środa, 11 stycznia 2017

Doniczkowy ogródek na przedmieściach Kolonii







W czasie lipcowego pobytu w Kolonii,  przez dwie noce spaliśmy w hotelu na przedmieściu... Dosłownie  pięć minut drogi dzieliło nas od S - Bahn'u... Po kilku minutach, zaraz za Renem  wysiadaliśmy  na  pierwszym  przystanku... Stąd na Stare Miasto to zaledwie kilkanaście kroków...








Idąc do S - Bahn'u dość szybko  naszą uwagę  przykuł  pewien  dom...  Właściwie  to  nie  dom  ale  niewielki  ogródek w którym nie było żadnych grządek a mimo to dużo kwitnących roślin... Nam się ten pomysł  bardzo spodobał... I chociaż nie było żadnego ogrodzenia nie wypadało nam wejść na posesję... Szczęście nam sprzyjało... W pewnym momencie z domu wyszła właścicielka ogródka... Widząc nasz  zachwyt zaprosiła do środka... A myśmy tylko na to czekali... Podziękowaliśmy za zaproszenie... Szybko zrobiłam zdjęcia i poszliśmy na stację...








80 komentarzy:

  1. Oh, how wonderful garden with it´s beautiful flowers! Greetings

    OdpowiedzUsuń
  2. Zateskniałam za latem i kwiatami :) Pięknie po prostu.
    POzdrawiam Łucjo :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bardzo tęsknię za wiosną i za kwiatami.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Hi. Beautiful garden and beautiful flowers. Greetings.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. You're right. Flowers and garden are beautiful.
      Greetings.

      Usuń
  4. Really beautiful flowers. And they are many. Greetings.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnie to by się marzył taki doniczkowy ogródek:))))nie mam zdrowia dbać o tki zwyczajny:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu,
      doniczkowy ogródek to świetny pomysł.
      Mnie się bardzo podoba.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  6. Łucjo, ależ śliczności nam pokazujesz i jeszcze w mojej ulubionej gamie kolorystycznej.
    Gdzie jesteś lato???:(
    Bardzo podobają mi się ogrody doniczkowe. Jest tylko jeden problem - podlewanie.
    A dla osób które sporo czasu spędzają poza domem, niestety to chyba nierealne.
    Kiedy byłam w Hiszpanii tam mimo upałów wszędzie znajdują się patia doniczkowe. No ale w ich przypadku lepiej już zadbać o kilka doniczek, niż czekać na deszcz który tam prawie w ogóle nie pada.
    Niewątpliwie ogrody doniczkowe są śliczne, co zresztą widać na Twoich zdjęciach:)
    Pozdrawiam Cię serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mario!
      Większość tych doniczek ma wężyki dostarczające wodę. Problem podlewania był rozwiązany. Właścicielka tego ogródka podlewała tylko nieliczne doniczki.
      Mario, zauważyłaś, że w Hiszpanii, Chorwacji, Włoszech bardzo dużo roślin sadzone jest w doniczkach. Nigdy nie widziałam aby ktoś je podlewał.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
    2. Masz rację, pewnie mają tam jakiś specjalny system nawadniający.
      No ale wiesz jako to jest z doniczkowymi. A to trzeba je przesadzić i zmienić ziemię, a to znów nawóz aplikować. No cóż - trzeba być bardzo wytrwałym i cierpliwym ogrodnikiem. Ja jednak wolę pielęgnować moje roślinki rosnące w ziemi. Taki już ze mnie leniuszek:)

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. Urszulo, ja czekam i odliczam dni do wiosny.
      Nadejdzie już niedługo.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  8. Such a beautiful garden with many flowers!

    Greetings and hugs.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale cuda. Jak miło w samym środku zimy cieszyć oczy takim widokiem. Zastanawiam się gdzie zimują te cuda. Pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam pojęcia jak Ci państwo przechowują te wszystkie rośliny.
      Nie miałam tyle czasu aby tę panią o to zapytać. Nie sądzę aby zostawiane były na dworze. Jednak nigdzie nie zauważyłam żadnej szklarni.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  10. Piękne rośliny, zastanawiam się, czy są przenoszone na zimę ? Mam właśnie kilka hortensji i rododendronów w donicach, stoją pod wiatą, ale czy wiosną się obudzą?
    Uściski przesyłam.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam pojęcia w jaki sposób przechowywane są tamte rośliny. Nie sądzę, że na dworze. Chociaż w Nadrenii Północnej-Westfalii raczej nie ma takich mrozów jak w naszym kraju. Mam obawy czy moje hortensje przetrwają obecną zimę. Kupiłam nieduże rośliny we wrześniu, przesadziłam do większych doniczek, zadołowałam i okryłam włókniną. Podobnie zrobiłam z różanecznikami. Jednak mróz w ostatnich dniach był w okolicach prawie 30 st.C.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  11. Ihania kukkia .
    Kiitos tästä hienosta postauksesta.
    hyvää jatkoa.

    OdpowiedzUsuń
  12. Witaj
    Tyle znanych, pięknych, ulubionych kwiatów w dzisiejszym poście i na dodatek w środku zimy- dziękuję:)
    Serdeczności ślę;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kwiaty piękne, doskonale znane i przeze mnie również ulubione.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  13. Kocham kwiaty, wszystkie, bez wyjątku.

    OdpowiedzUsuń
  14. Pomysłowy ogródek, a przede wszystkim widok kwiatów mnie oczarował.To radość teraz je oglądać. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też spodobał się pomysł na taki ogródek.
      Widok kwitnących kwiatów jest optymistyczny.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  15. Wspaniały pomysł z takim doniczkowym ogródkiem, chętnie wykorzystam ten pomysł u mnie na balkonie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie jeszcze urzekły ogromne donice w szafirowym kolorze.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  16. Ależ kolorowo! Pięknie! A te fuksje... cudne! U nas już powoli czuć ocieplenie, teraz są tylko -4 stopnie :-) A jutro ma już być na plusie. Tyle, że wiatr i śnieg... Serdeczności Lusiu, zachwycający post. I taki optymistyczny :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też oczarowały tamtejsze fuksje. To były prawdziwe okazy.
      U mnie dzisiaj odpuściło i było + 2.
      Zachwycający? Milo mi. Myślę, że kolorowy, radosny.
      Przypuszczam, że nie tylko ja jestem spragniona kwiatów i słońca i oczywiście wiosny.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  17. Piękne są takie przydomowe ogródki ! Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też spodobał się ten ogródek. Piękny!
      Pozdrawiam:)

      Usuń
    2. Ja też jestem nimi zachwycona Lusiu - Luciu.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  18. Wiosny chcę.Lubię zimę ale tylko patrząc przez okno.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Halszko,
      ja też jestem spragniona kwiatów, kolorów i oczywiście wiosny.
      Polubię zimę jeżeli będzie trwała tylko jeden tydzień, no miesiąc.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  19. Można powiedzieć mój mały własny raj :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Tęskno za latem, tymi kolorami i zielenią i ach...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tęsknię za wiosną i oczywiście za latem...
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  21. Jak ktos kocha rośliny i kwiaty, zawsze będzie chciał dać upust tej miłości. Kiedys mieszkałam w bloku na 4 pietrze z małym balkonem, który od wiosny do jesieni był cały w kwiatach , jeszcze dwa, trzy balkony były ukwiecona na 100 mieszkań. Sąsiadki mi przygadywały, działkę pani ma i jeszcze na balkonie tyle roboty, jak sie pani chce....a pani sie chciało i było wciaż mało....i teraz mam dom z ogrodem. Własnie odkryłam moją wielką miłość:))) dzieki Tobie ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beatko,
      jesteś wielką pasjonatką swojego ogrodu. Zdobią go nie tylko prześliczne kwiaty ale i świetne dekoracje. Zawsze z wielką przyjemnością bywam na Twoim blogu i w Twoim ogrodzie.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  22. Uwielbiam fuksje i też często na działce rosną w donicy, bo w gruncie marnieją. Wspaniały pomysł na ogród w doniczkach. Szkoda, że nie mogę takiego zrobić na moim balkonie, bo albo kwiaty zostaną zniszczone przez gołębie lub też zniszczą je spaliny z pobliskiej ulicy.
    Gorąco pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też kocham fuksje. Jeszcze trzy lata temu miałam spore okazy ale ich wielkość uniemożliwiała ich przechowywanie. Podobnie było z oleandrami.
      W bloku nie ma zbyt wielkich balkonów aby trzymać tak duże donice. Mniejsze donice wymagają częstszego podlewania i obawa jest o więdnięcie roślin.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  23. Ech lato lato, chociaż żeby wiosna do nas zawitała...
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och Krysiu, ja też już czekam na wiosnę.
      Przyjmę ją obiema rękami.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  24. Cudne obrazki. Kolor przydaje się na słotne dni. Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolor przydaje się na pochmurne, zimowe dni.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  25. Miło się ogląda takie zdjęcia w środku zimy.
    Piękne kwiaty.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hanno, podobnie myślałam i dlatego opublikowałam ten post.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  26. Nasyciłam się kolorami, zapachami i pieknymi widoczkami kwiatow. Jak dobrze, ze w tak brzydkie, snieżne dni pokazałas nam tak radosne zdjęcia! Dziekuję, troszke podniosłas mnie na duchu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, chciałam aby ten post wprowadził optymizm, kiedy za oknem jest zima, pochmurne dni. Cieszę się, że ten post podniósł Cię na duchu.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  27. Zawsze podziwiam osoby, które posiadają rośliny w doniczkach. A jeszcze bardziej te, którym roślinność, za ich starania odpłaca obfitym kwitnieniem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też podziwiałam tych państwa za ten doniczkowy ogródek i tą ogromną ilość kwiatów. Hmm, teraz żałuję, że nie zapytałam gdzie te wszystkie kwiaty są przechowywane.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  28. Jak dobrze w ten zimowy czas popatrzyć na tak piękne kwiatki i zieleń. Moje oczy się ucieszyły tymi widokami. Piękne są te kwiatki doniczkowe na Twoich pięknych zdjęciach.

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że te wszystkie kwiaty ucieszyły Twoje oczy.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  29. Takie ogródki doniczkowe zawsze mnie zastanawiają. Co postawię doniczkę z kwiatem to zaraz włażą w nią mrówki, to w takim ogródku musi być sporo chemii przed mrówkami, bo w jaki inny sposób miałyby nie wejść? Dlatego nie wystawiam roślin doniczkowych na ogród chyba że na taras tam jeszcze mrówki nie włażą :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mrówek nie zauważyłam. Być może są ale rośliny miały się dobrze. Wyglądały bardzo zdrowo. Co do mrówek? też miałam w ubiegłym roku dwa przypadki. W dużej donicy miałam piękną kamelię. Pewnego dnia zauważyłam mnóstwo mrówek. Kiedy odgrzebałam ziemię był tam ogromne mrówie gniazdo. Na kameli pojawiły się mszyce. Liście myłam mydlinami, zbierałam mszyce, zmieniłam ziemię. Mrówki wróciły i wyssały soki kameli. Uschła. Drugi przypadek to mrówki w skrzynce z pelargoniami.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  30. It is detected, that the photos they were not made in winter, now they would be covered with snow

    Kisses

    OdpowiedzUsuń
  31. Piękne kwiaty! Tęsknie za latem...:)))

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
  32. Cudne miejsce, zwłaszcza latem. Magia barw i zapachów :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  33. Od razu cieplej się robi oglądając takie piękne kolorowe zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  34. Piękny ogród, ale jakie trzeba mieć dodatkowe pomieszczenie, żeby te wszystkie donice pochować na zimę.
    Dzięki Ci Lusiu za te kolory, zapachy... Wiosno, pospiesz się, przybywaj :-)))

    OdpowiedzUsuń
  35. What a wonderful garden. A good solution when there is only a small space. This has given me some ideas for my small back patio. All look healthy. Use of good compost maybe.
    Thank you for sharing, Lucia.

    OdpowiedzUsuń
  36. beautiful floral displays, gorgeous light - this post leaves me longing for spring!!!

    OdpowiedzUsuń
  37. I love potted plants and also have grown them in pots, vases, tubs. Your pictures Lucja show us great ideas how to grow flowers better.
    Especially I liked fuchsia in colored bucketы - simple and nice.

    OdpowiedzUsuń
  38. Piękne miejsce! Marzy mi się taki ogród!

    OdpowiedzUsuń
  39. Och, sama bym chciała mieszkać w tak przepięknym, pełnym kwiatów ogrodzie. Od razu widać, że jego właściciele to ludzie z pasją i mają rękę do tego, co robią. Pozdrawiam Cię serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  40. Piękny ogród - jak w raju. no i tacy otwarci i życzliwi ludzie.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  41. aaaaa - psik !!!!
    słońce świeci, kwiaty kwitną ... pyłki fruwają słonko świeci ... aaaach

    Lusiu - widzę grasz z orkiestrą i ja gram ...
    zapraszam na wspólne granie do politycznego

    OdpowiedzUsuń
  42. Alez piękne kwiaty,aż zatęskniłam za latem,no musimy trochę poczekać.Znowu pokazałaś nam cudowne miejsce.

    OdpowiedzUsuń
  43. Witaj
    Piękny ten Twój świat pełen słońca, kolorów i kwiatów. Teraz jeszcze bardziej wywołujący tęsknotę za wiosną i latem. Cóż za oknem mamy zaśnieżony krajobraz. Taki cichy, spokojny, zatrzymany....
    Życzę Ci, aby ten Nowy Rok przyniósł wiele ciekawych podróży.
    Niech los wyczaruje tylko kolorowe widoki.
    W Nowym Roku wielu szczęśliwych tylko chwil...
    Szczęścia w domu i wszędzie, gdzie będziesz...
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  44. Z przyjemnością się ogląda takie zdjęcia, gdy za oknem jest szaro-biało.
    Sprawiłaś nam ucztę dla oczu Łucjo.

    OdpowiedzUsuń
  45. Bardzo uroczy doniczkowy ogródek. Pomysł doskonały, podoba mi się, ale nie mogłabym go mieć,ponieważ miałabym kłopot z przechowywaniem kwiatów podczas zimy. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Adorei as flores brancas, que aqui no Brasil, tem o nome de margaridas. Imagens para o deleite da alma!

    OdpowiedzUsuń

Jeśli rozpoznasz siebie na zdjęciach i nie chcesz być na tym blogu, proszę poinformuj mnie o tym.
Ja bardzo szybko usunę te zdjęcia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...