czwartek, 19 października 2017

Naucz mnie sztuki małych kroków


Przypuszczam, że   Modlitwa  napisana  przez  autora Małego Księcia 
- Antoine de Saint -Exupéry  znana jest wielu osobom... 
Jest bardzo piękna... I dlatego pragnę umieścić ją na blogu...


Nie proszę o cuda ani o wielkie olśnienia, Panie,
lecz o siłę na każdy dzień.
Naucz mnie sztuki małych kroków.

Spraw, bym z ciekawością dziecka,
w zgiełku, hałasie i gonitwie,
odkrywał, poznawał  i przechowywał to, 
co spotyka mnie na co dzień.

Spraw bym właściwie dzielił czas.
Podaruj subtelne wyczucie i wrażliwość,
abym odróżnił najważniejsze,
od tego co błahe.

Pozwól, bym potrafił marzyć,
choć nie ma to wpływu na przeszłość czy przyszłość.
Dopomóż w tym, co robię najlepiej.

Modlę się o siłę dyscypliny i umiaru,
nie tylko aby przejść przez życie,
ale i po to by przeżywać swoje dni pożytecznie,
i dostrzegać niespodziewane przyjemności i wzloty.

Uchroń mnie przed naiwną wiarą,
że wszystko w życiu musi iść gładko.
Daj mi trzeźwe rozpoznanie, że trudności,
porażki, wpadki, niepowodzenia 
są nam dane przez samo życie,
byśmy mogli wzrastać i dojrzewać.

Ześlij mi właściwą osobę we właściwym czasie,
która będzie miała dość odwagi i miłości,
aby mówić prawdę!

Wiem, że wiele problemów rozwiązuje się
bez mojej pomocy, więc proszę,
naucz mnie cierpliwości.

Wiesz jak bardzo potrzebuję przyjaźni. 
Uczyń mnie godnym tego najpiękniejszego,
najtrudniejszego, najbardziej ryzykownego
i kruchego daru życia.

Daj mi tyle wyobraźni,
abym mógł dzielić się z innymi odrobina ciepła,
we właściwym miejscu, o właściwym czasie,
poprzez słowa czy w milczeniu.

Oszczędź mi strachu przed  przegapieniem
czegoś w życiu.
Nie dawaj mi tego co wydaje mi się, że pragnę,
lecz to czego najbardziej potrzebuję.

Naucz mnie sztuki małych kroków!


Lord, I'm not praying for miracles and visions,
I;m only asking for power for my days,
Teach me the art of smal steps!

Make me clever and witty among the diversity o days
to be able to record important recognitions and experiences!
Help me prioritize to use my time accurately!

Save me from the naive belief that everything goes smoothly in life!
Present me with the sober recognition that difficulties,
failures, fiascos, set-backs are additional elements given
by life itself that make us grow and mature.

Send a person to me in the right moment who has enough
courage and love to utter the truth!
We do not say the truth to ourselves, others say that to us.

I know that many problems get solved by themselves without doing anything.
Please help me to be able to wait!

You are the one who knows how much we need courage.
Make me worthy for the nicest, hardest, riskiest
and most fragile gifts of life!

Present me with enough fantasy to be able to mediate a little bit of charity,
in the righ place, on the right time,
with or without words!

Spare me from the fear of letting life slip!
Do not give me only things I desire, give me things I need ad well!

Teach me the art of smal steps! 




Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze...
Serdecznie wszystkich pozdrawiam...



47 komentarzy:

  1. Oh how beautiful flowers! So beautifully colored! Good night Lucja-Maria ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. What a beautiful, heart-felt prayer. I especially was touched by the part about being worthy of friendship, fragile as it is. This was truly beautiful, Maria-Lucia.

    As I read the thought came to me that He can do all of this and easily give you miracles too. It is not too much to ask.

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię "Małego księcia " Pozdrawiam gorąco 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne zdjęcia, a wstyd się przyznać,tego pięknego wiersza - modlitwy nie znałam.
    Lusiu, bardzo serdecznie pozdrawiam.:))

    OdpowiedzUsuń
  5. Piekny wiersz, wart zapisania go na blogu, po to by go łatwiej było odnaleźć :-)
    Pozdrawiam serdecnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. piękny wiersz, lubię "Małego księcia". To magiczna książka. Zdjęcia prześliczne.

    OdpowiedzUsuń
  7. Hi. Awesome. Beautiful flowers. Colors are perfect.

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękna modlitwa. Bardzo mi się podoba sztuka małych kroków.
    I czasami ją stosuję :)
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Preciosa oración que acompañas , a la belleza de esas flores.

    Besos

    OdpowiedzUsuń
  10. Hi. Flowers are so beautiful. Greetings.

    OdpowiedzUsuń
  11. Niin kaunis kukka ja runo todella hyvä Kiitos Lucja Maria

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepiękna modlitwa piękne Łucjo te kwiaty. Tak jakoś miło się mi zrobiło.
    pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Modlitwa wspaniała! Teach me the art of small steps... To takie trudne... Ale możliwe :-) Serdeczności!

    OdpowiedzUsuń
  14. Zdejmuję kapelusz i kłaniam się nisko..

    OdpowiedzUsuń
  15. piękna wyjątkowa, prawdziwa
    żyć w zgodzie z tą modlitwą to pięknie żyć

    uściski Lusiu

    OdpowiedzUsuń
  16. Mnie on jakoś nie zachwycił, ale piękny post przygotowałaś, pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  17. W pierwszej chwili myślałam źle to fragment pochodzący z mojego ukochanego Małego księcia i popadlam w przerażenie, iż zanika w pamięci postępują szybciej niż myślałam. Ale nie, wróciłam do początku wpisu i zrozumiałam, że to odrębny utwór. Wiele w nim mądrych treści i takich o jakie sama się modlę choć czasami innymi słowami.

    OdpowiedzUsuń
  18. Wspaniała modlitwa. Taka prosta, ale równocześnie wzniosła.
    Właśnie w taki sposób powinniśmy zwracać się do Boga.
    No cóż. Można tylko dodać Amen.
    Dziękuję Ci za nią Łucjo:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ta modlitwa przypomniała mi wiersz Natana Tenenhauma ,,Modlitwa o wschodzie słońca"...

    OdpowiedzUsuń
  20. Niestety nie znam ale pięknie słowa :-) i piękne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  21. Przepiękna modlitwa Lusiu. Pozwolę sobie zapisać ją w swoim notatniku :)
    Przesyłam cieplutkie pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  22. Przepiękna modlitwa i cudowne kwiaty!
    Pozdrawiam i życzę słonecznego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  23. Małego księcia uwielbiam, ale modlitwy nie znałam, jest piękna. Cudowne zdjęcia.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Piękna i głęboka, szkoda, że nie wszyscy ją znają...

    OdpowiedzUsuń
  25. Śliczny wiersz. Kwiaty cudne. U mnie kwitną jeszcze ostróżki, róże i lawenda.
    Na wiosnę dosadzę więcej kwiatów, teraz, kiedy mogę, zbieram z nich nasiona. Normalnie jestem jak Monty Don!

    OdpowiedzUsuń
  26. Grand Prayer - wonderful - my heart is touched!
    Blessed Day
    ♥Hug and ♥kisses Crissi

    OdpowiedzUsuń
  27. Love cosmos !!!!!
    Have a nice weekend !
    Anna

    OdpowiedzUsuń
  28. Piękny wiersz, szkoda, że go wcześniej nie znałam...
    Kwiatki na fotkach też piękne, a ten pierwszy to jak malowany.
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
  29. Małe kroki, tak, to czasami prawdziwa sztuka, nie każdy jest w stanie tak chodzić...

    OdpowiedzUsuń
  30. dobrze jest wiedzieć czego się chce w życiu.
    dobrze się czegoś nauczyć - Exupery nauczył się pisać i zachwyca do dzisiaj.
    pięknym i mądrym przesłaniem.

    OdpowiedzUsuń
  31. Wspaniała modlitwa!
    Pozdrawiam Lusiu:)

    OdpowiedzUsuń
  32. Piękna modlitwa. Dziękuję, że ją przypomniałaś. Oby tak codziennie móc podobnie rozmawiać z Bogiem i żyć tak pięknie. Pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń
  33. Piękny wiersz:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  34. Milczenie jest najlepszym komentazem

    OdpowiedzUsuń
  35. Piękne! i słowa i zdjęcia! Niech ci się spełni ta Twoja droga "małych kroków"...
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  36. Beautiful Poem & beautiful pictures.
    I am your new follower, hope you follow me back.
    https://clickbystyle.blogspot.in/

    OdpowiedzUsuń
  37. Modlitwa spotkała się z dużym zainteresowaniem. Bardzo dziękuję.
    Serdecznie wszystkich pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  38. Piękne i mądre słowa. Dziękuję za tę modlitwę.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  39. Esas flores son un exponente magnífico de ese arte de las cosas pequeñas. En su humildad concentran el máximo de la belleza.
    Un abrazo,

    OdpowiedzUsuń
  40. dziwne, ale nie znałam tej modlitwy :) piękna!

    OdpowiedzUsuń
  41. Woww Woww wowww....What a beautiful flowers ...i do not understand What you mean in your comment on my blog .....What is to dog you ?...please explain to me )))...happy week love Ria x ❤️

    OdpowiedzUsuń
  42. Kochana, chcę Ci bardzo podziękować za ten post. Był mi bardzo potrzebny. Znam tę modlitwę, lecz lata jej nie czytałam. Teraz jednak jest mi bardzo potrzebna i dziękuję, że właśnie to ty mi ją podarowałaś. <3

    OdpowiedzUsuń
  43. Mały książę to jedna z najpiękniejszych opowieści jakie znam. Bardzo poruszajaca i ucząca ludzi ile znaczy przyjaźń... że czasem trzeba pozwolić odejść nawet tym, których się najbardziej kocha.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli rozpoznasz siebie na zdjęciach i nie chcesz być na tym blogu, proszę poinformuj mnie o tym.
Ja bardzo szybko usunę te zdjęcia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...