poniedziałek, 20 kwietnia 2015

Magnolie z Ogrodu Botanicznego w Krakowie














   







Na liściu leży kwait
drzemiący,
żółtawobiały jak słoniowa kość.
Słodki, że aż nudzi.
Przedmiot pachnący -
złośliwie tajemniczy świat -
dziwny gość
wśród nas, ludzi.-
(Maria Pawlikowska - Jasnorzewska)






Kwitnące magnolie w Ogrodzie Botanicznym w Krakowie są o tej porze roku niezwykłą atrakcją... Nie jestem tym zaskoczona... One są zjawiskowo piękne, urzekają  spektakularnymi kolorowymi kwiatami... Uwielbiam, wielkie kielichowate bladoróżowe, ciemnoróżowe aż fioletowe i białe magnolie... Te cudowne kwiaty koją moje oczy swym pięknem...
Malowniczymi, ukwieconymi  alejkami, idę na spotkanie z nimi...








Magnolie zwiastuny nadejścia pełnej wiosny... Subtelne, bardzo delikatne, pełne piękna... Aż trudno mi uwierzyć, że istnieją od milionów lat... Nazwa tych pięknych roślin pochodzi od francuskiego lekarza i botanika Pierre'a  Magnola...
Większość magnolii ma wyraziste, okazałe kwiaty... Wyjątkowo efektowne sa u tych gatunków kwitnących przed rozwojem liści...  Ich kwiaty są tak urokliwe, że ma się wrażenie iż nie są z naszej planety Ziemi... W krakowskim Ogrodzie Botanicznym możemy zobaczyć niewielkie krzewinki ale przede wszystkim ogromne ukwiecone drzewa magnoliowe... Śmiało można stwierdzić, że o tej porze roku magnolia jest jego niekwestionowaną królową... Piękna, dostojna,  arystokratyczna...







Pragnę Was poinformować, że znikam na kilka dni... W czwartek 23 kwietnia około godzinie trzeciej nad ranem, wyjeżdżamy do Rumunii... Mamy zamiar powrócić nocą z 3 na 4 maja...
Do zobaczenia...



Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze...
Pozdrawiam wszystkich serdecznie...


84 komentarze:

  1. Ależ cudnie, jak w baśni...Szczęśliwej podróży! Przywieź setki pięknych zdjęć. Czekamy na Ciebie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ihania kukkia. Kiitos.♥
    Luonto on kaunista ja sinun kuvasi ihania.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepięknie. Życzę udanych wojaży, cudnych zdjęć i czekamy. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie wyglądają magnolie pełne cudownych kwiatów. Post Adrianny jest wspaniały, masz rację. Długo nie zobaczymy się na blogu. Ty wracasz 4 maja, a ja wyjeżdżam 2 maja na ponad trzy tygodnie. Życzę Ci wspaniałego pobytu w Rumunii. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Łucjo, Twoje magnolie są zjawiskowe, zdjęcia naprawdę oddają ich urok, widać, że fotografujesz je z sercem. Szczególnie podoba mi się to zdjęcie z gałęzią magnolii na tle muru i cień obok - bardzo malarskie, ascetyczne i ma "to coś". Reszta - bajkowa.
    Myślałam, że dziś uda mi się odwiedzić Ogród Botaniczny, ale jednak jakoś ścieżki poprowadziły w inną stronę - na Kazimierz.
    Życzę Ci udanych wojaży, ciekawych odkryć i wielu, wielu zdjęć (to ostatnie życzenie jest trochę egoistyczne, z punktu widzenia czytelnika :-)
    Dziękuję za Twoją życzliwość i miłą wzmiankę o moich magnoliach!
    Serdecznie pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Beautiful. Magnolia....!?,!!...have a niceweek love Ria...x!

    OdpowiedzUsuń
  7. Lucia seu post parece um sonho cor de rosa! As magnólias são de fato os arautos da primavera em Cracóvia! Lindo, muito lindo! Um abraço!

    OdpowiedzUsuń
  8. Oh my goodness, Lucia, I've been staring at these for 10 minutes or more!
    My absolute favorite spring flowers.
    These are just gorgeous, sweet friend. xo.

    OdpowiedzUsuń
  9. O valor das coisas não está no tempo que elas duram, mas na intensidade com que acontecem.
    Por isso existem momentos inesquecíveis, coisas inexplicáveis e pessoas incomparáveis.(Fernando Sabino)
    Encantei-me com todas as imagens...maravilhosas!
    Uma linda e abençoada semana!!!
    Abraços Marie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Glorious magnolias and beautiful vistas of the Botanical Gardens, you delight us once again with your wonderful photographs. Enjoy your trip to Romania sweet friend.
    Warm greetings and hugs
    xoxoxo ♡

    OdpowiedzUsuń
  11. No i jak TU nie kochać wiosny. Zwłaszcza w tak cudownej odsłonie jaką nam Kochana pokazujesz.
    Widok tak pięknych kwiatów nie pozwala mi tkwić w przyziemnej rzeczywistości:)
    Serdeczności wiosenne Ci posyłam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Las magnolias, todas me gustan. Que pases unos días felices. Besos.

    OdpowiedzUsuń
  13. Unas maravillosas imágenes..muy bonitas...un abrazo desde Murcia....

    OdpowiedzUsuń
  14. Unas maravillosas imágenes..muy bonitas...un abrazo desde Murcia....

    OdpowiedzUsuń
  15. Wow cudowne :-)
    Coś pięknego, taka wiosna prawdziwa :-)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  16. Lovely magnolia flowers !! Beautiful photos!
    Greetings!

    OdpowiedzUsuń
  17. Magnolie są niezwykłe, uwielbiam je! Mogłabym patrzeć na nie długimi godzinami. Właśnie cały czas czekam, aż zakwitnie Magnolia w ogrodzie mojej Babci. Całe miejsce nabierze wtedy jeszcze bardziej czarującej atmosfery :) Ale park botaniczny w Krakowie to już zupełna bajka. Jak tam musi pięknie pachnieć ! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Beautiful !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Anna

    OdpowiedzUsuń
  19. Kiedy w moim Krakowie rozkwitają magnolie , już wiem, że zaczyna się dla mnie ten najpiękniejszy czas...Pięknie je uchwyciłaś.
    Uściski , szczęśliwej podróży:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękne zdjęcia, ja też uwielbiam magnolie.
    Udanego wyjazdu!

    OdpowiedzUsuń
  21. Luciu, zrobiłaś tak piękne zdjęcia, że nie mogę wyjść z podziwu - nabrałam wielkiej ochoty żeby namalować obraz o podobnej tematyce - magnolie to wyjątkowe kwiaty i mają przepiękne kolory - to prawdziwe królowe wiosny! - uściski i pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  22. they're just gorgeous! beautiful photos!

    OdpowiedzUsuń
  23. Cudne. Przechodzisz ulicą. Mijasz kolejne domki. Wszędzie dookoła szaro... i nagle w pewnym ogródku widzisz drzewo obsypane kwiatami. Jak wybryk natury. To moje pierwsze wspomnienie, gdy zobaczyłam tę roślinę :)
    Piękne zdjęcia i w piękny nastrój nas wierszem Pawlikowskiej wprowadziłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  24. So many beautiful magnolias - wonderful display of colours!

    OdpowiedzUsuń
  25. So wonderful, great captures - I am loving the rebirth throughout the spring - it warms my heart.
    ♥-Hug Crissi

    OdpowiedzUsuń
  26. Ładny ogród, pięknie tam wiosenną porą. Magnolie wyglądają przepięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Witaj Łucjo! Jakie one piękne!! I Twoje zdjęcia - zjawiskowe! Wracam do ich oglądania i wracam.. Pozdrowienia serdeczne!

    OdpowiedzUsuń
  28. Przepiękne magnolie i niesamowite ich zdjęcia. Cały ogród zapewne pięknie pachniał i wyglądał bajecznie. Wiosna!!!
    Pozdrawiam serdecznie.
    p.s. Mam magnolię, która kwitnie gdy ma już liście. Jest to inny widok, ale też piękny.

    OdpowiedzUsuń
  29. Są tak egzotyczne w wyglądzie, że aż dziw, że tak dobrze im w naszym klimacie. Udanego wypoczynku :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Wcale się nie dziwię, że magnolie są przyrównywane do atrakcji turystycznej. Mają w sobie coś egzotycznego, a jednak rosną na naszej swojskiej polskiej ziemi.

    OdpowiedzUsuń
  31. Boszzzz raj , jak cudnie, uwielbiam magnolie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  32. Magnolie są piękne we wszystkich kolorach. Wspaniałe zdjęcia Lusiu :)
    Aż by się chciało wskoczyć do Krakowa dla tego widoku
    Pozdrawiam Cię serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  33. Las magnolias son unas flores preciosas, ellas alegran mucho la primavera, cerca de casa hay algunas casa que tienen árboles en la parte de delante pero todavía andamos retrasados con la temperatura con lo cual es pronto para verlas en flor.
    Preciosas tomas, un beso.

    OdpowiedzUsuń
  34. What beautiful magnolias Lucja!
    i can almost smell their perfume from Canada.
    Greetings from you faraway friend
    ....peter/piotra:)

    OdpowiedzUsuń
  35. Magnolia nie róża,
    róża nie magnolia.
    Każda w inny sposób
    nasze oczy wabi.
    Uroda kwiatów to jest to.

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  36. Miłych wrażeń Ci życzę z rumuńskiej podróży. :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Wracaj prędko, bo będziemy tęsknili za twoimi pięknymi zdjęciami. Pozdrawiam i udanej podróży !

    OdpowiedzUsuń
  38. W warszawskich ogrodach botanicznych jeszcze tak pięknie nie kwitną te ciemniejsze odmiany, jedynie w Wilanowie na dziedzińcu rozkwitły wspaniale. Ale oba ogrody odwiedziłam ten Uniwersytecki i PANu bo bardzo lubię magnolie. Te w Krakowie są wyjątkowych odmian i urody. Magnolie pięknie prezentują się na tle nieba!

    OdpowiedzUsuń
  39. Witaj Lusiu ... w Twoim zaczarowanym prawdziwym świecie jest miejsce na oddech duszy, na spokój na łagodność serca i podziw dla piękna ... Nie było mnie tu czas jakiś bo spotkała mnie duża przykrość w blogowym świecie ... powoli się z niej podnoszę , zbieram się w sobie i już idę do przodu ... Nie pisałam o tym na blogu, tylko zawoalowaną uwagę w komentarzu ... Sporo mnie kosztowało ale jest już dobrze. Czasem takie wytłumaczenie sobie daje rezultat. Człowiek podejmuje trudną decyzję , to boli ale potem jakoś idzie do przodu ...
    Ech - znowu jęczę :-) lepiej popatrzę na te cuda. POZDRAWIAM BARDZO SERDECZNIE

    OdpowiedzUsuń
  40. Zmieniłaś szatę bloga - pięknie jest :-)))

    OdpowiedzUsuń
  41. Jak widać magnolie opanowały Kraków :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  42. Piękne, nic więcej nie jestem w stanie o nich napisać!

    OdpowiedzUsuń
  43. Che fioritura stupenda! Bellissime le immagini che hai postato.
    Buona giornata, un abbraccio
    enrico

    OdpowiedzUsuń
  44. Wooowww....Precious Lucia, wiosna daje nam ponownie.
    Besos.

    OdpowiedzUsuń
  45. Zauważyłam, że w moim mieście na kilku skwerkach też posadzono magnolie i na szczęście żaden chuligan ich nie niszczy.
    Może w niedzielę też wybiorę się do naszego Ogrodu Botanicznego, bo na pewno tam tez kwitną te piękne drzewa.
    Miłej podróży i wielu wspaniałych zdjęć.
    Pozdrawiam wiosennie.

    OdpowiedzUsuń
  46. WOW....jeg får tårer i øynene...dette er det mest fantastiske Magnolia jeg har sett!!
    Takk:))

    OdpowiedzUsuń
  47. Uwielbiamy magnolie:) Zawsze kojarzą się nam z pierwszymi dużymi kwiatami na wiosnę. Inne drzewa maja zaledwie listeczki, małe kwiatki a magnolia taka bogata :)
    Pozdrawiamy :)

    OdpowiedzUsuń
  48. Lucja,
    nádherné fotografie. Viem, že z takých pekných kvetov sa ani škaredé fotografie urobiť nedajú.
    Prešla som si tvoje posledné príspevky a z nich som zistila, že Poľsko je nádherne zakvitnuté.
    Pozdravujem!

    OdpowiedzUsuń
  49. Jestem zakochana w magnoliach, szkoda tylko że tak krótko kwitną, pozdrawiam Lusiu :-)

    OdpowiedzUsuń
  50. Lusiu, brak mi słów aby napisać jakie są piękne !!!
    Miłej podróży :)

    OdpowiedzUsuń
  51. I can just smell all those beautiful blossoms warming my heart.

    OdpowiedzUsuń
  52. Lusiu, magnolie przecudne! Życzę Ci wspaniałego pobytu w Rumunii i wielu pięknych zdjęć:)

    OdpowiedzUsuń
  53. magnolie prezentują się cudownie, ale już czekam na Twoją relację z Rumunii, bo podejrzewam, że to będą kolejne piękne zdjęcia. baw się dobrze, akurat jak powrócisz, to ja będę gdzieś w Chorwacji. ;)
    pozdrawiam serdecznie. :)))

    OdpowiedzUsuń
  54. Brak mi słów aby wyrazić zachwyt nad tymi pięknymi magnoliami.
    Życzę pięknych wrażeń w podróży.
    Serdeczności pozostawiam,.

    OdpowiedzUsuń
  55. Zachwycające! Zapierają dech w piersi, a piękne zdjęcia mają w tym swój udział:) Życzę udanej podróży i wszystkiego dobrego:)

    OdpowiedzUsuń
  56. zachwycający widok zwłaszcza gdy Magnolii jest dużo !
    niestety nie sadziłam jej u siebie bo... ciężko na Podlasiu z jej przetrwaniem... zimy raczej są zbyt mroźne
    pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  57. Brak słów żeby opisać takie piękno! Uwielbiam magnolie. Mam tylko jedną w ogrodzie i wzdycham do niej każdej wiosny. Życzę Ci Lusiu miłego wypoczynku i niezapomnianych wrażeń.

    OdpowiedzUsuń
  58. Tyle razy byłam w Krakowie a nie wiedziałam ,że jest takie piękne miejsce,muszę je odwiedzić nast razem !
    Magnolię mam tylko jedną w swoim ogrodzie :(

    OdpowiedzUsuń
  59. W drugi weekend maja planowałam wyjazd do ogrodu botanicznego w Krakowie, ale niestety plany się zmieniły i pewnie w przyszłym roku się wybiorę. Bardzo się cieszę, że choć na zdjęciach moge zobacyzc jak tam pięknie kwitną magnolie.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  60. Dziś podczas spaceru zachwycałam się pięknymi kwiatami magnolii. Wkrótce pokaże zdjęcia jakie zrobiliśmy. Nie dziwi mnie zatem zachwyt, gdy widzi się ich całe mnóstwo. Są śliczne. Ja widziałam tylko jedno drzewko i byłam zauroczona.

    OdpowiedzUsuń
  61. Przecudny świat kwitnącej wiosny.

    OdpowiedzUsuń
  62. Przepiękne fotografie, aż mi dech wstrzymało. Jest to okres kwitnienia magnolii. W Szczecinie jest ich cała moc. Byliśmy w środę, ale widziałam tylko korytarz szpitalny i kilka magnolii rosnących po drodze. Bardzo piękne to drzewa, a kwiaty takie dostojne. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  63. Witaj :)
    Tak blisko mam, jutro nawet zagoszczę, ale niestety pod innym, mniej kwiatowym- adresem, a szkoda, bo miejsce bliskie memu sercu- kwiatowe.
    Fotki- piękne ;)
    Pozdrawiam najserdeczniej :)

    OdpowiedzUsuń
  64. Lusiu! Czy wszystko dobrze? Już dawno Cię tutaj nie było:( Ściskam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ jestem zamotana, zapomniałam, że Ty do Rumunii miałaś pojechać:)

      Usuń
  65. MOje magnolie kwitną pięknie takie wdzięczne, w ubiegłym roku były tylko trzy kwiatki teraz cały wysyp
    j

    OdpowiedzUsuń
  66. Magnolie zawsze mnie zachwycają,pozdrawiam cieplutko Lusi :)

    OdpowiedzUsuń
  67. Już tyle razy to oglądam i nadziwić się nie mogę. Jednym słowem piękno, na które człowiek nie zawsze zasługuje.
    Pozdrawiam serdecznie :)))

    OdpowiedzUsuń
  68. I love magnolias and your pictures are so pretty, Lucja.
    Spring in Botanic garden is always show, I love to visit there too.

    OdpowiedzUsuń
  69. Wow - how very very gorgeous!

    OdpowiedzUsuń
  70. Popatrz, zakwitły już kasztany
    śnieżnym szpalerem na bulwarze,
    wiatr niesie ich zapachu pianę
    tęsknym obłokiem moich marzeń.
    Na rozpostartych w niebo dłoniach
    słońce zamienia rosę w brylant,
    w gałęziach świergot, jak symfonia,
    czułością gra majowa chwila.
    Witaj w maju, miesiącu, który chyba najbardziej lubię.
    Piekne te magnolie . Na mojej ulicy też kwitnie jedna, okazała, a w moim Ogrodzie jest taka jeszcze malutka.
    Wiosna jest w pełni, a dookoła dominuje świeża zieleń traw i radosna żółć wychylających sie mleczy
    Życzę Ci wiecznie pogodnej i ciepłej wiosny, także tej w środku.

    OdpowiedzUsuń
  71. W moim pędzie życia przegapiłam ten post i zastanawiałam się właśnie dlaczego Cię nie ma, ale juz wszystko jasne. Niedługo wrócisz, ale mimo wszystko udanego pobytu Ci zyczę:)

    OdpowiedzUsuń
  72. Jakie piekne te magnolie.... Lucjo bardzo dziekuje, ze odwiedzalas mojego bloga, pomimo ze mnie tam nie bylo.. Dziekuje za zyczenia swiateczne. Serdecznie Cie pozdrawiam:)))

    OdpowiedzUsuń
  73. Cudowne!!! Magiczne wręcz...jakby wyjęte wprost z baśniowej krainy!!!
    Pozdrawiam cieplutko :)))

    OdpowiedzUsuń
  74. No popatrz a syn mieszka w Krakowie już drugi rok i nawet nie wie że tam jest ogród botaniczny - straciłam takie cudne widoki ! Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  75. Pięknie ! W Rumunii podobno jest super :)
    My mieliśmy jechać w czerwcu ale wiadomo jak to z finansami się czasami dzieje. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  76. Rewelacyjne zdjęcia.....jestem zachwycona...

    OdpowiedzUsuń
  77. Patrząc na zdjęcia zastanowiłam się nad tym, że nigdy nie byłam w ogrodzie botanicznym w Krakowie. Najpiękniejszy z tych co widziałam jest na Ostrowie Tumskim we Wrocławiu i, w Oliwie.
    Piękne Magnolie.
    Pozdrówki.

    OdpowiedzUsuń
  78. O kurcze, ale cudowne zdjęcia tych magnoli Łucjo. Zastrzeliłaś mnie. Obłęd. Dziękuję za linki.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli rozpoznasz siebie na zdjęciach i nie chcesz być na tym blogu, proszę poinformuj mnie o tym.
Ja bardzo szybko usunę te zdjęcia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...