czwartek, 16 lutego 2017

Czerwone tulipany




- Powiedz mi jak mnie kochasz.
- Powiem.
- Więc?
- Kocham cię w słońcu. I przy blasku świec.
Kocham cię w kapeluszu i w berecie.
W wielkim wietrze na szosie, i na koncercie.
W bzach i w brzozach, i w malinach, i w kolonach.
I gdy śpisz. I gdy pracujesz skupiona..
I gdy jako roztłukujesz ładnie -
nawet wtedy, gdy ci łyżka spadnie.
W taksówce. I w samochodzie. Bez wyjątku.
I na końcu ulicy. I na początku.
I gdy włosy grzebieniem rozdzielisz.
W niebezpieczeństwie. I na karuzeli.
W morzu. W górach. W kaloszach. I boso.
Dzisiaj. Wczoraj. I jutro. Dniem i nocą.
I wiosną, kiedy jaskółka przylata.
- A latem jak mnie kochasz?
- Jak treść lata.
- A jesienią, gdy chmurki i humorki?
- Nawet wtedy, gdy gubisz parasolki.
- A gdy zima posrebrzy ramy okien?
- Zimą kocham cię jak wesoły ogień.
Blisko przy twoim sercu. Koło niego.
A za oknami śnieg. Wrony na śniegu.

Rozmowa  liryczna
Konstanty Ildefons Gałczyński

 




- Tell me how much you love me.
- I'll tell you.
- So.
- I love you in the sunshine. And by the candlelight.
I love you in a  hat and a barrette.
On windy road and at the concert.
In lilacs and in birches, in raspherries and in maples.
And when you sleep.And when you work concentrated.
And when you elegantly break the egg -
even when you drop the spoon.
In a taxi. In a car. Without exception.
At the end of the read. And at the beginning.
And when you part your hair with a comb.
In danger. And on the merry-go-around.
In the sea waves. In the mountains. In wellies. And barefoot.
Today. Yesterday. And tomorrow. By day and night.
And at Springtime when swallows arrive.
- And how do you love me in the Summer?
- Like context of Summer.
- And in Autumn, when clouds and blue moods arrive?
- Even then, when you loose your umbrellas.
- And when the Winter silvers frame of our windows?
- At Winter I love you like happy fire.
Close to your heart. Close to it.
And behind our windows, snow. And black crows in it.

Lyrical  conversation
Konstanty Ildefons Gałczyński



Po kilku dniach nieobecności, wracam stęskniona do blogowego świata... Dlaczego mnie tutaj nie było? To miała być tylko jednodniowa, rutynowa kontrola komputera... Niestety, jeszcze w tym samym dniu informatyk trafił do szpitala... Miałam problem  odbiorem mojego sprzętu... Dopiero dzisiaj bez przeglądu udało mi się odebrać mój komputer...

Nie mam Listy Ulubionych Blogów ale czytając komentarze taki problem jest/ był na wielu blogach... Trochę to potrwa zanim Was odwiedzę i uzupełnię Listę...  Moi Drodzy - czerwone  tulipany są  dla  wszystkich  odwiedzających  mój  blog...  
Serdecznie  dziękuję  -  Thank  you  so  much!  



63 komentarze:

  1. Lubię poezję Gałczyńskiego i czerwone tulipany. Dziękuję za nie. Tobie już chyba zniknęła po raz drugi lista ulubionych blogów. Mnie się to raz zdarzyło i wiem ile czasu trzeba na jej odtworzenie. Przykro mi :(. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bardzo lubię Gałczyńskiego, dlatego dosyć często jego wiersze prezentuję na swoim blogu. A co do Listy Ulubionych Blogów? to już mój drugi przypadek od czasu założenia bloga.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Thank you for a truly delightful and delicious photos.

    OdpowiedzUsuń
  3. Boa tarde, regresso em grande com as lindas tulipas e o belo poema em sintonia.
    AG

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny Walentynkowy Post !! Uwielbiam tulipany, te czerwone są wyjątkowej urody !!
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu, dla blogowych Przyjaciół pragnęłam podarować czerwone kwiaty.
      Najlepiej by były to róże. Niestety, mam tylko żółte. Sądzę, że tulipany są też bardzo piękne a na dodatek to kwiaty wiosny. Wielu z nas tęskni już a tą porą roku.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  5. Hi. Very beautiful photos. I like a lot. Greetings.

    OdpowiedzUsuń
  6. Hey Lucja-Maria! Just lovely tulips! By the spring is no longer a long time;-) What wonderful pastries you have on the table? Best regards

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anne,
      thank you very much for your visit.
      Balls with coconut are delicious and do not require baking.
      Greetings.

      Usuń
  7. Ihania punaisia tulppaneita rakastan kovasti niitä. Paljon terveisiä hyvä Lucia-Maria :)

    OdpowiedzUsuń
  8. beautiful poem.. love the pictures..

    OdpowiedzUsuń
  9. Son preciosos los tulipanes rojos, gracias. Besos.

    OdpowiedzUsuń
  10. Co prawda wolę tulipany żółte, ale te czerwone od Ciebie też mogą być:)
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mario!
      Ja też uwielbiam żółte tulipany.
      Jednak czerwone tulipany są wyrazem miłości.
      Kwiaty w takim kolorze daję tym, których kocham i którzy są dla mnie najważniejsi.
      Mario przypuszczam iż wiesz o tym, że żółty symbolizuje kłamstwo, fałsz, zazdrość – czyli uczucia negatywne. Raczej nie wypada mi dawać kwiatów w tym kolorze.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  11. I'm glad your computer is OK and working perfectly. Lovely tulips, nice color!
    Have a nice day, dear!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Unfortunately, my computer is not working perfectly.
      I will give it to the computer at a later time.
      I also love tulips. This beautiful spring flowers.
      Greetings:)

      Usuń
  12. Nawet nie chcę myśleć o tym, że komputer odmówi współpracy.
    Dobrze, że jesteś:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na szczęście mój komputer nie odmówił współpracy.
      Pracuje ale trochę wolno. Ja też cieszę się, że jestem.
      Tęskniłam.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  13. To jeden z najpiękniejszych liryków, jakie znam...
    Czerwone tulipany kochała moja Mama, a ja za nią tęsknię coraz bardziej...
    Dobrze, że jesteś, bo twój blog należy do najpiękniejszych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Basiu!
      To jeden z najpiękniejszych liryków. Bardzo go lubię, znam go na pamięć.
      Hmm, nie mogę zrozumieć, że można aż tak bardzo tęsknić za blogowaniem.
      Prawdę mówiąc, to ja tęsknię za Wami!
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  14. Beautiful flowers, to give a good atmosphere to the home.

    Kisses

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam tulipany przypominają nie tylko walentynki ale przede wszystkim wiosnę:)))Pozdrawiam serdecznie:)))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czerwone tulipany są dla Was i mają przybliżyć wiosnę.
      Reniu
      muszę się przyznać, że nie obchodzimy walentynek. Kwiaty otrzymuję bez okazji. Zimą bardzo często i dużo.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  16. Gałczyński i czerwone tulipany potrafią rozgrzać pole lodowe i od razu weselej na sercu.
    A więc ciepełka życzę. :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gałczyński i czerwone tulipany są dla Was, moich wiernych wirtualnych Przyjaciół.
      Cecylio, pragnę przedstawić symbolikę czerwonych tulipanów. Piękna turecka legenda, opowiada o pięknej miłości księcia Farhada i dziewczyny o imieniu Shirin. Gdy Farhad dowiaduje się o tym, że Shirin została zamordowana, nie chce żyć. Przepełniony żalem galopuje nad urwiskiem i zabija się, a z każdej kropli jego krwi wyrasta jeden szkarłatny tulipan. Legenda nadaje czerwonym tulipanom znaczenie doskonałej miłości.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
    2. Jak zwykle, dowiaduję się od Ciebie tylu nowych wiadomości, spojrzę na tulipany inaczej.:))

      Usuń
  17. Piękne te tulipany!
    Wiosna, wiosna tuż.
    Dzisiaj miałam w cieniu + 7*C, w słońcu + 22*C.
    Sarenki Cię odwiedzają?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że wiosna już się zbliża.
      Wcześnie rano słychać już ćwierkanie ptaków.
      A co do saren? Jutro będzie dzień obserwacji i fotografowania.
      Może na blogu pojawią się jakieś zdjęcia?
      Miłego weekendu:)

      Usuń
  18. Estos tulipanes rojos muestran mucho amor y buen ambiente en tu hogar.
    Un abrazo.

    OdpowiedzUsuń
  19. Po prostu pięknie :). Dzięki takim czerwonym tulipanom od razu milej się na sercu robi. Dobrze, że wróciłaś na blog! Pozdrawiam serdecznie :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja się cieszę, że o mnie nie zapomniałaś i odwiedziłaś mój blog.
      Lubie kwiaty, czerwone też.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  20. Zawsze zachwyca mnie ten wiersz, pozdrawiam Łucjo :-)Tulipany cudne, takie same mam w wazonie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kwiaty wiosenne w domu dają wiele radości. Praktycznie dostępne są od pierwszych dni grudnia.
      A może od końca listopada?
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  21. Piękne są te czerwone tulipany.
    A wiersz Gałczyńskiego przepiękny.
    Pozdrawiam:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak pewnie wiesz uwielbiam Gałczyńskiego a tulipany czerwone też lubię.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  22. Dzięki, że przypomniałaś mi ten piękny wiersz :)
    U mnie też tulipany...żółte :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żółte tulipany już gościły w moim domu, teraz dla odmiany są czerwone.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  23. Thank you for this beautiful flower mail! It is balm for the soul!
    Blessed day
    Hug Crissi

    OdpowiedzUsuń
  24. Kochana, nawet nie wiesz jak bardzo stęskniłam się za Twoimi tekstami prowadzącymi nas po najpiękniejszych miejscach naszego świata. Przepiękne róże, od razu czuje się tutaj wiosnę. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och Kochana Karolinko,
      nawet nie wiesz jak cieszy mnie Twój komentarz. Uważamy, że każdy świeży kwiat daje dużo radości. Otaczamy się kwiatami.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  25. Piękny powiew wiosny - Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Było mi bardzo miło przeczytać Twój komentarz.
      Bardzo dziękuję, Ewo:)

      Usuń
  26. Cudny bukiet.....urocza sesja zdjęciowa okraszona na dodatek słodyczami....

    Pozdrawiam Łucjo ciepło i serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Natalio
      miło mi, że podobają się tulipany.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  27. Pièkne słowa, niezwykle zdjęcia ....

    OdpowiedzUsuń
  28. Witaj Łucjo:) Okruch Wiosny - jaki piękny! Pozdrowienia serdeczne i dobrego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
  29. Cudowne, energetyzujące, czerwone tulipany. Wiersz pamiętam z czasów młodości, bardzo mi się podoba. Cieszę się, że wróciłaś do pisania bloga . Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię Gałczyńskiego a ten wiersz szczególnie.
      Nino, bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarze.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  30. Kocham ten wiersz i tulipany. Dostałam takie od mojego M. Dobrze, że jesteś, bo nie wyobrażam sobie nie oglądać Twoich pięknych zdjęć z podróży i nie tylko. Pozdrawiam:):):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za ten komentarz. Czytając, zakręciła mi się łezka w oku.
      To takie miłe a jednocześnie zaskakujące gdy przeczyta się coś tak miłego.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  31. Obrigado pelas tulipas vermelhas, são flores belas e elegantes.
    Gostei de saber o nome das flores que vi no Chile, acanto. Não conhecia, obrigado Lucja.
    Receba o meu abraço afetuoso.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli rozpoznasz siebie na zdjęciach i nie chcesz być na tym blogu, proszę poinformuj mnie o tym.
Ja bardzo szybko usunę te zdjęcia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...