wtorek, 26 lipca 2016

Ogród Botaniczny w Kolonii









  








Szczęście, które posiadasz  jest jak ziarno;
szczęście, które dzielisz - to kwiat.

Happiness held is the seed;
happiness shared is the flower.








Moja ogromna słabość do kwiatów jest niezaprzeczalnym faktem...  Będąc w Kolonii wybrałam  się  do  Ogrodu  Botanicznego  Flora  znajdującego  się  w  Riehl,  w  północnej  dzielnicy  w  pobliżu  lewego  brzegu  Renu...  Z  przyjemnością  spacerowałam  po  tym  najstarszym,  założonym w XIX wieku publicznym parku... 

Na powierzchni 11,5 ha przez wiele lat zgromadzono imponującą kolekcję gatunków i odmian roślin z niemal wszystkich stref klimatyczno-roślinnych Ziemi...  W 1920 roku połączono park z nowo powstałym  Ogrodem Botanicznym... Jest to niesamowicie piękne miejsce zaprojektowane przez ogrodnika Petera Josepha Lenné... 

Wchodząc na teren Ogrodu Botanicznego moją uwagę przykuwa "Flora" ciekawy budynek, dawnej palmiarni...  Jego  architektura   została   zainspirowana  Crystal  Palace   w Londynie i Jardin d'Hiver w Paryżu...  Jego architektura zawiera elementy francuskiego baroku, włoskiego renesansu i typowej dla Anglii zabudowy ogrodowej... 
 

Jest słoneczny, lipcowy dzień... Wymarzona pogoda na spacer po Ogrodzie... Jednak po kilku godzinach  pogoda   zmienia się ale to  nie ma znaczenia ponieważ mój spacer już kończy się... Godna podziwu jest  lipcowa uroda Ogrodu Botanicznego, pełnego kwiatów i ciekawych, egzotycznych roślin... Rośnie tutaj około 10000 gatunków...  Zauważyłam też ogromną dbałość o wszelkie formy zieleni i o stare, ogromne drzewa a takich okazów jest tutaj sporo...








Ogród  Botaniczny  jest  otwarty  codziennie,  a  wejście  na  jego  teren  jest  bezpłatne...  Podziwiałam tutaj piękne; berkheye, abelie, bambusy, palmy, stewarcje kameliowe, nieśpliki japońskie, kliwie, gomphostigmie, banksie, języczki pomarańczowe, gardenie, liliowce, acci sellowiany, katalpy, rozwary, przetaczniki, lilie wodne, kaktusy... 

Kwiecień, maj i czerwiec to najpiękniejsze miesiące do zwiedzania Ogrodów Botanicznych... Niestety, nie miałam  możliwości wyjazdu w takim terminie, mimo to jestem zadowolona z poznania tego miejsca... Spacer po całym parku zajął mi kilka godzin,  mimo to czułam niedosyt nadzwyczajnych, kolorowych widoków...








Przez jakiś czas nie było mnie na blogu...  Z tego też powodu Was nie odwiedzałam...  Mam nadzieję, że wkrótce nadrobię zaległości... Nie mam pojęcia kiedy z bocznego paska zniknęła  moja Lista Ulubionych Blogów... Trochę  potrwa zanim znowu ją uzupełnię...

Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze...
Życzę wszystkim szczęśliwego tygodnia...
Pozostawiam serdeczne pozdrowienia...




72 komentarze:

  1. Hey Lucja-Maria! What a great place! Oh, how beautiful flowers there is. Good Wednesday to you.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Botanical Garden - a unique place full of flowers and unusual plants.
      Anne, thank you very much for remembering.
      Greetings:)

      Usuń
  2. Bardzo się cieszę, że już wróciłaś i to w pełnej formie( jak zawsze).
    Kolejne piękne miejsce pokazujesz, kwiaty zachwycające.:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak! Kwiaty były zachwycające.
      Powiem Ci, że tam wśród kwiatów
      Zostawiłam wspomnienia
      Których nigdy
      Nigdy nie, nie zapomnę już.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Z utęsknieniem czekałam na twój powrót.
    Pokazałaś bardzo ciekawe miejsce.
    Te kwiaty są prześliczne.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekałaś na mnie? Bardzo się cieszę.
      Dziękuję.
      Lubię odwiedzać Ogrody Botaniczne. W tym byłam pierwszy raz.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  4. Ależ tam różnorodność roślin......
    Byłam w Kolonii tylko raz i króciutko.

    Pozdrawiam Cię Łucjo.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogrody Botaniczne odwiedzam wiosną i jesienią.
      Pasjonaci twierdzą, że latem ogrody mają niewiele do zaoferowania.
      Ja byłam mile zaskoczona różnorodnością kwiatów i roślin.
      Dla mnie Kolonia to kościoły romańskie i rzymskie pozostałości.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  5. This botanical garden is a paradise for plant lovers. Such a vast aerea and huge amount of specimens... You would need a couple of tours in separate days to absorb it all. Thank you for showing us your beautuful photos and impressions. Have a good week Maria-Lucia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ritta
      everyone Botanical Garden is for lovers of flowers and nature.
      Here you can not pass indifferently from these magnificent flowers.
      Greetings.

      Usuń
  6. Un jardín maravilloso. Besitos y bienvenida.

    OdpowiedzUsuń

  7. The images straight out of Eden.

    Kisses

    OdpowiedzUsuń
  8. Hi. Fantastic flower colors glitz. Really amazing photos really fabulous place.

    OdpowiedzUsuń
  9. Kwiaty to również moja pozytywna słabość. Wyobrażam sobie, że Ty również zatraciłaś się w tym miejscu bez pamięci. Pięknie pokazałaś ten ogród.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem Mario, że kwiaty to Twoja słabość. Twój bardzo piękny ogród o tym świadczy. Zatraciłam się? Nie miałam ochoty stamtąd wychodzić. Dobrze, że nie byłam tam wiosenną porą kiedy kwitną azalie,różaneczniki, bzy, tulipany...
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  10. Hi. Just awesome photos. Beautiful flowers and really gorgeous place.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oh Matti, thank you very much for the nice comment.
      Greetings.

      Usuń
  11. Kesä ihana paljon kauniita kukkia ja kuvia Kiitos paljon Lucsja Terveisiä :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Przecudnie! Wspaniała roślinność! Genialnie zaprojektowany park i ogród. No to mam kolejny punkt na mojej mapie. Mapie, która pokazuje co jeszcze muszę odwiedzić. Oby tylko starczyło życia i pieniędzy ;-) Serdeczności Lusiu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Andrzejku sądziłam, że dotarłeś już do Ogrodu Botanicznego w Kolonii.
      Tym razem wybraliśmy samolot. Nie mogliśmy pozwolić sobie na stratę czasu.
      Na przemieszczanie, wybraliśmy niemieckie i belgijskie koleje są fantastyczne, bardzo punktualne i niezbyt drogie.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  13. Wspaniałe miejsce! Piękne zdjęcia! Pozdrawiam cieplutko!:))

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo milo spędziłam czas w tym malowniczym miejscu, pełnym kwiatów.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  14. Aunque he estado dos veces en la ciudad nunca he visitado el jardín botánico, veo que me lo he perdido.
    Un abrazo.

    OdpowiedzUsuń
  15. Wspaniała sceneria do spacerów.Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eljocie
      ten Ogród jest faktycznie niezwykłym miejscem.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  16. Witaj,
    spacer wśród różnokolorowych kwiatów i zielonej zieleni zawsze nastraja mnie pozytywnie, dziękuję za jeszcze jedną możliwość :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zuziu
      bardzo dziękuję za pamięć i cudowne komentarze.
      Mnie również nastrajają pozytywnie takie miejsca.
      Tam nigdy nie liczę czasu i często zatracam się.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  17. Cieszę się,że wróciłaś. Wspaniały ogród botaniczny, takie bogactwo roślin. Bardzo lubię kwiaty i chętnie pospacerowałabym razem z Tobą, po tym niesamowitym ogrodzie. Piękne zdjęcia. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nino
      wiem, że kochasz kwiaty. Doskonałym przykładem jest Twój zadbany, wypielęgnowany, bardzo piękny ogród.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  18. Piękne miejsce, w takim otoczeniu odpoczywa dusza, miło spacerowało się z Tobą :)
    Lusiu dobrze, że już jesteś :* trochę zaczynałam się martwić...
    buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Justynko, czytałam Twoje komentarze.
      Bardzo dziękuję za pamięć i troskę.
      Wiesz, że lubię odwiedzać takie miejsca.
      Przebywanie w takim Ogrodzie sprawia mi ogromne zadowolenie.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  19. Piękne kompozycje. Podoba mi się ogród wodny z widokiem na dawną Palmiarnię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Ogrodzie Botanicznym jest kilka ogrodów wodnych, ktore przykuwały moją uwagę.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  20. Zachwycający ogród,przepiękny.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urzekający Ogród pełen kwiatów i wspaniałych roślin.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  21. Niesamowite piękno przyrody...
    Piękne zdjęcia...
    kocham lato, bo jest takie kolorowe i pełne życia :-)
    Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysiu
      ja też uwielbiam lato i oczywiście wiosnę.
      Pewnie zauważyłaś, że mam lekkie skrzywienie na punkcie kwiatów i przyrody.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  22. Pan Bóg dał nam wielkie szczęście obdarowując nas wzrokiem i kwiatami...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Basiu, że to wielkie szczęście, że nasze oczy mogą oglądać piękno tego świata.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  23. Hi, Lucja! I learned about Cologne Botanic garden and I planned my visit there. Now I know it's a beautiful site and I must visit it. Thanks for sharing!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nadezda,
      I know you like to get to know interesting parks and botanical gardens.
      I'm sure that you and delight.
      Greetings.

      Usuń
  24. Ogród zachwycający, chciałabym go zobaczyc, te kwiaty niektórych nawet nie znam, a w Kolonii mam kolezankę blogowa i kuzynkę;)) Pozdrawiam Łucjo:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bea przypuszczam, że Twoja znajoma i kuzynka znają Ogród Botaniczny w Kolonii. Ja wielu z tych kwiatów nie znałam. Tutaj zobaczyłam je po raz pierwszy.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  25. Wspaniały, a Twoje portrety kwiatów znakomite!
    Serdeczności :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jejku jak tam ślicznie, jak bajkowo a jaka różnorodność kwiatów i roślin. Jestem zachwycona!!
      Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
    2. MEG, BARDZO DZIĘKUJĘ.

      MARYLKO WIEM, ŻE BARDZO LUBISZ KWIATY. BYŁABYŚ ZACHWYCONA TYM OGRODEM.
      SERDECZNIE POZDRAWIAM:)

      Usuń
  26. Gorgeous garden with gorgeous flowers and statues !!!!
    Thanks for sharing this little piece of Paradise !
    Anna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anna,
      I am happy that you like the flowers and plants.
      Greetings.

      Usuń
  27. Belas e fantásticas fotografias, gostei bastante.
    Um abraço e continuação de uma boa semana.
    Andarilhar

    OdpowiedzUsuń
  28. Happy to see you again on the blog with a wonderful treat for us. I understand that you enjoyed the Botanical Gardens very much. So many varieties of beautiful blooms.
    Thank you for the lovely video.
    Betty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Betty
      I am happy that I could see a lot of interesting and very beautiful flowers.
      Thank you very much for your visit and comment.
      Greetings.

      Usuń
  29. LUSIU - JAK DOBRZE, ŻE WRÓCIŁAŚ ... że z nami dzielisz się znowu pięknem swojej duszy i obiektywu ... ech, Twój obiektyw jak nic duszę posiada :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. HANIU, BARDZO DZIĘKUJĘ.
      CIESZĘ SIĘ, ŻE MAM JUŻ PRZERWĘ W LATANIU.
      TO BYŁY PODRÓŻE WEEKENDOWE.
      SERDECZNIE POZDRAWIAM:)

      Usuń
  30. Z takiego RAJU mogłabym nie wychodzić. Uwielbiam rośliny, kocham takie miejsca. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kilka godzin spędziliśmy w tym Raju. Był czas na kawę i przerwa na obiad, który serwowano... w słoiczkach. Totalne zaskoczenie.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  31. Wydaje mi się, że nie trzeba być wielbicielem przyrody, aby zakochać się w tych kwiatach, z których większości nawet nie znam.
    Pięknie i pożytecznie spędziliście czas.
    Pozdrawiam wraz z nieco burzowa pogodą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Większość kwiatów w tym Ogrodzie widziałam po raz pierwszy.
      Obecna aura mocno przesadza z burzami. Wczoraj przeszły cztery a dzisiaj dwie. W warzywniku podtopienia i mnóstwo pracy.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  32. Odpowiedzi
    1. Mnie też spodoba się Ogród Botaniczny w Kolonii.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  33. To najprawdziwszy raj:)))pięknie pokazane:))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  34. Uwielbiam ogrody wiosną, ale letnie widoki z miejsca, które pokazałaś są po prostu bajkowe. Radość oglądać i cieszyć się kwiatami. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  35. Trudno przejść obojętnie mając do podziwiania takie bogactwo gatunków kwiatów, dlatego podzielam Twój zachwyt nad tym pięknym, kolorowym zakątkiem. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  36. Na tym świecie są cuda prawdziwe...

    OdpowiedzUsuń
  37. Sama bym się przeszła po tak pięknym ogrodzie i zachwycać się urokiem kwiatów.Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Bardzo mnie rozczuliło twqoje zdanie w ,że publikujesz amamtorskie zdjęcia.Lusiu twoje zdjęcia są przecudnej urody.Masz takie artystyczne oko ,że daj Boze zdrowia.Ja ci muszę to napisać,że potrafie twoje zdjęcia oglądać po kilka razy te same.Zawsze dostrzegam w nich coś fantastycznego,jakiś szczegół ktory twoja kamera niby przypadkiem uchwyciła.Nie zawsze mam czas pisać komentarze zresztą masz ich dużo przy każdym wpisie ,że te jeden odemnie to pryszcz.Lusiu bądz zdrowa abyś mogła jeszcze wiele miejsc odwiedzić i cieszyć nasze oczy.

    OdpowiedzUsuń
  39. Ładne są te wodne schody (nie wiem jak to inaczej nazwać, kaskada?)
    Pięknie tam. Można by tam pewnie spędzić cały dzień :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Olá Lucja!
    Fotos espetaculares, flores que eu não conhecia, belezas incríveis. Parabéns pelas maravilhosas fotos.

    OdpowiedzUsuń
  41. Coś wspaniałego, aż mam ochotę iść coś robić w moim ogrodzie... Fajnie, że można znaleźć takie inspiracje. Ja koniecznie muszę sobie tutaj https://www.stiga.pl kupić sprzęt do koszenia i pielęgnacji ogrodu.

    OdpowiedzUsuń
  42. Uwielbiam takie ogrody! Mój również chce stworzyć tak, by przyciągał wzrokiem ale także zapachem. Zależy mi na tym, by było bardzo dużo kwiatów i krzewów ozdobnych :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Te wspaniałe ogrodzenia oraz ogrody są naprawdę wielką atrakcją turystyczną. Warto je odwiedzić.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli rozpoznasz siebie na zdjęciach i nie chcesz być na tym blogu, proszę poinformuj mnie o tym.
Ja bardzo szybko usunę te zdjęcia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...