wtorek, 19 marca 2013

ALTÖTTING - Serce Bawarii...

                         
Przyjaciół nie pozyskuj lekkomyślnie, 
a tych, których pozyskasz,
lekkomyślnie nie porzucaj... 

(Solon)
                                         
Muszę  się  przyznać, że  wielkim  sentymentem  darzę   Bawarię, jeden  z  najpiękniejszych  landów  w  Niemczech... On  mnie  nie  tylko  fascynuje  ale  budzi  wielki  podziw i szacunek... To jest naprawdę  niezwykłe, wprost  magiczne  miejsce...

Na każdym kroku spotykam urocze,  malownicze zakątki... Chodzę jak  zaczarowana... Bawaria  zachwyca  mnie  różnorodnością  krajobrazów, mistycznym i lasami, średniowiecznymi zamkami, malowniczymi wioskami, ogromną ilością zabytkowych budowli, architekturą i .religijnością... 

Tak, tak... Bawaria, to wysunięty przyczółek katolicyzmu... Stanowił  przeciwwagę dla reformacji luterańskiej... Ludność tego regionu jest głęboko wierząca... Bardzo głęboko wierząca... Doskonale się tutaj czuję, bo Bawarczycy są bardzo gościnni... A co u nich bardzo cenię? kultywowanie pradawnych tradycji, zwyczajów... Tutaj się nosi stroje ludowe nie tylko od święta... Ich noszenie przyjęło się w każdym towarzystwie... Przyrzekłam sobie, że następnym razem gdy będę  w Bawarii, to kupię sobie damski strój bawarski...


Kiedy  odwiedziłam  Altötting  był  piękny, słoneczny  październik... Tutaj  u  podnóża  Alp, w  ślicznym,  maleńkim,  zadbanym  miasteczku  znajduje  się największe  Sanktuarium  Maryjne  w Niemczech... Miasteczko  nazywane  jest  "Sercem Bawarii" z powodu  swej historii i ponad tysiącletniej  tradycji  jako  miejsce  pielgrzymkowe... Już  w  648  roku, pierwsi  chrześcijańscy misjonarze  zbudowali  tutaj dom  chrzcielny, późniejszą  Kaplicę  Łask  "Naszej  Kochanej  Pani"... 


W październikową  sobotę   zamieszkaliśmy w Hotelu Post... Nie byłam już zaskoczona kiedy przywitano nas Grüß Gott - Szczęść Boże...  W Bawarii, to powitanie jest normalnością... W niedzielę, kiedy wstawał dzień, było jeszcze szaro,  udaliśmy się na Mszę świętą do franciszkańskiego kościoła św. Małgorzaty.

Najbardziej charakterystycznym  punktem miasta jest Kaplica Łask, w której króluje XIV wieczna figurka Najświętszej Marii Panny, zwanej Czarną Madonną... Figurka liczy około 65 cm wysokości... Jest z drzewa lipowego... W prawej ręce trzyma Chrystusa... Duża dłoń  Jezusa  symbolizuje ogrom łask...Ta maleńka budowla,  dominuje na placu...  Jądro tej maleńkiej świątyni, to ośmioboczna wieża...pochodzi prawdopodobnie z 700 roku.  Kaplica należy do najstarszych budowli  Niemiec... W tym maleńkim wnętrzu nie należy robić zdjęć...

Prawdę mówiąc byłam zaskoczona, że na tak niedużej powierzchni znajduje się aż pięć świątyń... 
Zrobienie gdziekolwiek zdjęcia równało się z cudem... Z każdą godziną przybywało coraz więcej pielgrzymów, a  w świątyniach, msze następowały jedna po drugiej... Kościół p.w. św. Filipa i św. Jakuba jest kościołem parafialnym... Został zbudowany w XVI wieku. W przylegającym do kościoła parku, w ciszy i samotności możemy podążać Droga Krzyżową...

Miasteczko Altötting ma swojego Świętego, pokornego furtiana brata Konrada z zakonu kapucynów, który przez 43 lata otwierał bramę klasztorną... Przez 41 lat codziennie służył do Mszy Świętej w Kaplicy Łask... Opiekował się ubogimi i pątnikami... Konrada kanonizował papież Pius XI...  Relikwie świętego umieszczono w szklanej trumnie, w kościele p.w. Świętego Brata Konrada... Pielgrzymi pobierają wodę ze źródełka. Ma ona cudowne właściwości...leczy choroby oczu.

Wąskimi, ciasnymi, krętymi uliczkami dochodzimy do barokowego kościoła pw. świętej Anny... Ta ogromna świątynia może pomieścić sześć tysięcy wiernych... Ma kilkanaście pięknych, barokowych ołtarzy i Kaplicę Matki Bożej Bolesnej...

Nasze żołądki domagają się posiłku... Idziemy na  obiad bawarski do starego Gasthofu pochodzącego z 1860 roku... Tutaj w bardzo przyjemnym miejscu zajadamy się przepysznymi, bawarskimi kluseczkami zwanymi spätzle z sosem i rozpływającą się w ustach wołowiną... Do tego obowiązkowo moje ulubione piwo pszeniczne, wyglądające niczym miodowe złoto... Po tak obfitym obiedzie długi spacer i czas na nocleg... W poniedziałek bardzo wcześnie rano musimy wyjechać do kraju...  

Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze.
Przepraszam, że w ostatnim czasie nie bywam na Waszych blogach. 
To wina zbyt wielu obowiązków...
Przepraszam, mam nadzieję, że to szybko się  zmieni...
Serdecznie pozdrawiam...


93 komentarze:

  1. i really like the church with the green roof and steeple. what beautiful countryside! i like german and bavarian food. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. German and Bavarian Kuchina is rather ... manly.
      But I like her very much. It is delicious.
      Regards:)

      Usuń
  2. Lovely places...
    Hotel, churches, art, landscape...
    i hope you had a good lunch!!!
    Kisses
    W.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. WHITE!
      Bavaria is wonderful.
      A dinner? delicious.
      And the best wheat beer!
      Regards:)

      Usuń
  3. Z przyjemnością poczytałem o Bawarii i obejrzałem Twoje zdjęcia, ponieważ nigdy tam nie byłem. Jest pięknie i ciekawie. Mnie region ten kojarzy się z piłką nożną i piwem. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Tylko z piłką nożną i piwem? A z samochodami BMW, golonką?
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękna jest Bawaria - taka prosta, zwyczajna - ot rzec by, zwykła. A jednak ma coś w sobie, coś co Nas pociąga :) Kraj "podkuty" wyżyną, i troche jakby odstający od całego państwa Niemieckiego :) Widzę Lusiu, że wczoraj poznałaś już moją LUBĘ :) Cieszę się :) A wiesz, wróciliśmy niedawno z kina - byliśmy na filmie "Baczyński" -powinnaś go Lusiu obejrzec :)
    Polecam :)
    P.S. - zazdroszczę Ci ręki do aparatu, na prawdę.. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I tu się z Tobą zgadzam. Bawaria, to odrębność, to wielka klasa!
      Dzisiaj ją dopiero poznałam. Domyśliłam się. Wczoraj wróciłam bardzo późno. Nie zaglądałam na blog i blogi... I jeszcze ta zamieć śnieżna. To był prawdziwy horror. Drogi zasypane, zerowa widoczność.
      Dzisiaj o 6,30 (rano) poszłam do Małego Lasku zrobić kilka zdjęć.
      Sądziłam, że wyjdą ciekawe, są nijakie bo spieszyłam się.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  6. Bawaria kojarzy mi się z Benedyktem XVI, BMW i właśnie z tymi strojami, o których wspominasz. Też jestem zaskoczony, że w tym małym miasteczku (12 tys. mieszkańców) jest aż pięć świątyń. Jak zrobisz zdjęcie w tym stroju, to się nam pochwal.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. MARKO, Benedykt XVI urodził się Marktl Am Inn w pobliżu Altötting...
      a BMW to Monachium...
      Powiem Ci, że jestem zachwycona bawarskimi strojami. Są piękne.
      Zaskoczyłeś mnie, przyznaję, że nie wiedziałam, że w tym maleńkim miasteczku mieszka aż 12 tys. ludzi. Trudno mi w to uwierzyć...Skoro piszesz, to pewnie tak jest...
      Jak kupię sobie strój bawarski to oczywiście opublikuję zdjęcie.
      Jednego żałuję, że plany na ten rok nie przewidują Bawarii...
      Pozdrawiam:)

      Usuń
    2. 12,6 tys i gęstość zaludnienia tylko 539 osób/km²-tak podaje Wiki. Na to zdjęcie czekam -:)

      Usuń
    3. Jesteś bezbłędny. Moje komórki zanotowały Twoje dane...Wiki dane.
      A ja tak rzadko do niej zaglądam.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  7. Bardzo ciekawy region, ostoja katolicyzmu wsród wyżyn:)bez wątpienia ma w sobie "to coś" dzięki czemu ma swoisty klimat.
    Dziekuję za odwiedziny.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karino, tak to jest ostoja katolicyzmu. Nie na pokaz , autentyczna, prawdziwa...I co u Bawarczyków bardzo cenię, to zachowanie tradycji...
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  8. Bawarię znam tylko z książek, Ty Łucjo-Mario tak pięknie opisujesz miejsca w których byłaś i dokumentujesz ślicznymi fotografiami, że chce się tam od razu być. Mam nadzieję, że kiedyś odwiedzę Bawarię bo to jest bardzo piękny i ciekawy region :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdemu polecam ten jeden z najpiękniejszych Landów.
      Tutejsze sanktuaria, opactwa położone są w dolinach i na wzgórzach. Swą bielą urozmaicają zieleń krajobrazu.
      A bawarskie kościoły, to cudo stworzone dla Pana Boga. Ja jestem urzeczona, chociaż zachwycam się kościołami romańskimi i gotyckimi, a w tych dominuje kwieciste rokoko z delikatnymi pastelowymi kolorami...
      Wg mnie cudo, cudo, cudo!!!
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  9. Jak zaglądam do Ciebie to mam wrażenie ,
    że jestem w innym, lepszym świecie :-)
    Gdzie rządzi samo dobro...
    A świat jest życzliwy i poukładany.
    Taka odskocznia od normalności...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysiu, ale ja kocham ten świat...
      Uwielbiam ludzi...W każdym widzę dobro...
      Nie mogę napisać, że pokrzywa jest wstrętna, bo mnie sparzyła.
      Ona jest cennym ziołem, wspaniałym lekiem. Czyż tak nie jest?
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  10. Wiesz,ja też kocham Bawarię,kilka lat temu wracałam z mężem z Francji i zgubiliśmy się zjeżdzając z autostrady.Chcieliśmy zaoszczędzić sobie kilometrów i jechać bocznymi drogami a w sumie pogubiliśmy się krążyliśmy po bocznych drogach bawarskich z mapą w ręku.Ale to było cudowne zagubienie,nigdy nie zapomnę widoków i pięknych tras jakimi jechaliśmy.Buzia mi się co chwilę otwierała z zachwytu a na koniec trafiliśmy do tak uroczego hoteliku z pięknym stylowym pokojem.Cudowne miejsce i na koniec poranek z pięknym widokiem...schodzimy na śniadanie a tam uczta!Takiego śniadania nie spodziewaliśmy się,Mało tego,właściciele na miejscu robią własne konfitury,soki i inne przetwory.Bajka.Można wypróbować na miejscu w restauracji i kupić słoiczki.To nie było moje pierwsze spotkanie z bawarską ziemią.Gdy miałam 18 lat pojechałam do rodziny w Monachium.To była końcówka naszych najgorszych szarych lat komuny.Zachłysnęłam się cudami zachodu ale jeszcze bardziej pięknem Monachium i okolicy,moja rodzina obwoziła mnie po wspaniałych miejscach,za co byłam im bardzo wdzięczna.To był piękny wyjazd.Nigdy go nie zapomnę,więc w pełni rozumiem Twoją miłość do Bawarii.Chciałabym jeszcze raz kiedys tam pojechać.A czy zwróciłaś uwagę jak niemki pięknie dekorują okna?Byłam zachwycona oknami w niemieckich domach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wolę nie przypominać sobie cudownych bawarskich śniadań i tej przepysznej kawy...Już mam na nie ochotę.
      Tamtejsze rodzinne hoteliki mają duszę...W pokojach malowane, piękne szafy, pościel w czerwoną krateczkę, śnieżnobiałe prześcieradła, leciusieńkie i cieplutkie kołdry, bo noce są raczej zimne...
      Ogrody, a w nich kapliczki z krzyżami, malowane domy, mnóstwo kwiatów...
      A gdy idziesz przez wieś, wszyscy Cię witają jak znajomego...
      Oczywiście, że zwróciłam uwagę na okienne dekoracje, na drzwiach, przed domami...To normalność.
      Monachium, to jest temat morze...
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  11. Pierwsze co się rzuca w oczy to czystość tego miasteczka. Bawaria najczęściej kojarzy się nam z piwem, a dlaczego nie z pięknymi widokami, ze schludnością, porządkiem? Piękne wnętrza kościołów , pieta, a nawet trzy pokazane przez Ciebie, z których najbardziej podoba mi się ta z drewna i obrazy a szczególnie jeden, 23 od góry. Drugie zdjęcie wygląda jak pocztówka, piękne. Wszystko na tych zdjęciach emanuje spokojem. Wierzyć się nie chce, że tam żyją ludzie.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za tą dbałość porządek kocham Bawarię. Krajobrazy są najpiękniejsze zarówno w maju jak i w sierpniu. Łąki są ukwiecone nie tylko polnymi kwiatami ale i ziołami...
      Nie wszyscy lubią barok bawarski, ja go uwielbiam. A ludzie są tutaj bardzo mili, uprzejmi, gościnni...
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  12. Piękne są zdjęcia i klimat, który tworzysz na blogu. A piwo musi smakować wybornie. Ale się rozmarzyłem... :)

    Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie wiesz, że jak w całych Niemczech tak i tu jest wiele gatunków piwa. Mnie smakuje piwo pszeniczne. Jest mętne. ale wg mnie bardzo pyszne.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  13. Nie byłam jeszcze w Bawarii ale wiem, że bardzo by mi się spodobało. Marzy mi się pojeździć po Bawarii na rowerze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mo, bardzo słusznie. Bawarią jestem urzeczona.
      O, na rowerze? mają tam wiele ścieżek rowerowych.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  14. Wonderful shots. You are such a talented photographer.

    OdpowiedzUsuń
  15. Glorious images dear Lucia, the church, its interior and exterior, the field of flowers and the roses.
    Warm greetings my friend
    xoxoxo ♡

    OdpowiedzUsuń
  16. Cette promenade en Bavière m'a beaucoup plu... Merci pour ce merveilleux partage photographique accompagné de vos bons mots.
    Gros bisous

    OdpowiedzUsuń
  17. My dear friend Lucia
    Sorry, but I do not have time to come every two days.
    Presents great travel and lots of information.
    However, it is very difficult to a sequence, why should you read them too.
    I want you to know that when I come, I see all the posts.
    Are exceptional job! And the pictures, great!
    many kisses

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magda, I have to think about my blog.
      Posts are too long? I understand.
      Greetings and thank you very much.

      Usuń
  18. ... mi Bawaria ... kojarzy się z ... piwem ... a to za sprawą oglądanych filmów ...
    buziaczki Lusiu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Joasiu, mnie kiedyś też się tak kojarzyła.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  19. ...pięknie jak zwykle, mi bardziej znane są okolice Badenia-Wirtembergia, choć tez w małych ilościach...

    OdpowiedzUsuń
  20. I love your posts, they are interesting and your photos are so great.
    Greetings and hugs!♥

    OdpowiedzUsuń
  21. Lusiu ! Nie wiem, jak Ty to robisz, ale zawsze dostaję od Ciebie to, czego najbardziej mi w danej chwili potrzeba. Dziś potrzebuję skupienia, zawierzenia Bogu swoich problemów i odnajduję u Ciebie Kaplicę Łask. Chciałbym teraz tam być i pomodlić się o łaskę dla siebie. Twój blog jest magiczny, a świat w nim jakby inny lepszy, piękniejszy, bez łez, zawiści, złości.... To cudowne pobyć w takim właśnie świecie. Dziękuję Ci, po raz nie wiem, który, za te chwile wzruszenia, które za każdym razem przeżywam, będąc Twoim gościem. Buziaki Ina

    OdpowiedzUsuń
  22. Faktycznie piękna ta Bawaria... :) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  23. je suis impressionnée par le clocher très pointu au premier cliché

    OdpowiedzUsuń
  24. Nigdy nie byłam w Bawarii, jednak Twoje Łucjo opisy sprawiają, że jestem tam wirtualnie. Chodzę po tym pięknym miasteczku. Zachwycam się jego cudownymi domami, ale również świątyniami. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  25. Ostatnio mało jeździmy, mało zwiedzamy i przez jakiś czas to się nie zmieni (niestety). U Ciebie Lusiu mogę sobie chociaż częściowo to wynagrodzić. Bawaria jest rzeczywiscie urzekająca. Dziękuje za wycieczkę. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewo i dlatego bardzo się cieszę, że mogę pokazać miejsca bardzo piękne.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  26. I ZNOWU lUSIU miły przypadek - Ty piszesz o Kaplicy Łaski, ja o Bazylice Łaski ... widać łaslka jest nam bardzo potrzebna, jak chyba każdemu ..
    Nie znam tego miasta ani tych kościołów z wielką przyjemnością poczytałam i popatrzyłam na zdjęcia. Wycieczka po Bawarii to COŚ nawet jeśli podróżuję tylko wirtualnie.
    Wirtualnie ale za to w jak miłym towarzystwie.
    ---------------
    Lusiu - czy u Ciebie jest możliwość zapisania się na newsletter ? na blogach jest coś takiego, że podajemy adres meilowy i dostajemy meilem powiadomienie o nowym wpisie. U mnie na blogu to nazywa się subskrypcja, u Ciebie szukałam ale nie widzę. Czasem wchodzę tu i nie ma wpisu nowego, potem okazuje się że wpis za kilkanaście minut się pojawił a ja nie wiem ;-)
    POZDRAWIAM

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co do Twojego pytania, przyznaję, że nie wiem. Coś takiego jest na Wirtualnej Polsce.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  27. Bawaria urokliwa, ale strój to może najpierw jakiś nasz, łowicki albo krakowski ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam stroje, jeden za mały. Byłam wtedy małą dziewczynką a drugi po Babci.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  28. Droga krzyżowa mnie zafascynowała.Taka skromność w tych drewnanych figurkach,a jednoczesnie taka moc.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, mam całą Drogę Krzyżową. Niestety i tak publikuję zbyt wiele zdjęć.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  29. Bawaria jest przepiękna!!!Kilka lat temu byłam w Monachium ale niestety wszystkiego nie udało się pozwiedzać! Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Monachium , jest miejscem w którym należy poświęcić bardzo dużo czasu.
      Wspaniałe muzea, kościoły, Rezydencja...
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  30. Piękna wycieczka po Bawarii.
    Uroczy kościółek.
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jolu, w tym maleńkim miasteczku znajduje się pięć świątyń.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  31. Po pięknych miejscach nas oprowadziłaś i świetne opisy. Też lubię Bawarię. Lubię patrzyć też na stroje ludowe w których często się widuje ludzi, łącznie z dziećmi, oraz lubię tam zjeść coś pysznego. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodzenie w strojach ludowych w Bawarii jest normalnością.
      I to mi się w tym Landzie bardzo podoba. Jedzenie mają ciężkie, ale warto spróbować.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  32. Oooooh Lucja, wunderschöne Bilder zeigst du von meinem Land, das kenne ich sehr gut! Es liegt nicht weit entfernt von mir!
    Liebe Grüße und einen schönen Tag noch
    Crissi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Crissie nahe diesem wunderbaren Ort zu leben?
      Ich bin sehr zufrieden.
      Ich sende Grüße.

      Usuń
  33. Lucia, you find the most beautiful places to photograph, and you do it so well.
    The Chapel of Graces looks so beautiful.
    Thank you for sharing these here.
    I wish you a wonderful day!

    OdpowiedzUsuń
  34. Byłem zakochany w tym miejscu, ponieważ widziałem filmu Cesarzowa Sisi. W nim można zobaczyć, piękne krajobrazy.

    Kisses

    http://ventanadefoto.blogspot.com.es/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, w filmie Sisi, była pokazywana Bawaria.
      Ten film jest bardzo piękny.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  35. Kocham takie krajobrazy...świat jest piękny i warto go odkrywać własnymi oczami :)
    Dziękuję :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że warto poznawać nowe miejsca.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  36. Stunning pictures again, Lucia. You're a great photographer!

    OdpowiedzUsuń
  37. Łucjo, dziękuję Ci za miłą wizytę na moim skromnym blogu.
    Wyobrażam sobie, że Niedziela Palmowa w Jerozolimie to musiało być niezapomniane przeżycie.
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niedziela Palmowa w Jerozolimie na zawsze pozostanie w mojej pamięci.
      Z tamtego czasu mam zasuszony ogromny liść palmowy.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  38. Hello dear, LUCIA!
    Thanks for sharing!
    Beautiful places we've exposed, I love the church, narrow streets, the flowers, I'd say everything is great!
    Have a nice evening!
    Gladly embrace you!
    Kisses!

    I miss my mend LUCIA time on the blog, for those not
    forget me tell you that I never will!
    See ya ..

    OdpowiedzUsuń
  39. Lucia, gracias por mostrarnos esos sitios maravillosos. Besos.

    OdpowiedzUsuń
  40. It's easy to see why you like Bavaria so much. Your pictures -- and the countryside -- are beautiful. It does look like a fairy land. Your photos of the churches are marvelous. I hope to see a picture of you in Bavarian costume some day in the future.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gregore, I'm glad that you are visiting my blog.
      Yes, I would like to buy the Bavarian folk costume.
      Regards:)

      Usuń
  41. Hi Lucia, What a beautiful place. I'd love to go to Germany sometime --and would want to visit all of the churches/temples. You found some beautiful ones in Bavaria. Bavaria looks like a fabulous area. I love that first photo (the one right after the video)---which shows the mountains in the background.. How fabulous!!!! Looks like you all found a great place to eat with good food too. WOW--thanks for taking us!
    Hugs,
    Betsy

    OdpowiedzUsuń
  42. germany is just gorgeous, you captured it beautifully!!

    OdpowiedzUsuń
  43. Mimo że post bardzo ciekawy, zdjęcia interesujące, to nie czuję sympatii do Bawarczyków i ich kultury. Nie mogę sobie przypomnieć tytułu pewnej trylogii o losach Polek w obozie w Bawarii. Muszę porządnie poszperać w myślach, bo dawno czytałam te książki.
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  44. Nie wiele wiem o tym rejonie i najbardziej kojarzył mi się z świętem piwa:)))dzięki Tobie wiem o wiele więcej:))Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  45. Łucjo Kochana przekazałam Dorci wszystko, jak tylko da radę to będzie "logowana" obie Cię serdecznie ściskamy. Ucałowania szczególne za nowe przepiękne dla mnie odkrycie! ;))))))))))

    OdpowiedzUsuń
  46. Hei, Bavaria is a great land of charms, adore this wonderful region. Thanks a lot for sharing!!!!! Hugs.

    OdpowiedzUsuń
  47. Na mnie Bawaria też zrobiła niesamowite wrażenie i chętnie tam powrócę. Z przyjemnością obejrzałem zdjęcia.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  48. Lusia piękne miejsce, wcale nie dziwię się że lubisz tam wracać. Wnętrze Kościoła trochę przypomina mi nasz siemiatycki barokowy Kościół, co najmniej niektóre motywy widoczne na zdjęciach, choć tu dostrzegam więcej przepychu (i nie jest to z mojej strony żaden wyrzut), piękna droga krzyżowa takie ujmujące figury, jak czytalam pomyślałam sobie że powinniśmy tam pojechać i wcale nie skusiły mnie kluchy które uwielbiam ;)
    uściski ślemy od nas Justyna

    OdpowiedzUsuń
  49. Hei Lucia! So beautiful pictures you are showing! Germany has so much good to show off. The scenery there is so beautiful.
    Have a nice dag!

    OdpowiedzUsuń
  50. Też mam sporo blogowych zaległości. Rokitnik wywołał u mnie ciekawe wspomnienia - aż zatęskniłem do herbatki z rokitnikiem...

    Planując trasę muszę znaleźć kilka godzin, żeby przejrzeć Twoje starsze posty, bo przyznaję, że parę pomysłów już Ci "podkradłem". No, może nie tak w rzeczywistości, bo jedynie po Twoim zdjęciu z Avinionu też napisałem o tym miejscu, choć w nieco innym kontekście. Bardziej "kolekcjonuję" opisane przez Ciebie miejsca mając nadzieję po drodze o nie zahaczyć. Nie wszystko się uda, ale chyba najważniejsze to chcieć? :-)

    OdpowiedzUsuń
  51. Trochę mnie tu nie było, a tu kolejna ciekawa wyprawa po świecie.. :)
    Pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  52. Moja droga Lusiu! Bardzo ci serdecznie dziękuję,za komentarze na temat moich postów.Kazde twoje spojrzenie na moje sprawy jest bardzo wazne i cenne.Po twoich wspanialych podrozach zostaje tyle ciekawych zdjec.Sa fantastyczne.Bawaria to najbogatszy region Niemiec.Zawsze sie u nas mowilo na Slasku ze warto pojechac na "Bajery".Cudne to sa miejsca te malutkie miesciny w ktorych jakby zatrzymal sie swiat.Jeszcze raz,bardzo dziekuje za cenne rady i goraco Cie pozdrawiam.Halina

    OdpowiedzUsuń
  53. Lucia, you have included so many beautiful photos for us to enjoy :) I really like the first pictures of the mountains and the countryside.

    OdpowiedzUsuń
  54. Lovely photos as usual!
    You have been to so many nice places!
    Thanks for your comment!
    Greetings Pia

    OdpowiedzUsuń
  55. Piękne zdjęcia Lucía.Me miłe obrazy. Teraz tutaj niedziela rozpoczyna Wielki Tydzień. Reprezentuje ona mękę Jezusa.
    Całować.

    OdpowiedzUsuń
  56. Śliczne zdjęcia, piękne widoczki, kocham przestrzeń i pewnie też byłabym zauroczona ty miejscem. Chętnie bym wypiła z Tobą piwko bawarskie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Jeśli rozpoznasz siebie na zdjęciach i nie chcesz być na tym blogu, proszę poinformuj mnie o tym.
Ja bardzo szybko usunę te zdjęcia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...