piątek, 6 czerwca 2014

Spacer po Kutnej Horze...




                    







Niebo zaczyna się na ziemi.
Tam gdzie ludzie stają się przyjaciółmi,
a dobroć jest przekazywana.
Phil Bosmans 






Jadąc do Czech miałam zaplanowane odwiedzenie Kutnej Hory... Po dwóch dniach spędzonych w Pradze, potrzebowaliśmy spokoju i ciszy... I to był dobry moment aby na jeden dzień wyjechać do malowniczego, średniowiecznego miasteczka Kutnej Hory... To wyjątkowe miejsce... Spacerując, pragnę pokazać tutejsze zabytki i  odkryć historię miasta, które niegdyś ustępowało rangą jedynie Pradze... Niewielkie, skromne domy przy średniowiecznych uliczkach obecnie nie dają wyobrażenia o dawnej potędze tego miejsca... Są jednak prześliczne i mają wiele uroku...





Kutna Hora położona jest jakieś 60 km na wschód od Pragi... Spacer rozpoczynamy od prowincjonalnego ryneczku kierując się ku najbliższej uliczce... W oddali widzę wieżę najstarszego kościoła św. Jakuba... Kutná Hora na drogę przepychu, bogactwa i dobrobytu weszła pod koniec XIII wieku wraz odkryciem pokładów srebra. Do eksploatacji złóż sprowadzono gwarków niemieckich... Na przełomie wieku król Wacław II założył tutaj królewską mennicę... Ogromna część dochodów z wydobycia srebra była przekazywana na upiększanie Pragi. To co pozostawało sprawiło, że miasto stało się jednym z najbogatszych miejsc w Europie...






Na wzgórzu króluje unikatowy, późnogotycki kościół świętej Barbary... To jeden z najpiękniejszych kościołów w Europie Środkowej. Posiada niezwykłe rozwiązanie architektoniczne - z dachu wyrastają trzy wieże przypominające namioty tureckie, które zwieńczone są ostrymi iglicami... Idąc do kościoła Barbary podziwiam monumentalny, wcześnie barokowy budynek Kolegium Jezuickie...






Ulica dojazdowa ozdobiona jest szpalerem rozgestykulowanych barokowych rzeźb świętych i cherubinków. Przypomina to rzeźby na Moście Karola w Pradze... Jest tutaj przepiękna, wielokątna fontanna, która pełniła rolę zbiornika na wodę... Tutejsze studnie zatrute były ołowiem dlatego woda była sprowadzana z odległych stron... W dolnej części miasta stoi Kolumna zarazy. Postawiona w podzięce dla Opatrzności za ocalenie od epidemii... Jest Włoski Dwór z XIV wieku, który pełnił funkcję zamku miejskiego...






Kutna Hora, to miasteczko wyjątkowej atmosferze, która tchnie z każdej uliczki, każdego zaułku, kościoła,  domu, kawiarenki, sklepiku... Tworzy niezwykły obraz przeszłości i chociaż wygląda na senne miasteczko to skrywa królewski splendor... Kutna Hora zachwyciła mnie swoimi zabytkami, wąskimi, krętymi, brukowanymi uliczkami,  zabytkami, nastrojowymi knajpkami, przytulnymi kawiarniami... Dlatego pojawią się kolejne posty o tym mieście... Dzięki bogatej historii i wyjątkowości Kutna Hora została wpisana na Listę UNESCO...


Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze...
Życzę miłego, słonecznego weekendu...
Pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie....


79 komentarzy:

  1. Podobają mi się urocze średniowieczne, bardzo wąskie uliczki, które pokazałas na zdjęciach.
    I równiez cytat: Niebo zaczyna sie na Ziemi.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bardzo lubię średniowieczne, wąskie, kręte uliczki.
      Gdy tylko mam taką okazję to zawsze je fotografuję.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  2. lovely statues and ancient churches! i love the brick streets and lovely town.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I really like the medieval town.
      They have a lot of charm.
      Greetings.

      Usuń
  3. Bardzo piękne miasteczko...Być może nigdy w nim nie będę, a dzięki Twojemu postowi Łucjo...mogłam odbyć wirtualną po nim wycieczkę...Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to bardzo piękne miasteczko. Nigdy nie wiadomo, być może uda Ci się je zobaczyć.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  4. Niezwykłe miejsce. Zachwycił mnie kościół świętej Barbary. No i te uliczki - mam słabość do takich brukowych deptaków. To tak jakby przenieść się w czasie.
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak. Kościół św. Barbary jest zachwycający. Napiszę o nim post.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  5. Bardzo malownicze miasto> Nasi południowi sąsiedzi potrafią zadbać o zabytki. Pozdrawiam Łucjo, Tomasz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nasi sąsiedzi dbają o swoje zabytki. Jednak najważniejsze, że nie były zniszczone w czasie II wojny światowej.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  6. Dziękuję za ten cudowny spacer:))))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne ,klimatyczne pełne uroku miejsce.
    A u siebie nie napisałam całej prawdy na temat swoich nauk w temacie wykonywania zdjęć.
    Uświadamiam sobie, że przecież oglądając Twoje przepiękne fotorelacje z tylu wspaniałych miejsc, również bardzo wiele czerpię wiedzy.
    Chwalisz Kochana moje zdjęcia za co oczywiście jestem bardzo wdzięczna. Ale ja szczerze zachwycam się Twoimi przepięknymi zdjęciami będącymi dodatkiem do wspaniałych opisów.
    Jeszcze raz bardzo Ci serdecznie dziękuję i pozdrawiam bardzo, bardzo serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kutna Hora to wyjątkowe miejsce.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  8. Przepiękne urokliwe miasteczko, zachwyca mnie czeski porządek i dbałość o zabytki, spędziłaś urlop w cudownym miejscu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też jest dobrze w tym kraju. Lubię Czechy, zabytki, kulturę, jedzenie i... piwo.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  9. Ach te zaulki, krete uliczki, wiezyczki kwiaty. Piekie dziekuje za ten spacer:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też się zachwycam klimatem tego miejsca.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  10. Bardzo urokliwe miasteczko! Dziękuję Lusiu za wspaniałą relację! Pozdrowienia! Miłego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
  11. Lusiu, urocze miasteczko pokazałaś, piękną relacje przekazałaś i spacer uliczkami bardzo przyjemny. Dziękuję dzięki tobie poznałam ciekawe miejsce. Planuję wkrótce do Pragi i teraz też chciałabym przy okazji zwiedzić to miejsce:)Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kaziu, zawsze lubiłam Pragę i doskonale się tutaj czułam. Tym razem zaskoczyły mnie tłumy turystów. Przyjechałam w środę, w samym środku tygodnia i od razu dostrzegłam mnóstwo turystów. Wyobrażam sobie co będzie w okresie urlopowym.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  12. Hello dear Lucia!
    Beautiful places in Kutna Hora!
    Church of St Barbara and I liked!
    Thanks for sharing sweetie!
    Weekend as nice to you!
    Kisses and hugs!

    OdpowiedzUsuń
  13. Ďakujem, že som si vďaka tvojim fotografiám mohla pozrieť toto nádherné historické mesto. Pekne si ho ukázala aj nám ostatným, ktorí sme v ňom ešte neboli. Asi je najvyšší čas, aby som Kutnú Horu navštívila tiež.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem zdziwiona, nie byłaś w Kutnej Horze?
      Koniecznie jedź. Warto.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  14. Kiitos kauniista kaupunki kierroksesta.
    Heleää Helluntaita.♥

    OdpowiedzUsuń
  15. Dear Lucia! Lovely photos! It is so nice to se all the places you visit.

    I wish you a nice sunny weekend!

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękna wycieczka i cudowne miasteczko.Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  17. Erittäin kaunis kaupunki paljon kauniita keskiaikaisia rakenukksia ja patsaita kivi kapeita katuja
    Kiitos jakamisesta Hyvää Helluntaita :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Kocham Średniowiecze i kocham małe miasteczka:) A tu - dwa w jednym:) Przepiękne zdjęcia i super miejsce! Chyba nie docenialiśmy Czech, musimy to nadrobić:) Dobrego weekendu życzę i serdecznie pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię Czechy i bardzo chętnie je odwiedzam.
      Miasteczka faktycznie są pełne uroku.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  19. Średniowiecznego miasta, pełne uroku, licznych zdjęcia świadczą o jego zaangażowaniu piękno.

    Buziaki

    http://ventanadefoto.blogspot.com.es/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Ventano, to miasteczko jest pełne uroku.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  20. Jak Ty to robisz,że Twoje zdjęcia są takie piękne :-)

    OdpowiedzUsuń
  21. What charming towns they are. I would love to walk on the stone pavements!

    OdpowiedzUsuń
  22. Tak stosunkowo blisko, a nie zna się tych miejsc. Dlatego dziękuję za ten post. Nie trzeba jechać aż do Włoch, żeby poczuć ten klimat...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, że nie potrzeba jechać do Włoch aby poczuć klimat...
      Muszę się przyznać, że uwielbiam Italię a szczególnie Toskanię.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  23. Thank you for the beautiful ramble !!!
    Have a great weekend !
    Anna

    OdpowiedzUsuń
  24. Such beautiful clicks of a beautiful city..love everything -the streets, the architecture old and new, the church..everything is just so perfect..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I also like the town and its architecture.
      It looks like a fairy tale. It's beautiful.
      Greetings.

      Usuń
  25. Se ve una hermosa ciudad. Besos.

    OdpowiedzUsuń
  26. F E N O M E N A L N E miejsce!!! Fantastyczne!
    Mnie interesuje , w jaki sposób dowiadujesz się o istnieniu takich cudów? Szczerze mówiąc, nie spodziewałam się aż tego:))) Jak to robisz? Skąd wiesz, gdzie masz pojechać? 5 i 17 zdjęcie, przepyszne. Reszcie też nic nie brakuje:)
    Też tak chcę;)
    Pozdrawiam słonecznie:)))
    Pa:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację. To miejsce jest prześliczne. Mam wrażenie, że czas się tutaj zatrzymał... Ewusiu,odwiedzam wspaniały blog: Wycieczki wkraj'a.
      Ten chłopak na swoim blogu pokazuje wyjątkowe miejsca. Jak wiesz, w tym roku Czechy nie były planowane. Plany pokrzyżowała powódź na Bałkanach.
      Pomyśleliśmy o Pradze. Blisko, jeszcze poza sezonem( tu się przeliczyliśmy). Wracając postanowiliśmy poznać kolejne miasteczka. Mam wrażenie, że Wkraj ze względu na cenne zabytki jest wielkim pasjonatem tego niewielkiego kraju. Jego blog służy mi jako... ściąga.
      Ewusiu, z tymi zdjęciami to już przesadzasz. Gdy zobaczysz Jego zdjęcia, stwierdzisz, że to prawdziwy artysta.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
    2. Wiem o czym piszesz!
      Tego się nie spodziewałam.

      Usuń
  27. Uwielbiam czeskie filmy i czeskie miasteczka. Bardzo są klimatyczne i piękne.
    Super relacja z kolejnej Twojej podróży. dziękuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bardzo lubię czeskie miasteczka. To prawdziwe skarbnice zabytków.
      W tym kraju nie było żadnych zniszczeń po II wojnie światowej i dlatego tak świetnie się zachowały...
      A u nas? zniszczenia wojenne, potem niszczenie przez armię radziecką i polskich szabrowników. W pałacach, dworach umieszczano przesiedleńców, którzy wszystko dewastowali...
      Gdy upadł u nas poprzedni ustrój, też nie zmieniło się wiele na korzyść zabytków, w tym czasie Czesi rozpoczęli rewitalizację w każdym zakątku swojego kraju, a efekt prac jest piorunujący.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  28. ¸.•°❤❤彡º°。
    Belas fotos. Bela viagem virtual, uma cidade muito linda e tranquila.

    Bom fim de semana!
    Beijinhos.
    Brasil
    ✿✿° ·.

    OdpowiedzUsuń
  29. Ruma, thank you very much for your visit and comment.
    Greetings.

    OdpowiedzUsuń
  30. Boże jakie piękne miejsce!!!Aż słów brakuje i te Twoje piękne zdjęcia!!!Jesteś niesamoiwta!!!

    OdpowiedzUsuń
  31. Uwielbiam Czechy!

    Piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  32. such a beautiful town in all it's wonderful details
    i would so enjoy walking there
    your photos are a joy to see!

    OdpowiedzUsuń
  33. Przepiękne miasto ! Ależ tam jest dużo do zwiedzania. Jestem po wrażeniem pięknych kolorowych elewacji budynków i ogromnej ilości zieleni i kwiatów !
    Lusiu, pozdrawiam serdecznie i życzę miłej niedzieli :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Witaj :)
    Piękna, kolorowa, kwitnąca foto-relacja, dziękuję :)
    Pozdrawiam mile na udany tydzień :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Te wąskie, brukowane uliczki są urocze. Podoba mi się też klimat miejsca i jego "prowincjonalność" w pozytywnym znaczeniu tego słowa, to, że nie jest tak mocno zaludnione i pozwala na odpoczynek po gwarnej metropolii.

    OdpowiedzUsuń
  36. Such a beautiful place dear Lucia with its wonderful architecture, lovely coloured house facades, churches and the charming narrow streets.
    Happy weekend!
    Love and kisses.
    xoxoxo ♡

    OdpowiedzUsuń
  37. Lubię takie wąskie uliczki. Są takie klimatyczne. Kutna Hora jest naprawdę ładna. Może kiedyś się tam wybiorę.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Dette var et fantastisk sted...som jeg gjerne vil besøke!
    Nydelige bygninger og gater:)
    Ønsker deg fine sommerdager:))

    OdpowiedzUsuń
  39. Urocze miasteczko, po raz kolejny zabrałaś mnie Lusiu na wspaniały spacer. Te kręte i wąskie uliczki są zachwycające. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Twój post zaraz przywołał wiele pozytywnych wspomnień z tego miejsca. Byłem tam dwukrotnie i myślę, że nawet kolejny wyjazd nie nudził by mnie w tym mieście. Bardzo klimatyczna miejscowość pozwalająca cofnąć się w czasie o kilkaset lat. Cudowne kościoły, stare uliczki i place. Pięknie pokazane i opisane.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  41. Such a beautiful place, Lucia.
    The architecture is amazing!
    I hope you've had a wonderful weekend.

    OdpowiedzUsuń
  42. Witaj
    Już pisałam, że kocham Czechy. Lubie te małe urokliwe miasteczka. A co robię? Planuję właśnie urlop w Pradze. Mam tylko nadzieję, że w sierpniu nie będzie tak upalnie
    Zbliżające się lato już można poczuć. Lato nadchodzi w zwiewnej sukience, a i słońce świeci trochę mocniej. Dzięki temu znowu mogłam jednak posiedzieć w moim Ogrodzie. Było cicho i spokojnie.
    A przecież kolejny piątek jest niedługo, zaledwie za parę dni i znowu zobaczę mój Ogród. W czerwcu jest on równie urokliwy jak w maju. Może magia, którą obdarzony jest ten miesiąc muśnie mnie swoją różdżką?
    Pozdrawiam zapachem rozkwitających róż i jaśminów

    OdpowiedzUsuń
  43. Bardzo urokliwe miasteczko :) A ta jego "senność" to nawet na plus, ma swój klimat :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Piękne miejsce. Urokliwe zakątki, wąskie, brukowane uliczki, klimatyczne detale...to co bardzo lubię. W Czechach byłam kilka dni ale mam nadzieję na powrót tam bo kraj jest piękny a ludzie serdeczni. A do tego pogodę miałaś idealną na takie spacery! Cudownie! Radosnego tygodnia.

    OdpowiedzUsuń
  45. Fajnie ,że Jesteś znów :) Bardzo mnie zachwyciło miasto i wąskie uliczki,świetnie się w takich klimatach odnajduję. Uwielbiam pełne uroku miasteczka ze starą architekturą. Można w nich się zagubić tak pięknie :) Buziaki i dziękuję za wspaniały spacer:)

    OdpowiedzUsuń
  46. Piekne klimatyczne miasteczko, o którym nie słyszałam, miło bylo pospacerowac z Tobą:)

    OdpowiedzUsuń
  47. Miły ten spacer. Miasteczko urocze!

    OdpowiedzUsuń
  48. Uwielbiam chodzić takimi uliczkami. Takie miasteczka mnie nieustannie "czarują"

    OdpowiedzUsuń
  49. Mimo wszystko widać dawny splendor tego miasta. Muszę sprawdzić, co znaczy przymiotnik "kutna", bo mnie zaintrygował. Wiadomo, że "hora" to "góra", ale jaka?
    Pozdrawiam niezwykle gorąco.

    OdpowiedzUsuń
  50. Nice town Kutna Hora! Narrow streets, balconies, windows, churches, roses. When I've been to Prague, I wanted to visit this town but have no time for it.
    Thank you Lucia for sharing!

    OdpowiedzUsuń
  51. Mam wielki sentyment do Kutnej Hory, spędziłam tam wspaniale chwile. Od jakiegoś czasu planuję tam powrót i mam nadzieję też napiszę kilka słów na temat tego miejsca. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  52. Uwielbiam takie miejsca. Kutna Hora zaskoczyła mnie! JEST CUDOWNA!

    OdpowiedzUsuń

Jeśli rozpoznasz siebie na zdjęciach i nie chcesz być na tym blogu, proszę poinformuj mnie o tym.
Ja bardzo szybko usunę te zdjęcia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...