wtorek, 10 stycznia 2017

Młoda kobieta w kapeluszu z kwiatami






Od  HANNY   dowiedziałam się, że w Kamienicy Szołayskich w Krakowie trwa wystawa  "Kobieta w polu widzenia"... Oczywiście pojechałam  zobaczyć prace dwóch słynnych rzeźbiarzy: Augusta Rodina i Xawerego Dunikowskiego... Rodin cały swój  dorobek ofiarował narodowi francuskiemu... Wzdychałam, już na samą  myśl  o  jego  rzeźbach...  Byłam  pod  wrażeniem  ogromnych  zbiorów
w Musée National Rodin  w Paryżu... Bardzo często część prac artystów, jako wystawa wędruje od muzeum do muzeum... Tak było i w tym przypadku...

Aż  30  jego dzieł zostało przywiezionych do Krakowa z Musée Rodin... Niemal w każdym muzeum, które odwiedzam  wśród eksponatów mam swój ideał... Jest to obraz albo rzeźba... Zawsze poświęcam mu sporo czasu...  Jakkolwiek by było, ten eksponat mnie do siebie przyciąga... I chociaż już kończę wizytę w muzeum to jeszcze do niego wracam... Tak było i tym razem... 

Moją uwagę zwróciła rzeźba "Młoda dziewczyna w kapeluszu" - Young Girl in a Flowery Hat - Auguste Rodina... Kiedy byłam w Paryżu rzeźba w tym czasie odbywała tournée... Stałam w bezruchu... Rzeźba z terakoty przyprawiła mnie o mocniejsze bicie serca... Nie mogłam oderwać od niej oczu...  Zawarta  w niej była  spora dawka piękna... Przedstawiała zjawiskową, bardzo  młodą bo około  20 - letnią dziewczynę o twarzy niewinnego dziecka... Kim była? zadawałam sobie pytanie... Szybko rozwiązałam zagadkę... Rose Beuret prosta praczka rodem z Szampanii, poznała Rodina w 1864 roku w Paryżu... Szybko zostali kochankami...  Była jego modelką i wierną, długoletnią towarzyszką życia... To do niej zawsze wracał od swoich kochanek... Rodin ożenił się z Rose dosłownie na  dwa tygodnie przed jej śmiercią...






43 komentarze:

  1. Piękna rzeźba, pięknej z pewnością kobiety. Ciekawe czy była szczęśliwa w życiu. Pozdrawiam cieplutko .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Była bardzo piękną kobietą do pewnego czasu. Ciężka praca praczki zniszczyła ją. Na swój sposób pewnie była szczęśliwa skoro Rodinowi towarzyszyła przez całe życie. Pewnie cierpiała gdy widziała młode, piękne kochanki Wielkiego Mistrza. Cieszyła się kiedy je zostawiał i do niej wracał. Auguste Rodin też związał się z Polką, Zofią Podstolską.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Na zawsze pozostała młoda i piękna, a to dzięki geniuszowi słynnego rzeźbiarza. Sam kapelusz również jest wyjątkowy. Widzę tu Twoją wrażliwość na sztukę. W sposób bardzo interesujący przedstawiłaś dzieło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację. Na zawsze pozostała piękna i młoda.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Very good and varied perspective, to see each of the details of this beautiful work.

    Kisses

    OdpowiedzUsuń
  4. Oglądałam tę wystawę tego lata w warszawskiej Królikarni, byłam zachwycona tą rzeżbą, jak i innymi pracami Rodina.
    To prawda, ze na zawsze została piękną i młodą dziewczyną dzięki swojemu przyjacielowi.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam, że wystawa ta gościła w warszawskiej Królikarni.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  5. Jest to wspanialy wpis.Z zainteresowaniem go się czyta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Tobie się podoba bo wpis ten nie cieszy się zainteresowaniem.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  6. Tak to piękna rzeźba:)))nie tylko pokazujesz jej piękno ale potrudziłaś się poznać jej życie:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Rzeczywiście wyjatkowo piękna kobieta i rzeźba wręcz doskonała, widać że z miłością wykonana bo bije z niej samo piekno, dołączam do Ciebie z zachwytem, wyjątkowe dzielo sztuki

    OdpowiedzUsuń
  8. This sculpture is beautiful. Thank you for sharing.

    OdpowiedzUsuń
  9. Kauniita kuvia patsaasta.
    hyvää jatkoa sinne teille.

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękna rzeźba, wyjątkowo...
    Cóż kochanki odeszły a ona została na wieki dzięki tej rzeźbie...
    Pozdrawiam cieplutko :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wow. What a beautiful sculpture. Greetings.

    OdpowiedzUsuń
  12. Gorgeous !!!!
    Have a cosy day !
    Anna

    OdpowiedzUsuń
  13. Thank you for bringing such wonderful art to us through your blog. I appreciate the beauty and admire the dedication in forming this fine sculpture. A subject Rodin knew so well.
    Happy days!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I really like the works of Rodin.
      They are very beautiful.
      Greetings.

      Usuń
  14. zdecydowanie ma coś w twarzy takiego, co zwraca uwagę i nie pozwala oderwać od niej oczu. jakiś niepokój bym powiedziała, tuż obok faktycznie niesamowitego piękna. :)
    pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie zachwyciła Rose, to była bardzo piękna dziewczyna.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  15. Hello dear Lucia!
    Gorgeous sculpture, flower hat I love it!
    I wish you a wonderful day, darling!
    Hugs and kisses!

    OdpowiedzUsuń
  16. Gracias por compartir esta preciosa escultura tan delicada y hermosa.
    Un abrazo.

    OdpowiedzUsuń
  17. Wow . What a beauty. Have a nice evening.

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękną kobietą była. Rzeźba cudowna. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Dla mnie to jest właśnie ideał piękna!

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo ciekawie się czyta historię tej rzeźby. Interesujące informacje.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękna. W jej twarzy wyraził ból i tęsknotę za miłością.
    Czyli widział...

    OdpowiedzUsuń
  22. Zakochałam się w niej od pierwszego spojrzenia. Intryguje, zachwyca, hipnotyzuje słowami, których nie wypowiada, a które zapewne by brzmiały: wybaczam, ponieważ kocham znajdujące się w tobie dobro i widzę w tobie wielkiego artystę.

    OdpowiedzUsuń
  23. oooooooooooo - ależ piękne !!!

    OdpowiedzUsuń
  24. Wowwwwww que bela captura, pela sua máquina fotográfica, Lucja.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli rozpoznasz siebie na zdjęciach i nie chcesz być na tym blogu, proszę poinformuj mnie o tym.
Ja bardzo szybko usunę te zdjęcia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...