piątek, 15 marca 2013

Objawiła się w górach - La Salette

                             
                                        

Największa satysfakcja w życiu to świadomość,
że się nikogo nie skrzywdziło...
Antyfanes

Jest bardzo ciepło, mimo, że to już połowa  października ... W dolinach jest zielono i na łąkach kwitną jesienne  kwiaty... Im wyżej, tym temperatura robi się niższa i pojawiają się gęste mgły... Jesteśmy w  Alpach francuskich...  Z podziwem patrzę na zmieniające się krajobrazy... Góry zaoferowały mi  swój majestat,  urok, idyllę ale i tajemniczość... To właśnie tutaj wysoko,  między trzytysięcznikami ukryte jest La Salette.. . By tam dojechać, należy pokonać stromą i wąską trasę... W wielu miejscach pozbawioną jakichkolwiek zabezpieczeń... Droga pnie się coraz bardziej w górę i w górę...  Momentami dojazd serpentynami budzi grozę i prawdę mówić nie należy do najłatwiejszych... Widoki zapierają dech w piersiach...

Krajobraz zmienia się z minuty na minutę... Odsłaniają się kolejne szczyty górskie... Krajobrazy są tak piękne, że trudno od nich oderwać oczy...  Och, gdyby się dało zatrzymać samochód... W całej okazałości zobaczyłam dostojny ale urzekający I'Obiu, szczyt o wysokości 2800 m n.p. m... Teraz zaczynają się prawdziwe schody... Momentami, droga wiedzie niemal pionowo... Jakby tego było mało, wiedzie ostrymi, krętymi zakolami wśród alpejskich, gołych, wysokich wzniesień... Przeżywam dreszcz emocji... Adrenalina rośnie... W końcu hen,  gdzieś u góry widzimy dwie wieże bazyliki... Wyglądają jak zawieszone w powietrzu... Po chwili ukazuje się cały kompleks...


Jesteśmy na parkingu... Dookoła majestatyczne góry... Ciszę przerywają dźwięki dzwoneczków.. Poniżej na halach pasą się liczne stada owiec... Pogoda zmienia się co chwilę... Piękno gór zachwyca mnie i jednocześnie oszałamia... I chociaż nad nami wiszą ołowiane, ciężkie chmury to widoki są urzekające...  Przed nami bazylika w całej okazałości.... Wybudowana w latach 1852 -1865 na jednym ze szczytów górskich, który został ścięty pod jej budowę... Kamień zużyto do budowy bazyliki... Jest w stylu neoromańskim...

Wchodzimy do kościoła... Staję jak zahipnotyzowana... Feeria kolorów i ciepło światła wypełnia całe wnętrze...
I ON, patrzy  prosto w moje oczy...  Zawstydzona chylę przed nim głowę... Chrystus Pantokrator Wszechwładca, Pan Wszystkiego... Ogromny fresk pochodzący z 1989 roku... Jego autorem jest współczesny artysta francuski, kubista Arcabas... Przedstawił Chrystusa w chwale... W oczy rzuca się asymetria twarzy... Lewa strona przedstawia: Miłosierdzie. Prawa: Sprawiedliwość... Krzyż na twarzy, Mękę Pańską... Wszystkie kolory, freski to same symbole... Aureola nad głową Jezusa Chrystusa jest w kolorach tęczy...  Znak Przymierza Pana Boga z Noem... I te oczy... Chrystus cały czas patrzy na mnie, niezależnie od zajmowanego przeze mnie miejsca... Muszę to wyznać... Mimo ogromnego podziwu, jestem ogromnie wzruszona... W La Salette pozostajemy przez trzy dni...

La Salette w 1846 roku była małą wioską położoną na wysokości 1800 m n.p.m... Wioską odciętą od świata,  jakby zawieszoną między niebem a ziemią... To właśnie tutaj 19 września 1846 roku Matka Boża objawiła się dwojgu pastuszkom, 11 letniemu Maksyminowi i 15 letniej Melanii... Kiedy paśli bydło, w pewnej chwili zobaczyli jasność... Z tej jasności wyłoniła się piękna kobieta pogrążona w ogromnym smutku... Piękna Pani swą głowę ukryła w dłoniach i płakała... Po chwili podniosła głowę i zaczęła rozmawiać z dziećmi...  Maryja przez pół godziny przekazywała im swe orędzie... Prosiła aby ludzie pojednali się między sobą... Prosiła aby jeden drugiego darzył miłością, uczuciem i sympatią... Prosiła, aby lud pokochał Jej Syna Jezusa Chrystusa, który umarł za nas - ludzi...
Gorąco prosiła abyśmy się miłowali, a my? A my zapominamy o tym w swych słabościach...
Jednoczymy się w trudnych chwilach...

Piękna Pani Matko zapłakana,
     Czemu siedzisz tak boleśnie smutna?
     Czy przez dzieci swe jesteś wygnana?
     Skąd ta boleść tak bardzo okrutna...

Chodzimy po górach i z tego miejsca kierujemy nasze myśli ku Bogu... Dziękujemy Mu całym sercem za dobrodziejstwa... Jakże  wielka jest Jego miłość do ludzi, skoro stworzył coś tak pięknego... La Salette, to miejsce wyjątkowe... Miejsce objawień, uzdrowień, medytacji, modlitw, rozmyślań... Miejsce, którego nigdy nie zapomnę... Po trzech dniach wracamy wyciszeni, zrelaksowani... Teraz już nie straszne są dla nas te wszystkie stromizny, przepaście...  Jesteśmy szczęśliwi...

   Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione bardzo miłe komentarze...
   Serdecznie pozdrawiam ...
   Życzę miłego weekendu...


108 komentarzy:

  1. Wspaniała relacja. To miejsce sprzyja refleksjom.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to miejsce sprawia, że każdy się tutaj wycisza.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Cudne miejsce wspaniała relacja,czytałam i powolutku przesuwałam ekran na dół,aby odkrywać kolejne zdjęcia i kolejne opisy, napięcie rosło, poczułam się jak bym tą podróż do tego niezwykłego miejsca odbywała w rzeczywistości, dziękuję Łucjo Kochana.Gratuluję wyróżnienia Twój blog jak najbardziej zasługuje na wspaniałego blogu, bogu który bardzo lubię. I ja dziękuję za wyróżnienie , przyjmuję je od Ciebie z ogromną przyjemnością.Mam nadzieje że poradzę sobie z wstawieniem banerka u siebie. pozdrawiam Viola.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przede wszystkim piękna myśl na początku posta:Twój blog jest wyjątkowy,bardzo się cieszę że mogę tu bywać:))znów piękna relacja i piękne zdjęcia:)))Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu, to ja jestem bardzo szczęśliwa, że bywasz u mnie.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  4. Kochana Łucjo,znowu dostarczyłaś mi wielu wzruszeń...mimo,że zjechałam Francję wzdłuż i w szerz nie dojechałam do La Salette,a bardzo chciałam.Wybrała Lourdes i ....przykro mi ale sie zawidłam.Wielkie kościelne budynki,ogromny betonowy plac,ogrom sklepików,kościół postawiony na wielkich schodach,woda w kranach za 1€ i....skromna grota.Jakoś mnie powalił,ten blichtr kościoła,jego bogactwo i monumentalne budynki.Widzę teraz na Twoich zdjęciach,ze to zupełnie inne miejsce niż Lourdes,szkoda,że tam nie byłam.Dziękuję Ci za wyróżnienie,już o nim u siebie napisałam.A tak apropo religi...kiedyś bardzo zwątpiłam ale nadal czytam i uczę się i wszystko jest mi bliskie a wybór papieża Franciszka,bardzo przeżyłam...może kościół zmieni się?Może wróci skromność a madrość zastąpi chciwość???Może nie powinnam tego pisać,ale bardzo chciałabym aby kościół sie odnowił a ludzie zaczęli czytać i uczyć się jego prawd a nie słuchać bzdur....dobra przepraszam...znowu elaborat zamiast komentarza,ale mam nadzieję,że mi wybaczysz.W końcu to Ty swoimi mądrymi postami prowokujesz do komentarzy!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywisćie miało być na odewrót:chciwość zastąpi mądrość:)))Spieszyłam się:))

      Usuń
    2. Byłam w Lourdes i La Salette. Tych dwóch miejsc nie można porównywać.
      Są różne. Do Lourdes przyjeżdżają miliony pielgrzymów. W tym ogrom ludzi bardzo chorych. Stąd wybetonowane drogi, podjazdy...Jest łatwiejszy dojazd.
      W La Salette nie ma miejsca na przyjęcie takiej rzeszy pielgrzymów...
      Wiesz, jak bardzo cieszę się z Twoich komentarzy. Zawsze są bardzo interesujące. dziękuję Ci za nie.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  5. such gorgeous surroundings! just beautiful area!

    OdpowiedzUsuń
  6. Znakomite miejsce do refleksji. A cytat jak najbardziej autentyczny i zdjęcia rewelacyjne. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zbyszku, masz rację, to miejsce jest znakomite do refleksji.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  7. Que precioso lugar. Un abrazo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakże piękne jest to miejsce Lusiu... :)
      Zazdroszczę Ci wędrówek, i tego co widziały Twoje oczy... :)
      Pozdrawiam, dobranoc :)

      Usuń
    2. Evanie, jestem szczęśliwa, że mogłam to miejsce zobaczyć.
      Trzy dni szybko minęły. Marzę aby jeszcze raz odwiedzić to miejsce.
      Ślę pozdrowienia.

      Usuń
  8. So beautiful pictures! You must have traveled a lot and seen many countries.
    Wishing you a good night!

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękny przykład tego, co ludzie mogą zrobić w imię Boga. Cywilizacja chrześcijańska jest naszym znakiem rozpoznawczym i pozwoliła nam na bardziej sprawiedliwego i wolnego społeczeństwa.
    Dziś łączę Habemus Papam Twój płacz!
    Drogi przyjacielu całować
    wkrótce
    W.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mamy wybranego nowego Papieża.
      Mam nadzieję, że wiele się zmieni.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  10. Piękny post. Dziekuję Ci za to.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. No już myślałam, że chcesz rozdrażnić ludzi wczesnowiosenną atmosferą. Jednak czytam, że to październik i patrzę przez okno pełne śniegu.
    Piękne wspomnienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W dolinach było zielono. W górach, pojedyncze drzewa były złote.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  12. To ja dziś jeszcze raz, nie może być inaczej , nie mogłam pominąć Twojego bloga w wyróżnieniach tylko dla tego, że otrzymałam je od Ciebie,Ja po prostu uwielbiam Twojego bloga więc przyjmij również wyróżnienie ode mnie,pozdrawiam Viola

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudowne miejsce przepięknie przez Ciebie pokazane i opisane.
    Widoki są zniewalające.
    Wyobrażam sobie jakie wrażenie robi kiedy jest się tam na miejscu, skoro oglądając Twoje zdjęcia nie mogę napatrzeć się na piękno gór otaczających kościół.
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Góry są piękne, a tutaj jeszcze piękniejsze.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  14. Hola Lucika, Que preciocidad!Me gusta mucho tus fotos!
    Un abrazo!!!

    OdpowiedzUsuń
  15. Lusia wspaniałe miejsce, już pierwsze zdjęcie zapiera dech w piersiach, a reszta wyśmienicie dopełnia całość. Znaleźć się w takim miejscu to musi być niesamowite przeżycie, widoki zapierające dech w piersiach, a sama historia miejsca w którym z ludzkimi losami przemieszała się świętość - niesamowite być w takim miejscu :) Lusia dziękuję za dziesiejszy post
    ściskam Was serdecznie i pomimo tego co na zewnątrz ciepłego weekendu życzę
    Justyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Justyno, moje posty są zbyt długie. Zwracano mi wiele razy uwagę aby je skracała... O tym miejscu można by pisać bez końca.
      Powtarzam to wiele razy: La Salette jest wyjątkowym miejscem.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
    2. O matko to jak określić moje posty...
      Lusia często czytam Twoje posty z wypiekami na twarzy, ich długość nie ma znaczenia, mnie przyciąga przekazywana treść, zdjęcia, a też muzyka, którą zawsze dokładasz, a jak coś jest ciekawie przekazane to nie odczuwa się długości, dla mnie mogą być dłuższe
      pozdrawiam

      Usuń
  16. Przepiekne zdjecia.
    Zapraszam do siebie, artykuły o odchudzaniu, ćwiczeniach i nie tylko. Obserwujemy?

    OdpowiedzUsuń
  17. Uau!!! Lindo demais !!! Amo os Alpes e estar rodeada de altas montanhas é meu sonho! Grande abraço, Lúcia Maria e que seu final de semana seja muito feliz e abençoado!

    OdpowiedzUsuń
  18. Jesteś wspaniałą przewodniczką po odległych miejscach i krainach Łucjo.
    Gdy zaglądam do Ciebie,wchodzę do innego Świata.
    Poznaję miejsca tak odległe,ale dzięki tobie bliskie,na wyciągnięcie dłoni,dziękuję Łucjo:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. AGRI1, bardzo dziękuję za ten komentarz.
      Przesyłam pozdrowienia.

      Usuń
  19. Imponujące ta świątynia!
    Dzień dobry.

    OdpowiedzUsuń
  20. Looks like the pictures have been taken from a great height. Great views and coverage of the place.

    OdpowiedzUsuń
  21. Guten Morgen liebe Łucjo, wunderschöne Bilder sind das von La Salette und der weinenden Mutter Gottes. Warst du dort? Ich kenne das, ich habe viele Bücher davon.
    Schönes Wochenende und viele Grüße
    Crissi
    Dobry Łucjo rano, piękne zdjęcia są z La Salette i płacz Matki Bożej. Czy byłeś tam? Wiem, mam wiele książek o nim.
    Joy, znów mamy Papieża!
    Miłego weekendu i pozdrowienia
    Crissi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Crissi, tak miałam to szczęście być w La Salette.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  22. wspaniałe miejsce ... i ten widok z góry ... niesamowity ...
    miłej soboty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Joasiu, wszystko tu jest piękne i niezapomniane.
      Pozdrawiam:

      Usuń
  23. Wiedział Franciszek Schubert co robi, komponując swój utwór Ave Maria. A może nie wiedział, jak wielu natchnionych?
    Natchniony był architekt tej Świątyni, natchniony był człowiek wybierający dla niej to miejsce. Chociaż poniekąd "samo się wybrało". Natchniony był Arcabas malując w Twarzy Jezusa wszystkowidzące oczy, oczy Mony Lisy Leonarda da Vinci, podążające wzrokiem za Tobą.
    Zatykające dech w piersiach widoki gór. Pozbawione roślinności turnie, kontrastują z zielonymi i pełnymi życia "sąsiadkami". Wśród nich kościół jak samotny okręt, który znalazł się tam nie wiadomo skąd. Wymowne rzeźby opowiadają historię cudownego spotkania.
    Jak się tymi widokami nie zachwycić? No jak?
    Ech, Łucjo! Pokazałaś nam następne przepiękne miejsce. Miejsce na naszej planecie zagubionej w kosmosie. A może nie zagubionej? Mamy szczęście!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewo, kiedy wysiadłam z samochodu. Patrzyłam jak zahipnotyzowana.
      Na dole, w dolinach otaczała na s zieleń i kwiaty. Tutaj góry wyglądały ja skąpane w złocie. Hulający wiatr sprawiał, że momentami wyglądały jak morze...Dziwne, morze w górach? Zmieniająca się co chwilę pogoda sprawiała, że otoczenie stawało się groźne, trochę tajemnicze...
      Za moment, słońce rozświetlało stoki górskie. W pewnym momencie rozległ się grzmot. Gdzieś spadł deszcz. na niebie pojawiła się tęcza.
      Żal mi było każdej chwili. Szybki kwaterunek. Przebranie się w ciepłe skafandry i poszliśmy do bazyliki...Tych dni nigdy nie zapomnę.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  24. Och Lusiu ! jakież ubogie byłoby moje życie, gdybym nie mogła z Tobą przeżywać kolejnych podróży. Cudowne miejsce i cieszę się ogromnie, że pokazałaś je właśnie teraz na dwa tygodnie przed Wielkanocą. Chyba teraz najmocniej przeżywamy to, co związane jest z Jezusem. Jego miłość do ludzi, świata, do każdego stworzenia. Tak często gubimy się w życiu, że zapominamy o wartościach, które przecież kiedyś, były tak ważne dla każdego człowieka. Przekazywane z pokolenia na pokolenie, zatraciły się w pędzie szalonego życia. Dobrze przystanąć choćby na chwilę w tym Świętym miejscu, wyciszyć myśli, spotkać Boga.... Dziękuję Ci z całego serca, za każdą chwilę pełną wzruszeń. Ina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ino, wzruszyłam się czytając twój komentarz,
      Jest bardzo piękny.
      Serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  25. Przepiękne miejsce, ach jak cudownie by było pospacerować wśród tych wzgórz. A tak dzięki Tobie Łucjo mogę wirtualnie odwiedzić La Salette. Uklęknąć przed figurą Matki Boskiej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. te wzgórza mają 2000 m n.p.m. Spacer raczej jest niemożliwy, ale wyjście na szczyt robi wrażenie. Jest się bliżej Boga.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  26. Miejsce cudowne! Widoki niesamowite! Miałaś wielkie szczęście, że mogłaś tam być. Ja dzięki Tobie poznaję miejsca w których nigdy nie byłam - dziękuję Ci za to! Pozdrowienia Łucjo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że chociaż w maleńkiej drobince mogłam pokazać przecudowne miejsce.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  27. Pięknie opisujesz miejsca w których byłaś. Kiedy czytałam Twojego posta odniosłam wrażenie, że byłam tam razem z Tobą, bardzo urzekło mnie to miejsce. Twoje zdjęcia mnie zachwycają. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Ślicznie położone jest to święte miejsce. Cudowne widoczki. Te genialne opisy okraszone cudnymi zdjęciami charakteryzują Twój blog. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bazylikę otaczają Alpy. To miejsce jest doskonałe do medytacji.
      Cisza, spokój...
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  29. Przepiekne zdjęcia Łucjo :) To jedno z miejsc które na prawdę warto odwiedzić :) Do tego jeszcze ciekawie wszystko opisane...
    Pozdrawiamy Cie serdecznie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję.
      Tak, to ważne i uświęcone miejsce warto zobaczyć z kilku powodów.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  30. Bardzo miło się oglądało Twoje wspaniałe zdjęcie oraz czytało Twoje opisy. Czułam się tak, jakbym była na wycieczce z Tobą w tym pięknym miejscu. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To miejsce robi na każdym ogromne wrażenie.
      Chciałabym tam jeszcze wrócić. Marzę by było to zimą...
      Jednak zimowy wyjazd jest trochę niebezpieczny...
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  31. LUSIU - TO BARDZO PIĘKNY WPIS taki głęboki ... ten wpis powinien znaleźć się w przewodnikach ... przyciągasz w magiczny sposób czytającego każesz mu myśleć, pokazujesz piękno tego miejsca ale nie tylko fizyczne , pokazujesz piękno duchowe ...
    jak czytałam cały czas patrzyły na mnie TE OCZY ... jak kiedyś na Ciebie ...
    MIŁEJ NIEDZIELI LUSIU ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haniu, ten fresk zapadł w mojej pamięci.
      Patrząc w te oczy, byłam pyłkiem na ziemi...
      Miłej niedzieli.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  32. Wow - what majestic scenery - just lovely!

    OdpowiedzUsuń
  33. Such beautiful, magnificent photos!!! Beautiful song by Andrea Bocelli also!

    OdpowiedzUsuń
  34. Your photos are always so beautiful and you tell very interesting way of your trips.

    Sunny weekend and hugs!

    OdpowiedzUsuń
  35. Such beautiful views you have captured here, Lucia!
    So peaceful.
    I wish you a wonderful weekend!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. La Salette, a haven ciczy. It's a wonderful place to meditate.
      Regards.

      Usuń
  36. What a beautiful basilica in a majestic setting. It must have been a true blessing to spend three days in such a wonderful place. Thank you for sharing it with us.

    OdpowiedzUsuń
  37. Hello dear, Lucia!
    For me it's a thrill to get here on the blog!
    I liked the pictures, video and description!
    You want a beautiful weekend, full of joy!
    The same hold you dear!
    Kisses!
    *ELENA*

    OdpowiedzUsuń
  38. Wspaniałe miejsce sobie wybrała. Alpy są przepiękne! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, La Salette to nieziemskie miejsce.
      Jestem nim oczarowana.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  39. You've travelled a lot! Such a lovely place and stunning pictures, Lucia!

    OdpowiedzUsuń
  40. Hello Lucja !
    I have been showing you out Canadian Rockies.
    Today you bring me to the French Alps.
    You have chosen a beautiful places to visit.
    I was also mesmerized by the feast of colors and the warmth of the light in the interior of the church.

    I send you warm greetings from Canada
    ....peter/piotr:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Peter, come and see ...
      La Salette, is a unique place.
      Regards:)

      Usuń
  41. Wonderful shots of the landscaping, art and architecture. I love the mountains.

    OdpowiedzUsuń
  42. Co ustaliłyśmy to wykonałam.
    Podoba mi się i będę tam zaglądała.
    Blog mam na zakładce TEO.
    Buziaczki:)))

    OdpowiedzUsuń
  43. I am wondering how you know about these beautiful place. I never heard of it before. Wonderful blog Lucja-Maria.

    OdpowiedzUsuń
  44. Piękne zdjęcia,cudowne widoki...I Matka Boża tam...a my często nie widzimy nic,nie słyszymy,dopiero,gdy swiat się wali,przypominamy sobie o Niej,szukamy Jej Syna.Tylko dlaczego dopiero wtedy?

    OdpowiedzUsuń
  45. Takie posty lubię najbardziej. Gdy poznaję miejsce niezwykłe. Miejsce pięknie położone i o wspaniałej historii. Byłaś tam trzy dni, mi muszą wystarczyć Twoje zdjęcia ale już jestem pod urokiem tego miejsca. Chyba wcześniej nie słyszałem o tym miejscu. Jak Ty tam trafiłaś? Trzy dni w takim miejscu - nie dziwię się, że wracałaś odmieniona. Zdjęcia pięknie pokazują i świątynie i otoczenie. Twój post jest prawie jak "słowo na niedzielę"
    Dziękuję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  46. La Salette to jedno z tych miejsc, które miało duży wpływ na rozwój pobożności. Kiedys odwiedzę to miejsce.Pozdrawiam, Tomasz

    OdpowiedzUsuń
  47. Piękne miejsce! Zdjęcia wyszły niesamowite!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  48. what a lovely place french alps...and what lovely building....it is like a dream!!

    http://www.myunfinishedlife.com/

    OdpowiedzUsuń
  49. Piękne zdjęcia. A miejsce niczym Orle Gniazdo.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  50. Wspaniałe zdjęcia i miejsce.Miłej niedzieli:))

    OdpowiedzUsuń
  51. La Salette jest takim specjalnym miejscem do którego chciałabym kiedyś wrócić, a które bardzo zapadło mi w serce. Jest to miejsce gdzie bardzo dobrze się czułam i szkoda mi było wyjeżdżać. W porównaniu do takich miejsc jak Lourdes czy Fatima, gdzie panuje komercja, to La Salette jest miejscem bardzo mistycznym i czuje się obecność Boga.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  52. Łucjo byłaś w tylu cudownych miejscach...Uwielbiam Twój blog.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  53. Piękne widoki, piękne zdjęcia i Twoje opowieści również ale cała ta otoczka religijna nie koniecznie.
    Pozdrawiam Łucjo

    OdpowiedzUsuń
  54. Cieszę się,że byłaś tam i teraz pięknie nam opisujesz o tym niezwykłym miejscu.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  55. Czytałam z zapartym tchem i gęsią skórką. Cudowna opowieść i cudowne zdjęcia. Chciałabym tam kiedyś pojechać. Dziękuję Lusiu. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  56. °º✿彡
    Que fotos lindas!
    Explicações maravilhosas sobre os lugares.
    Amei esse post, obrigada!

    Bom domingo!
    Beijinhos do Brasil. 彡✿º°
    °º✿✿º°

    OdpowiedzUsuń
  57. Lucia, what a quiet and peaceful place is La Salette! You were lucky to visit it.
    I love the statues of a woman, preying, crying and thinking. Awesome!
    Thank you for nominate me, I appreciate much. I chose the other blogs and gave them this Award.

    OdpowiedzUsuń
  58. Uwielbiam miejsca kultu religijnego, choć sama jestem człowiekiem małej wiary i nie mogę zrozumieć skąd wzięły się te wszystkie Matki Boskie. We Francji jest takich miejsc wiele i też jest to dziwne, bo kraj to niezbyt religijny. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  59. Hej Mario!
    Dziękuję za życzenia u mnie z okazji Dnia Mężczyzny:) Tego dnia jednak nie obchodzę. Najbardziej lubię imieniny.
    Przepiękne widoki. Też chciałbym tam być. Ale nie da się. To się przynajmniej poogląda i poczyta. Możliwe, że w tym roku we wrześniu uda mi się z O. pojechać do Chorwacji. Tak na objazd miejsc nad Adriatykiem. Około 2 tygodni. Taki są plany. A czy wyjdzie, życie pokaże.
    Pozdrawiam serdecznie z Mazowsza
    Vojtek

    OdpowiedzUsuń
  60. Przepiekne zdjęcia Łucjo :) To jedno z miejsc które na prawdę warto odwiedzić :) Do tego jeszcze ciekawie wszystko opisane...
    Pozdrawiam Cie serdecznie miłej niedzieli

    OdpowiedzUsuń

  61. Po pierwsze, cieszyć się piękną głos Andrea Bocelli, po drugie, widzę swoje zdjęcia hermosasa.

    Moja ostateczna konkluzja jest, patrzeć i słuchać w tym samym czasie.

    Tak więc, muzyka i obraz może być połączone w jeden przyjemności.

    Buziaki

    http://ventanadefoto.blogspot.com.es/

    OdpowiedzUsuń
  62. Co za miejsce!!! Cisza, spokój i coś jeszcze piękniejszego!!! Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  63. very nice & interesting post!
    great views!

    xoxo, Juliana | PJ’ Happies :) | PJ’ Ecoproject

    OdpowiedzUsuń
  64. Piękny tekst z pięknymi zdjęciami...niesamowitą aure wytworzyłaś:)Dziękuje i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  65. Dzien dobry ,przypadkiem wpadlam do tego przemilego zakatka,zauroczyly mnie zdjecia ,atmosfera stworzona tutaj udziela sie odbiorcy ,zycze milego popoludnia ,chetnie umieszcze link tego bloga na moim .

    OdpowiedzUsuń

Jeśli rozpoznasz siebie na zdjęciach i nie chcesz być na tym blogu, proszę poinformuj mnie o tym.
Ja bardzo szybko usunę te zdjęcia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...