środa, 9 listopada 2016

Twierdza Königstein - Saksońska Szwajcaria







Dla wielu twierdze, fortece, militaria są dużą atrakcją turystyczną... Ja się nimi nie zachwycam, mimo bardzo ciekawej architektury i bogatej historii... Zdarza się, że ich potęga wywołuje we mnie lęk i strach...  Wzbudzają też podziw i szacunek dla ich budowniczych...  Czasem  budowane, rozbudowywane są przez stulecia, w sposób nieplanowany, właściwie bez koncepcji... Często zmieniają swoje funkcje, a co za tym idzie swój wygląd... Zawsze, kiedy wybieram się w nową podróż, czytam i zbieram informacje o danym miejscu...

Forteca, którą  zobaczyłam w sierpniu, totalnie mnie zaskoczyła... Wywarła również na mnie silne wrażenie: dzięki swemu ogromowi,  położeniu, wyglądowi, architekturze i przede wszystkim ogromnej ilości kwiatów, które spotykamy niemal na każdym kroku, w każdym zakątku...  A jak wyglądała twierdza 260 lat temu? Dzięki licznym obrazom możemy zobaczyć jak wyglądała twierdza w pierwszych latach swego istnienia...

Słynny malarz włoski Canaletto, który zjeździł niemal całą Europę na dłużej zatrzymał się w Dreźnie... Malował na zlecenie elektora Saksonii Fryderyka Augusta II, syna Augusta Mocnego... W latach 1756 - 1758 namalował pięć obrazów olejnych, które w każdym szczególe przedstawiają Twierdzę  Königstein...



Zdjęcia:  obrazu i z lotu ptaka pochodzą z internetu...

W Saksońskiej Szwajcarii nad doliną Łaby na szczycie dziwnych formacji skalnych zbudowano majestatyczną twierdzę Königstein...  Monumentalny kompleks z  licznymi budowlami obronnymi, koszarami, magazynami,  spichlerzem, skarbcem, umocnieniami, kościołem a nawet więzieniem, rozlokowano 10 ha płaskowyżu skalnym... Jego długość to 1800 metrów zaś  wysokość gwałtownie wyrastających ścian skalnych to 42 metry... Wysokie mury obronne są doskonale wkomponowane w skały piaskowca... Twierdza położona jest 240 m n.p.m.










Historia Twierdzy Königstein zaczęła się XIII wieku, kiedy Czesi wybudowali graniczny zamek warowny... W XV wieku saska dynastia Wettynów przejęła go we władanie... Jednak w 1459 roku rejon zostaje wcielony do Saksonii... Od tego czasu twierdza zostaje rozbudowywana...












Twierdza Königstein jest jedną z największych i najpiękniejszych europejskich twierdz i najważniejszych zabytków Saksonii... Równie ciężko jak do wnętrza, trudno było się wydostać na zewnątrz, i dlatego kiedyś uchodziła za niemożliwą do zdobycia... Twierdza przepięknie wpisuje się w krajobraz Saksońskiej Szwajcarii i Gór Połabskich...








Jestem zaskoczona i zachwycona tym co spotykam na każdym kroku... Sierpniową porą jest wyjątkowo pięknie, wszystko eksploduje zielenią i kolorami... Rośnie tutaj mnóstwo różnych kwiatów... To właśnie one zajmują główne miejsce w dzisiejszym poście... W innym poście zostanie przedstawiona Twierdza Königstein...










Wszystkim, którzy mnie odwiedzają bardzo dziękuję...
Życzę miłych, słonecznych dni...
Bardzo dziękuję za pozostawione komentarze...
Serdecznie wszystkim dziękuję...






77 komentarzy:

  1. Widok murów robi wrażenie. Sam środek twierdzy, pełen kwitnących roślin, na pewno odbiega od tego z czasów historycznych. I może dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twierdza i mury robią wrażenie. Dla mnie zaskoczeniem były kwitnące kwiaty.
      Żadna z poznanych twierdz nie była tak ukwiecona. A ponieważ kocham kwiaty one są dla mnie ważniejsze niż te wszystkie kompleksy obronne. One mogą chwilę poczekać na prezentację. Obecna pora roku jest szara i deszczowa. Przypuszczam, że wszystkim brakuje kolorów.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Hi. Amazing photos. The fort is really awesome. Greetings.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fortress is amazing but the flowers more beautiful.
      Sweet dreams, Sami:)

      Usuń
  3. Hello. Stunning photo tour the imposing castle. Thanks a lot. Greetings.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hello Matti!
      Fortress is actually impressive. He arouses admiration and fear at the same time.
      This was also the prison where they were Poles.
      Good night, Matti:)

      Usuń
  4. Cudowne zdjęcia, aż chce się tam być! Pozdrawiam cieplutko!:)

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak, tak... dziękuję Ci za kolory, szczególnie dzisiaj, kiedy było przez cały dzień ponuro i padał śnieg na przemian z deszczem...
    A twierdza? Byłam tam, więc bardzo chętnie zobaczę wszystko, co pokażesz i przypomnę sobie wspaniałą wycieczkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem ciekawa jakie wrażenie zrobiła na Tobie.
      W tym czasie też było tak dużo kwiatów?
      Pozdrawiam:0

      Usuń
  6. piekne i zadbane i ciekawe...i ciągle u mnie w planach!

    OdpowiedzUsuń
  7. O ja cie, nie mogę, cóż za przepiękne, wspaniałe miejsce. A to zdjęcie z tymi unoszącymi się oparami nad wodą, urzekło mnie.

    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od rana pogoda była bardzo mglista.
      Nad Łabą mgły unosiły się bardzo długo.
      Kiedy wyjeżdżaliśmy z Saksonii na niebie pojawiło się słońce.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  8. Jestem ciekawa twierdzy, chociaż jestem pacyfistką i zawsze mnie mrozi świadomość tego, co działo się wewnątrz. Dodałaś temu miejscu uroku, podziwiam piękną bujną roślinność i piękne krajobrazy.
    Pozdrawiam cieplutko.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj wiele się w twierdzy działo. To było straszne więzienie.
      Teraz jest wspaniałym muzeum, które warto odwiedzać.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  9. Podobnie jak Ty nie potrafię przejeżdżać obojętnie obok zamków, czy twierdz.
    Kiedy jesteśmy w podróży uwielbiam zwiedzać takie miejsca i nigdy nie potrafię przejść obok nich obojętnie.
    O ile dobrze pamiętam twierdza Konigstein przewija się w powieści Kraszewskiego pt. "Hrabina Cosel".
    Łucjo jak zwykle czarujesz swoimi zdjęciami.
    Pozdrawiam pięknie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hrabina Cosel w twierdzy - często bywała i brylowała jako pierwsza metresa (faworyta) elektora saskiego, a zarazem króla polskiego - Augusta II Mocnego. Masz rację, twierdza przewija się w powieści:)

      Usuń
  10. Fotografias de grande beleza.
    Um abraço e continuação de boa semana.
    Andarilhar

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak zwykle miło się z Tobą Kochana odwiedza piękne miejsca. Stare budowle mają w sobie taką dostojność ...Serdeczności posyłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Cieszę się, że z przyjemnością spacerowałaś po twierdzy.
      Serdecznie pozdrawiam:0

      Usuń
  12. Pięknie jest położona ta Twierdza. Otoczona cudnym krajobrazem. i roślinnością. Zadbana i cudowna. Podoba mi się to miejsce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu,
      położenie twierdzy robi niesamowite wrażenie. te formacje skalne są fantastyczne.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  13. Lucja, I'm impressed by your photos, you wrote that fortress is 42 m high and 240m above sea level, wow! in 16th century!
    I also liked the second photo - is stunning!

    OdpowiedzUsuń
  14. Beautiful pictures !!!!!!!!! The place and flowers are gorgeous !!!
    Thanks for sharing !!!
    Anna

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo dziękuję za cudne, jak zwykle, obrazy. Z czytaniem mam problemy ale fotografie oglądam z przyjemnością. Serdeczności zostawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lotko,
      tak się cieszę, ze mimo problemów z oczami piszesz u mnie kome4ntarze.
      Bardzo Ci dziękuję.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  16. Właśnie zachwyciła mnie ta ilość kwiatów we wnętrzu twierdzy. Na dodatek są bardzo zadbane i różnorodne.
    Gorąco pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. anno, mnie też urzekły te wszystkie kwiaty i dlatego skleciłam ten post.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  17. Que lugares tan bonitos sueles visitar siempre llenos de bonitos jardines a la vez, la pintura de Canaleto es una composición preciosa, un abrazo.

    OdpowiedzUsuń
  18. Rozmarzyłem się oglądając i czytając ten wspaniały wpis.Dzięki za tę chwilę relaksu i przeżyć.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  19. All photos are fantastic! I especially like the second one! Have a good weekend.

    OdpowiedzUsuń
  20. Dziękuje za piękne zdjęcia a,już kwiaty mnie zupelnie urzekły.Nawet nasza kojarząca się z polską wszią malwa czerwona dumnie pokazała swoją obecność.Lusiu nie wiem czy się nie mylę ale chrabina Cosel kręcona była w twierdzy Konigstein czy tylko u Kraszewskiego o niej czytałam?Wiesz czego mi brakuje czasem w twoich postach?Informaci o tym co teraz sie w tych czarownych miejscach dzieje ?Kto tam mieszka czy nie?.W jakiej kondycji są te piękne miejsca.To wszystko niby widać na tych cudnych zdjęciach,ale kilka ciekawostek nie zaszkodzi napisać.Piszę to dlatego zebyś wiedziała ,ze bardzo uważnie czytam twoje opisy.Przez te kilka lat kiedy się znamy ,co prawda tylko wirtualnie zdażyłas chyba poznać moje intencje i bardzo duży szacunek do twej twórczości.Jest mi tylko szkoda,ze nie trzymam pięknego albumu z dedykacją od Ciebie w swojej dłoni.Ty tam gdzie mieszkasz zyjesz jak w raju i tego ci tak trochę ale tak pozytywnie zazdroszczę.Pozdrawiam i ściskam.Halina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Antczak Hrabinę Cosel kręcił w Książu, Łańcucie, na Jurze Krakowsko - Częstochowskiej... Właściwie to większość scen zrealizowano na zamku w Książu koło Wałbrzycha. Halinko, w takim razie muszę się poprawić. Otrzymywałam wiele postów krytykujących moje przydługie posty i daty historyczne, których nikt nie pamięta i nie kojarzy.
      Bardzo dziękuję za twój pouczający komentarz. Przeczytałam go z wielką uwagą.
      Całuję.

      Usuń
  21. I właśnie z szacunku dla Ciebie przepraszam za brzydki ortograficzny błąd miało być hrabina Cosel.Robiłam błędy gramatyczne,stylistyczne,ale takiego byka strzeliłam pierwszy raz.Wybacz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Halinko
      ja nigdy nie czytam swoich postów ani komentarzy.
      Kiedy zostaną opublikowane dopiero wtedy zauważam jakiś ład..
      Caluję.

      Usuń
  22. Przeprosilam z a tego byka :hrabine .Ale uleciało w kosmos.Przepraszam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje komentarze bardzo często uciekają w kosmos. Nie mam pojęcia z jakiej przyczyny.
      Całuję i pozdrawiam:)

      Usuń
  23. Twierdza robi niesamowite wrażenie! Wspaniałe zdjęcia! Dziś jednak zachwyciły mnie rośliny, szczególnie fuksje i agapanty... cudowne!
    Pozdrawiam Lusiu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu
      te wszystkie donice z fuksjami i agapantami wprawiłyby Cię w zachwyt.
      Chodziłam jak urzeczona. Podobnie jak Ty, kocham kwiaty.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  24. Prześliczne zdjęcia i urocze miejsca:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Beautiful buildings. But these various flowers are quite lovely. Greetings.

    OdpowiedzUsuń
  26. Masz zawsze piękne zdjęcia, tu daję linki do blogów
    http://toisaeven.blogspot.co.uk/
    http://greatbritiantravel.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  27. Sprytnie starasz się zamaskować ukwieceniem straszliwość tej twierdzy, ale nas nie zmylisz: jest straszliwa i tyle!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta twierdza to niemal jak ufortyfikowane miasto. Jej celem było strzec granicy z Saksonią, później stała się więzieniem.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  28. Interesante lugar en el que el hombre no hubo más que reforzar las condiciones naturales defensivas para crear una auténtica fortaleza. Las flores suavizan ese carácter guerrero del lugar.
    Un abrazo,

    OdpowiedzUsuń
  29. To dopiero mi zrobiłaś niespodziankę !!! Hrabina Cosel to moja ukochana książka, film zresztą też. Piękna metresa Augusta Mocnego, której król przyrzekł na piśmie małżeństwo, aż do śmierci króla była tam więziona. Pamiętam piękne Sceny z filmu, Za Koenigstein "pracowa" w filmie nasz Książ ...
    CUDNE ZDJĘCIA LUSIU

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię Hrabinę Cosel. Przez 49 lat hrabina byla wieziona w zamku Stolpen. Tu żyła i tu zmarła. W twierdzy bywała dosyć często ponieważ bywał tutaj August Mocny. Zamek Książ grał główną role w filmie. Był jeszcze zamek w Łańcucie i Jura Krakowsko m- Częstochowska.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  30. Hello dear Lucia!
    Lucia, your photos filled my soul nice and you made my day and this beautiful thank you, my dear!
    I wish you a nice weekend and warm!
    I kiss you and hug you dearly!

    OdpowiedzUsuń
  31. Fascinating post and your photos are absolutely fantastic! Thank you so much for sharing all this beauty!

    OdpowiedzUsuń
  32. some really amazing and unusual architecture!!! your images of the gardens are really beautiful, such a vast array of colors!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. This fortress impressed me, especially flowers. Military architecture too.
      Greetings:)

      Usuń
  33. Odpowiedzi
    1. Obiekt militarny ale świetnie utrzymany.
      Bardzo mi się tam podobało.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  34. Przepiękne zdjęcia. Jak miło jest oglądać te wspaniałe kwiaty kiedy za oknem buro i ponuro. Pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. Za oknem szaro, ponuro i z tego względu zamieściłam te kwiaty.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  35. Piękna podróż... i fotorelacja wspaniała, z wielką przyjemnością czytałam :)
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Twierdza i mury robią niesamowite wrażenie. Kwiaty kwitnące niemal wszędzie powodują, że jest tam uroczo. Wspaniałe zdjęcia. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam kilka twierdz ale ta zrobiła na mnie ogromne wrażenie być może przez tę sporą ilość kwiatów.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  37. Piękne zdjęcia ciekawego regionu...nieznanego mi.
    Twierdza prezentuje się imponująco....

    OdpowiedzUsuń

Jeśli rozpoznasz siebie na zdjęciach i nie chcesz być na tym blogu, proszę poinformuj mnie o tym.
Ja bardzo szybko usunę te zdjęcia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...