkowicie się zatracałam.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  19. Byłam we Florencji i się w niej zakochałam. Gdybym wiedziała, że kiedyś założę bloga, też bym obfotografowała to cudowne miasto.
    Przeczytałam mnóstwo książek, których akcja dzieje się we Florencji i to za czasów Medyceuszy.
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm
      Anno ja też jestem zakochana we Florencji. Też przeczytałam kilka książek dotyczących tego wspaniałego miasta i rodów panujących. Zawsze robiłam sporo zdjęć ale niemal na każdym było jedno z nas.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  20. Florença uma grande e bela cidade cheia de obras de arte.
    Um abraço e boa Primavera.

    Andarilhar
    Dedais de Francisco e Idalisa
    O prazer dos livros

    OdpowiedzUsuń
  21. kiedyś czytałam książkę jakieś romansidlo ale było sporo w nim o Lorenzie Medici czyli Wawrzyńcu Wspaniałym i zamarzyłam zobaczyć Florencję . Dzięki tobie tam jestem Dziękuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie czytałam tego romansu. Wawrzyniec Wspaniały, przecież to prawdziwa legenda. Przypuszczam, że każdy o nim słyszał. Ten wybitny władca Florencji jest symbolem odrodzenia. To dzięki niemu rozwinęła się sztuka i pod jego skrzydłami działali najwybitniejsi artyści XVI wieku.

      Basiu, jeżeli lubisz czytać książki to polecam Ci: Medyceusze. Mecenasi sztuki - tyrani - kochankowie. Świetna!
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  22. Dziękuję za ucztę.Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lotko, bardzo dziękuję za odwiedziny.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  23. Florencja mnie całkowicie oczarowała.To normalne, że fotografie nigdy nie oddadzą jej piękna ale są potrzebne ponieważ odświeżają wspomnienia. Czekam na twoje kolejne relacje z Florencji:))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy przedostatnie zdjęcie też jest z Florencji?
      Gdzie je zrobiłaś i co przedstawia?
      Urszula

      Usuń
    2. Zgadzam się z Tobą, że zdjęcia nigdy nie oddadzą piękna tego miasta.
      Nie poznajesz tego ogromnego nosa? to przecież jest Dante.
      Zdjęcie jest zrobione na Via Santa Margherita przed Muzeum Dantego.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  24. Cudowną Florncja, a 10 zdjecie, a właściwie ujęcie pomnika bardzo mnie rozbawiło, hihi.
    Buziaki.:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hi hi hi a jednak zauważyłaś?
      Masz rację. Florencja jest cudowna. Zasługuje na szczególną uwagę, jest piękna, bogata i zabytkowa. Dla mnie jeden z włoskich "must see".
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  25. Hello dear LUCIA!
    Surprising landscapes, interesting documentaries, thanks for sharing!
    A wonderful day I wish you, my dear!
    I embrace you with love and thank you for visiting!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Florence is a wonderful city with valuable monuments.
      Thank you very much for visiting and commenting.
      Greetings, ELENA.

      Usuń
  26. Kiedyś byłam we Włoszech, ale Florencja nie była objęta programem wycieczki. Co prawda jest przebąkiwanie, że jeszcze kiedyś pojedziemy na południe Europy i wtedy zahaczymy o Florencję, ale na razie są to bardzo odległe plany :). Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wycieczki zorganizowane w swoim programie bardzo często mają zwiedzania stolicy Toskanii. Karolinko, skoro ktoś przebąkuje wyjazd na południe Europy to szybciej niż myślisz odwiedzisz Florencję.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
    2. Kochana, na razie mam w planach inny wyjazd, wcale nie taki tani...

      Usuń
  27. Zdecydowanie florencja trafia na moja liste "miejsc do odwiedzenia"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Florencja uchodzi za jedno z najpiękniejszych miast we Włoszech. Zobaczysz tam wiele zabytków, a całość położona jest nad rzeką Arno, u stóp Apeninów, w Toskanii.
      Polecam to miasto.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  28. Kyllä on kaunis kaupunki. Miten voikaan maailmassa olla nän kauniita paikkoja.
    Kiitos. oli mukava katsoa.
    Halaukset.

    OdpowiedzUsuń
  29. Odpowiedzi
    1. O tak. Jest co oglądać i podziwiać.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  30. Complimenti tu hai descritto e illustrato molto bene una città di cui noi italiani siamo giustamente fieri. Felice giornata, un abbraccio
    enrico

    OdpowiedzUsuń
  31. So beautiful, I have no word to describe..

    OdpowiedzUsuń
  32. So much beauty and culture!

    OdpowiedzUsuń
  33. Nigdy nie byłam w tej częsci Europy, nigdy nie byłam w monastyrze, ale Twój opis brzmi zachęcająco :)
    สมัคร D2BET
    Gclub

    OdpowiedzUsuń
  34. Przepiękne miasto, zwiedzanie Florencji to moje jeszcze niezrealizowane marzenie...! Kocham ten zielony region Italii !
    Pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  35. Z ogromną przyjemnością zajrzałam ponownie do Florencji. Tym bardziej, że ja byłam tam w zimie, a Twoje zdjęcia są takie słoneczne.

    Pozdrawiam Cię serdecznie Łucjo:)

    OdpowiedzUsuń
  36. Byłam bardzo dawno w tym mieście i wiele wspaniałości oferowanych przez to miasto mi umknęło. Dziękuję za wspaniała fotorelację.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  37. De las buenas ciudades a no perderse de visitar, he estado mas de una vez y siempre la he disfrutado, ahora me has hecho pasar un buen rato con tu reportaje, un abrazo.

    OdpowiedzUsuń
  38. Kochałem twoje wejście Lucia! Przyniosłeś mi dobre wspomnienia z tego pięknego miasta. Piękne zdjęcia i widzę, że podróżowaliśmy po tych samych miejscach. Bardzo podobał mi się też most, Florencja jest cudowna. Fantastyczne zdjęcia.
    Buen jueves amiga.
    Besos.

    OdpowiedzUsuń
  39. Έχω χρόνια να πάω...Αλλά με τις υπέροχες φωτογραφίες σου, μου την θύμησες!
    Σου στέλνω πολλά φιλιά!

    OdpowiedzUsuń
  40. Kolejna wspaniała wyprawa!
    Pozdrawiam serdecznie!:)

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
  41. gorgeous images lucy!! my son just visited with his girlfriend and they had am amazing trip. i loved the first one, this is certainly a special and beautiful place!!

    OdpowiedzUsuń
  42. Thank you for showing me beautiful Florence. I loved it when visiting many years ago.
    Betty

    OdpowiedzUsuń
  43. Florencia es una ciudad muy hermosa y tus fotografías me han hecho recordar mi visita a la ciudad.
    Un abrazo,

    OdpowiedzUsuń
  44. Dear Lucia Maria - Walking through Florence is like walking around a Museum. Thank you for this photo tour. Your images are always wonderful. Have happy spring days ahead.

    Yoko

    OdpowiedzUsuń
  45. Lindas imagens vindas de Florença. Feliz fim de semana.

    OdpowiedzUsuń
  46. Dziękuję Lusi że pokazałaś mi Florencję widzianą Twoimi oczami,piękne miasto.
    Tak masz rację mówiąc,że warto odwiedzić to miasto ,może kiedyś...
    Tymczasem z radością oglądam Twoje piękne wspomnienia.
    Wspaniałego wiosennego weekendu życzę Tobie kochana :)*

    OdpowiedzUsuń
  47. To prawdziwa kolebka piękna.

    OdpowiedzUsuń
  48. Florencji nie wystarczy odwiedzić, tam trzeba zamieszkać.

    OdpowiedzUsuń
  49. Nigdy nie byłam we Floencji, ba!- nigdy nie byłam we Włoszech, dlatego bardzo dziękuję Ci za możliwość zwiedzenia tego miasta:)
    Pozdrawiam Lusiu:)

    OdpowiedzUsuń
  50. Florencja bardzo źle mi się kojarzy - podczas podróży ślubnej złapała nas ogromna ulewa, nie mieliśmy gdzie się schować - zalało nam wszystko - dokumenty, telefony, portfele.. I niestety część rzeczy zniszczyła się doszczętnie (m.in. mój nowy tel).
    Jednak liczę na to, że pewnego dnia odczarujemy to złe wspomnienie :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli rozpoznasz siebie na zdjęciach i nie chcesz być na tym blogu, proszę poinformuj mnie o tym.
Ja bardzo szybko usunę te zdjęcia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...