czwartek, 2 lutego 2017

Zimowe chwile w Małym Lasku






Świat rozjaśniony śpi w lekkim puchu,
rankiem muśnięty różami zorzy,
a we mnie tyle dla ciebie uczuć,
ile gwiazd śniegu styczeń rozłożył.

Więc lekkość bytu świtem ogłaszam,
nostalgia puka, choć jej nie proszę,
czasami nastrój figle mi płata,
dziś chcę radości z rozwianym włosem.

Zanim w pejzażu znów szaroburym
srebrzystej szadzi zabraknie attyk,
najczulszym słowem chcę cię przytulić,
jak śnieżne kwiaty, tak delikatnym...







Dzisiejszy poranek przywitał mnie opadami śniegu... I chociaż  wszędzie było biało, to z nieba jeszcze spadały duże śnieżynki niczym płatki róż... Zwiewnym szalem otulały drzewa, krzewy... Wiedziałam, że muszę zrobić zdjęcia, bo drugi raz taka okazja może się nie powtórzyć... Na szczęście nie musiałam długo czekać aby na dworze zrobiło się jaśniej... Tuż przed godziną siódmą pobiegłam do Małego Lasku... Na zrobienie zdjęć miałam dosłownie dziesięć minut... Nie mogłam oderwać oczu od delikatnych gałązek jaśminowców... Wszystko wyglądało bajecznie...  Gdy za oknem pada śnieg, baśnią, która najpiękniej i najlepiej wpisuje się w zimowy krajobraz jest " Królowa Śniegu". I co ciekawe, przez moment miałam wrażenie, że znajduję się w Krainie Zimy... Niestety, nie miałam czasu na zachwyty...  Jeszcze tylko pokłoniłam się Jezuskowi Frasobliwego... Spieszyłam się... Musiałam już jechać ponieważ byłam mocno spóźniona...






Kiedy wróciłam do domu zobaczyłam przy karmnikach, na ziemi, na drzewach  nieznane mi ptaszki... Postanowiłam utrwalić je na zdjęciach... Jestem pewna, że szybko podacie ich nazwę...







48 komentarzy:

  1. Ptaszki urocze, ale nazwy nie podam bo nie znam:)
    Dzisiejszy poranny śnieg wyglądał rzeczywiście jak puchowa pierzynka. Szkoda, że tak szybko spadł z drzew.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzisiejszy śnieg wyglądał zjawiskowo. Ciekawi mnie czy taki spektakl jeszcze się powtórzy.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Piękna biała zima. Nie przepadam za nią, ale jeśli musi być to niech będzie taka, jak na Twoich zdjęciach. Te ptaki, to chyba dzwońce :). * Dziękuję za miły komentarz u mnie, ale nie zgadzam się, że jestem inspiracją dla Ciebie w podróżach. To samo mogę ja powiedzieć o Tobie. Miło, że wzajemnie sobie coś tam podpowiadamy. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie przepadam za zimą ale czekałam na takie widowisko. Może to jedyna taki pokaz tej zimy? Odwiedzały mnie dzwońce ale miały żółte piórko wzdłuż swojego ciała. Te są jakieś takie pasiaste. Tamte były oliwkowe.
      Całuję i serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Wow, how amazing winter photos! The birds are hungry.
    Have a nice weekend!
    Greetings.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Yes Sirpa. You're right.
      These birds are very hungry.
      Hugs and greetings.

      Usuń
  4. Krajobraz cudowny, dziś faktycznie padał wyjątkowy śnieg i można się było poczuć jeszcze troszkę zimowo. Ptaszki z karmnika to czyże - naprawdę piękne, a do tego wyjątkowo mądre! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W wielu regionach dzisiaj padało. Wyglądało zjawiskowo.
      To są czyże? Byłam pewna, że będziesz je znała.
      Czyże są wyjątkowo mądre? Muszę pogrzebać u wujka google aby je poznać.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
    2. Masz rację Patrycjo!
      To są czyże (Carduelis spinus)
      Bardzo dziękuję:)

      Usuń
  5. Que maravilla, puedo decir que majestuoso para mi que no he tenido la suerte de poder ver o estar en ese escenario con la nieve. Bonitas imágenes . Saludos

    OdpowiedzUsuń
  6. Oh Lucja-Maria! You have now just like a fairy tale! The Eurasian siskin (Spinus spinus) is a lovely little bird. They also have we got here. Greetings

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oh, this is Spinus spinus.
      I had no idea. This is a lovely bird.
      Greetings.

      Usuń
  7. Piękne zimowe zdjęcia! Pozdrawiam serdecznie!:)

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
  8. Wonderful winter postcards, form the snow in the nature.

    The bird of your images, I think it is a greenfinch

    Kisses

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne zdjęcia zrobiłąś w swoim Lasku,u nas też zimowo,ale śniegu zdecydowanie więcej , a dzisiaj jeszcze przybyło.Nie wiem ,co to za ptaszki,ale najwazniejsze ,że chętnie przylatują do Ciebie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Hello. There's a lot more snow than here. Great photos. Greetings.

    OdpowiedzUsuń
  11. The little birds are so beautiful! How nice for them to have some extra seed and treats during the cold winter months! Have a good weekend sweet friend. Hugs, Diane

    OdpowiedzUsuń
  12. O jak cudnie! a u mnie dziś prawie wiosna! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Oi niin kauniita lumimaisemaa kuvia. Onkin satanut paljon lunta Pienet linnut söpöjä :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Hello. Great photos. A lot of snow. Eurasian Siskin is a beautiful little bird.

    OdpowiedzUsuń
  15. Przepiękne zimowe widoki - aż żal mnie ściska, że u mnie jest tak szaro i brzydko. Śląski smog robi swoje. A ja z miłą chęcią wybrałabym się na spacer po zielonym lesie. Dziękuję za miłe słowa na moim blogu. Aż mi się cieplej zrobiło na sercu, a nawet zaczęłam się zastanawiać, czy na pewno na nie zasługuję... Ściskam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  16. Ptaszki już rozpoznane, mogę tylko potwierdzić że czyże.
    Zazdroszczę Ci Lusiu zimy i takich cudnych krajobrazów, u mnie śniegu tylko żałosne resztki i to w miejscach zacienionych.
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Me gusta ver la nieve, por aquí no suele nevar. Las fotografías son preciosas. Besos.

    OdpowiedzUsuń
  18. Beautiful! But it must be so cold!

    OdpowiedzUsuń
  19. Ptaki sa takie piekne nie wyobrazam sobie swiata bez nich. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. Zima ma swój urok tylko ze śniegiem, a u Ciebie sporo go napadało :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękne zdjęcia. Niestety, to jest ten czas kiedy mam już dość zimy ;). Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  22. Taka srebrno-biała zima jest przepiękna.....na zdjęciach lub zza okna.kojarzy mi sie z baśnią Andersena. Ale w realu -kocham wiosnę i lato i nie miałabym nic przeciwko,żeby funkcjonowały tylko te pory roku. Fotki masz piękne a te ptaszki ,zupełnie mi nieznane -niezwykłe.Zachwyciłam się świątkiem! Mieszkasz w zaczarowanym miejscu. Zazdroszczę!

    OdpowiedzUsuń
  23. Uwielbiam taką śnieżna cudnie czystą zimę ! Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  24. A celebration to winter's beauties !!!!
    We don't have snow here...
    Have a cozy weekend !
    Anna

    OdpowiedzUsuń
  25. Taka zima jest najpiękniejsza :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  26. Świeży śnieg jest przepiękny!Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  27. Ptaszków nie znam, ale są przepiękne. U mnie też zima na całego.
    Pozdrawiam:)*

    OdpowiedzUsuń
  28. Oj, to juz chyba ostatnie zimowe chwile...oby u mnie juz nie ma drzewa do kominka. Ptaszki rozkoszne. Pozdrówka Luciu:))

    OdpowiedzUsuń
  29. Piękna jest nasza zima, fascynuje nas zawsze.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  30. Hello my wonderful Polish Friend.
    you have as much snow as we do here.
    except your snow looks wet and heavier and bends the bows on the trees.
    Jesus looks happy in his little shelter... leaning on His hand.
    Greetings from snowy Canada!!
    ....peter/piotr:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Tu si que vives en el bosque pues estos paisajes son estupendos y ver a los animalitos con ella da gusto.
    Tus fotos son preciosas, un abrazo.

    OdpowiedzUsuń
  32. Lusiu, pokazałaś piękne zimowe sceny !! A ptaszki to maleńkie czyże :) W ubiegłym roku gościłam spore stadko czyży a w tym roku mam tylko dwa...! Są śliczne, bardzo wojownicze i wdzięcznie pozują do zdjęć !!
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  33. Taką zimę to ja bardzo lubię!
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Czyżby to czyż? Czyż to nie czyż? He he, ale pięknie :-) Faktycznie taka zima wygląda bajecznie. Ale wolałbym już teraz bajkę w zieleni i błękicie :-) Miłego weekendu Lusiu! Serdeczności!

    OdpowiedzUsuń
  35. Piękna poezja i piękna fotografia, nastrój romantyczny, bo zima może być piękna...

    OdpowiedzUsuń
  36. Piękne zdjęcia w zimowej szacie,drzewa otulone białym puchem.A ptaszki napewno czyże,tak swobodnie czuły się w Twoim ogrodzie.

    OdpowiedzUsuń
  37. Wspaniałe, zimowe zdjęcia. Wszystko wygląda jak u baśni. Jest pięknie. U mnie niestety śniegu prawie nie ma. Ptaszki cudne,ale ich nie znam. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Lucja olá!
    Quanta beleza há no inverno, com tanta pureza espalhada pela vegetação. Eu amo o inverno!
    As tuas fotos estão magníficas, não poderia ser diferente.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli rozpoznasz siebie na zdjęciach i nie chcesz być na tym blogu, proszę poinformuj mnie o tym.
Ja bardzo szybko usunę te zdjęcia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...