sobota, 13 września 2014

Dzisiaj zabieram Was do... Sirmione






                      



Wciąż rozmyślasz. Uparcie i skrycie,
Patrzysz w okno i smutek masz w oku...
Przecież mnie kochasz nad życie?
Sam mówiłeś przeszłego roku...

Śmiejesz się, lecz coś tkwi poza tym,
Patrzysz w okno, na rzeźby obłoków...
Przecież ja jestem niebem i światem?
Sam mówiłeś przeszłego roku...

(Maria Pawlikowska-Jasnorzewska)

Jeszcze dzisiaj mam w pamięci sceny do jednego z kultowych filmów z Jamesem Bondem "Quantum of Solace". Wiedziałam, że kręcone były m.in. nad Jeziorem Garda... Pragnęłam zobaczyć to polodowcowe jezioro o wydłużonym kształcie... Dwa lata temu  przebywałam nad jeziorami: Como i Maggiore... Nie darzę ich szczególnym sentymentem ponieważ przywitały mnie ulewnymi deszczami... A jezioro Garda? Teraz już wiem, że jest  największym, najpiękniejszym i sądzę, że najczystszym włoskiem jeziorem... Wokół niego jest wiele malowniczych miejscowości... Otaczają je winnice, gaje cytrusowe, oliwne...  W miasteczkach panuje  czarujący, romantyczny i niepowtarzalny nastrój... Myślę, że tutejszy klimat zadowoli każdego... Jest ciepły.  A to dzięki temu, że od północy akwen osłaniają Alpy Trydenckie i Adamello... 








Dzisiaj zabieram Was do Sirmione, prawdziwej perełki położonej nad Jeziorem Garda... Od czasów rzymskich doceniano uroki i klimat tego miejsca... To właśnie tutaj 50 r. p.n.e swoją letnią posiadłość miał Katullus, a wiele wieków później, słynna śpiewaczka Maria Callas... Lubili tutaj odpoczywać: włoski noblista Carducci i autor słynnego Ulissesa  James Joyce... Na końcu wąskiego 4 km półwyspu wrzynającego się w jezioro, znajduje Sirmione...

Przyjechaliśmy wcześnie rano... Ulice były puste... Miałam wrażenie jakby miasteczko jeszcze spało... Przy Centro Storico witał nas zielony stragan z dorodnymi czerwonymi paprykami i mięsistymi cytrynami... Niespiesznie snuliśmy się wąskimi, uroczymi uliczkami...




Sirmione zachwyca śródziemnomorską i egzotyczną roślinnością...  Wszędzie królują kwitnące bugenwille... Odkrywamy maleńkie placyki z ławeczkami, rabaty z kwiatami, malownicze zaułki, ukwiecone balkony... W powietrzu unosi się zapach rozmarynu, tymianku, cząbru...  Z niespiesznie otwieranych kawiarenek ulatuje zapach świeżo parzonej kawy a z restauracyjek unosi się zapach potraw... Zaczynają  pojawiać się pierwsi turyści a słońce z każdą chwilą grzeje coraz mocniej...






W Sirmione  zachwycam się charakterystyczną, lokalną zabudową... Jest wiele pięknych, zabytkowych, starych kamiennych domów... Są piękne wille na brzegiem jeziora... W pobliżu znajduje się okazała willa w której mieszkała piękna Maria Callas ze swoim mężem... Jest i restauracja do której na kawę przychodziła sławna śpiewaczka...








I chociaż Sirmione jest niewielkie to Stare Miasto oczarowało mnie plątaniną wąskich uliczek, swą atmosferą, małomiasteczkową zabudową, licznymi knajpkami, roślinnością, pyszną pastą i oczywiście lodami... Zanudzę Was jeszcze jednym postem o Sirmione ponieważ miasteczko jest niesamowicie piękne, malowniczo położone i posiada ciekawe zabytki...





Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze...
Serdecznie wszystkich pozdrawiam...



102 komentarze:

  1. Przepięknie! Marzy mi się Garda, a to miasteczko wygląda przeuroczo! Włochy są cudowne.

    OdpowiedzUsuń
  2. a most beautiful seaside town! wow!

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie, pięknie, pięknie!!!! Dziękuję za wspaniałą wycieczkę!!! Zdjęcia cudowne!!! Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. To są cudowne miejsca Łucjo. Szkoda, ze mogę tam przebywać tylko wirtualnie, ale dzięki Tobie i tak doznaję wspaniałych przeżyć. Pozdrawiam, Tomasz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tomaszu, ze szczerego serca życzę byś kiedyś odwiedził te malownicze miejsca.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  5. Malgo568.bloog.pl13 września 2014 22:44

    Cudowne zdjęcia. Jakże pięknie wprowadziła muzyka udostępniona na blogu w klimat oglądania tych wspaniałości. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Malgo, dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  6. Happe weekend...beautiful pictures...!!!...x!

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj jak ja Ci zazdroszczę Lusi moja miła,tych wspaniałych widoków widzianych w realu.
    Wiesz co rozmarzyłam się ,zdjęcia cudne,uściski :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu, lubię podróżowanie. Poznaję nowe miejsca ale i bardzo często wracam do tych, które już widziałam.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  8. Good morning!
    Amazing view as always!
    It is hard to choose my favorite but if I choose the ninth is the best! I like those bikes on the stone street .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tomoko, thank you very much for visiting and leaving a comment.
      I wish you a happy week.

      Usuń
  9. Hello dear Lucia!
    Beautiful, beautiful places always posed here on your website, thanks!
    Have a nice Sunday as my dear!
    Kisses and hugs!

    OdpowiedzUsuń
  10. Pojechałam tam z toba, popodziwiałam piekne krajobrazy, pochodziłam krętymi uliczkami, zajrzałam do sklepików i na stragan. Teraz wracam na ziemię i zaraz jade z mężem trochę bliżej na długi spacer do jednego z holenderskich miasteczek. Miłej niedzieli!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko, czekam na Twoją relację z holenderskiego miasteczka.
      Życzę miłego tygodnia.

      Usuń
  11. Witaj :)
    Piękna pocztówka z podróży ;) a ja na powrót zatęskniłam za Toskanią :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Morgano, nie jestem zaskoczona. Kto raz pozna Toskanię cały czas za nią tęskni.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  12. Piękna miłość Lucia, byliśmy często na wakacjach w Manerba. Wiem Sirmione bardzo dobry!
    Piękna niedziela i pozdrowienia
    Crissi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Manerba jest również położona nad jeziorem Garda. Z daleka widziałam ( ze statku) to piękne miasteczko, wspaniałe, długie plaże, plantacje winorośli, gaje oliwkowe, ruiny zamku... Może wiesz, że wg legendy Manerba została zbudowana dla bogini Minerwy?
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  13. Fantastyczne nadmorskie widoki i urocze miasteczko !
    Lusiu, pozdrawiam i życzę miłej niedzieli :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu, Sirmione mnie autentycznie oczarowało.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  14. Piękne miałaś wakacje, Łucjo. Ta plątanina wąskich uliczek, zaułków, placyków w otoczeniu wspaniałej zieleni robi cudne wrażenie. Wspaniałe miasteczko!
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hanno, jestem zakochana we Włoszech. Zawsze się tutaj doskonale czuję.
      Nawet wtedy gdy jest niepogoda.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  15. Beautiful place to visit...some day !
    Have a great Sunday !
    Anna

    OdpowiedzUsuń
  16. Śliczne jak zwykle są zdjęcia i atrakcyjne wycieczki.Miłej niedzieli.

    OdpowiedzUsuń
  17. Dzięki za poświęcenie mi Sirmione Lucia ... To był piękny wyjazd.
    Podobał mi się film z Ennio.
    Dobry Niedziela, przyjacielem;))
    pocałunek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lauro, to był bardzo piękny wyjazd.
      Na kolejny muszę czekać do następnych wakacji.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  18. Woda, woda i rowery, jak pięknie :-)
    To coś dla mnie :-)
    Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię rowery. Niestety nie zabieramy ich w podróż.
      W czasie urlopu nie mamy czasu na jazdę na rowerze.
      Chociaż, czasem bardzo żałujemy, że ich nie mamy ze sobą.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  19. Piękne wczasy miałaś:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. Dla mnie to jezioro Como jest tym naj na włoskiej ziemi. Ale muszę przyznać, że okolice j. Garda też prezentują się wspaniale a to położone na cyplu miasto Sirmione jest jak wisieńka na torcie. Ten klimat, zieleń i zapachy mogę sobie wyobrazić, tak sugestywne są Twoje zdjęcia.
    Dziękuję za piękny spacer.

    PS. Przepraszam, ale usunął mi się Twój komentarz u mnie na blogu. Nie było to zamierzone.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm, ja też bym tak napisała gdyby dopisywała mi słoneczna pogoda.
      Przez dwa dni nad Como lał ulewny deszcz. Podobnie było i nad Maggiore.

      Nie masz za co przepraszać. Wpadnę do Ciebie i napisze kolejny komentarz.
      U siebie też miałam i wykasowałam nieprzyjemny komentarz - elle.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  21. To miasteczko jest przecudne...Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  22. LUCJI - MARJI.

    ZABIERZ MNIE W DROGĘ ZE SOBĄ.
    USIĄDĘ NA PŁATKU RÓZY,
    WRĘCZONEJ NA POŻEGNANIE.
    BĘDĘ SNIĆ Z TOBĄ MIJANE MIASTA.
    ŁĄKI I LASY NA BEZKRESIE.
    DALEKIE KRAJE I MORZE NA TAORMINIE.
    I BÓŁ ROZSTANIA.
    SAMOTNOŚĆ BEZMIERNĄ.
    NIE SPEŁNIONE NADZIEJE.
    BĄDŻ MOJĄ TĘSKNOTĄ.

    A.T

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A.T. BARDZO DZIĘKUJĘ ZA DEDYKOWANY WIERSZ...

      BARDZO LUBIĘ POEZJĘ... ŻAŁUJĘ, ŻE NIE DANE MI PISANIE WIERSZY TAK JAK TO CZYNI PANI ANNA I PANI EWA I OCZYWIŚCIE PAN...

      JESTEM NIEZMIERNIE WDZIĘCZNA, ŻE CZYTA PAN MOJE POSTY.
      WIEM, ŻE MOJA UMIEJĘTNOŚĆ PISANIA NIE JEST ZBYT DOBRA I DO PISANIA TRZEBA MIEĆ TALENT.
      MIMO WSZYSTKO, PRAGNĘ POKAZAĆ PIĘKNO TEGO ŚWIATA.
      POZDRAWIAM BARDZO SERDECZNIE:)

      Usuń
    2. SŁYSZAŁEM WIERSZ ZNAKOMITEGO WSPÓLCZESNEGO POETY W KTÓRYM ODKRYWCZO DLA MNIE POWIEDZIĄŁ "...NIECH KTOŚ GENIALNIE WYGRYWA NA FLECIE, ALE BARDZIEJ GENIALNIE SŁUCHAMY MY.." PRZECIEŻ TO MĄDRE. ISTOTĄ GENIUSZU CZŁOWIEKA TO NIE TYLKO TWORZENIE ALE TEŻ DAR ZACHWYTU, ODBIÓR I ROZUMIENIE ZAMYSŁU GENIUSZA. TEN SAM PIEDESTAŁ TWÓRCY I ODBIORCY. DAR PRZEKAZU TO TEZ LUDZKI GENIUSZ. CÓŻ WART WIERSZ BEZ PANI ZACHWYTU ? CÓŻ WART ŚWIAT, KTÓRY TAK PANI WSPANIALE PRZEKAZUJE BEZ GENIALNEGO ZACHWYTU SZLACHETNYCH POSTACI ODWIEDZAJĄCYCH PANI STRONĘ.

      A. T

      Usuń
    3. ZE STRONY PANI ANNY.

      PANI LUCJIA - MARJA. TAK WSPANIALE ZACHWYCA SIĘ PANI ANNO PANI I PANI EWY WIERSZAMI. UBOLEWA, ŻE NIE PISZE WIERSZY, A PRZECIEŻ JEJ ODBIÓR I PRZEKAZ ŚWIATA RAPSODIĄ POETYCKĄ. NATCHNĘŁA NAPISANIEM DLA NIEJ WIERSZA :
      A. T

      Usuń
    4. A.T. MUSZĘ TO JEDNAK NAPISAĆ...
      ZAWSZE CZEKAM NA PANA KOMENTARZE.
      DLACZEGO? TO, ŻE SĄ MIŁE TO NIEPODWAŻALNE ALE NAJWAŻNIEJSZE, ŻE ZAWARTE JEST W NICH TAK DUŻO PIĘKNEJ POEZJI.
      I CHOCIAŻ NIE MAM ZBYT WIELE CZASU TO BARDZO LUBIĘ SPOTYKAĆ SIĘ WIRTUALNIE Z LUDŹMI. NA BLOGU SWYM PRAGNĘ POKAZAĆ PIĘKNO OTACZAJĄCEGO NAS ŚWIATA.
      POZDRAWIAM BARDZO SERDECZNIE:)

      Usuń
  23. Es precioso. Besos y feliz domingo.

    OdpowiedzUsuń
  24. Malownicze i bardzo klimatyczne miasteczko. A Twoje zdjęcia Lusiu jak zawsze wzbudziły u mnie zachwyt. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Betko, jestem zachwycona Sirmione. To bardzo klimatyczne miasteczko.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  25. Ja już nic więcej nie ujmę i nie dodam- po prostu wspaniale !
    Tą Pawlikowską zdobyłaś u mnie więcej punktów- ha, ha :) kocham jej poezję od zawsze.
    Och tak przenieść się na jutrzejszą poranną kawę do Sirmione...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję nie tylko za ten post, ale wspaniałe komentarze na moim blogu.

      Usuń
    2. OCH MADE, JAK JA KOCHAM PAWLIKOWSKĄ !!!!
      BYWAĆ U CIEBIE TO WIELKA PRZYJEMNOŚĆ.
      POZDRAWIAM SERDECZNIE:)

      Usuń
  26. Przepiękne!!!!
    I ta poezja. I te kwiaty!
    Pozdrawiam oczarowana:-)

    OdpowiedzUsuń
  27. The good weather and good luminosity of day, are allied for the capture of great pictures.

    Kisses

    OdpowiedzUsuń
  28. Masz dar wyszukiwania takich wspaniałych miejsc!

    OdpowiedzUsuń
  29. Bajeczna miejscowość. Urzekły mnie cedry... Ach, strasznie zazdroszczę tego łagodnego klimatu... Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm, ten klimat... Gdy pomyślę o naszej deszczowej jesieni a potem zimie to już mnie otrząsa.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  30. PÓJŚĆ ULICZKAMI sIRMIONE ... ODETCHNĄĆ GłĘBOKO ...ZAPACHEM KWIATÓW ... POSŁUCHAĆ KRZYKU DZIECI A POTEM ZERWAĆ OWOC I PRZYSIĄŚĆ W CIENIU WIELKICH PARASOLI ....
    cudne miejsce ... tam czuje się smak życia ... piękno jest namacalne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haneczko, Sirmione jest przepiękne.
      Mnie całkowicie urzekło.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  31. What a beautiful city, Lucia.
    Everything is so colorful.
    Thank you for taking us along with you!
    I hope you've had a wonderful weekend. xo.

    OdpowiedzUsuń
  32. Rozmarzyłam się...dzięki za wirtualny spacer!

    OdpowiedzUsuń
  33. Najbardziej spodobały mi się te wszystkie rabaty i ukwiecone balkony... Zapachy musiały być fantastyczne :)
    Pozdrowienia! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A kawa z rogalikiem jaka tam pyszna...
      Pozostały wspomnienia...
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  34. Przepiękne miasteczko, zakochałam się w nim od pierwszego zdjęcia. Bardzo lubię połączenie gór i wody , niezależnie czy to jezioro czy morze wrażenia są niesamowite....no i jeszcze zapachy o których piszesz ale które także widać na Twoich zdjęciach. Bajkowa podróż Lusiu.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  35. Jak cudownie jest na tym świecie ,stworzyłaś dla nas piękna wycieczkę.Fotki są cudowne.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  36. That's a really beautiful place! The green gate is so cool... Thank you for sharing!

    OdpowiedzUsuń
  37. a great collection of photo's....i feel like i am right there with you. like i didn't miss a thing. what a colorful place with great views!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I know, I know, with a large collection of photos.
      I'm sorry :)

      Usuń
  38. piękne miasteczko, pachnące kwiatami kawą i wypiekami, pozdrawiam
    j

    OdpowiedzUsuń
  39. Nie wierzę, no nie wierzę! Dach z kwiatów? Niemożliwe:))) Bóg wiedział po co stworzył to jezioro. Przepiękne miejsce , Lusiu. Miasteczko stare, mury domów z kamienia, prześliczne. Wiesz jak to lubię. Historia wychyla się z każdego miejsca, o czymś szepce i nawet wiem o czym :)))
    Raz tam pojechać... , najlepiej latem.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie tylko stare domy ale i zamek, kościółki i wiele innych wspaniałych zabytków.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  40. W pierwsze zdjęcie mogłabym wpatrywać się bez końca. Ale nie mniej zachwycają mnie te wąskie i klimatyczne uliczki - też takich wyszukuję w moich podróżach bo spacerowanie nimi to wielka przyjemność i radość dla oczu i serca. Bardzo podoba mi się też to zdjęcie z papryczkami i to nie tylko dlatego, że jestem fanką pikantnych dań :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Wczoraj czytałam trochę o jeziorze Garda i dziś trafiam tu na taką fajną relację z tamtych okolic. Widzę, że warto tam pojechać, bo to bardzo malownicza okolica. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Wow - what amazing shots of this gorgeous town.

    OdpowiedzUsuń
  43. Przepiękne miejsce! :) Te papryczki chilli, cytryny, owoce na drzewach, ta błękitna woda..... Raj prawdziwy. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  44. Ze zdjęć aż promieniuje środziemnomorskością. Przyjemnie ogląda się zdjęcia z takiego miejsca.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  45. przyszłam odetchnąć i zobaczyć czy już jesteś ...
    odetchnęłam ... ale Ciebie jeszcze nie ma :...

    OdpowiedzUsuń
  46. Tam jest pięknie.
    Urzekły mnie sznurki papryczki chili.
    Pozdrawiam Łucjo.

    OdpowiedzUsuń
  47. Lusiu , nadrabiam zaległości w komentowaniu. A od Ciebie normalnie nie potrafię wyjść. To urokliwe, cudowne miasteczko mnie wciągnęło. Te uliczki, kwiaty, czuję atmosferę.... Chcę tam być. Cudowne. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  48. Krásne fotografie! S tebou precestuje človek celú Európu :-)
    Pozdravujem!

    OdpowiedzUsuń
  49. Cudne! Niezwykle piękne miejsce:)

    OdpowiedzUsuń
  50. Buongiorno Lucia!
    Che belle fotografie! " I'm glad that you enjoyed my Italy! :) "
    Siamo andati a Sirmione ed adesso quanta nostalgia! Vogliamo ritornare presto.
    Baci

    OdpowiedzUsuń
  51. U ciebie ciągle są obiecanki. Miałaś pokazać Sirmione w jeszcze jednym poście i co?

    OdpowiedzUsuń

Jeśli rozpoznasz siebie na zdjęciach i nie chcesz być na tym blogu, proszę poinformuj mnie o tym.
Ja bardzo szybko usunę te zdjęcia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...