piątek, 27 czerwca 2014

Już kwitnie lawenda...










                          

W roziskrzone oczy patrzy
kołysząc się w słońcu
i z ciepłym zefirem marzy
lawenda pełna miodu...

Tęskne spojrzenia posyła
biorąc miłość w ramiona,
za lekka, z wiatrem jej ubywa
a pomimo to pokorna...

Nieśmiałość kwiatu pokonuje
właściwym aromatem
i tysiącem niebieskich płatków
kocha się z babim latem...

Lawenda - Aleksandra Baltissen








Nadszedł czas kwitnienia lawendy... Najczęściej  ta piękna, delikatna roślina zakwita w czasie przesilenia letniego... Jej cudowne kwiaty nazywane są kłoskami świętojańskimi... Róże i lawenda to moje ulubione kwiaty... Lubię patrzeć jak finezyjnie kołysze się nawet przy małym wietrze... Ten drobny, bardzo dekoracyjny krzaczek,  jest synonimem słońca i ciepła...




Trzymając w ręku omszałe gałązki zauważam, że nie mają intrygującego fioletowego koloru i zbyt silnego zapachu... Myślami przeniosłam się na pola lawendowe w Prowansji, skąpane w promieniach gorącego słońca... Jej zniewalający kusząco-duszący aromat unosił letni, bardzo ciepły wiatr... Tamta lawenda miała intensywny, fioletowy  kolor i silny, bardzo wonny zapach... Mimo wszystko, cieszą mnie,  moje kwitnące lawendy... Czekam też by i moja lawenda francuska pokazała swoje piękne oblicze... Mam kilka krzaczków... Tylko jeden z nich ma wiele pąków kwiatowych...






Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze...
Życzę miłego, słonecznego weekendu...
Pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie...


61 komentarzy:

  1. Pieknie! Wasnie zebralam wielki bukiet do suszenia:)
    Usciski przesylam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też już suszę lawendowy bukiet...
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  2. Lubię lawendę za zapach, za kolor, za delikatność. Kupujemy zastawę z motywem lawendy :)
    Śliczne dekoracje i wersy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bardzo lubię te bardzo delikatne, cudownie pachnące rośliny.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Uwielbiam lawendę :) Piękne to lawendowo / różane pole. Pierwszą lawendę wyhodowałam dawno temu sama z nasion, które przywiozłam z Francji. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie lawenda gości w wielu miejscach. Jest w warzywniku, ogródku ziołowym na kilku rabatkach. Teraz jest najpiękniejsza i powinno się ją suszyć.
      Jest jeden problem. Trochę za zimno za suszenie.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  4. Uwielbiam lawendę i podziwiam u Ciebie tę roślinę.Jest niesamowita bo i pięknie wygląda i pięknie pachnie:)Bardzo Cię przepraszam,że mnie tak mało u Ciebie ale wszystkich zaniedbuję ponieważ nie dość że jeszcze sezon w pełni i obowiązków pełno to jeszcze doszły spore zmiany i właśnie pakuję 10 lat życia to paru toreb i przenoszę je w inne miejsce....chodzi o zawodowe życie i zmiany w firmie a życie prywatne też bardzo się zmieni....chyba na lepsze.Ale zobaczymy...więc wybacz mi brak wizyt.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beatko, nie przepraszaj. Ja też mam wyrzuty sumienia, że mało bywam na blogach.
      Niestety nie mam czasu. Przymierzam się nawet do blogowego urlopowania.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  5. Uwielbiam lawendę! I ten nieziemski zapach...Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Además de la aroma la flor de lavanda es muy bonita para la decoración, tus centros de mesas son la envidia, un abrazo.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kocham lawendę, ale bez wzajemności. Coś jej u mnie nie pasuje i krzaczki są bardzo mikre, a kwiatków jak na lekarstwo. Szkoda, bo miałam w planie lawendowe woreczki.
    Pozdrawiam Lusiu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lawenda lubi słońce i suche podłoże. Aniu, u mnie też bardzo słabo kwitnie lawenda francuska. Świetnie rośnie Hidcote.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  8. Such beautiful images and the poem dear Lucia, I love lavender.
    I send love and hugs
    Happy weekend
    xoxoxo ♡

    OdpowiedzUsuń
  9. Looks very beautiful and it sits so elegantly on your dining table..Happy weekend..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ranita, lavender is a very beautiful and fragrant plants.
      Greetings.

      Usuń
  10. The scent of lavender and sweet peach ... lovely materials in your beautiful post!
    Have a nice weekend!
    Greetings!

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo lubię zapach lawendy...
    Mam z nią miłe skojarzenia z czasów młodości :-)))
    Piękne zdjęcia :-)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bardzo lubię zapach lawendy.
      Umieszczam je w woreczki i umieszczam w wielu miejscach.
      Po domu roznosi się cudowny zapach.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  12. Piękna rabatka- masz namiastkę klimatu śródziemnomorskiego. Niestety w naszym klimacie lawenda francuska nie ma możliwości rozwoju, odmiany "nasze" tak nie pachną...Dobrej pogody życzę i serdecznie Cię pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację co do lawendy francuskiej. Na wiosnę kupiłam trzy duże doniczki lawendy francuskiej. Jedną od razu zniszczył przymrozek. Dwie rosną pięknie ale niestety nie kwitną. Nie są na żadnym zdjęciu. Kłosy mają krótkie i grube.
      Moja lawenda to w większości Hidcote. Kwitnie obficie i nie przemarza.
      Kiedy jest obcinana zakwita kolejny raz.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  13. this is a beautiful post and I can nearly smell that lovely Lavender. The shots are great with the fruits and the Lavender together. Have a wonderful weekend.

    OdpowiedzUsuń
  14. Lovely pictures...just miss the smell...
    Have a great weekend !
    Anna

    OdpowiedzUsuń
  15. Strasznie ją uwielbiam a zwłaszcza zapach.

    __(░(¯`:´¯)░)DZIEŃ DOBRY
    _(░(¯ `•.|/.•´¯)░)
    (░(¯ `•.(█).•´¯)░░(¯`:´¯)░)
    _(░(_.•´/|`•._)(¯ `•.|/.•´¯)░)
    ____(░(_.:._).░(¯ `•.(█).•´¯)░)
    __(░(¯`:´¯)░░(_.•´/|`•._)░)
    (░(¯ `•.|/.•´¯)░░(_.:._)░)
    (░(¯ `•.(█).•´¯)░..
    (░(_.•´/|`•._)░
    ___(░(_.:._)„ _
    ♥ ¯~ ♥ ~ ♥ ~ ♥ ~ ♥ ~ ♥ ~ ♥~
    ♥_(.•´♥…ŻYCZĘ
    `*.*´¨)♥.WSPANIAŁEGO
    ¸.•)´♥. POGODNEGO
    .•´♥.. DNIA
    ¸.•)´♥.. POZDRAWIAM:)*

    OdpowiedzUsuń
  16. Wow.... beautiful lavender! Amazing!

    OdpowiedzUsuń
  17. Lawenda pięknie pachnie...Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo lubię kwitnącą lawendę, tak pięknie wygląda. Zbieram też i suszę lawendę, a później w małych woreczkach wkładam do szaf, aby był tam ładny zapach. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. ...kurczaki jedne, a u mnie lawendę zjadły koty... :((

    OdpowiedzUsuń
  20. U mnie także zakwitła, ślicznie pachnie . Na mnie działa uspakajająco. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  21. Wspaniała rabata Lusiu! Zazdroszczę lawendy. U mnie niestety za mało słońca dla tej piękności. A szkoda, bo jej zapach jest zniewalający! Pozdrowienia, miłego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
  22. Pyszne i świeże owoce, które zdobią zestaw pięknych kwiatów.

    Szczęśliwy weekend!

    Buziaki

    http://ventanadefoto.blogspot.com.es/

    OdpowiedzUsuń
  23. LUSIU - DAJESZ KWIATOM SWOJE SERCE A ONE ODDAJĄ Z NAWIĄZKĄ i kwitną ... kwitną ... kwitną ... i pachną cudownie

    OdpowiedzUsuń
  24. Uwielbiam lawendę, sama zbieram i suszę. Ja też mam wrażenie że w tym roku moja lawenda nie pachnie tak jak w poprzednim roku. Lusiu, masz cudowny ogród. Twoja wyspa lawendowa w ogrodzie wygląda przepięknie !
    Pozdrawiam i życzę miłej niedzieli :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Lavendel er sommer!
    Så vakre og duften kan jeg ikke få nok av:)
    Ønsker deg en fin helg:)

    OdpowiedzUsuń
  26. W tym roku posadziłam na działce klika sadzonek lawendy. Mam nadzieję, że się przyjmie i będzie tak piękna jak lawenda na Twoich rabatach Lusiu. Jestem zachwycona Twoją lawendową rabatą. Lawenda na niej cudnie się prezentuje. Serdecznie pozdrawiam :)))

    OdpowiedzUsuń
  27. Piekne zdjęcia i czarujacy widok tych cudownych ,dekoracyjnych kwiatów.Pozdrawiam .

    OdpowiedzUsuń
  28. Lavender is such a beautiful flower! It is on my list of things to grow here in my new garden. Gorgeous!

    OdpowiedzUsuń
  29. Luciu, pierwsze zdjęcie zachwyca pięknymi kolorami, a w ogrodzie widzę piękną rabatę - w moim lawenda nie chce rosnąc ma chyba za ciemno. - buziaki i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  30. u mnie lawendy nadal nie ma ale za to... posiałam Maciejkę... pozdrawiam Lusiu

    OdpowiedzUsuń
  31. zapachniało lawendą, pięknie
    j

    OdpowiedzUsuń
  32. Ślicznie kwitnie u Ciebie lawenda:)))bardzo ją lubię za zapach i kolor ale nie rośnie w moim ogródku,niestety:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  33. Skoro lubi słońce, to chyba marne szanse na trzymanie w doniczce w mieszkaniu :( szkoda, bo marzy mi się lawenda w domu, mój zasuszony bukiet z Awignionu już zaczyna się kruszyć. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  34. Mam dzisiaj szczęście do lawendowych postów! Nic w tym dziwnego bo kto nie lubi lawendy? U Ciebie Lusiu też ślicznie zakwitła i długo będzie cieszyć swoim pięknem i cudownym zapachem.
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  35. Lato i lawenda to jest to co bardzo lubię. Piękne zdjęcia, widać na nich całe piękno tych drobnych kwiatków. Nie pomyślałam by je zerwać do wazonu, jutro nadrobię :)
    Pozdrawiam Ciebie serdecznie, miłego wieczoru.

    OdpowiedzUsuń
  36. Masz pieknie wkomponowane w ogrodzie lawendy i tak ich dużo. Ja mam chyba 6 krzaczków, w tym 4 odmiany i jestem zadowolona tylko z jednej, jest fioletowa i gruba w kwiecie, a pozostałe takie delikatne...

    OdpowiedzUsuń
  37. Lucy-Maria

    Que encanto suas alfazemas!!

    Que cores e perfeita combinação com as frutas.

    Lindo!

    beijos,

    Lígia e =^.^=

    OdpowiedzUsuń
  38. I think that lavender is my very favorite summer flower, and these photographs are truly so beautiful, Lucia.

    I hope you've had a wonderful weekend.

    OdpowiedzUsuń
  39. Lusi dołączam do wszystkich tych,którzy lubią lawendę,w zeszłym roku eksperymentowałam z przechowywaniem lawendy w zimie w domu,nic z tego nie wyszło.W tym roku zaopatrzona w 6 doniczek wysadzę je we wrześniu do ziemi i zobaczymy co z niej wyrośnie za rok.
    Piękna oprawa Twojego postu Lusi,wspaniale się prezentuje w ogrodzie,masz rękę do kwiatów.
    Serdeczności :)))

    OdpowiedzUsuń
  40. U mnie tez od lat rośnie na działce lawenda i obecnie pięknie kwitnie. Z zasuszonych łodyg robię jedno z lekarstw dla pszczół. Niestety, jest jej zbyt mało, by uzyskać miód towarowy lawendowy - ponoć bardzo pyszny. Pozdrawiam Łucjo, Tomasz

    OdpowiedzUsuń
  41. Nie mam szczęścia do lawendy, sadziłam, wysiewałam i nic z tego. Twoja wygląda pięknie i zdrowo. Ach i ten zapach. Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Wow....Preciosas, preciosas y preciosas...
    Seguiría diciendo lo mismo más veces:)))
    Un beso.

    OdpowiedzUsuń
  43. Pięknie ją wyeksponowałaś. Miałam w swoim ogródku kilka krzaczków przez wiele lat ale nie wiem co się stało w tamtym roku uschła i już nawet gałązki nie wypuściła. Posiałam nową i nie wzeszła mi. Będę jeszcze próbowała .

    OdpowiedzUsuń
  44. Piękne lawendowe zdjęcia.
    Pięknie ją wyeksponowałaś.

    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  45. Lubię lawendę ma piękny kolor i obłędny zapach :)
    piękne zdjęcia
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Jeśli rozpoznasz siebie na zdjęciach i nie chcesz być na tym blogu, proszę poinformuj mnie o tym.
Ja bardzo szybko usunę te zdjęcia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...